تحصیل در پراگ

همه چیز درباره تحصیل در پراگ پایتخت زیبای جمهوری چک

در این مقاله قصد داریم در مورد تحصیل در پراگ، هزینه تحصیل در پراگ، دانشگاه‌های پراگ و همچنین دلایلی که چرا باید پراگ را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید؛ توضیحاتی را بیان کنیم. در ابتدا بد نیست در مورد پراگ بیشتر بدانید. پراگ در کجا واقع شده است؟ پراگ پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری چک، یک کشور اروپایی است که در اروپای مرکزی واقع شده است.

جمهوری چک از جنوب با اتریش، از غرب با آلمان، از شمال شرقی با لهستان و از جنوب شرقی با اسلواکی همسایه است. بنابراین به معنای واقعی جمهوری چک در قلب اروپا قرار دارد. جمهوری چک به 14 منطقه سیاسی و سه منطقه جغرافیایی تقسیم می شود: بوهمیا، موراویا و سیلزی چک. پراگ در بوهمیا که در نیمه غربی کشور است واقع شده است.

مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز جمهوری چک در ایران مفتخر به ارائه خدمات زیر به داوطلبین علاقه مند به تحصیل در شهر زیبای پراگ است.

انجام تمامی مراحل پذیرش/ دریافت ویزا / برگزاری آزمون ورودی / برگزاری دوره های Foundation در ایران جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق ارسال فرم مشاوره و یا شماره های تماس با ما در اتباط باشید.

اطلاعات اولیه در مورد پراگ

پراگ یک مقصد توریستی اروپایی بسیار محبوب است. فرقی نمی‌کند برای دیدن بناهای تاریخی معروف، بازدید از موزه‌ها و گالری‌های مختلف آن و لذت بردن از زندگی شبانه به پراگ بروید و یا قصد ادامه تحصیل در پراگ را داشته باشید؛ پراگ به هیچ وجه شما را نا امید نمی‌کند و تضمین می‌کنیم که هیچ‌گاه خسته نخواهید شد زیرا در پراگ کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. جاذبه‌های اصلی پراگ عبارتند از قلعه پراگ، پل چارلز، میدان شهر قدیمی، محله یهودیان، دیوار لنون و تپه پترین. از سال 1992 مرکز تاریخی پراگ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

پراگ برای تحصیل

چرا پراگ را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

کریس وو بازیگر چینی – کانادایی گفته است:«نمی‌خواهم راه کسی را دنبال کنم. من می خواهم مسیر خودم را دنبال کنم و کاری منحصر به فرد انجام دهم.”  بنابراین اگر مدام در ذهن خود فکر تحصیل در خارج از کشور را بررسی می‌کنید، حتما به این جمله از این بازیگر فکر کنید. اگر غوطه ور شدن در فرهنگ جدید، زبان، مردم و مکان متفاوت می‌تواند برای شما یک تجربه متحول کننده و سرگرم کننده باشد و همچنین اگر فردی هستید که دوست دارید در جایی ادامه تحصیل دهید که هر ساله میزبان دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان است؛ مطمئنا تحصیل در پراگ انتخاب خوبی برای شماست.

پراگ قلب اروپاست

در حقیقت جمهوری چک یکی از زیباترین کشورهای اروپا به شمار می‌رود. پراگ بزرگترین شهر جمهوری چک با خیابان‌های سنگفرش شده و حیاط‌های مخفی، بهشتی برای علاقمندان به قدم زدن بدون هدف است. همچنین با ویزای شینگن یا پاسپورت اروپایی خود می‌توانید به بیست و شش کشور اتحادیه اروپا سفر کنید. حمل و نقل به این کشورهای اتحادیه اروپا بسیار آسان و مقرون به صرفه است.

قطارها و اتوبوس‌های ارزان زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید به کشورهای همسایه مانند اتریش، اسلواکی، آلمان، لهستان یا مجارستان سفر کنید. همچنین اگر تصمیم دارید به کشوری دورتر از جمهوری چک سفر کنید، همیشه پروازهایی وجود دارند که پراگ را به تمام شهرهای اروپایی متصل می‌کنند. بنابراین تحصیل در پراگ می‌تواند فرصت دیدن کشورهای اروپایی را برایتان فراهم آورد.

کیفیت آموزش در پراگ بالاست

شهر پراگ یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است که برای ادامه تحصیلات عالی خود به این شهر می‌آیند. اگرچه زبان رسمی این کشور زبان چکی است، اما بیش از 1000 رشته تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی وجود دارد. از تحصیل پزشکی گرفته تا تحصیل در رشته معماری، در همه رشته‌ها دانشگاه‌هایی را خواهید یافت که انواع دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. پراگ همچنین جایگاه برخی از بهترین دانشگاه‌های اروپا است که در آن دانشمندان، هنرمندان، سیاستمداران و افراد مشهور زیادی تحصیل کرده‌اند.

شهریه دوره‌ها در پراگ بسیار مناسب است و بسته به رشته‌ای که برای تحصیل انتخاب می‌کنید متفاوت است. تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی معمولاً هزینه بیشتری نسبت به دانشگاه های دولتی دارد. البته در صورت انتخاب رشته‌هایی خاصی به زبان چکی امکان تحصیل رایگان نیز وجود دارد.

علاوه بر این پس از فارغ التحصیلی می‌توانید برای پیدا کردن کار، 9 ماه اقامت دریافت کنید. این ویزا به شما این امکان را می‌دهد که به بازار کار در پراگ دسترسی داشته باشید. بنابراین پراگ چیزی بیشتر از ارائه مدرک حرفه‌ای با کیفیت دارد.

هزینه در پراگ

هزینه زندگی در پراگ مقرون به صرفه است | تحصیل در پراگ

از آنجایی که خودم دانشجو بوده‌ام، می‌دانم بودجه یک دانشجو محدود است و چقدر این موضوع اهمیت دارد که با بودجه محدود بتوانید محلی مناسب برای زندگی پیدا کنید و هزینه‌های خود را کاهش دهید. در پایتخت کشورهای اروپایی مسلما پیدا کردن آپارتمانی با بودجه کم که مبله و مجهز باشد، خیلی سخت است اما در پراگ می‌توانید آپارتمان‌هایی با این شرایط را اجاره کنید. همچنین می‌توانید با گرفتن شغل پاره وقت یا تابستانه در طول تحصیل درآمد کسب کنید.

کار کردن در بین مردم محلی راهی عالی برای یادگیری فرهنگ، آشنایی با افراد جدید و حتی بهبود زبان چکی است. پس از ثبت نام در دانشگاه یک کارت شناسایی دانشجویی بین المللی دریافت می‌کنید که بهتر است همیشه آن را همراه خودتان داشته باشید. زیرا با استفاده از آن می‌توانید از تمام تخفیف‌های دانشجویی که برای غذا، مسافرت و حتی سرگرمی وجود دارد، بهره مند شوید.

همیشه جایی برای مطالعه وجود دارد

نه تنها در پراگ می‌توانید از کتابخانه‌های متعدد برای مطالعه استفاده کنید، بلکه در کافه‌های این شهر نیز امکان مطالعه وجود دارد. کافه‌های پراگ فقط یک کافه معمولی نیستند، بلکه در برخی از آنها فضای داخلی وجود دارد که به دانشجویان این امکان را می‌دهد در مکانی آرام مطالعه داشته باشند. گاهی اوقات فقط یک فنجان قهوه و یک محیط خوب چیزی است که برای رسیدن به اوج بهره وری لازم است.

چیزی که در مورد پراگ بسیار منحصربه‌فرد است این است که با وجود پایتخت بودن آن و شلوغ بودن محیط، همچنان می‌توانید در آن محیط‌های دنجی را بیابید. تحصیل در پراگ نیز نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه کیفیت تحصیلی بالایی را برای شما فراهم می‌کند و در سراسر جهان مدارک تحصیلی دانشگاه های این کشور، پذیرفته شده است. بنابراین اگر به دنبال مسیری هستید که با مسیر سنتی تحصیلات تفاوت داشته باشد، پراگ مکان مناسبی برای شماست.

اطلاعات اولیه در مورد پراگ

11 نکته که قبل از تحصیل در پراگ باید بدانید

  1. تاریخ چک بسیار جذاب است

چرا تحصیل در جمهوری چک را انتخاب کنیم؟ به نظر تاریخ غنی جمهوری چک باید دلیل قانع کننده‌ای باشد. سرزمین چک دارای تاریخ پر فراز و نشیب و در عین حال جذابی است که در معماری پایتخت این کشور به راحتی می‌توانید آن را ببینید. فقط در 100 سال گذشته، این منطقه شاهد سه قدرت کنترل کننده مختلف – هاپسبورگ ها، نازی ها و حزب کمونیست – بوده است. البته تاریخ چک به قبل از قرن بیستم بازمی گردد.

  1. کفش پاشنه بلند را کنار بگذارید

به طور جدی، پراگ با مسیرهای زیبای سنگ فرش شده‌اش، شناخته می‌شود و در حقیقت به این موضوع معروف است. اما این سنگ فرش‌ها به هیچ بابت با کفش پاشنه بلند همخوانی ندارند و راه رفتن با کفش پاشنه بلند، احتمالا منجر به پیچ خوردگی یا آسیب‌های جدی به مچ پاهایتان می‌شود.

  1. بازیافت آسان است

زندگی در چک به سبز شدن و فرهنگ غنی احترام به محیط زیست کمک می‌کند. اگرچه آمریکا در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی در فرهنگ بازیافت داشته است، اما به نظر می‌رسد اروپا هنوز هم جهش‌های بیشتری پیش رو دارد. تشویق به بازیافت در پراگ توسط سطل‌های بازیافت غول پیکر و درخشان که در سراسر شهر پر شده اند انجام می‌شود. سطل‌های جداگانه ای برای ظروف شیشه ای، پلاستیکی، کاغذی و نوشیدنی وجود دارد و معمولاً در چند بلوک از یکدیگر قرار دارند، بنابراین شما هرگز از ایستگاه بازیافت خیلی دور نیستید.

  1. در آپارتمان‌های چک خشک کن لزوما وجود ندارد

بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در پراگ را دارند، تصور می‌کنند آپارتمان‌ها و خانه‌های جمهوری چک همه لوازم موردنیاز را دارند. در صورتی که در آپارتمان‌های پراگ خشک کن وجود ندارد. بنابراین در روزهای سرد زمستانی با لباس‌های گرمی که تازه از خشک کن در آمده‌اند، خداحافظی کنید.

  1. مردم چک محتاط‌تر و رسمی‌تر هستند

اگر بخواهیم به شکل گسترده یک صفت را به مردم چک تعمیم دهیم، این است که مردم چک محتاط‌تر و رسمی‌تر است. این موضوع به ویژه در مورد نسل‌های قدیمی‌تر صادق است. مردم چک سعی می‌کنند تا زمانی که کسی را نشناخته‌اند، با آنها رسمی باشند اما پس از آن دوستانی سخاومتند و واقعی خواهند بود. بنابراین هنگام تحصیل در پراگ و تحصیل در جمهوری چک از غریبه ها انتظار لبخند زیادی نداشته باشید. مردم چک این کار را نادرست می‌دانند.

  1. زبان چک زیباست

صحبت از زبان چکی شد، باید بگوییم زبان چکی برخلاف انگلیسی بسیار آوایی و زیباست. مهمتر از همه (و مانند هر زبان دیگری)، یادگیری نحوه صحبت کردن به زبان چکی می تواند به دانشجویان بینش جالبی در مورد فرهنگ پیچیده و جذاب مردم چک و زندگی در چک بدهد.

  1. حمل و نقل عمومی در دسترس است

حمل و نقل عمومی در پراگ ارزان است و به راحتی در دسترس است. با استفاده از حمل و نقل عمومی می‌توانید تقریباً به هر جایی بروید. در حالی که در مناطق بیرونی و خارج شهر پراگ از اتوبوس استفاده می‌شود، مترو و تراموا پیمایش در مرکز پراگ را ساده و سرگرم کننده می‌کنند. برای استفاده تراموا یا مترو، بلیط‌های خود را در ایستگاه یا مغازه بخرید و هنگام ورود به اتوبوس، مترو یا تراموا روی آن مهر بزنید.

  1. زنان در مشاغل کمتری حضور دارند

یکی از جالب‌ترین بخش‌های سفر و زندگی بانوان به خارج از کشور می‌تواند یادگیری نقش‌ها و پویایی‌های جنسیتی در کشورهای مختلف باشد. اگرچه بسیاری از زنان در جمهوری چک خارج از حوزه خانگی فعالیت می‌کنند، اما آنها به طور قابل توجهی در شغل‌های دولت حضور ندارند و به طور متوسط ​​25 درصد کمتر از همتایان مرد خود در محل کار هستند. تقریباً 16 درصد از زنان در جمهوری چک به کالج می‌روند، اما تمرکز شغل به شدت وابسته به جنسیت است. به عنوان مثال، هفتاد و نه درصد از دانشجویانی که برای معلمی تحصیل می‌کنند، زن هستند اما تنها 25 درصد از دانشجویان مهندسی را زنان در جمهوری چک تشکیل می‌دهند.

  1. غذاهای چک سنگین و خوشمزه هستند

مانند هر شهر بین المللی دیگری، یافتن انواع غذا در پراگ آسان است، اما غذاهای سنتی چک قطعا سنگین هستند. به گوشت، سیب زمینی، سوپ، شیرینی، پنیر و کوفته فکر کنید. یک غذای مورد علاقه ملی، گولاش، خورشی است که از گوشت گاو، پیاز و ادویه تهیه می شود و دلچسب و خوشمزه است. بنابراین نگران نباشید هنگام تحصیل در پراگ و زندگی در چک گرسنه به رختخواب نخواهید رفت.

  1. در جمهوری چک به راحتی سرگرم می‌شوید

برای استفاده حداکثری از تحصیل در پراگ، گاهی اوقات باید پراگ را به طور کلی رها کنید و به برخی از شهرها و دیدنی‌های اطراف آن سفر کنید. می‌توانید به صخره نوردی، قایق رانی، اسکی، پیاده روی و حتی ماهیگیری بروید. با وجود رشته‌کوه‌ها، پارک‌های ملی بزرگ و جنگل‌های طبیعی گسترده، بیرون رفتن راهی عالی برای کشف بیشتر جمهوری چک است و اگر گاه به گاه به قلعه‌ای برخورد کردید تعجب نکنید.

سوالی که ذهن بسیاری از دانشجویان را در حین سفر در پراگ به ویژه به صورت انفرادی درگیر می کند، مسئله ایمنی است. آنها می‌پرسند پراگ امن است؟ پاسخ کوتاه: بله. پاسخ طولانی: بله، اما درست مانند هر تجربه سفر دیگری، مهم است که هوش و حواس خود را حفظ کنید. هوشمند باشید و هوشمندانه سفر کنید. محدودیت های خود را بشناسید و در نهایت به عقل خود اعتماد کنید. و در انتها بدانید که تحصیل در جمهوری چک تجربه‌ای است که سبب تغییر زندگی‌تان می‌شود و شما را وادار می‌کند که هیجان زده شوید و لذت ببرید.

هزینه تحصیل در پراگ

هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در جمهوری چک در سال 2022

با بیش از 60 موسسه آموزش عالی، 1000 مدرک تحصیلی انگلیسی و هزینه های زندگی مقرون به صرفه، به راحتی می توان درک کرد که چرا هزاران دانشجوی بین المللی برای ثبت نام در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های چک اقدام می‌کنند. اما اگر می‌خواهید سال‌های آینده را برای تحصیل در جمهوری چک بگذرانید، باید بدانید که هزینه زندگی و تحصیل در جمهوری چک چقدر است.

  1. میزان شهریه در جمهوری چک

شهریه در دانشگاه‌های دولتی

تا زمانی که در مقطعی که به زبان چک تدریس می‌شود ثبت نام کنید، می‌توانید به صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی چک تحصیل کنید. اما اگر برنامه یا رشته‌ای را انتخاب کنید که به زبان انگلیسی یا زبان خارجی دیگر تدریس می‌شود، شهریه بین 0 تا 18500 یورو در هر سال تحصیلی خواهد بود. هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌های پذیرش یا هزینه‌های اداری نیز وجود دارد، اما این هزینه‌ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی و تحصیل در پراگ

در جمهوری چک، دانشگاه‌های خصوصی آزادند که هزینه‌ها و محدودیت‌های تحصیلی خود را آزادانه تعیین کنند. به طور کلی، این نوع موسسه آموزش عالی گران تر از دانشگاه‌های دولتی است.

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های جمهوری چک

  • دانشگاه BACORG : هزینه شهریه در مقطع لیسانس از 0 یورو در سال برای همه دانشجویان بین المللی شروع می‌شود
  • دانشگاه علوم زیستی چک پراگ : هزینه شهریه در مقطع کارشناسی ارشد از 180 یورو در سال برای همه دانشجویان بین المللی شروع می‌شود
  • دانشگاه علوم زیستی چک پراگ: هزینه شهریه در مقطع کارشناسی ارشد از 480 یورو در سال برای همه دانشجویان بین المللی شروع می‌شود
  • دانشگاه مندل در برنو : هزینه شهریه در مقطع کارشناسی ارشد از 735 یورو در سال برای همه دانشجویان بین المللی شروع می‌شود

دانشگاه‌هایی که در جمهوری چک برای ادامه تحصیل توصیه می‌شود

  • دانشگاه چارلز
  • دانشگاه ماساریک
  • دانشگاه اقتصاد و تجارت پراگ
  • دانشگاه بوهمای جنوبی در چسکه بودیوویس
  • دانشگاه انگلیسی-آمریکایی AAU، پراگ
  1. هزینه های زندگی دانشجویی در جمهوری چک

جمهوری چک کشور چندان گرانی نیست. اکثر دانشجویان بین المللی باید با بودجه 300 تا 650 یورو در ماه به راحتی زندگی کنند. اگر چه جمهوری چک بخشی از اتحادیه اروپا است، اما واحد پول ملی آن کرون چک است.

  1. هزینه‌های خوابگاه دانشجویی

گزینه های اصلی اسکان دانشجویان به شرح زیر است:

خوابگاه های دانشجویی: حدود 125 یورو در ماه

اتاق خصوصی در یک آپارتمان: از 205 یورو در ماه شروع می‌شود

آپارتمان خصوصی: از 370 یورو در ماه شروع می‌شود

گزینه‌های خصوصی شامل خدمات ماهانه نمی‌شود و این موضوع باعث می‌شود 120 تا 170 یورو دیگر به هزینه‌های شما اضافه شود.

  1. هزینه غذا در جمهوری چک

حدود 150 تا 250 یورو در ماه برای غذا و مواد غذایی هزینه خواهید کرد. به عنوان یک دانشجو، می‌توانید از غذاخوری دانشگاه استفاده کنید، جایی که یک وعده غذایی حدود 1.90 یورو هزینه دارد. اینها برخی از متوسط ​​قیمت محصولات غذایی در جمهوری چک هستند:

1 قرص نان: 0.95 یورو

1 لیتر شیر: 0.75 یورو

12 تخم مرغ: 1.62 یورو

1 کیلوگرم پنیر محلی: 8 یورو

1 کیلوگرم سیب: 1.30 یورو

1 کیلوگرم موز: 1.20 یورو

1 وعده غذایی در رستوران های مقرون به صرفه: 5.35 یورو

  1. هزینه های حمل و نقل

مانند بسیاری از کشورها، دانش آموزان هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از تخفیف بهره مند می‌شوند. قیمت کارت دانشجویی ماهانه از شهری به شهر دیگر متفاوت است. به طور کلی، برای دریافت آن بین 5 تا 10.50 یورو هزینه خواهید کرد. برای سوار شدن به تاکسی، حدود 1.50 یورو برای هزینه شروع و سپس 1.10 یورو برای هر کیلومتر پرداخت خواهید کرد.

  1. هزینه های اضافی در جمهوری چک

سرگرمی (سینما، کنسرت، تئاتر): 40-100 یورو در ماه

هزینه ویزای دانشجویی (فقط برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا: حدود 95 یورو

بیمه درمانی: به نوع طرح بیمه درمانی، مدت اقامت شما و غیره بستگی دارد

  1. بورسیه ها و کمک‌های مالی دانشگاه

در جمهوری چک بورسیه‌های تحصیلی توسط انواع مختلفی از موسسات از جمله دولت ملی، دانشگاه‌های دولتی، سازمان‌های خصوصی و غیره ارائه می‌شود. هر بورسیه معیارهای متفاوتی دارد. به عنوان مثال، برخی از بورسیه‌ها فقط برای شهروندان کشورهایی که جمهوری چک با آنها قراردادهای بین المللی دارد، در دسترس است. دیگر بورسیه‌ها بر اساس نیاز مالی یا پیشرفت تحصیلی و غیره اعطا می‌شوند.

زندگی دانشجویی در پراگ

زندگی دانشجویی در پراگ | تحصیل در پراگ

برای همه دانشجویان، پراگ شهر رویاهاست. صدها سینما، گالری‌های هنری، سالن‌های موسیقی، کلوپ‌ها، امکانات ورزشی و پارک‌ها باعث شده‌اند پراگ به مقصدی جذاب برای دانشجویان تبدیل شود. در پراگ بی حوصلگی هرگز مسئله ای نیست. بلکه مسأله انتخاب صحیح نحوه گذراندن اوقات فراغت خود است.

پراگ به عنوان مرکز فرهنگی و تاریخی در کل کشور جمهوری چک، هر نیازی را که برای فعالیت آموزشی یا تفریحی بخواهید برآورده می‌کند. حتی بهتر از آن، تقریباً همه دانشگاه‌ها و کالج‌های مربوطه در مرکز شهر واقع شده‌اند و به راحتی از هر جهت با مترو، تراموا، اتوبوس یا حتی با دوچرخه در کمتر از نیم ساعت به مقصد خود می‌ٰرسید.

دانشگاه‌های پراگ | تحصیل در پراگ

پراگ در سال جاری در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی از نظر QS به 45 رسیده است و چندین پله سقوط کرده است، اما در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی QS در بین 50 شهر برتر باقی مانده است. (QS مخفف کاکارلی سیموندز موسسه ای در انگلستان است که یکی از معتبرترین و مهم ترین نظام‌های رتبه بندی و طبقه بندیِ سالانۀ جهانی دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.)

با وجود این پایتخت جمهوری چک همچنان خود را به عنوان یک مقصد بین المللی برای مطالعه معرفی می‌کند، به لطف قلعه خیره کننده، شهر قدیمی قرون وسطایی ثبت شده در فهرست یونسکو، هنرها، موزه ها و … پراگ هنوز هم یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری اروپایی است.

پایتخت جمهوری چک ، پراگ دارای سه دانشگاه است که در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. دانشگاه چارلز، دانشگاه فنی چک در پراگ و  دانشگاه علوم زندگی در پراگ در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال2022 حضور دارند.

جامعه دانش‌آموزی

جامعه دانش‌آموزی بزرگ و متنوع در سطح بین‌المللی به پراگ امتیاز قوی از نظر گستردگی دانشجویان می‌دهد و از این نظر با هفت پله ارتقا امسال به رتبه 36 در سراسر جهان رسید. همچنین از نظر مقرون به صرفه بودن در 50 مکان برتر در سراسر جهان حضور دارد. البته هزینه‌های تحصیل بین المللی در حد متوسط ​​است، اما پراگ مکان ارزان‌تری برای زندگی نسبت به دیگر شهرهای اروپایی از نظر  QS است.

پراگ با کسب رتبه 27 در جهان، قوی‌ترین رتبه خود را از نظر دیدگاه دانشجویی به دست آورد. این دسته دیدگاه خود دانشجویان را در مورد تجربیاتشان منعکس می‌کند و در نظرسنجی دانشجویی، پراگ به دلیل مقرون به صرفه بودن، تنوع و دوستانه بودنش مورد تحسین قرار گرفت. هنگامی که از یکی از دانشجویان خواسته شد بهترین چیزهای تحصیل در پراگ را نام ببرد، گفت: « زندگی در پراگ بسیار مقرون به صرفه و راحت است. غذاهای عالی دارد و همچنین می‌توانید از ادغام فرهنگ و تنوع موجود در آن لذت ببرید «

دانشگاه های دارای رتبه بین المللی در پراگ

رتبه بندی جهانیدانشگاه
266دانشگاه چارلز
403دانشگاه فنی چک در پراگ
801-1000دانشگاه علوم زیستی چک در پراگ

دانشگاه چارلز از معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های جمهوری چک است که رتبه جهانی خوبی نیز دارد. تجربه یک دوره تحصیلی در دانشگاه چارلز می‌تواند بک تجربه تجربه رضایت بخش و به یاد ماندنی باشد. بنابراین اگر می‌خواهید زندگی در اروپای مرکزی و با فرهنگ غنی آن را تجربه کنید، دانشگاه چارلز بهترین انتخاب برای شماست.علاوه بر این دانشگاه چارلز نه تنها به دلیل قدمت طولانی و رتبه‌های خود، بلکه به دلیل برنامه‌های متنوعی که در آن تدریس م‌ شود، دانشجویان را جذب می‌کند و تمام زمینه‌های اصلی دانش بشری را پوشش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *