آشنایی با دوره آمادگی آزمون پزشکی دانشگاه های اروپا

آشنایی با دوره آمادگی آزمون پزشکی دانشگاه های اروپا

موسسات مختلفی در ایران و دیگر کشورها وجود دارد که هر ساله دوره آمادگی آزمون پزشکی دانشگاه های اروپا را برگزار می کنند. زیرا تقریبا تمام کشورهای اروپایی که مدرک ارائه شده آن ها از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران معتبر است؛ متقاضیان تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … را فقط به شرط پذیرش در آزمون ورودی دانشگاه پذیرش می کنند. این آزمون معمولا شامل 2 بخش کتبی و یک مصاحبه شفاهی است.

به صورت معمول نیز فقط سالی یک بار و به زبان انگلیسی برگزار می شود. لذا در صورتی که دانشجو موفق به قبولی در آزمون ورودی نشود، باید بعد از گذشت یک سال دوباره شانس خود را امتحان کند. این امر باعث شد تا موسسات مختلفی با هدف افزایش شانس قبولی و پذیرش متقاضیان تحصیل پزشکی در اروپا؛ همچنین جلوگیری از اتلاف وقت آن ها اقدام به برگزاری  دوره آمادگی آزمون پزشکی دانشگاه های اروپا کنند.

به عنوان مثال ما در مجموعه آسپیان، به عنوان تنها نماینده رسمی دانشکده های پزشکی دانشگاه های چک؛ هر ساله با نظارت دانشگاه، آزمون ورودی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های جمهوری چک را در ایران-تهران برگزار می کنیم. قبل از آن نیز با برگزاری دوره های فاندیشن یا آمادگی برای شرکت در آزمون ورودی دانشکده های پزشکی چک در ایران؛ سعی داریم تا با در اختیار نهادن منابع، نمونه سوالات سال قبل و … باعث قبولی صد در صد متقاضی در آزمون ورودی شویم.

در صورتی که مایل به تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … در جمهوری چک هستید؛ حتما از مشاوره رایگان کارشناسان ما در مجموعه آسپیان برای دریافت اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

خلاصه ای درباره دوره آمادگی آزمون پزشکی برگزار شده توسط مجموعه آسپیان در ایران

  • شانس قبولی شما در آزمون ورودی دانشکده های پزشکی کشور چک ( دانشگاه چارلز و پالاتسکی) را تا حد زیادی افزایش می دهد.
  • دروس زیست شناسی، شیمی آلی، شیمی عمومی و شیمی معدنی برای شرکت در آزمون ورودی رشته داروسازی آموزش داده می شود.
  • دروس زیست شناسی، شیمی آلی، شیمی عمومی، شیمی معدنی و فیزیک برای شرکت در آزمون ورودی رشته پزشکی و دندانپزشکی آموزش داده می شود.
  • به صورت آنلاین برگزار می شود.
  • شامل یک دوره زبان انگلیسی است که سطح زبان شما را به حد آیلتس 6 می رساند.

معرفی دوره های فاندیشن یا دوره آمادگی آزمون پزشکی دانشگاه های اروپا

دوره های فاندیشن یا آمادگی آزمون های پزشکی همان طور که از نام آن ها مشخص است؛ برای آماده شدن هر چه بیشتر متقاضیان برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه انتخابی برگزار می شوند. در این دوره ها مباحث و دروس تخصصی علوم پایه پزشکی مثل زیست شناسی، شیمی عمومی، شیمی معدنی، شیمی آلی و فیزیک به متقاضیان آموزش داده می شود. علاوه بر این، ما در مجموعه آسپیان، سوالات سال قبل آزمون ورودی، سرفصل های مهم آزمون و … را نیز، اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

دروس آموزشی در دوره آمادگی آزمون ورودی رشته های پزشکی و دندانپزشکیدروس آموزشی در دوره آمادگی آزمون ورودی رشته داروسازی
زیست شناسیزیست شناسی
شیمی عمومیشیمی عمومی
شیمی آلیشیمی آلی
شیمی معدنیشیمی معدنی
فیزیک
نکته برای متقاضیان تحصیل فیزیوتراپی در چک: برای پذیرش متقاضیان تحصیل فیزیوتراپی در چک آزمون ورودی برگزار نمی شود. لذا برای تحصیل در این رشته نیازی به شرکت در دوره های آمادگی آزمون نیز نیست.

همه چیز درباره مدرک زبان

با توجه به اینکه زبان تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های چک انگلیسی است؛ بعد از آزمون ورودی نیز یک مصاحبه شفاهی وجود دارد که متقاضیان باید در آن شرکت کنند؛ ما در مجموعه آسپیان، یک دوره زبان انگلیسی نیز به عنوان بخشی از دوره آمادگی آزمون پزشکی دانشگاه های اروپا برگزار می کنیم.

متقاضیانی که سطح زبان انگلیسی آن ها در حد مطلوب قوی نیست. یا مدرک زبان انگلیسی چون آیلتس، تافل و … برای ارائه به دانشگاه انتخابی خود در چک ندارند؛ با شرکت در دوره زبان انگلیسی برگزار شده مجموعه آسپیان می توانند سطح زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. در نتیجه علاوه بر طی کردن آزمون شفاهی خود با موفقیت؛ بدون نیاز به ارائه مدرک زبان، از دانشگاه انتخابی خود در چک پذیرش بگیرند.

مزایای شرکت در دوره آمادگی آزمون پزشکی دانشگاه های اروپا

شرکت در دوره های آمادگی آزمون پزشکی در دانشگاه های اروپا می تواند مزایای متعددی برای دانشجویان مشتاق پزشکی داشته باشد که عبارت اند از:

  • شرکت در این دوره متقاضیان را برای موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه اروپایی آماده تر می کند.
  • در این دوره دروس علوم پایه پزشکی به متقاضیان آموزش داده می شود. لذا اشکالات یا نقاط ضعفی متقاضیان در این مورد، به صورت کامل رفع می شود.
  • بخش مهمی از دروس و مباحث آموزشی که دانشجویان در سال های اول و دوم تحصیلی در دانشگاه آموزش می بینند، در دوره آمادگی آزمون پزشکی دانشگاه های اروپا به متقاضیان آموزش داده می شود. لذا دانشجو در سال های اولیه تحصیل در اروپا با چالش های کمتری مواجهه می شود.
  • به داوطلبان کمک می کند تا آمادگی بیشتری برای شرکت در مصاحبه شفاهی رشته های پزشکی پیدا کنند.
  • سطح زبان انگلیسی داوطلب را تا حد دریافت نمره 80 تافل یا آیتلس 6.5 افزایش می دهد.
  • در این دوره زبان انگلیسی تخصصی رشته پزشکی نیز به متقاضیان آموزش داده می شود.
  • میزان آمادگی متقاضیان برای شرکت و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

ما در مجموعه آسپیان هر ساله علاوه بر آزمون ورودی دانشگاه های چک، دوره های آمادگی آزمون پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های این کشور را نیز در ایران برگزار می کنیم. در صورت تمایل به تحصیل در جمهوری چک حتما با مشاوران ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم در مورد زمان برگزاری آزمون ورودی و دوره های فاندیشن یا آمادگی برای آزمون ورودی و … را کسب کنید. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره تماس هایی که در سایت قرار داده ایم تماس بگیرید. یا از طریق واتساپ با مشاوران مجموعه ما در ارتباط باشید.

همچنین می توانید با پر کردن و ارسال “فرم درخواست مشاوره رایگان” که در سایت می بینید؛ منتظر تماس مشاوان ما باشید.

شرکت در دوره آمادگی آزمون پزشکی برای چه کسانی مناسب است؟

دوره های آمادگی آزمون پزشکی اروپا برای دانشجویان مشتاق پزشکی که دارای معیارهای زیر هستند مناسب است:

  • اشتیاق واقعی به پزشکی داشته باشند و تمایل زیادی برای دنبال کردن حرفه ای در مراقبت های بهداشتی داشته باشند. آن ها باید علاقه واقعی به بدن انسان، فرآیندهای بیماری و پیچیدگی های عمل پزشکی نشان دهند.
  • دانش آموزان یا فارغ التحصیلان دبیرستان و پیش دانشگاهی در رشته های تجربی و ریاضی که سن بالاتر از 18 سال دارند.
  • متقاضیانی که توانایی شرکت در کلاس های آنلاین یا حضوری دوره آمادگی آزمون پزشکی دانشگاه های اروپا را دارند.
  • متقاضیانی که می خواهند شانس قبولی در آزمون ورودی دانشگاه انتخابی خود در اروپا را افزایش دهند.
  • متقاضیانی که می خواهند قبل از شروع دوره تحصیلی خود در دانشگاه، دروس و مباحث تخصصی را بهتر یاد بگیرند و با آمادگی بیشتری وارد دانشگاه شوند.

جمع بند

در این مقاله از مجموعه آسپیان تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی درباره دوره آمادگی آزمون پزشکی دانشگاه های اروپا را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ما در مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، هر ساله علاوه بر برگزاری آزمون ورودی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های چک در ایران؛ دوره های فاندیشن یا آمادگی برای آزمون ورودی دانشکده های پزشکی دانشگاه های این کشور را نیز در ایران برگزار می کنیم.

اگر به تحصیل در جمهوری چک به عنوان یکی از کشورهای زیبای اروپایی علاقه مند هستید؛ پیشنهاد می کنیم با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما از شرایط تحصیل در چک، مدارک مورد نیاز، زمان دقیق آزمون ورودی و دوره های فاندیشن و … اطلاع پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *