راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

در صورتی که برای شروع یک زندگی جدید به دنبال راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت می گردید؛ مطمئنا مطالعه ادامه این مقاله از سایت آسپیان برای شما جذاب خواهد بود. ما در این مقاله با توجه به اوضاع سیاسی و روابط بین المللی که شرایط مهاجرت و گرفتن اقامت اروپا را برای بسیاری از افراد چالش برانگیز کرده است. تصمیم گرفتیم چند کشور توسعه یافته اروپایی که دارای شرایط مهاجرتی ساده تر هستند. همچنین بیشترین تعداد مهاجران ایرانی را پذیرش می کنند به شما معرفی کنیم.

راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

 از کشورهایی که به دلیل، پروسه آسان مهاجرت و گرفتن اقامت، سرعت قبول درخواست و ارائه اقامت، هزینه های مقرون به صرفه و … می توان به عنوان کشورهایی که دریافت اقامت آن ها راحت است، معرفی کرد؛ عبارت اند از:

لهستان یکی از راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا که می توان به عنوان راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت معرفی کرد، لهستان است. این کشور ششمین اقتصاد بزرگ اروپا را دارد و از زیرساخت های پیشرفته ای برخوردار است. همچنین نرخ بی کاری و هزینه های زندگی پایینی دارد. از نظر هزینه های زندگی نیز، یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای اقامت و زندگی به حساب می آید.

این کشور راه های مهاجرتی متنوعی را برای پذیرش مهاجران ارائه می دهد. مهاجرت به این کشور نیز از طریق سرمایه گذاری، خرید ملک، ثبت شرکت، تحصیل یا کار در لهستان امکان پذیر است.

با این حال، راحت ترین شیوه برای دریافت اقامت لهستان که باعث معرفی آن به عنوان راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت شده است؛ مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک است. به صورت معمول حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در این کشور بسیار کم تر از سایر کشورهای اروپایی است. این موضوع نیز شرایط سرمایه گذاری و دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران راحت کرده است.

به عنوان مثال، در صورتی که سرمایه لازم برای ایجاد یک استارتاپ تجاری که بتواند سالانه حداقل ۱۵۰۰۰ یورو درآمد ایجاد کند. یا اینکه بتوانید یک ملک با حداقل سرمایه گذاری 250 هزار یورو در لهستان خریداری کنید؛ می توانید خیلی سریع اقامت این کشور را دریافت و از مزایای آن استفاده کنید.

بعد از سرمایه گذاری نیز، تحصیل از راحت ترین روش هایی است که می توان برای دریافت اقامت لهستان انتخاب کرد. در صورتی که بتوانید از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور مثل دانشگاه ورشو، دانشگاه گدانسک، لودز و … پذیرش دریافت کنید. اقامت موقت لهستان را دریافت خواهید کرد. به عنوان یک دانشجو نیز می توانید در حین تحصیل کار کنید.

جمهوری چک یکی از راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

جمهوری چک اولین کشور اروپایی است که ما می توانیم به عنوان راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت به شما معرفی کنیم. این کشور زیبای اروپای مرکزی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا به حساب می آید. موقعیت بسیار مناسبی نیز از نظر رشد اقتصادی به ویژه در چند سال اخیر داشته است. به همین دلیل سرمایه گذاران خارجی متعددی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است.

شرایط مطلوب کاری، امنیت و زیبایی این کشور، مهاجران زیادی را به خود جذب می کند. شیوه های مختلفی نیز مثل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، کاری، تحصیلی و … به این کشور وجود دارد.

با این حال، مهاجرت تحصیلی به چک به ویژه برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … می تواند بهترین و راحت ترین گزینه برای مهاجران ایرانی باشد.

زیرا ما در مجموعه آسپیان به عنوان تنها نمایندگان رسمی دانشگاه های کشور چک، روند پذیرش تحصیلی و گرفتن اقامت برای دانشجویان متقاضی را به صورت تضمینی انجام می دهیم.

مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک

شرایط ساده تحصیل در چک و دریافت راحت اقامت این کشور از طریق تحصیل، یکی از مهم ترین معرفی چک به عنوان راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت است. دانشگاه های چک از رتبه و رنک خوبی در سطح بین الملل برخوردارند. رقابت برای تحصیل در آن ها نیز بالا است و سالانه دانشجویان خارجی زیادی پذیرش می کنند. به عنوان مثال از بهترین دانشگاه های این کشور که می توانید برای تحصیل انتخاب کنید عبارت اند از:

دانشگاه چارلز: بزرگ ترین و معتبرترین دانشگاه چک محسوب می شود. رتبه آن در سطح بین الملل نیز 401 الی 500 است.

دانشگاه ماساریک: دومین دانشگاه معتبر چک به حساب می آید. رتبه آن در سطح بین الملل، 568 است.

دانشگاه پالاتسکی: سومین دانشگاه محبوب و معتبر جمهوری چک محسوب می شود. رتبه و رنک آن در بین دانشگاه های دنیا 801-1000 است.

با تماس با مشاوران ما در مجموعه آسپیان می توانید اطلاعات کاملی درباره هر یک از دانشگاه های بالا، شرایط پذیرش، مهلت ثبت نام و … دریافت کنید.

نکات مهم درباره تحصیل در جمهوری چک

در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی دارید. اما در انتخاب کشور چک به عنوان راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت از طریق تحصیل مردد هستید؛ به چند مورد زیر که مهاجرت تحصیلی به چک و دریافت اقامت این کشور را در مقایسه با دیگر کشورها، برای شما راحت تر می کند توجه می کنید.

زبان تدریس در دانشگاه های چک برای دانشجویان بین الملل انگلیسی است.

دانشگاه های چک مانند دیگر دانشگاه های معتبر اروپا برای پذیرش دانشجویان بین الملل به ویژه برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی آزمون ورودی برگزار می کنند. با این تفاوت که این آزمون ها هر ساله توسط مجموعه ما در ایران برگزار می شود.

نکته: برای پذیرش در رشته فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک، نیازی نیست در آزمون ورودی شرکت کنید. 

کارشناسان باتجربه ما با تکیه بر سابقه کاری خود در زمینه اعزام دانشجو به چک، ویزای این کشور را به صورت تضمینی و بدون هیچگونه مشکل ریجکتی برای شما دریافت می کنند.

انجام کلیه مراحل مهاجرت و دریافت اقامت چک از شروع فرایند پذیرش در دانشگاه تا اقامت در چک توسط کارشناسان مجرب ما؛ تجربه بی نظیری از راحتی و سرعت در مهاجرت را برای شما به همراه خواهد داشت.

راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

اسلواکی

اسلواکی یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که می توان به عنوان راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت معرفی کرد. دریافت اقامت این کشور از طریق دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه های این کشور، می تواند گزینه ای راحت و ایده آل برای افرادی باشد که بودجه محدودی در اختیار دارند.

با این حال، به صورت معمول، معتبرترین و سریع ترین راهی که برای اخذ اقامت این کشور پیشنهاد می شود، ثبت شرکت در اسلواکی است. این امر نیازمند داشتن سرمایه لازم است که در صورت برخورداری از آن می توانید از این روش استفاده کنید.

ثبت شرکت در هر یک از کشورهای اروپایی، شرایط، پیچیدگی ها و محدودیت های مخصوص به خود را دارد. با این حال، مشکلات و چالش های ثبت شرکت در اسلواکی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی برای ایرانیان کمتر خواهد بود.

در واقع باید گفت شرایط ساده این کشور، اسلواکی را به راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت از طریق ثبت شرکت تبدیل کرده است. تنها شروط لازم برای ثبت شرکت در اسلواکی داشتن حداقل سن 18 سال، برخورداری از یک ایده مناسب برای راه اندازی کسب و کار (هر چند کوچک و ساده)؛ همچنین نداشتن سوء پیشینه است.

این در حالی است که برای ثبت شرکت در اکثریت کشورهای اروپایی، مواردی چون سوابق شغلی و تحصیلی مرتبط، تسلط به زبان. همچنین داشتن سرمایه اولیه لازم از شروط اصلی به حساب می آیند.

آلمان یکی از راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

آلمان نه تنها در لیست راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت قرار می گیرد. بلکه یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی به ویژه برای ایرانیان است. این کشور یکی از ثروتمندترین و صنعتی ترین کشورهای جهان به حساب می آید. راه های بسیار زیادی نیز برای مهاجرت و دریافت راحت اقامت این کشور وجود دارد که می توان متناسب با شرایط خود یکی از آن ها را انتخاب کرد. به عنوان مثال:

با تحصیل در آلمان می توان بعد از فارغ التحصیلی 18 ماه در آلمان به جستجو کار باشید. بعد از پیدا کردن کار نیز ویزای کاری و اقامت آلمان دریافت کنید.

در صورتی که زیر 25 سال سن دارید در دوره های 18 الی 24 ماهه آوسبیلدونگ آلمان شرکت کنید. در صورت موفقیت در این دوره ها به مراکز کاری مرتبط در آلمان معرفی می شوید. سپس می توانید با مشغول به کار شدن در آلمان اقامت این کشور را دریافت کنید.

از طریق دریافت پیشنهاد کار یا JOB OFFER از کارفرمای آلمانی نسبت به دریافت ویزا و اقامت آلمان اقدام کنید.

در صورت داشتن یک بیزینس پلن و حداقل 25 هزار یورو سرمایه نسبت به تاسیس شرکت در آلمان اقدام کرد.

 در صورتی که آلمان را به عنوان راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت انتخاب کرده اید؛ باید بدانید که برای اقامت در آلمان سه شرط اصلی وجود دارد که شامل اثبات داشتن تمکن مالی، تسلط لازم به زبان آلمانی و در برخی روش ها زبان انگلیسی؛ همچنین شرایط سنی مناسب است.

به عنوان مثال برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید دارای سن 18 الی 28 سال، مدرک زبان حداقل سطح B2 آلمانی یا آیلتس 6.5 باشید.

اسپانیا

اسپانیا یکی از بهترین و ارزان ترین کشورهای اروپایی است که می توان آن را در لیست راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت نیز قرار دارد. این کشور از هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا برخوردار است. هر ساله نیز بیشترین تعداد گردشگران را به سمت خود جذب می کند.

برای مهاجرت به این کشور روش های متعددی مثل سرمایه گذاری، خرید ملک، ثبت شرکت، تحصیل، کار و … وجود دارد. با این حال، از ساده ترین و رایج ترین شیوه های مهاجرت به اسپانیا و دریافت اقامت این کشور، خرید ملک و تحصیل است.

هزینه زندگی و تحصیل؛ حتی سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر است. به عنوان مثال، شهریه شما برای تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا می تواند رایگان یا بسیار ارزان در حد 3 تا 4 هزار یورو باشد.

به این موضوع نیز باید توجه داشت که یکی از شروط اصلی پذیرش در دانشگاه های دولتی اسپانیا، تسلط به زبان اسپانیایی است. زیرا زبان تدریس در اکثریت دوره های تحصیلی دانشگاه های این کشور، اسپانیایی است.

علاوه بر این، اسپانیا یکی از راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری نیز به حساب می آید. حداقل هزینه مورد نیاز شما برای خرید ملک در این کشور، بسیار پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی (تقریبا 500 هزار یورو) است. بعد از خرید ملک نیز به شما اقامت موقت داده می شود. سپس بعد از گذشت 5 سال می توانید اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنید.

سخن پایانی راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

در این مقاله از مجموعه آسپیان تلاش کردیم تا شما را با راحت ترین کشور ها برای گرفتن اقامت اروپا آشنا کنیم. انتخاب راحت ترین کشور متناسب با هدف شما از مهاجرت تا حد زیادی متفاوت باشد. به عنوان مثال، در صورتی که هدف شما تحصیل رشته های پزشکی در اروپا  و تحصیل در اروپا است. کشوری مثل جمهوری چک می تواند راحت ترین کشور اروپایی برای انتخاب باشد. زیرا:

دوره های دانشگاه های چک به زبان انگلیسی برگزار می شوند. لذا نیازی نست زمان و وقت اضافه برای یادگیری زبان جدید صرف کنید.

آزمون های ورودی و دوره های فاندیشن در ایران برگزار می شود. لذا برای شرکت در آن ها نیازی به سفر به چک نخواهید داشت.

ما در مجموعه آسپیان ویزای تحصیلی چک را به صورت تضمینی برای شما دریافت خواهیم کرد.

هزینه های تحصیل و زندگی در جمهوری چک در مقایسه با سایر کشورهای اروپا پایین تر است.

در صورتی که می خواهید خیلی سریع و راحت از یکی از دانشگاه های معتبر اروپا پذیرش بگیرید. با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید. ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های کشور چک، اطلاعات کاملی درباره شرایط و نحوه تحصیل در چک در اختیار شما قرار می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *