زندگی در پراگ

همه چیز درباره زندگی در پراگ پایتخت کشور چک

آیا شما نیز به مهاجرت و زندگی در پراگ فکر می کنید؟ پراگ -پایتخت جمهوری چک- یکی از زیباترین شهرهای جهان است که در مرکز اروپا قرار دارد. مهمترین بخش و مزایای زندگی در این شهر برای مهاجران، زیبایی، مقرون به صرفه بودن هزینه زندگی در آن، جاذبه های متعدد گردشگری؛ همچنین ارتباط و فاصله نزدیک این شهر با سایر کشورهای اروپایی است. هر ساله نیز تعداد بیشتری از افراد، تصمیم به مهاجرت به این کشور می گیرند.

لذا در ادامه مقاله، تمامی جوانب زندگی در پراگ را مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید مانند افراد محلی و بومی این کشور در پراگ زندگی کنید.

لازم به ذکر است که مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های پزشکی جمهوری چک در ایران فعالیت دارد. دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور نظیر دانشگاه های چارلز، پالاتسکی و ماساریک را نیز در ایران برگزار می کند. لذا در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به چک و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را دارید؛ با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرد و اطلاعات لازم را دریافت کنید. یا اینکه فرم “درخواست مشاوره رایگان” قرار گرفته در سایت را پر کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

زندگی در شهر پراگ

معرفی شهر پراگ و وضعیت زندگی در پراگ

شهر پراگ یکی از زیباترین شهرهای جهان است که آن را جواهری در قلب اروپا می نامند. نام این شهر بر اساس “سیستم رتبه بندی برترین شهرها برای مهاجران در سال 2021” در لیست 10 شهر برتر برای زندگی مهاجران قرار دارد. به این صورت که، این پایتخت جذاب و زیبا در بین 72 شهر جهان در رتبه 7 برای زندگی مهاجران و در بین شهرهای اروپایی در رتبه دوم قرار گرفته است.

اصلی ترین دلایل این موضوع را باید زیبایی و موقعیت جغرافیایی پراگ، تنوع زیاد فرصت های شغلی و هزینه مقرون به صرفه زندگی در پراگ دانست. زیرا در درجه اول، پراگ شهری زیبا و سرسبز است که در کنار رودخانه ولتاوا قرار دارد. داشتن تعداد زیادی از قلعه های باستانی، کاخ ها، کلیساها، باغ های تاریخی و … نیز باعث شده تا این شهر سالانه گردشگران زیادی به خود جذب کند.   

علاوه بر این، زندگی در پراگ می تواند مناسب ترین گزینه برای مهاجرانی باشد که به دنبال کار هستند. زیرا در این شهر فرصت های کاری بسیار زیادی وجود دارد و مهاجران آن، از درآمد و دستمزد بالایی برخوردار هستند. همین مسئله نیز باعث شده تا شهر پراگ مطابق با نظرسنجی InterNations در Expat Insider سومین مکان برتر برای کار مهاجران معرفی شود.

پیدا کردن کار برای زندگی در پراگ

هر فرد ممکن است انگیزه متفاوتی از مهاجرت به جمهوری چک برای کار داشته باشد. برخی افراد، این مسئله را فرصتی برای ورود به اتحادیه اروپا می دانند. برخی دیگر، هزینه نسبتاً پایین زندگی در کنار استانداردهای بالای خدمات عمومی، جمهوری چک را گزینه ای جذاب تر برای مهاجرت کاری به این کشور و زندگی در پراگ می داند.

علاوه بر این، ازدواج با یک فرد چک و تمایل به مهاجرت برای نزدیک شدن به خانواده نیز ممکن است، دلیل دیگری برای مهاجرت به پراگ باشد.

صرف نظر از انگیزه و هدف شما، باید بدانید که جمهوری چک، پایین ترین نرخ بیکاری را در اروپا و حتی جهان دارد. بنابرین، مهاجرت به این کشور و زندگی در پراگ ،می تواند تصمیم هوشمندانه باشد.

زیرا این کشور کوچک اما قدرتمند، طیف گسترده ای از فرصت های شغلی از مشاغل حوزه گردشگری و آموزش گرفته تا فناوری اطلاعات و مشاغل تولیدی را دارد. مهاجران نیز می توانند در آن ها مشغول به کار شوند.

البته نوع ویزا، پاسپورت و سطح تحصیلات شما نقش بسیار کلیدی برای دسترسی به بازار کار این کشور دارد. در ادامه یک دسته بندی کلی از افرادی که می تواند در چک مشغول به کار شوند را ارائه می دهیم که عبارت اند از:

  • شهروندان اتحادیه اروپا

به صورت معمول، شهروندان اتحادیه اروپا برای زندگی در پراگ و مشغول به کار شدن در جمهوری چک نیازی به دریافت ویزای کاری ندارند.

  • دارندگان پاسپورت غیر اتحادیه اروپا

روند دریافت ویزای کاری و مشغول به کار شدن کارمندان و متقاضیان دارای پاسپورت از کشورهای غیر اتحادیه اروپا، در جمهوری چک، کمی پیچیده تر خواهد بود. به این صورت که برای استخدام یک متقاضی کار خارج از اتحادیه اروپا در چک، کارفرما باید درخواست خود برای استخدام کارمند را در هیئت شغلی ملی (ational job board) ثبت کند. سپس در مصاحبه شرکت کرده و تقریبا 1 ماه منتظر بماند تا ثابت شود؛ شرکت قادر به استخدام فردی متخصص و مناسب از کشور چک یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا در پوزیشن شغلی معرفی شده نیست.

همین امر باعث شده تا بسیاری از مهاجران خارج از اتحایه اروپا، آموزش زبان و درخواست کار به عنوان مربی زبان خارجه را اولین قدم برای ورود به بازار کار جمهوری چک و زندگی در پراگ انتخاب کنند.

  • دانشجویان خارجی در جمهوری چک

مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک و تحصیل در پراگ ، یکی از محبوب ترین شیوه های مهاجرتی به این کشور در بین مهاجران است. زیرا کشور چک، دانشگاه های معتبری چون دانشگاه چارلز در شهر پراگ دارد که رنک و شهرت بالایی در سطح بین الملل دارند.

گذشته از اعتبار دانشگاه ها، کشور چک به فارغ التحصیلان خارجی از دانشگاه های خود، امتیازات ویژه ای می دهد. به عنوان مثال فارغ التحصیلان خارجی می توانند بدون نیاز به طی کردن مراحل خاصی، در جمهوری چک مشغول به کار شوند و به زندگی در پراگ ادامه دهند.

در واقع با آن ها مانند یکی از شهروندان چک برخورد خواهد شد و برای کار کردن در این کشور، نیازی به طی کردن مراحل انتظار و درخواست رسیدگی ویژه مانند سایر افراد خارجی ندارند.

در صورتی که می خواهید اطلاعات کاملی درباره دانشگاه چارلز شهر پراگ یا سایر دانشگاه های چک؛ همچنین شرایط اخذ پذیرش در آن ها به دست آورید؛ به شما توصیه می کنیم با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه چک در ایران است. هر ساله نیز زمینه پذیرش دانشجویان ایرانی متعددی را در تاپ ترین رشته های دانشگاهی این کشور نظیر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … فراهم می کند. علاوه بر این، برای راحتی بیشتر متقاضیان ایرانی، دوره های فاندیشن و آزمون ورودی دانشگاه های چک را در ایران برگزار می کند.

کار در پراگ

  • متقاضیان مشاغل آزاد و فریلنسری

مشاغل آزاد و فریلنسری متعددی وجود دارد که هر ساله افراد زیادی با مشغول به کار شدن در آن ها، ویزا اقامت جمهوری چک برای زندگی در پراگ را به دست می آورند. این مشاغل بیشتر در حوزه IT، گردشگری و آموزش زبان خارجی (ناگفته نماند که انگلیسی محبوب ترین زبان آموزشی به حساب می آید) هستند.

فیلنسرها برای مشغول به کار شدن به مجوز تجاری Živno  احتیاج دارند. دریافت این مجوز کار نسبتا آسانی است و به شما اجازه می دهد کارفرمایان، ساعات کاری و حجم کاری خود را انتخاب کنید.

برای پیدا کرن شغل و از این طریق، دریافت اقامت و زندگی در پراگ ،بسیاری از مهاجران از سایت های محبوبی استفاده می کنند که عبارت اند از:

  • Europelanguagejobs.com
  • Expats.cz
  • Jobs.cz
  • LinkedIn.com
  • Prace.cz

برای مشغول به کار شدن در اغلب مشاغل باید رزومه کاری خود که دارای عکس است را برای کارفرما ارسال کنید. علاوه بر این، در برخی از مشاغل به ویژه در حوزه مراقبت از کودکان و صنایع غذایی، از شما یک برگه سلامت تایید شده توسط پزشک خواسته می شود.

قرار ملاقات و ویزیت توسط پزشک، معمولاً توسط شرکت استخدام کننده تنظیم می شود. با این حال، کارمندان جدید می توانند از پزشک مورد تایید خود برای انجام این کار استفاده کنند؛ سپس صورت حساب را به کارفرمای خود ارائه دهند تا پرداخت شود.

در صورتی که به پزشک معرفی شده توسط شرکت مراجعه می کنید؛ لازم است که یک کپی از سوابق پزشکی خود را از پزشک فعلی خود دریافت و ارائه دهید؛ بنابراین اغلب ساده تر است که از پزشک فعلی خود استفاده کنید و فقط فاکتور را به شرکت ارائه دهید.

حمل و نقل عمومی در شهر پراگ

یکی از موارد مهم و قابل توجه که باعث آرامش داشتن مهاجران در زمان زندگی در پراگ می شود، شبکه حمل و نقل توسعه یافته و شگفت انگیز جمهوری چک است. مهاجران در جمهوری چک، می توانند از کارت های نارنجی برای گردش در شهر استفاده کنید. این کارت ها به صورت معمول در ایستگاه های مترو یا برخی از ایستگاه های تراموا به فروش می رسند.

علاوه بر این، در صورتی که قصد اقامت و زندگی در پراگ برای مدت زمانی طولانی را دارید. یا اینکه چندین بار در طول روز از یک ترانزیت استفاده می کنید، می توانید از خدمات Lítačka استفاده کنید. این سیستم، حمل و نقل به تمام سطح شهر با اتوبوس‌ ها، ترامواها، قطارهای مترو، قطارهای معمولی و حتی کشتی ‌ها را پوشش می دهد. هزینه حمل و نقل با آن را نیز می توان به ازای هر 30 دقیقه یا 90 دقیقه به صورت روزانه، ماهانه یا سالانه پرداخت کرد.

در صورتی که، برای زندگی در پراگ به انعطاف پذیری بیشتری برای گردش در سطح شهر نیاز دارید نیز، می توانید گواهی نامه رانندگی در چک را دریافت کنید. برای دریافت گواهی نامه رانندگی چک باید در کلاس های آموزش رانندگی شرکت کنید که دارای امتحان دشورار و هزینه ای بالا است.

البته افرادی که گواهی نامه رانندگی اتحادیه اروپا را دارند، می توانند تا 6 ماه از گواهی نامه خود برای رانندگی در چک استفاده کنند. اما بعد از گذشت 6 ماه از اقامت و زندگی در پراگ ،باید گواهی نامه چک را دریافت کنند.

البته برای گردش مقرون به صرفه تر در سطح شهر پراگ می توان از شرکت های زیر برای کرایه دوچرخه و ماشین استفاده کرد:

  • Rekola
  • FreeBike
  • AnytimeCar
  • CAR4WAY

زندگی در پایتخت چک

شبکه سازی و دوست یابی در زمان زندگی در پراگ

مهاجرت به یک کشور جدید، سختی های مخصوص به خود را دارد که یکی از دشوارترین آن ها، می تواند پیدا کردن دوستان جدید باشد. شما می توانید با مهاجران دیگری که در حال زندگی در پراگ هستند یا مردم محلی این شهر ملاقات و گفت و گو داشته باشید. برای این کار نیز می توانید از انجمن های مختلف استفاده کنید که در پلتفرم های آنلاین برگزار می شوند. به عنوان مثال از جمله آن ها عبارت اند از:

  • Eco Expats: یک گروه فیس بوک برای مهاجران شهر پراگ است. مهاجران در این گروه تجربیات، اخبار و توصیه های خود درباره کسب و کارهایی که در زمان زندگی در پراگ می توان از آن ها استفاده کرد را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.
  • :Internations یک گروه و شبکه اجتماعی بین المللی شناخته شده برای مهاجران است.
  • com: در این پلتفرم به اعضا گروه این امکان داده می شود تا بر اساس علایق مشترک خود گروه هایی ایجاد یا انتخاب کرده و به آن ها بپیوندند. از گروه ‌های پرطرفدار آن نیز باید گروه تبادل زبان، پیاده‌ روی ‌های گروهی و کلوپ ‌های کتاب را نام برد.
  • Expat Women in Prague: جایی است که زنان پراگ در مورد زندگی در پراگ با یکدیگر گفت و گو می کنند. شما می توانید در این گروه سؤالات خود را بپرسید و رویدادهای مختلفی را برنامه ریزی کنید.
  • Girl Gone International: شعبه از برند Girl Gone International در شهر پراگ است. با استفاده از این پلتفرم، می توانید با زنان دیگر ملاقات کنید، به باشگاه کتاب آن ها بپیوندید و چند دوست صمیمی پیدا کنید.

همچنین، می توانید از رسانه های خبری آنلاین و محبوب زیر برای دریافت اخبار جمهوری چک در زمان زندگی در پراگ استفاده کنید که عبارتند از:

  • Expat Hub
  • Prague Morning
  • iDnes
  • Expats
  • Radio Prague International

زبان مردم پراگ

مردم چک به زبان چکی صحبت می کنند. به همین دلیل به تمامی مهاجران توصیه می شود، اصول اولیه این زبان را یاد بگیرند. زیرا در مدت زمان زندگی در پراگ ،برای رفتن به رستوران، خواندن علائم راهنمایی و رانندگی، رفتن به فروشگاه و … در جمهوری چک به دانستن این زبان احتیاج خواهید داشت.

درست است که در اکثر مکان های شهر پراگ به ویژه در مرکز شهر، مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند. زبان تدریس در دانشگاه های این شهر چون دانشگاه چارلز نیز، انگلیسی است. مدارس متعددی نیز برای تدریس دانش آموزان خارجی به زبان انگلیسی در این شهر وجود دارد.

 با این حال، در بسیاری از اماکن چون دفاتر پست و فروشگاه ها و … نیز مردم به زبان چکی صحبت می کنند. لذا بهتر است، قبل از مهاجرت به این شهر و آغاز زندگی در پراگ ،زبان چکی را تا حد نیاز یاد بگیرید.

برای شروع، در اینجا چند عبارت مبتدی اما مفید به زبان چکی را بیان می کنیم که عبارت اند از:

  • سلام —> Dobrý den
  • خداحافظ —> Na shledanou
  • لطفا —> Prosím
  • بله —> Ano
  • نه —> نه
  • یکبار دیگر؟ —> Ještě jednou
  • من چک صحبت نمی کنم —> Nemluvím česky
  • آیا شما انگلیسی صحبت می کنید؟ —> Mluvíte anglicky؟

زبان چکی در پراگ

کلاس ها و دوره های مفید برای یادگیری زبان چک

در صورتی که قصد زندگی در پراگ برای مدت زمانی طولانی دارید و می خواهید به صورت جدی تر زبان چکی را یاد بگیرید؛ باید به یک کلاس آموزشی بروید. کلاس های آموزشی در سطوح مختلف برگزار می شوند که پایین ترین آن ها سطح A1 است. در این سطح، عبارت های اساسی و مهم درباره نحوه گفتن و پرسیدن اسم، فامیل، ملیت و سایر موارد ضروری و ابتدایی به زبان چکی را خواهید آموخت. بعد از آن نیز می توانید سطوح زبان چکی از A1، A2، B1، B2، C1، تا C2  را طی کنید و تسلط کافی به این زبان پیدا کنید.

زبان چکی، قواعد پیچیده ای ندارد و یادگیری آن تقریبا آسان است. به همین دلیل، ممکن است خیلی سریع تر از آن چیزی که تصور می کنید؛ به این زبان مسلط شوید و آمادگی لازم برای زندگی در پراگ را پیدا کنید. علاوه بر این، در صورتی که سابقه یادگیری و صحبت به یکی از زبان های اسلاوی را داشته باشید، روند یادگیری زبان چکی برای شما ساده تر نیز خواهد بود.

از آموزشگاه های معتبر برای آموزش زبان چکی عبارت اند از:

علاوه بر این، در صورتی که ترجیح می دهید، این زبان را به صورت خودخوان یاد بگیرید؛ می توانید از منابع آنلاین استفاده کنید. از بهترین منابع آنلاین باید به دو گزینه زیر اشاره کرد

  • :CzechClass101 یک دوره آموزشی در یوتیوب است.
  • Duolingo: در سال 2018 برای یادگیری زبان چکی راه اندازی شد.

  کارهای سرگرم کننده در پراگ

شهر پراگ ممکن است جزء بزرگ ترین شهرهای اروپا نباشد. اما مکان های تفریحی و گردشگری زیادی دارد که مهاجران در زمان زندگی در پراگ می توانند از آن ها دیدن کنند. از این مکان ها باید به پل چارلز، خانه زنگ سنگی (Dům u Kamenného zvonu) در میدان قدیمی شهر، ساعت نجومی شهر، کلیساها و باغ های متعدد و … اشاره کرد که هیجان انگیزترین آن ها قلعه پراگ است.

قلعه پراگ در زمان های گذشته زندگی در پراگ ،مقر پادشاهان و شاهزادگان بود. درون آن نیز مجموعه وسیعی از کاخ ها، کلیساها، حیاط ها و باغ های باشکوه با سبک های متنوعی از معماری های مختلف وجود دارد. کلیسای جامع گوتیک سنت ویتوس نیز در راس این قلعه قرار گرفته است.

این قلعه به همراه تمامی آثار تاریخی درون آن به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده است. مردم چک و گردشگران نیز از آن به عنوان یک اثر شگفت انگیز برای نشان دادن تاریخ کشور چک یاد می کنند.

علاوه بر این، رستوران های متعدد، کلوپ ها، مراکز خرید و جشنواره های متعدد فرهنگی در شهر پراگ وجود دارد. مهاجران نیز در زمان زندگی در پراگ می توانند برای پر کردن اوقات فراغت خود از آن ها استفاده کنند.

فعالیت و تفریحات مردم چک در طبیعت

خبر خوبی که برای مهاجران دوست دار طبیعت وجود دارد؛ این است که مردم چک علاقه زیادی به فعالیت و تفریح در فضاهای باز دارند. به عنوان مثال، برای فعالیت هایی چون پیاده روی، چیدن قارچ، اسکی و کمپینگ ارزش بسیار زیادی قائل هستند. به همین دلیل، حتی اگر مرکز این شهر را برای زندگی در پراگ انتخاب کنید؛ باز هم پارک و فضاهای سبزی در محدوده شهر برای پیاده روی و … پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، از جمله پارک ها و فضاهای سبز محبوب شهر پراگ در محدوده شهر عبارت اند از:

  • Divoka Sarka
  • Stromovka Park
  • Letna Park

علاوه بر این، در صورتی که با رانندگی مشکلی ندارید، می توانید آخر هفته ها، از یکی از مناطق حفاظت شده طبیعی و مکان های دیدنی ملی در اطراف پراگ دیدن کنید. از این مکان ها عبارت اند از:

  • Velká America
  • Konopiště
  • Hiking or skiing in the Jeseníky region
  • Česky Krumlov
  • Liberec

غذا و فرهنگ غذایی در پراگ

در زمان زندگی در پراگ یا سفر به این کشور، فرهنگ غذایی مردم چک، می تواند اولین چیزی باشد که مورد توجه قرار می گیرد. بیشترین و محبوب ترین غذاهای مصرفی کشور چک را غذاهای گوشتی تشکیل می دهد. با این حال، هر ساله تنوع رستوران های گیاهی، گیاهخواری و تنوع های قومی و غذایی در این کشور افزایش می یابد.

علاوه بر این، با توجه به اجرای قوانین غذایی اتحادیه اروپا در جمهوری چک، غذاهای این کشور از سلامت و کیفیت بالایی برخوردار هستند. در نتیجه کیفیت غذا در رستوران های چک که در زمان زندگی در پراگ می توانید به آن ها مراجعه کنید، از کیفیت رضایت بخشی برخوردار هستند. از رستوران های محبوب پراگ که می توانیم مراجعه به آن ها را، به شما توصیه کنیم عبارت اند از:

  • U Bulínů
  • Las Adelitas
  • Hospůdka Na Hradbách
  • Knedlín
  • Potrefená husa
  • Phở u Letné

فرهنگ قهوه خوری در شهر پراگ نیز بسیار زنده است. لذا در زمان زندگی در پراگ می توانید به همراه لبتاب یا یک کتاب به کافه کتاب های این شهر بروید و کمی مطالعه کنید. یا اینکه به همراه یکی از دوستان خود گپ بزنید و قهوه، چای، کیک یا یک وعده‌ غذایی کوچک سرو کنید. از کافه های پیشنهادی ما به شما در شهر پراگ عبارت اند از:

  • Dos Mundos،
  • Nona
  • Cafe Du
  • Místo
  • Kumbal
  • Bistro 8
  • Monolok Cafe

زندگی شبانه در پراگ

پراگ را می توان یکی از مهیج ترین شهرهایی دانست که زندگی شبانه در آن جریان دارد. با زندگی در پراگ می توانید به آبجو و کلوب های ارزان قیمت دسترسی داشته باشید و از گشت و گذار شبانه در شهر لذت ببرید. با این حال، باید توجه داشته باشید که در شهر پراگ، بعد از ساعت 10 شب، ممنوعیت سر و صدای بلند وجود دارد. لذا بعد از 10 شب باید به خانه خود بازگردید.

از کلوب های معروف و محبوب پراگ نیز می توان موارد زیر را نام برد:

  • Epic Prague
  • Friends Club & Bar (gay
  • Nebe Cocktail & Music Bar
  • Fashion Club
  • Chateau Rouge
  • Joystick Arcade Bar

ورزش در شهر پراگ

ورزش و به باشگاه رفتن نیز، یکی از مواردی است که در زمان مهاجرت و زندگی در پراگ به آن نیاز خواهید داشت. به ویژه اگر از ورزشکاران و دوستداران ورزش باشید.

بسیاری از شرکت ها و موسسات در شهر پراگ، به کارمندان خود کارت های MultiSport ارائه می دهند. با استفاده از این کارت می توان به صورت رایگان یا با تخفیفات بالا از باشگاه‌ های بدنسازی، استخر، سونا و مراکز تناسب اندام استفاده کرد.

علاوه بر این، در سطح شهر پراگ، فضاهای زیادی برای دویدن و دوچرخه سواری وجود دارد که در زمان زندگی در پراگ به آن ها دسترسی خواهید داشت. برای دسترسی به تجهیزات ورزشی نیز، می توانید در یکی از باشگاه های شهر پراگ ثبت نام کنید. از بهترین این باشگاه ها می توان سه مورد زیر را نام برد:

  • John Reed Fitness
  • Form Factory
  • Factory Pro

خرید در پراگ

خرید در پراگ

خرید آنلاین در بین ساکنان شهر پراگ بسیار مرسوم است. شما نیز در زمان زندگی در پراگ ،می توانید خریدهای خود را خیلی راحت از طریق آمازون آلمان انجام دهید. برند Dataart و Alza از محبوب ترین برندهایی هستند که مردم و مهاجران پراگ از آن ها خرید می کنند.

اکثر فروشگاه های جمهوری چک، نظیر فروشگاه های پوشاک، مواد غذایی، داروخانه ها، فوشگاه های وسایل خانگی و … نیز دارای فروش آنلاین به مشتریان خود نیز هستند. لذا در زمان زندگی در پراگ می توان علاوه بر خرید حضوری از فروشگاه های این کشور، خرید های خود را به صورت آنلاین نیز انجام دهید.

مراکز خرید Chodov و Náměstí Republiky (پالادیوم) بزرگترین و شلوغ ترین مراکز خرید شهر پراگ به حساب می آیند. مراکز خرید کوچک تری نیز در سراسر شهر پراگ قرار گرفته اند. علاوه بر این، مراکز خرید جدید در شهر پراگ، دائما در حال ساخت هستند تا خرید را به مناطق مسکونی نزدیک تر کنند.  

هزینه زندگی در پراگ

هزینه های زندگی شهر پراگ، به عنوان یک پایتخت زیبای اروپایی، بسیار پایین است. به صورت معمول، قیمت مسکن در مرکز این شهر زیبا، بالاتر از آپارتمان ها و مساکن اطراف شهر خواهد بود. با این حال، سیستم گسترده حمل و نقل عمومی پراگ، باعث شده تا زندگی در اطراف شهر به معنای فدا کردن راحتی افراد نباشد.

در لیست زیر، قیمت اجاره مسکن و هزینه های تقریبی خورد و خوراک، در زمان زندگی در پراگ را برای شما بیان می کنیم که عبارت اند از:

اجاره ماهانه مسکن
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر   816.80 یورو 
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز   622.41 یورو
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر  1،532.65
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز  1،130.46 یورو        
هزینه خورد و خوراک
شیر (معمولی)، (1 گالن)   3.47 یورو    
قرص نان سفید تازه (1 پوند)      1.15 یورو      
برنج (سفید)، (1 پوند)      0.88 یورو
تخم مرغ (معمولی) (12)   2.05 یورو    
پنیر محلی (1 پوند)4.35 یورو    
فیله مرغ (1 پوند)  3.41 یورو     
گوشت گاو گرد (1 پوند) (یا معادل گوشت قرمز ساق پا)        4.98 یورو    
سیب (1 پوند)        0.72 یورو    
موز (1 پوند) 0.64 یورو     

جمع بندی

پراگ پایتخت جمهوری چک، یک شهر زیبا و مدرن است که در مرکز اروپا قرار دارد. تاریخ غنی، سبک زندگی آرام، دسترسی به طبیعت زیبا، امکانات شهری، آموزشی و بهداشتی باکیفیت، دسترسی به سایر شهرهای اروپایی با زندگی در پراگ و …  این شهر را بهشتی برای مهاجران تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است که محبوب ترین و ساده ترین شیوه مهاجرت به جمهوری چک و اقامت در پراگ، مهاجرت تحصیلی است. لذا هر ساله دانشجویان جارجی زیادی با اخذ پذیرش دانشگاه چارلز، در شهر پراگ ساکن می شوند.

دانشگاه چارلز یک دانشگاه معتبر در سطح بین الملل است. مدرک آن نیز در کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و وزارت علوم و بهداشت ایران اعتبار دارد. مجموعه آسپیان نیز، به عنوان تنها نماینده رسمی این دانشگاه و دیگر دانشگاه های چک نظیر پالاتسکی و ماساریک، می تواند زمینه پذیرش شما در دانشگاه چارلز، دانشگاه پالاتسکی و ماساریک را فراهم کند.

لذا به شما توصیه می کنیم، در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه چارلز شهر پراگ یا دانشگاه پالاتسکی و ماساریک را دارید، با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *