سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا

سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا

سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا چیست؟.

کدام کشورها تمکن مالی کمتری برای ارائه ویزای تحصیلی نیاز دارد؟.

دانشگاه های کدام کشورها با شرایط ساده تری دانشجویان را پذیرش می کنند؟.

چگونه می توان چالش های مهاجرت تحصیلی را دور زد و سرعت مهاجرت به اروپا را افزایش داد؟.

این سوالاتی که تصمیم گرفتیم در ادامه این مطلب از مجموعه آسپیان به آن ها پاسخ دهیم. زیرا تحصیل در اروپا رویای هر جوانی است که به دنبال آموزش باکیفیت و فرصت های شغلی عالی در آینده است. این قاره نیز جدا از فرهنگ، سبک زندگی و مکان های هیجان انگیز، چیزهای زیادی برای ارائه به خصوص در زمینه آموزش دارد.

دانشگاه ها و کالج های اروپایی نیز به دلیل عملکرد فوق العاده خود در رشته های مختلف در سطح جهانی شناخته شده اند. این مسئله نیز یکی از دلایل اصلی تلاش بسیاری از دانشجویان بین الملل برای ورود به دانشگاه های اروپایی است.

با این حال، فرایند پذیرش و مهاجرت تحصیلی به اروپا، مشکلات و سختی های مخصوص به خود را دارد. این چالش ها و سختی ها نیز  روند مهاجرت تحصیلی را کند می کند. به همین دلیل این سوال برای افراد پیش می آید که سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا چیست؟ در حقیقت چگونه می توان این چالش ها را دور زد.

درست است که پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارند. با این حال راه کارهای مختلفی وجود دارد که با توجه به آن ها می توان روند مهاجرت تحصیلی به اروپا را سریع تر طی کرد. از این راه کارها و شیوه ها عبارت اند از:

سریع ترین راه مهاجرت تحصیلی به اروپا

انتخاب راحت ترین کشورها برای مهاجرت از طریق تحصیل

اولین موردی که می توان به عنوان سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا از آن یاد کرد؛ انتخاب کشوری است که دانشگاه های آن شرایط پیچیده ای برای پذیرش دانشجویان بین الملل وضع نکرده اند.

قاره اروپا کشورهای مختلفی دارد که هر کدام از آن ها برای پذیرش دانشجویان بین الملل قوانین خاص خود را وضع کرده است. با این حال، به صورت کلی برخی از آن ها به داشتن فرآیندهای پذیرش نسبتاً ساده معروف هستند. دریافت پذیرش از دانشگاه های آن ها نیز ساده و راحت است.

به عنوان مثال، در کشورهایی مثل جمهوری چک، آلمان، سوئد، فنلاند و هلند شما با داشتن شرایط اولیه مثل مدرک پایان دوره دبیرستان و تسلط به زبان انگلیسی در دانشگاه انتخابی خود پذیرش می شوید. به همین دلیل انتخاب این کشورها سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا به حساب می آید.

 البته باید توجه داشت که در راحت ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی نیز، شرایط تحصیل با توجه به رشته انتخابی متفاوت است. به عنوان مثال در اکثریت دانشگاه های معتبر اروپا برای تحصیل در رشته های تاپ تحصیلی مثل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … از دانشجویان خواسته می شود تا در آزمون ورودی شرکت کنند.

چرا تحصیل در جمهوری چک راحت ترین و سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا است؟.

در صورتی که قصد تحصیل در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی یا فیزیوتراپی را دارید؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم که کشور چک را به عنوان بهترین، ارزان ترین و راحت ترین کشور انتخاب کنید. زیرا:

دانشگاه های این کشور (دانشگاه های چارلز و پالاتسکی) در سطح اروپا و جهان شناخته شده هستند.

دانشگاه های معتبر آن شرایط ساده ای برای پذیرش دانشجویان بین الملل دارند.

زبان تدریس در دانشگاه های چک انگلیسی است.

آزمون ورودی رشته های محبوبی چون پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به واسطه مجموعه آسپیان در تهران برگزار می شود.

ما با تکیه بر تجربه چندین ساله کارشناسان خود در زمینه اعزام دانشجو به چک، می توانیم پذیرش شما در دانشگاه های چک را در سریع زمان ممکن تضمین کنیم.

در صورت علاقه مند بودن به دریافت اطلاعات بیشتری درباره زمان پذیرش دانشگاه های چک، زمان آزمون ورودی، شرایط تحصیل در چک و …؛ حتما با مشاوران ما تماس بگیرید. یا اینکه فرم “درخواست مشاوره رایگان” که در سایت اپلای چک قابل مشاهده است را پر و ارسال کنید تا در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

انتخاب راحت ترین کشور برای دریافت ویزای تحصیلی

در صورتی که به دنبال سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا هستید؛ باید کشوری را انتخاب کنید که پروسه اخذ ویزای تحصیلی در آن کوتاه تر است. یعنی در مقایسه با دیگر کشورها، سخت گیری کمتری برای ارائه ویزای دانشجویی داشته باشند.

به عنوان مثال:

تمکن مالی کمتری برای ارائه ویزای تحصیلی درخواست کنند.

برای دریافت ویزای اکثریت کشورهای اروپایی، دانشجو به 12 الی 15 هزار یورو به عنوان اثبات تمکن مالی احتیاج دارد. این در حالی است که در برخی از کشورهای مانند جمهوری چک، لهستان، مجارستان و … تمکن مالی مورد نیاز دانشجو 8 الی 10 هزار یورو است.

درباره گپ تحصیلی حساس نباشند.

برای تحصیل و دریافت ویزای برخی از کشورها مانند جمهوری چک محدودیت سنی وجود ندارد. به همین دلیل، تحصیل در آن ها می تواند بهترین و سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا ،به ویژه برای افرادی باشد که گپ تحصیلی طولانی دارند.

این در حالی که کشورهایی چون انگلستان حساسیت زیادی به گپ تحصیلی دارند.

از نوع ویزای آبجکتیو باشد.

به صورت کلی، در زمان انتخاب یک کشور مناسب برای تحصیل، بهتر است کشوری را انتخاب کنید که ویزای تحصیلی آن از نوع آبجکتیو باشد. زیرا در چنین ویزاهایی، افسر ویزا نمی تواند بر اساس نظر خود ویزای شما را رد کند. در صورت کامل بودن مدارک نیز، ملزم به ارائه ویزا است و شما می توانید سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا طی کنید.

این در حالی است که کشورهایی که ویزای آن ها از نوع سابجکتیو است، افسر ویزا تصمیم گیرنده نهایی درباره صدور یا عدم صدور ویزای تحصیلی خواهد بود. به صورت معمول نیز سخت گیری های بیشتری در زمان ارائه ویزا اعمال می شود.

در صورتی که جمهوری چک را برای تحصیل در اروپا انتخاب کردید؛ نیازی نیست نگران ویزای تحصیلی خود باشید. زیرا کارشناسان با تجربه ما مدارک شما را به صورت کاملا آماده به جمهوری چک ارسال می کنند. این اطمینان را نیز به شما می دهیم که ویزای شما به صورت کاملا تضمینی و بدون هیچ نوع ریجکتی صادر خواهد شد.

انتخاب دانشگاهی که از سیستم ECTS پیروی می کند.

سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) مستقیماً باعث مهاجرت سریع تحصیلی متقاضیان ایرانی به اروپا نمی شود. انتخاب دانشگاه هایی که از این سیستم پیروی می کنند را نیز نمی توان لزوما سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا دانست. با این حال، سیستم ECTS چارچوب استانداردی را برای شناخت مدارک ارائه می کند که می تواند فرآیند پذیرش دانشجویان ایرانی را ساده تر کند.

زیرا دانشگاه های اروپایی که از سیستم ECTS پیروی می کنند، با ارزیابی مدارک از کشورهای مختلف از جمله ایران آشنا هستند. این امر می‌ تواند به ساده‌سازی ارزیابی مدارک تحصیلی دانشجویان ایرانی و تسهیل پذیرش آن ها در موسسات اروپایی کمک کند.

دانشگاه های زیادی را می توان در اروپا پیدا کرد که از سیستم ECTS استفاده می کنند. از جمله این دانشگاه ها که علاوه بر پیروی از سیستم ECTS، شرایط پذیرش ساده تری برای دانشجویان پذیرش دانشجویان بین الملل دارند. لذا می توان تحصیل در آن ها را سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا دانست عبارت اند از:

  • جمهوری چک
  • آلمان
  • فرانسه
  • ایرلند
  • ایتالیا
  • لهستان
  • بلژیک
  • و …

انتخاب دانشگاهی که در ایران نماینده دارد.

یکی از مهم ترین کارهایی که برای هر چه سریع تر طی شدن مراحل مهاجرت به اروپا می توان انجام داد؛ انتخاب یک دانشگاه است که در ایران نماینده رسمی دارد. نمایندگان رسمی دانشگاه می توانند به شما در مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه، دریافت ویزا، حتی پیدا کردن محل اقامت در کشور انتخابی کمک کنند. به همین دلیل، کمک گرفتن از آن ها سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا خواهد بود.

به عنوان مثال، ما در مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران هستیم. به همین دلیل با تکیه بر تجربه کاری خود در این زمینه، برای متقاضیان تحصیل در چک خدمات مختلفی را ارائه می دهیم تا بتوانند خیلی سریع و راحت در جمهوری چک مشغول به تحصیل شوند.

به عنوان مثال از خدمات ما که باعث افزایش سرعت صد درصدی متقاضیان برای تحصیل در چک می شود؛ عبارت اند از:

  • تایید و ترجمه کلیه مدارک متقاضی
  • دریافت پذیرش تضمینی دانشجو از دانشگاه انتخابی
  • گرفتن ویزای تضمینی جمهوری چک بدون هیچ گونه ریجکتی
  • دریافت ویزای همراه برای متقاضی تحصیل در چک
  • برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های چک در ایران (برای متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)
  • برگزاری دوره های فاندیشن دانشگاه های چک در ایران
  • گرفتن خوابگاه دانشجویی یا محل اقامت در جمهوری چک برای متقاضی
  • و …

در صورتی که متقاضی تحصیل در جمهوری چک و علاقه مند به مشاهده و درک سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا به معنای واقعی هستید؛ حتما با مشاوران ما تماس بگیرید. مشاوران متخصص ما در مجموعه آسپیان، مسیر مهاجرت به جمهوری چک را کاملا شفاف برای شما توضیح خواهند داد.

سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا

انتخاب رشته تحصیلی که زبان تدریس در آن انگلیسی است.

دانشگاه های اروپا، برای جذب بیشتر دانشجویان بین الملل هر ساله رشته های تحصیلی بیشتری به زبان انگلیسی برگزار می کنند.  با این حال، برخی از دانشگاه های اروپا دوره های تحصیلی خود را به زبان رسمی کشوری که در آن قرار دارند، ارائه می دهند. این امر شما را ملزم به یادگیری زبان کشور مقصد می کند. یادگیری و دریافت مدرک یک زبان جدید نیز نیازمند صرف زمان و هزینه اضافه است و روند مهاجرت تحصیلی به اروپا را کند می کند.

به همین دلیل، تحصیل در رشته های انگلیسی زبان می تواند سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا باشد.

رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فیزوتراپی، محبوب ترین رشته های تحصیلی در چک هستند که به زبان انگلیسی برگزار می شوند. دانشگاه های جمهوری چک (دانشگاه های چارلز و پالاتسکی) نیز هر ساله دانشجویان بین الملل متعددی از کشورهای مختلف دنیا برای تحصیل در این رشته ها پذیرش می کند.

شما نیز با تماس و مراجعه به همکاران ما در مجموعه آسپیان، می توانید سال تحصیلی جدید را در یکی از این رشته های محبوب مشغول به تحصیل باشید.

تحصیل در اروپا بدون نیاز به مدرک آیلتس، تافل و …

مورد دیگری که می تواند سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا باشد؛ انتخاب کشوری است که برای تحصیل در آن نیازی به مدرک زبان ندارید. در برخی کشورها شما بدون داشتن مدرک زبان (آیلتس، تافل و …) نیز می توانید در دانشگاه انتخابی خود پذیرش شوید.

به عنوان مثال، در صورتی که مایل به تحصیل در هر یک از دانشگاه های چک مثل دانشگاه های چارلز، دانشگاه پالاتسکی یا دانشگاه ماساریک باشید؛ می توانید با شرکت در دوره های زبان انگلیسی مجموعه آسپیان –تنها نماینده رسمی دانشگاه های کشور چک در ایران- در دانشگاه انتخابی خود پذیرش شوید. بدون اینکه نگران نداشتن مدرک زبان انگلیسی باشید.

اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری درباره تحصیل در جمهوری هستید؛ با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

از دیگر کشورهای اروپایی که می توان بدون ارائه مدرک تافل و آیلتس در آن ها مشغول به تحصیل شد نیز می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

(شما متناسب با رشته انتخابی؛ همچنین قوانین دانشگاه کشور انتخابی، به شرط تحصیل به زبان انگلیسی در دوره قبل، داشتن مدرک از کشورهای انگلیسی زبان یا شرکت در مصاحبه، در دانشگاه های کشورهای زیر پذیرش می شوید.)

  • آلمان
  • فرانسه
  • ایتالیا
  • لهستان
  • سوئد
  • ایرلند
  • دانمارک

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به سوال سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا چیست؟، پاسخ دهیم. راه کارهایی که پیشنهاد دادیم می تواند به شما در افزایش سرعت مهاجرت تحصیلی به اروپا کمک کند.

در صورتی که مایل به تحصیل در رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، داروسازی در اروپا هستید؛ توصیه می کنیم تحصیل در کشور چک را برای گذراندن سفر تحصیلی خود به اروپا انتخاب کنید.

شرایط تحصیل در این رشته ها در دانشگاه های چک بسیار ساده است و فقط لازم است از مدرک تحصیلی و تسلط به زبان انگلیسی برخوردار باشید؛ همچنین در آزمون ورودی دانشگاه انتخابی خود نمره قبولی بگیرید.

این آزمون ها توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود. شما نیز می توانید برای کسب آمادگی برای شرکت در آن ها در دوره های فاندیشن این دانشگاه ها (این دوره نیز توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود.) شرکت کنید.

البته پذیرش دانشجویان بین الملل در رشته فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی صورت می گیرد. لذا پذیرش در رشته فیزیوتراپی با سرعت بیشتر و راحت تری اتفاق می افتد و انتخاب آن می تواند سریع ترین راه برای مهاجرت ارزان به اروپا باشد.      

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *