تحصیل پزشکی در اروپا

راهنمای تحصیل پزشکی در اروپا ( شرایط پذیرش و هزینه ها)

تحصیل پزشکی در اروپا می تواند یک ایده انتخاب مناسب برای علاقه مندان به این رشته تحصیلی باشد. قاره اروپا با دارا بودن بیشترین تعداد دانشگاه های پزشکی معتبر در رنکینگ های جهانی مقصدی ایده آل برای دانشجویان بین المللی است. جدای از تعداد بالای دانشگاه های معتبر، مزایای زندگی در اروپا به خصوص کشور های حوزه شینگن، باعث شده است تا هر ساله، علاقه مندان رشته پزشکی از سراسر دنیا، برای تحصیل به اروپا مهاجرت کنند.

ما در مجموعه آسپیان، به متقاضیان تحصیل پزشکی در اروپا کمک می کنیم تا به رویای پزشک شدن دست پیدا کنند. مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک در ایران است. دوره های Foundation , و آزمون ورودی پزشکی جمهوری چک را نیز در ایران برگزار می کند تا متقاضیان ایرانی با آرامش خاطر بیشتر؛ همچنین صرف هزینه کمتر، بتوانند در آن ها شرکت کنند. در نتیجه با آمادگی بیشتری در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی انتخابی خود شرکت و نمره قبولی را دریافت کنند.

در صورتی که به هر نوع راهنمایی و مشاوره درباره تحصیل رشته پزشکی در جمهوری چک نیاز دارید، با مشاوران ما تماس بگیرید. یا اینکه “فرم درخواست مشاوره رایگان” قرار گرفته در سایت را پر کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

در ادامه این مقاله می توانید اطلاعات کاملی درباره مزایا، ساختار، مراحل و شرایط تحصیل در دانشکده های قاره اروپا دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، لیستی از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا را در اختیار شما قرار می دهیم تا با اطمینان خاطر بیشتری دست به انتخاب بزنید.  

دلایل تحصیل پزشکی در اروپا

دلایل تحصیل پزشکی در اروپا

قاره اروپا، ملیت های مختلف و فرهنگ های متنوع مخصوص به خود را دارد. علاوه بر این، سیستم آموزشی در کشورهای مختلف آن نیز با یکدیگر تفاوت است. به همین دلیل، دانشجویان پزشکی علاوه بر دنبال کردن رویای پزشک شدن خود، فرصت مناسبی برای کشف جهان و آشنایی با فرهنگ های مختلف خواهند داشت.

البته دلایل بی شماری دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود، دانشجویان بین الملل علاقه مند به رشته پزشکی، قاره اروپا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. از جمله این دلایل، عبارت اند از:

  • دریافت مدرک پزشکی معتبر در سراسر دنیا

مدرکی که در زمان فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های معتبر اروپایی چون دانشگاه چارلز و …. دریافت خواهید کرد؛ توسط  اکثر کشورهای جهان به رسمیت شناخته می شود. به عنوان مثال مدرک پزشکی شما در انگلستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا، ایرلند، استرالیا، خاورمیانه، اروپای غربی و … اعتبار دارد. علاوه بر این، اکثریت دانشگاه های معتبر و رنک بالای پزشکی در اروپا  از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران معتبر هستند.

این موضوع، به صورت خودکار، این امکان را به شما می دهد تا بعد از فارغ التحصیلی به عنوان یک پزشک در کشور خود یا سایر نقاط دنیا مشغول به کار شوید.

  • گسترده بودن تعداد انتخاب های شما

صدها دانشکده پزشکی در اروپا وجود دارد که هر ساله برای جذب دانشجویان بین الملل، دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. به نحوی که شما به ندرت یک دانشگاه معتبر در اروپا پیدا خواهید کرد که دوره های انگلیسی نداشته باشد. این موضوع به این معنی است که شما آزادی عمل بیشتری دارید که با توجه به نیازهای خاص خود، یک مکان مناسب برای تحصیل پزشکی پیدا کنید.

  • وجود رقابت کمتر برای پذیرش در رشته پزشکی در اروپا

وجود دانشکده های پیشرو و معتبر فراوان در اروپا برای تحصیل در رشته پزشکی، به این معنی است که رقابت کمتری برای ورود به دانشگاه انتخابی خود خواهید داشت. به همین دلیل، شما با استفاده از این موقعیت می توانید خیلی سریع و راحت در دانشگاه پزشکی انتخابی خود پذیرش شوید.

  • وجود تعداد نامحدودی از برنامه های پزشکی در اروپا

 شما می توانید برای تعداد نامحدودی از دانشکده های پزشکی در کشورهای مختلف اروپایی، به صورت همزمان درخواست پذیرش ارسال کنید. در صورتی که در هیچ یک از آن ها پذیرش نشوید، باید یک سال صبر کنید و مجددا درخواست پذیرش ارسال کنید.

به عنوان مثال، در جمهوری چک، بیش از8 دانشکده پزشکی وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  دانشگاه چارلز ( 5 دانشکده پزشکی)
  • دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی
  • دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک

شما می توانید به صورت همزمان، برای تمامی این دانشکده ها، درخواست پذیرش ارسال کنید. خیلی سریع و راحت، با صرف کمترین هزینه نیز در دانشکده انتخابی خود در جمهوری چک پذیرش شوید. زیرا دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی دانشگاه های چک، توسط مجموعه آسپیان، در ایران برگزار می شود. شما نیز با شرکت در آن ها و دریافت پشتیبانی از متخصصان ما در تمامی مراحل از دریافت ویزا تا تحصیل و اقامت در چک، به صورت تضمینی در دانشگاه انتخابی خود پذیرش خواهید شد.

  • شرایط پذیرش راحت و ساده دانشگاه های اروپا

یکی دیگر از دلایل مهم تحصیل در اروپا، وجود شرایط ساده و آسان برای پذیرش در دانشگاه های این قاره است.زیرا برای اخذ پذیرش اکثریت دانشکده های پزشکی در اروپا ،نیازی به شرکت و کسب نمره قبولی در کنکور و آزمون های مختلف نیست. تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که در آزمون ورودی برگزار شده توسط دانشگاه شرکت کنید. سپس یک مصاحبه ساده را بگذرانید تا انگیزه شما برای ورود به دنیای پزشکی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

البته تعداد کمی از دانشگاه های اروپایی نیز وجود دارند که برای پذیرش دانشجویان پزشکی خود، آزمون ورودی برگزار نمی کنند. در نتیجه پذیرش در آن ها خیلی ساده تر می شود.

  • شهریه و هزینه تحصیلی مقرون به صرفه

شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در اکثریت کشورهای اروپایی در مقایسه با سایر نقاط دنیا بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. هزینه زندگی در کشورهای اروپای شرقی و مرکزی نیز، به صورت قابل توجهی ارزان تر از اروپای غربی و آمریکای شمالی خواهد بود.

به عنوان مثال، هزینه تقریبی زندگی شما در جمهوری چک در صورت زندگی در خوابگاه بین 400 تا 500 یورو در ماه است. یا تحصیل در دانشگاه های رومانی یا بلغارستان 6000 تا 8000 یورو در سال برای شما هزینه دارد.

 در نظر داشته باشید که پایین بودن هزینه زندگی در زمان تحصیل پزشکی در اروپا ،ارتباطی با کیفیت آموزشی دانشگاه نخواهد داشت. زیرا هزینه زندگی در یک کشور بر اساس عوامل جغرافیایی و اقتصادی تعیین می شود و ربطی به تحصیل، کیفیت و شیوه آموزشی در دانشگاه ندارد.

  • تحصیل در یک محیط دانشجویی بین المللی

از دیگر دلایل دانشجویان برای تحصیل در اروپا باید به قرار گرفتن در یک محیط بین المللی اشاره کرد. زیرا دانشکده های پزشکی در اروپا که برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند؛ دانشجویان زیادی از بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، خاورمیانه و … پذیرش می کنند.

  • تحصیل با مدرن ترین امکانات و تکنولوژی های آموزشی

اکثریت دانشگاه های اروپایی، آموزش های لازم را با مدرن ترین امکانات و تکنولوژی های روز دنیا ارائه می دهند. علاوه بر این، دانشکده های معتبر پزشکی در اروپا دارای کتابخانه هایی بسیار غنی هستند. تمامی دانشجویان نیز در هر زمانی که بخواهند می توانند به آن ها دسترسی داشته باشند.

در کنار آن نیز، اکثریت دانشگاه های اروپایی ارائه دهنده رشته پزشکی، آزمایشگاه های کاملا مجهز، بیمارستان های آموزشی و … دارند که دانشجویان کارهای عملی خود را در آنجا انجام می دهند.

دانشگاه های معتبر اروپا

شرایط تحصیل پزشکی در اروپا

دانشگاه های اروپایی متعددی در بیش از 40 کشور قاره اروپا وجود دارد که هر ساله دانشجویان بین الملل زیادی را در دانشکده های پزشکی خود پذیرش می کنند. زبان تحصیل در اکثریت این دانشگاه ها، انگلیسی است. هر یک از آن ها نیز، مجموعه ای از شرایط ورودی منحصر به فرد را برای پذیرش دانشجویان پزشکی خود در نظر گرفته اند. با این حال، تسلط به زبان انگلیسی، تنها معیار اصلی برای پذیرش در اکثریت دانشکده های پزشکی در اروپا است.

علاوه بر این، برای اخذ پذیرش اکثریت دانشگاه های اروپایی، (به صورت معمول، دانشگاه هایی که دارای اعتبار بالایی در سطح جهان هستند.) باید در یک آزمون ورودی شرکت کرد. این آزمون شامل مباحث زیست شناسی، شیمی، فیزیک یا ریاضی است. به صورت معمول نیز به صورت تستی و چندگزینه ای برگزار می شوند. اما در برخی از کشورها شامل سوالات تشریحی یا ترکیبی از سوالات تستی و تشریحی است.

از دیگر شرایط کلی برای تحصیل در اکثریت دانشکده های پزشکی در اروپا نیز، عبارت اند از:

  • داشتن مدرک دیپلم، BTEC و GCSE
  • داشتن نمرات بالا در دروس شیمی، زیست شناسی، ریاضی و فیزیک
  • ارائه یک مدرک معتبر زبان انگلیسی نظیر تافل، آیلتس و …
  • گواهی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • شرکت در یک مصاحبه آنلاین ساده که با هدف بررسی انگیزه شما از تحصیل پزشکی در اروپا برگزار می شود.
  • ارائه یک توصیه نامه (به صورت معمول اختیاری است)
  • داشتن پاسپورت

  با توجه به این نکته که مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه چک در ایران است. در صورت تمایل به تحصیل پزشکی در جمهوری چک، می توانید اطلاعات لازم درباره شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در این کشور را از متخصصان ما دریافت کنید. برای این کار، می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. یا اینکه ” فرم درخواست مشاوره رایگان” قرار گرفته در سایت را پر کنید.

ساختار دوره های پزشکی در اروپا

دوره های پزشکی برگزار شده در اکثریت دانشکده های اروپایی، نظیر دانشگاه های پزشکی جمهوری چک، دوره هایی 6 ساله هستند که مختص فارغ التحصیلان دبیرستانی طراحی شده اند. بدین منظور که تمامی متقاضیان بعد از اتمام دوره دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم خود، می توانند برای تحصیل پزشکی در یکی از دانشگاه های اروپایی ارائه دهنده دوره 6 ساله پزشکی درخواست دهند.

به صورت معمول، در سه سال اول دوره های پزشکی در اروپا ،بیشتر مباحث تئوری به دانشجویان آموزش داده می شود. اما دروس آموزشی در سه سال بعدی، همراه با آموزش های عملی خواهد بود. به این صورت که دانشجویان در ابتدا مطالعات آکادمیک که شامل موضوعاتی چون آناتومی، آسیب شناسی و … است را آموزش می بینند. زیرا این مباحث برای رفتن به مرحله بعدی آموزش (انجام کارهای عملی) ضروری است.

از سال چهارم نیز، دانشجویان با استفاده از دانش کسب شده در سه سال اول تحصیل پزشکی در اروپا ،باید در جلسات آموزش عملی شرکت کنند. علاوه بر این، لازم است تا در بیمارستان های دانشگاه، با بیماران تعامل داشته باشند و با انجام کار در یک محیط واقعی آشنا شوند.

تعداد دانشجویان شرکت کننده در دوره های پزشکی، متناسب با دانشگاه انتخابی برای تحصیل در اروپا، می تواند بین 50 تا 200 دانشجو باشد. به صورت معمول نیز، (دردانشگاه های معتبر اروپایی) دانشجویان به گروه های کوچک 10 نفره برای شرکت و ارائه سمینارها تقسیم می شوند. به همین دلیل، دانشجویان فرصت زیادی برای یادگیری و تمرین مهارت های خود خواهند داشت.

بعد از فارغ التحصیلی از اکثریت دانشکده های پزشکی اروپایی نیز، دانشجویان مدرک دکتری پزشکی عمومی دریافت می کنند. در نتیجه می توانند به عنوان یک پزشک جوان در بیمارستان ها مشغول به کار شوند.

اعتبار مدرک پزشکی در اروپا

اکثریت دانشگاه های معتبر و مشهور اروپایی به دلیل ارائه آموزش های پزشکی با به روزترین تجهیزات آموزشی، ارائه امکانات مختلف به دانشجویان، گستردگی ارتباط با سایر دانشگاه های جهان و …. در سطح جهانی از اعتبار و رنک بالایی برخوردار هستند. علاوه بر این، اکثریت قریب به اتفاق آن ها از نظر، سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده اند و نام آن ها در فهرست جهانی دانشکده‌ های پزشکی به ثبت رسیده است. ( توجه: البته برخی از کشورها مثل اوکراین و بلغارستان هیچ دانشگاه مورد تاییدی از نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران در زمان نگارش این مقاله ندارند)

به همین دلیل دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های معتبر و رنک بالای اروپایی، می توانند در هر نقطه از جهان مشغول به کار شوند. به عنوان مثال، فارغ التحصیلان پزشکی در اروپا از دانشگاه هایی نظیر دانشگاه چارلز و پالاتسکی جمهوری چک، واجد شرایط دریافت USMLE برای کار در ایالات متحده، MCCQE برای کار پزشکی در کانادا، PLAB/UKLMA برای کار انگلستان، PRES برای کار در ایرلند، و معاینه بالینی AMC برای مشغول شدن به کار در استرالیا خواهید بود.

علاوه بر این، مدرک پزشکی دریافتی از اکثریت دانشگاه های معتبر و رنک بالای اروپایی، از نظر وزارت علوم و پزشکی ایران اعتبار دارد. به عنوان مثال، در صورت تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز یا پالاتسکی جمهوری چک، مدرک شما در ایران اعتبار دارد. لذا بعد از فارغ التحصیلی می توانید به کشور برگشته و مشغول به کار شوید.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری درباره دانشگاه چارلز و پالاتسکی جمهوری چک احتیاج دارید، با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید. یا اینکه ” فرم درخواست مشاوره رایگان” قرار گرفته در سایت را پر کنید.

مراحل تحصیل پزشکی در اروپا

مراحل تحصیل پزشکی در اروپا

اخذ پذیرش اکثریت دانشگاه های معتبر اروپایی برای تحصیل در رشته پزشکی، فرایند نسبتا ساده ای دارد.  در ادامه یک راهنمایی گام به گام از مراحلی که باید طی کنید را بیان می کنیم:

  • متناسب با علاقه و نیاز خود، یک کشور و دانشگاه معتبر مناسب انتخاب کنید.
  • به سایت دانشگاه انتخابی مراجعه کنید و مطابق با دستورالعمل های دانشگاه مراحل پذیرش را انجام دهید.
  • به سراغ آماده سازی مدارک تحصیلی، شرکت در آزمون ورودی دانشگاه (در صورت وجود)، شرکت در مصاحبه و سایر اقدامات لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه انتخابی خود بروید.
  • برای گرفتن ویزا از سفارت یا کنسولگری کشور انتخابی خود اقدام کنید.
  • با برنامه ریزی و رعایت کلیه شرایط و الزامات، برای اولین سفر خود به دانشکده پزشکی در اروپا آماده شوید.
  • در دانشگاه ثبت نام کنید و هزینه تحصیل را بپردازید.
  • برای حضور در کلاس درس آماده شوید؛ دانش لازم را از اساتید خود بیاموزید و زندگی متعادلی داشته باشید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در اروپا

 در صورتی که قصد تحصیل در اروپا را داشته باشد، دانشکده های پزشکی زیادی وجود دارند که می توانید آن ها را انتخاب کنید. هر کدام از این دانشکده نیز دارای سبک‌ های مختلف تدریس، فرهنگ‌ ها و در برخی موارد، شرایط پذیرش مختلف هستند. شما نیز باید تمامی گزینه ها را بررسی کنید و یک کشور و دانشگاه مناسب را انتخاب کنید.

برای ساده کردن این فرایند برای شما، در ادامه رتبه بندی دانشکده های پزشکی در اروپا را بیان می کنیم که توسط دو موسسه معتبر QS و THE منتشر شده اند. این دو موسسه، هر ساله بر اساس شاخص هایی مشخص، تمامی دانشگاه های جهان را بررسی و رتبه بندی می کنند.

براساس رتبه بندی این دو موسسه، دانشگاه های بریتانیا در صدر لیست برترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در اروپا قرار گرفته اند. با این حال، نکته ای که درباره تحصیل در دانشکده های پزشکی بریتانیا وجود دارد؛ این است که این دانشگاه ها بهترین دانشگاه های اروپایی برای تحصیل در رشته پزشکی به حساب می آیند. اما به صورت معمول، هزینه تحصیل در آن ها و هزینه زندگی در بریتانیا بالاتر از سایر کشورهای اروپایی است.

از بهترین دانشکده های پزشکی در بریتانیا مطابق با رتبه بندی QS و THE عبارت اند از:

  • دانشگاه آکسفورد با 17.5٪ نرخ پذیرش
  • دانشگاه کمبریج با 21٪ نرخ پذیرش
  • دانشگاه کالج لندن با نرخ پذیرش 63 درصد
  • امپریال کالج لندن با 14.3٪ نرخ پذیرش
  • کینگز کالج لندن با نرخ پذیرش 13-15٪
  • دانشگاه ادینبورگ با نرخ پذیرش 10٪
  • دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن
  • دانشگاه منچستر با 56.1٪ نرخ پذیرش
  • دانشگاه گلاسکو با نرخ پذیرش 70٪
  • دانشگاه کوئین مری لندن با نرخ پذیرش 43.6 درصد

از سایر دانشگاه های برتر برای تحصیل پزشکی در اروپا مطابق با رتبه بندی QS و THE عبارت اند از:

  • دانشگاه چارلز جمهوری چک

دانشگاه چارلز جمهوری چک 5 دانشکده پزشکی دارد که در آن ها دوره های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی برگزار می شود. هر کدام از دانشکده های آن نیز به صورت مستقل فعالیت می کنند. به همین دلیل افرادی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، می توانند برای تمامی دانشکده ها به صورت جداگانه فرم درخواست پذیرش ارسال کنند. در نتیجه شانس خود برای اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در اروپا را افزایش دهند.

لازم به ذکر است که دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی دانشکده های پزشکی دانشگاه چارلز، توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود. لذا در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه چارلز را داشته باشید، نیازی به صرف وقت و هزینه اضافه برای سفر به چک نخواهید داشت.

دوره های پزشکی برگزار شده در دانشگاه چارلز جمهوری چک
نام دانشکدهطول دورهزبان تحصیلموقعیت
اولین دانشکده پزشکی6 سالانگلیسیشهر پراگ
دومین دانشکده پزشکی6 سالانگلیسیشهر پراگ
سومین دانشکده پزشکی6 سالانگلیسیشهر پراگ
دانشکده پزشکی درهرادتس کرالووه6 سالانگلیسیشهرهرادتس کرالووه
دانشکده پزشکی در پیلزن6 سالانگلیسیشهر پیلزن

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک، بهتر است با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید. یا اینکه “فرم درخواست مشاوره رایگان” درج شده در سایت را پر و ارسال کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.     

  • دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک

دانشگاه پالاتسکی دومین دانشگاه های معتبر جمهوری چک برای تحصیل پزشکی در اروپا است. این دانشگاه با توجه به امکانات و تجهیزات مدرن آموزشی و سوابق درخشان در امر آموزش و پژوهش، رتبه و رنک بالایی در موسسات رتبه بندی QS و THE دارد. در حال حاضر نیز بیش از 2000 دانشجوی بین الملل از 15 کشور مختلف جهان را در برای تحصیل در رشته پزشکی جذب کرده است.

دوره پزشکی برگزار شده در دانشکده پزشکی این دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می شود. شهریه و هزینه تحصیل در آن نیز 10500 یورو در سال است. بعد از فارغ التحصیلی نیز به دانشجویان مدرک دکتری پزشکی عمومی (MUDr) داده می شود. این مدرک از نظر تمامی کشورهای دنیا؛ همچنین وزارت علوم و بهداشت ایران معتبر است. 

  • موسسه کارولینسکا سوئد

موسسه کارولینسکا در شهر سولنا شهرستان استکهلم کشور سوئد قرار دارد. این موسسه از معتبرترین موسسات جهان برای تحصیل پزشکی در اروپا است. نرخ پذیرش دانشجویان بین الملل در آن نیز 3.9٪ است.

دانشجویانی که در این موسسه پزشکی مشغول به تحصیل می شوند، دوره های عملی خود را در بیمارستان آموزشی و تحقیقاتی کارولینسکا طی می کنند.

  • دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان از تاریخ غنی در آلمان و اروپا برخوردار است. از این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور آلمان؛ همچنین سومین دانشگاهی که توسط امپراتوری روم تأسیس شده است، نام برده می شود. در حال حاضر نیز با نرخ پذیرش 73 درصد، تعداد زیادی از دانشجویان بین الملل علاقه مند به تحصیل پزشکی در اروپا را به خود جذب می کند که از بیش از 130 کشور جهان می آیند.

  • دانشگاه اراسموس روتردام، هلند

دانشگاه اراسموس روتردام اغلب در رتبه بندی دانشگاه های جهانی صورت گرفته توسط Times Higher Education، TopUniversities، US News و … در لیست معتبرترین دانشگاه های پزشکی جهان قرار می گیرد. این موضوع خود کیفیت آموزشی، دارایی ‌ها و امکانات پژوهشی این دانشگاه را نشان می دهد.

  • دانشگاه سوربن فرانسه

از دیگر دانشگاه های برتر برای تحصیل پزشکی در اروپا باید به دانشگاه سوربن فرانسه اشاره کرد. این دانشگاه قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های فرانسه و اروپا به حساب می آید. از مهمترین دلایل شهرت آن در سطح جهان نیز تحقیقات بسیار زیادی است که در زمینه علم و فناوری، پزشکی و علوم انسانی انجام داده است.

در حال حاضر نیز با نرخ پذیرش 100 درصد در حال پذیرش دانشجویان علاقه مند به رشته پزشکی است. به همین دلیل، تمامی متقاضیانی که از حداقل شرایط لازم برخوردار باشند، می توانند در این دانشگاه پذیرش شوند.

از دیگر دانشگاه های برتر برای تحصیل پزشکی در اروپا مطابق با رتبه بندی موسسات QS و THE در سال 2022 عبارت اند از:

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان(LMU) مونیخ
  • دانشگاه لوون، بلژیک
  • دانشگاه زوریخ، سوئیس
  • دانشگاه اوترخت ، هلند
  • دانشگاه سیه‌نا ، ایتالیا
  • دانشگاه پزشکی Wroclaw ، لهستان
  • دانشگاه Szeged مجارستان
  • دانشگاه شفیلد
  • دانشگاه لیورپول
  • دانشگاه بریستول
  • دانشگاه ماستریخت، هلند
  • دانشگاه پاریس، فرانسه
  • و ….

جمع بندی

در این مقاله از مجموعه آسپیان تلاش کردیم اطلاعات کاملی درباره تحصیل پزشکی در اروپا را در اختیار شما قرار دهیم. مجموعه ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک در ایران فعالیت می کند. جمهوری چک یکی از کشورهای زیبا، مدرن و رو به رشد اروپایی است که سه دانشگاه معتبر در سطح جهانی دارد. این دانشگاه ها، دانشگاه های چارلز، پالاتسکی و ماساریک هستند.

در دانشکده های پزشکی این 3 دانشگاه، رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی به زبان انگلیسی برگزار می شود. دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی آن ها نیز، توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود. لذا در صورتی که قصد تحصیل پزشکی در هر کدام از این دانشگاه ها را دارید، می توانید اطلاعات لازم را از مشاوران متخصص ما در مجموعه آسپیان دریافت کنید.

برای ارتباط با مشاوران ما فقط لازم است با یکی از شماره تماس های موجود در سایت، با ما تماس بگیرید. یا اینکه فرم درخواست مشاوره رایگان قرار گرفته در سایت را پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *