بهترین کشور اروپا برای اقامت

راهنمای انتخاب بهترین کشور اروپا برای اقامت

انتخاب بهترین کشور اروپا برای اقامت و مهاجرت به کشوری دیگر می تواند چالش برانگیز باشد. این قاره کشورهای متعددی دارد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فرد و شگفت انگیزی هستند. اما مشکل این است که بهترین کشور برای زندگی و مستقر شدن در اروپا کدام است؟. کشورها در شمال اروپا انتخاب مناسب تری هستند یا کشورهای اروپای غربی؟. یا اینکه باید یکی از کشورهای قرار گرفته در جنوب یا شرق اروپا را انتخاب کرد؟.

برای اینکه انتخاب راحت تری داشته باشید ما در این مقاله از مجموعه آسپیان لیستی از 7 کشور برتر اروپایی که کیفیت زندگی در آن ها بالا است را معرفی می کنیم. هر یک از این کشورها متناسب با سلیقه شما می تواند بهترین کشور اروپا برای اقامت باشد. کشورهایی که می توانید در آن ها احساس امنیت کنید و زندگی خود را آن طور که می خواهید بسازید.

البته در مورد کیفیت زندگی شاخص های متعدد و مختلفی برای بررسی و تجزیه و تحلیل وجود دارد. با این حال ما در این مقاله برای معرفی کشورها به امنیت، ثبات اقتصادی، ثبات سیاسی، سیاست های مالیاتی و شاخص های کیفیت زندگی توجه کرده ایم. برای آشنایی با این کشورها در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تذکر مهم:

در صورتی که به تحصیل در اروپا به ویژه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی یا فیزیوتراپی فکر می کنید؛ کشور چک می تواند انتخاب ایده آلی برای شما باشد زیرا:

  • دانشگاه های این کشور در سطح بین الملل رنک بالایی دارند.
  • مدرک پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی نه تنها در سطح اروپا، آمریکا، کانادا و … معتبر است. بلکه از نظر وزارت بهداشت و آموزش ایران نیز اعتبار دارد.
  • آزمون ورودی و دوره های فاندیشن آن در ایران (توسط مجموعه آسپیان برگزار می شود.
  • دانشگاه های آن شهریه مقرون به صرفه و ارزانی بابت تحصیل در دوره های انگلیسی زبان دریافت می کند.
  • هزینه زندگی در جمهوری چک پایین است.

در صورتی که علاقه مند به دانستن اطلاعات بیشتری درباره تحصیل در چک هستید؛ مشاوران مجرب ما در مجموعه آسپیان آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند. می توانید با آن ها تماس بگیرید. یا “فرم درخواست مشاوره رایگان” ما را تکمیل و ارسال کنید تا با شما تماس بگیرند.

بهترین کشور اروپا برای اقامت

معرفی بهترین کشور اروپا برای اقامت و زندگی

اروپا همیشه جزء مقاصد مهاجرتی مردم از سراسر دنیا بوده است. از اصلی ترین دلایل آن نیز می توان به این موارد اشاره کرد که اروپا دارای تاریخ و فرهنگی بسیار غنی است. علاوه بر این، کشورهای مدرن و توسعه یافته ای دارد. مناظر طبیعی خیره کننده، سفر بدون ویزا، سایت های متعدد میراث جهانی یونسکو و استاندارد بالای زندگی نیز از دیگر دلایل جذب مهاجران از کشورهای مختلف به اروپا است.

با این حال، عوامل بسیار متعدد دیگری نیز در انتخاب بهترین کشور اروپا برای اقامت و زندگی دخیل هستند. به عنوان مثال شما ممکن است از خود بپرسید آیا کشور انتخابی امنیت دارد؟. آیا به عنوان یک فریلنسر می توانم در آن کشور فعالیت داشته باشم؟. آیا کسب و کار من در این کشور رشد خواهد کرد؟. از همه مهم تر آیا می توان در این کشور احساس آزادی کرد؟.

با در نظر گرفتن دغدغه و نگرانی های شما، بهترین کشور اروپا برای اقامت و زندگی را معرفی می کنیم تا انتخاب راحت تری داشته باشید.

سوئیس بهترین کشور اروپا برای اقامت 

سوئیس یکی از کشورهای آرام اروپایی با فرصت های تجاری مطلوب است. مطابق با شاخص زندگی بهتر OECD این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، در ابعاد مختلف عملکرد بهتری دارد. افراد این کشور نیز از امکانات رفاهی مناسب و مطلوب، کیفیت زندگی؛ همچنین سیستم مراقبت های بهداشتی، آموزش مطلوب و بازارکار مناسب برخوردار هستند. در نتیجه رضایت از زندگی و امید به زندگی بالاتری نیز دارند.

سوئیس از نظر سیاسی و اقتصادی یکی از کشورهای باثبات اروپایی و بهترین کشور اروپا برای اقامت نیز به حساب می آید. یکی از پنج کشور برتر دوستدار رمز ارز است. از امن ترین کشورهای دنیا با مالیات کم نیز به حساب می آید. به همین دلیل، می توان از رفاه زندگی خود و خوانواده در این کشور مطمئن بود.

سوئد بهترین کشور اروپا برای اقامت 

 مطابق با گزارش منتشر شده World Happiness سوئد یکی از شادترین کشورهای دنیا است. به همین دلیل نام آن در لیست بهترین کشور اروپا برای اقامت قرار می گیرد. اگر از علاقه مندان به سبک مینیمالیسم نوردیک، پایداری و ارتباط با طبیعت هستید؛ سوئد می تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای شما باشد.

این کشور از بهترین سیستم بهداشتی در اروپا برخوردار است. ثبات سیاسی دارد و برای رسیدن به برابری تمام افراد از درآمد مطلوب تلاش می کند. همچنین سیستم آموزش عمومی آن در سطح بین الملل، شهرت بالایی دارد.

 با این حال، به عنوان یکی از کشورهای شمال اروپا، مالیات بالایی برای ارائه خدمات باکیفیت، امنیت و آرامش کلی و … دریافت می کند. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که سوئد از نظر سیاسی بسیار شفاف و فساد در آن پایین است. به همین دلیل به عنوان یکی از کشورهای اروپایی با کمترین میزان فساد شناخته می شود.

این عوامل سوئد را بهترین کشور اروپا برای اقامت و سرمایه گذاری یا ایجاد کسب و کار تبدیل می کند. در این کشور فرصت های بی شماری برای مهاجرت و دریافت تابعیت از طریق سرمایه گذاری و کار برای شما و خانواده وجود دارد.

دریافت تابعیت سوئد به شما این اجازه را می دهد تا از قوانین مالیاتی بین الملل و سفر بدون ویزا به دیگر کشورهای اروپا بهره مند شوید. این در حالی است که بر اساس شاخص های رتبه بندی پاسپورت سوئد، یکی از ده پاسپورت برتر دنیا به حساب می آید.  

آلمان

آلمان یکی از بزرگ ترین اقتصادهای دنیا را دارد و از بالاترین استاندارهای زندگی در جهان برخوردار است. از نظر سیاسی، مالی و اقتصادی نیز به عنوان یک قدرت پیشرو اروپایی شناخته می شود. به همین دلیل در زمان بحث درباره بهترین کشور اروپا برای اقامت باید از آن نام برد.

این کشور به داشتن سیستم بروکراسی معروف است. افراد ساکن در آن نیز می توانند از سیستم بهداشت عمومی رایگان؛ همچنین آموزش رایگان در مدارس و دانشگاه ها استفاده کنند.

از نظر اقتصادی نیز، آلمان یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا به ویژه در زمینه مهندسی، ماشین آلات و صنایع شیمیایی را دارد. هنر و فرهنگ مردم این کشور، جنگل، کوه ها و طبیعت خیره کننده این کشور، سایت‌های میراث جهانی یونسکو و … نیز از دیگر دلایل تبدیل آلمان به بهترین کشور اروپا برای اقامت و زندگی است.

دریافت ویزای کاری و تحصیلی از جمله رایج ترین راه ها برای مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت موقت و طولانی مدت این کشور به حساب می آید.  دریافت اقامت موقت آلمان به شما این اجازه را می دهد تا آزادانه در تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.

دانمارک

دانمارک یکی از کم فسادترین و امن ترین؛ همچنین پاک ترین کشورهای دنیا به حساب می آید. برخلاف اکثریت کشورهای اروپا نیز برای زندگی و اقامت در آن نیازی نیست نگران موانع زبانی باشید. زیرا اکثریت مردم دانمارک به زبان انگلیسی صحبت می کنند و شما برای شبکه سازی در این کشور مشکلی نخواهید داشت.

این عوامل باعث شده تا دانمارک در لیست بهترین کشور اروپا برای اقامت و زندگی قرار بگیرد. با این حال باید توجه داشت که مردم دانمارک از سیستم خدمات عمومی مثل خدمات آموزشی و سیستم سلامت رایگان برخوردار هستند. اما تقریبا مالیات های بالایی پرداخت می کنند.

علاوه بر این، کشور دانمارک از نظر نوآوری و فرصت های تجاری در مقایسه با دیگر کشورها امتیاز بالایی دارد. ساکنان آن نیز به بازارهای اروپایی دسترسی دارند. با این حال، هزینه زندگی در آن تقریبا گران و بالاتر از دیگر کشورهای اروپا است.

دریافت شهروندی این کشور نیز تقریبا مشکل خواهد بود.  با این حال، در صورتی که هدف شما اقامت در این کشور باشد می توانید برای دریافت تابعیت دوگانه از این کشور اقدام کنید.  

آشنایی با بهترین کشور اروپا برای اقامت 

هلند بهترین کشور اروپا برای اقامت

هلند نیز یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی و بهترین کشور اروپا برای اقامت است. این کشور مطابق با گزارش جهانی OECD کیفیت بالایی برای زندگی ارائه می دهد. مردم بسیار بردبار و صبوری دارد و برای حقوق بشر ارزش زیادی قائل هستند. به همین دلیل از مهاجران استقبال می کنند و مردم آن می توانند خود و عقاید خود را آزادانه بیان کنند.

 هلند یکی از امن ترین کشورهای دنیا نیز به حساب می آید. از نظر هزینه های زندگی نیز، رتبه تقریبا متوسطی دارد. هزینه زندگی در آن نیز به خصوص در مقایسه با بزرگترین کشورهای اروپای غربی نسبتا مقرون به صرفه خواهد بود.

البته این موارد تنها دلایل مهاجران برای انتخاب هلند به عنوان بهترین کشور اروپا برای اقامت نیست. این کشور مزایای بسیار بیشتری را نیز ارائه می دهد. به عنوان مثال، هلند را به دلیل تمرکز زیاد بر خدمات سلامت بیمار محور و رضایت ساکنان هلند، از کیفیت خدمات بهداشتی، در رتبه دوم در فهرست 35 سیستم برتر بهداشتی در جهان قرار دارد.

علاوه بر این، تقریبا 95 درصد مردم هلند به زبان انگلیسی صحبت می کنند. لذا برای ارتباط با آن ها نیاز چندانی به یادگیری زبان هلندی نیست.

جمهوری چک

جمهوری چک بهترین کشور اروپا برای اقامت و زندگی، به ویژه برای کسانی است که به دنبال کیفیت زندگی بالا با قیمت مناسب و ارزان هستند. زیرا هزینه زندگی در این کشور زیبای اروپای مرکزی به طور قابل توجهی، کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی است.

در حالی که امنیت بالا و پایین ترین میزان جرم و جنایت، یک سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی با کیفیت بالا، همچنین سیستم آموزشی عالی پیشرفته ای دارد.

علاوه بر این عوامل، جمهوری چک بهترین کشور اروپا برای اقامت و کار و تشکیل خانواده به حساب می آید. زیرا نرخ بیکاری پایین است. همچنین فرصت های متعددی برای انجام فعالیت های خارج از منزل مثل پیاده روی، طبیعت گردی، دوچرخه سواری و اسکی وجود دارد.

 شهرهای بزرگ این کشور نیز، به ویژه پراگ و برنو از آثار تاریخی و قلعه ها و ساختمان هایی با معماری منحصر به فرد برخوردار هستند. هر ساله نیز گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک

یکی از رایج ترین و ساده ترین روش های مهاجرت ایرانیان به جمهوری چک، مهاجرت تحصیلی است. این کشور تقریبا 3 دانشگاه معتبر اروپا را درون خود جای داده است. به عنوان مثال، دانشگاه چارلز و بعد از آن دانشگاه پالاتسکی و ماساریک برترین دانشگاه این کشور است که هر ساله دانشجویان زیادی را برای تحصیل در دوره های تاپ خود یعنی پزشکی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، داروسازی و … پذیرش می کند.

با دریافت ویزای تحصیلی چک، اقامت موقت این کشور برای حداقل 4 الی 6 سال تحصیلی خواهید داشت. در طی این مدت می توانید از مزایای آن مثل سفر به هر یک از کشورهای حوزه شینگن لذت ببرید.

 تمامی مراحل پذیرش متقاضیان ایرانی نیز، در دانشگاه های این کشور توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود. ما در مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی و قانونی دانشگاه های این کشور هستیم. با هدف هر چه سریع تر طی شدن روند پذیرش متقاضیان برای تحصیل در جمهوری چک نیز، هر ساله دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی دانشگاه های چک را در ایران برگزار می کنیم.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در جمهوری چک و سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا هستید؛ با مشاوران مجموعه ما در آسپیان تماس بگیرید و راهنمایی های لازم در این باره را دریافت کنید.

لهستان بهترین کشور اروپا برای اقامت 

لهستان از دیگر کشورهای اروپایی است که می تواند بهترین کشور اروپا برای اقامت باشد. این کشور یکی از توسعه یافته ترین کشورهای اروپای شرقی از نظر اقتصادی است. سطح بالایی از حقوق، قیمت ارزان مسکن و مالیات پایین را در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا ارائه می دهد.

به این صورت که اجاره یا خرید آپارتمان در ورشو، کراکوف یا دیگر شهرهای بزرگ این کشور بسیار ارزان تر از پایتخت های بزرگ اروپایی مانند پاریس یا برلین است. علاوه بر این، یافتن شغلی با درآمد بالا در لهستان مانند سایر کشورهای اروپایی دشوار نیست.

 فقط کافی است زبان لهستانی را در سطح خوبی صحبت کنید و مهارت های لازم را در زمینه ای که قرار است در آن کار کنید، داشته باشید. البته دانستن زبان های انگلیسی، آلمانی یا فرانسه مزیت بزرگی خواهد بود. زیرا شعبه های زیادی از شرکت های خارجی در این کشور وجود دارد.

لهستان هر ساله مشاغل جدید زیادی در کشور ایجاد می شود و میانگین و حداقل دستمزدها در این کشور در حال افزایش است.

سخن پایانی بهترین کشور اروپا برای اقامت 

در این مقاله از مجموعه آسپیان 7 کشور را به شما معرفی کردیم که بر اساس کیفیت بالای زندگی، امنیت و ثبات سیاسی بهترین کشور اروپا برای اقامت و زندگی به حساب می آیند. شما می توانید متناسب با سلیقه و با بررسی نیازهای خود هر یک از این کشورها را برای مهاجرت و اقامت در اروپا انتخاب کنید و بدانید  بهترین کشور برای مهاجرت کدام است.

با این حال، در صورتی که به تحصیل در اروپا فکر می کنید؛ توصیه ما این است که کشور چک را برا مهاجرت انتخاب کنید. زیرا شرایط پذیرش در دانشگاه های چک ساده تر از دیگر دانشگاه های جهان است. روند پذیرش شما برای تحصیل در آن ها نیز می تواند در سریع ترین زمان ممکن اتفاق بیفتد.

زیرا همکاران ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های معتبر چارلز و پالاتسکی چک، تمامی مراحل لازم از دریافت پذیرش دانشگاه تا دریافت ویزا؛ حتی گرفتن خوابگاه در چک را برای شما انجام خواهد داد.

علاوه بر این، دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی دانشگاه های جمهوری چک بر خلاف دیگر کشورهای اروپا، در ایران برگزار می شود. این آزمون ها و دوره ها توسط مجموعه ما برگزار می شود. شما نیز می توانید اطلاعات لازم مثل زمان دقیق آزمون ورودی، زمان ثبت نام و … را از مشاوران ما در مجموعه آسپیان دریافت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *