بهترین کشور برای مهاجرت

بهترین کشور برای مهاجرت کدام است ؟

 بهترین کشور برای مهاجرت کدام است؟ در حقیقت، بهترین کشور برای مهاجرت هر فرد با توجه به نیاز، اهداف و سرمایه مالی آن فرد، با افراد دیگر متفاوت خواهد بود. با این حال، در ادامه این مقاله از مجموعه آسپیان، برای آشنایی شما با کشورهای مختلف دنیا، بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، اقامت و زندگی را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین 10 کشور برتر که بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سایت US News & World به عنوان برترین کشورها برای مهاجرت شناخته شده اند را نیز به شما معرفی می کنیم.

اما اگر از متقاضیان تحصیل در اروپا به ویژه برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … هستید؛ همچنین به دنبال کشوری با دانشگاه های معتبر، ارزان و مقرون به صرفه برای زندگی و تحصیل می گردید؛ ما به شما تحصیل در جمهوری چک را پیشنهاد می دهیم. این کشور، یکی از زیباترین کشورهای اتحادیه اروپا است که تعدادی از برترین دانشگاه های جهان را دارد.

از ارائه آموزش باکیفیت، ارائه ویزای شینگن، آموزش به زبان انگلیسی، شهریه و هزینه زندگی پایین در جمهوری چک که بگذریم؛ مزیت اصلی تحصیل در چک که باعث تمایز آن با دیگر کشورهای اروپایی و معرفی آن به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان به اروپا می شود؛ این است که آزمون ورودی دانشگاه های این کشور در ایران برگزار می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در چک می توانید با همکاران ما تماس بگیرید و از آن ها مشاوره رایگان دریافت کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، اقامت و زندگی

همان طور که گفته شد هر فرد باید متناسب با هدف و شرایط خود، دست به انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی بزند. به عنوان مثال:

کشور برتر برای مهاجرت کاری

در صورتی که هدف شما مهاجرت کاری است؛ باید میزان نرخ بیکاری کشورها را مورد بررسی قرار دهید. سپس کشوری را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت انتخاب کنید که نرخ بیکاری آن پایین باشد. زیرا کشورهایی که نرخ بیکاری در آن ها بالا است، موقعیت های شغلی کمی یافت می شود. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که حرفه و تخصص شما برای کشور انتخابی مورد نیاز است.

مطابق با آمار رسمی منتشر شده، کشورهایی مثل آلمان، آمریکا، کانادا، قطر، امارات، عمان، استرالیا، دانمارک، انگلیس، ژاپن، لوکزامبورگ و ایسلند از کشورهای برتر برای مهاجرت کاری ایرانیان به حساب می آیند.

بهترین کشور برای مهاجرت از شیوه سرمایه گذاری

در صورتی که به دنبال مهاجرت از طریق سرمایه گذاری هستید؛ باید به شاخص ها اقتصادی تاثیرگذار، حداقل هزینه لازم برای سرمایه‌ گذاری، تسهیلات ارائه شده، شرایط اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، میزان سود سرمایه گذاری، امنیت کشور و … توجه کنید.

بر اساس فاکتورهای گفته شده، بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، کشورهای کانادا، پرتغال، استرالیا و اتریش هستند.   

برای مهاجرت تحصیلی

در صورتی که هدف شما تحصیل در خارج از کشور است؛ باید به رتبه دانشگاه، کیفیت آموزشی برای تحصیل در رشته مورد نظر؛ همچنین به هزینه تحصیل و زندگی در کشورها توجه کنید. سپس متناسب با آن ها بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی را انتخاب کنید.

متناسب با این فاکتورها، مناسب ترین و بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان در خارج از کشور، کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، ترکیه، ایتالیا، جمهوری چک هستند.

کشور چک آموزش باکیفیتی را برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، داروسازی و … ارائه می دهد. آزمون ورودی آن ها نیز توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود. البته در صورتی که متقاضی تحصیل در رشته فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک باشید، نیازی نیست در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های ما تماس بگیرید و از مشاوران مجموعه آسپیان مشاوره رایگان دریافت کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی

در صورتی که قصد دارید همراه با خانواده مهاجرت کنید، باید فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال باید به فاکتورهایی چون کیفیت بالای زندگی، مراقبت های بهداشتی خوب، ثبات اقتصادی، امنیت، سیستم آموزشی مطلوب، محیط زندگی و فرهنگ کشور انتخابی و … توجه کنید.

سایت usnews کشورهای جهان را بر اساس برنامه های ساده مهاجرتی، ارائه فرصت های متعدد ویزا، سطح رفاه، امنیت و … مورد بررسی قرار داده است. از جمله کشورهایی که مطابق با این سایت به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی معرفی شده اند؛ می توان به کشورهایی چون کانادا، استرالیا، آلمان، سوئیس، نیوزلند، فنلاند، دانمارک، سوئد، نروژ اشاره کرد.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری

بهترین کشور برای مهاجرت مطابق با US News & World

در صورتی که به دنبال مقصدی برای شروع یک زندگی جدید در کشورهایی با فرصت های کار، سرمایه گذاری، معیارهای کیفیت بالای زندگی و … هستید؛ US News & World در آخرین گزارش های منتشر خود، لیستی از بهترین کشور برای مهاجرت را منتشر کرده است. 9 کشور برتر معرفی شده در این لیست، کشورهای زیر هستند.

کانادا

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است که مسیرهای بسیار سریع و راحتی مهاجرتی را پیش پای مهاجران قرار می دهد. این کشور، یکی از کشورهای صنعتی با تکنولوژی پیشرفته و استانداردهای زندگی بالا است. مطابق با شاخص طبقه بندی گذرنامه هنلی نیز بهترین و مطلوب ترین پاسپورت را ارائه می دهد. زیرا با دارا بودن پاسپورت این کشور، اجازه سفر به 186 کشور دنیا را خواهید داشت.

این کشور با دارا بودن دانشگاه های معتبر، فرصت های شغلی مناسب، کیفیت بالای زندگی و … بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری و … به حساب می آید. با استفاده از برخی از مسیرهای مهاجرتی چون استارتاپ یا نوآفرینی در کانادا نیز، مهاجران می توانند در همان ابتدای کار، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. 

ژاپن

ژاپن کشوری است که سومین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان تجهیزات الکترونیکی، خودرو و فولاد در دنیا نیز به حساب می آید. علاوه بر این، در بسیاری از سازمان های جهانی نظیر مثل بانک جهانی، سازمان ملل، بانک توسعه آسیایی عضویت دارد. این موضوع نقش مهمی در قدرت پاسپورت و قرار گیری این کشور در لیست بهترین کشور برای مهاجرت دارد.

پاسپورت این کشور نیز، یکی از قوی ترین پاسپورت ها به حساب می آید و مطابق با شاخص رتبه بندی پاسپورت مهاجرتی هنلی، رتبه چهارم را در بین کشورهای جهان دارد. داراندگان آن نیز  علاوه بر گردش در ژاپن و بازدید کردن از ده ‌ها سایت میراث جهانی یونسکو در این کشور، می توانند به 193 کشور دنیا سفر کنند.   

آلمان

آلمان سومین کشور قرار گرفته در لیست بهترین کشور برای مهاجرت است. این کشور، یکی از کشورهای پرجمعیت در اتحادیه اروپا به حساب می آید و بزرگ ترین اقتصاد دنیا را دارد. یکی از بزرگ ترین و برترین واردکنندگان و صادرکنندگان دنیا نیز به حساب می آید. علاوه بر این، در بسیاری از سازمان های بین المللی نظیر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمان ملل متحد، گروه بیست، اتحادیه اروپا و ناتو شرکت دارد. این امر در کنار کیفیت بالای زندگی، کیفیت آموزش در این کشور و … نقش مهمی در معرفی این کشور به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت داشته است.

علاوه بر این، باعث شده تا پاسپورت کشور آلمان نیز یکی از قدرتمندترین پاسپورت های دنیا باشد. تا جایی که دارندگان پاسپورت این کشور به محض ورود، اجازه سفر و گردش در 191 کشور دنیا با یا بدون ویزا را خواهند داشت.

سوئیس

سوئیس بهترین کشور برای مهاجرت کاری به حساب می آید. زیرا نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. علاوه بر این، کشور سوئیس به خاطر دارا بودن برخی از معتبرترین دانشگاه های جهان، بهترین مکان برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین الملل نیز به حساب می آید.

اقتصاد این کشور نیز بسیار قوی است و به واسطه نرخ‌ های پایین مالیات شرکت‌ ها؛ همچنین بخش خدمات توسعه ‌یافته سوئیس، به رهبری خدمات مالی و صنعت تولیدی این کشور با استفاده از فناوری پیشرفته پشتیبانی می‌ شود.

قدرت پاسپورت این کشور نیز یکی دیگر از دلایل معرفی کشور سوئیس به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت است. پاسپورت این کشور مطابق با شاخص های رتبه بندی هنلی، اجازه سفر و گردش در 187 کشور دنیا را می دهد. 

استرالیا

کشور ثروتمند استرالیا با داشتن اقتصادی که بر بخش خدمات و صادرات کالا مبتنی است، تولید ناخالص داخلی تقریبا بالایی دارد. علاوه بر این، در سازمان های بزرگ بین المللی و منطقه ای چون سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، گروه بیست، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه؛ همچنین انجمن سازمان ملل متحد جهت همکاری اقتصادی در آسیا و اقیانوسیه عضویت دارد.

حضور قوی این کشور در سطح بین الملل باعث معرفی این کشور به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت شده است. همچنین باعث شده تا پاسپورت این کشور مطابق با بررسی های صورت گرفته رتبه بالایی در رتبه بندی ها داشته باشد. مطابق با شاخص های رتبه بندی هنلی دارندگان پاسپورت استرالیا می توانند به 187 کشور جهان سفر کنند.

آمریکا

آمریکا اصلی ترین مقصد مهاجرتی و بهترین کشور برای مهاجرت است. این کشور توسعه یافته که با نام سرزمین فرصت ها از آن یاد می شود، از لحاظ تولید ناخالص داخلی بزرگ ترین اقتصاد دنیا را دارد. همچنین جزء پیشرفته ترین کشورها از لحاظ فناوری به حساب می آید.

علاوه بر این، معتبرترین و رنک بالاترین دانشگاه های دنیا نظیر دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست و … را درون خود جای داده است. در سازمان های بین المللی نقش پیشرو را ایفا می کند. همچنین در پایه گذاری نهادهای بین المللی چون سازمان ملل، بانک جهانی و ناتو نیز تاثیرگذار بوده است.

قدرت اقتصادی و نظامی آمریکا، سطح بالای کیفیت زندگی در این کشور، دارا بودن بهترین سیستم آموزشی دنیا و … باعث شده تا این کشور به بهترین کشور برای مهاجرت تبدیل شود. علاوه بر این، باعث شده تا پاسپورت این کشور نیز جزء قدرتمند ترین پاسپورت ها باشد. مطابق با شاخص های رتبه بندی هنلی، هر فرد با دریافت پاسپورت آمریکا می تواند به 187 کشور مختلف سفر کند.  

نیوزلند

نیوزلند با داشتن محیط زندگی مطلوب، طبیعت و فرصت های کاری عالی، در فهرست مکان های معرفی شده به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت به ویژه همراه با خانواده قرار گرفته است. این کشور در دهه های بعد از استقلال خود، رشد و تحول قابل توجهی کرد. از سال 1980 نیز، به عنوان یک کشور پیشرو در حفظ صلح و امنیت جهانی به عضویت سازمان های مهم بین المللی نظیر سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه، سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) درآمد.

رشد و تحول کشور نیوزلند و حضور آن در سطح بین الملل باعث شناخته شدن این کشور به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت شده است. علاوه بر این نقش موثری در قدرتمند شدن پاسپورت این کشور داشت. در حال حاضر، مطابق با رتبه بندی هنلی، دارندگان پاسپورت نیوزلند می توانند به 187 کشور مختلف سفر کنند.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری و تحصیلی

انگلستان

انگستان یکی از کشورهای توسعه یافته جهان است که نفوذ بین المللی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی بسیار قابل توجهی دارد. این کشور شناخته شده به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت ،در گوشه شمال غربی اروپا قرار گرفته است. پایتخت آن –شهر لندن- نیز بزرگ ترین مرکز مالی بین المللی؛ همچنین از پربازدیدترین شهرهای دنیا به حساب می آید.

این کشور دارای تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان مثل دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج و امپریال کالج لندن نیز است. به همین دلیل بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین الملل نیز به حساب می آید.

علاوه بر این، عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است. در سازمان های بین المللی بزرگ چون اتحادیه اروپا، بانک جهانی، سازمان تجارت جهانی، ناتو و گروه بیست عضویت دارد. پاسپورت آن نیز، در مقایسه با اکثریت کشورها، قدرت بیشتری دارد و به دارندگان خود اجازه ورود به 188 کشور جهان را می دهد.

سوئد

سوئد یکی از بزرگ ترین و وسیع ترین کشورهای اتحادیه اروپا به حساب می آید. نرخ های مالیاتی در این کشور بسیار پایین است و از این نظر می تواند بهترین کشور برای مهاجرت کاری یا ثبت شرکت باشد.

علاوه بر این، زیرساخت های پیشرفته، سیستم مراقبت های بهداشتی باکیفیت، دارا بودن دانشگاه های معتبر بین المللی، ارائه استاندارهای زندگی پیشرفته و … باعث شده تا مهاجران زیادی به قصد تحصیل، زندگی، اقامت و … این کشور را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت انتخاب کنند.

سوئد قصد دارد بازارهای تجاری خود را گسترش بدهد. در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیز مشارکت دارد. همچنین در سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نیز عضویت دارد.

لذا پاسپورت این کشور نیز در لیست پاسپورت های قدرتمند قرار گرفته است. به طوری که دارندگان پاسپورت این کشور می توانند به 189 کشور مختلف دنیا سفر کنند.

جمع بندی

در این مقاله از مجموعه آسپیان تلاش کردیم تا بهترین کشور برای مهاجرت را به شما معرفی کنیم. اما همان طور که در ابتدا مقاله گفتیم، کشور برتر برای مهاجرت شما آن کشوری است که با شرایط و اهداف شما از مهاجرت، سازگاری بیشتری داشته باشد.

به عنوان مثال، در صورتی که هدف شما تحصیل در اروپا و خارج از کشور است و بودجه مالی محدودی دارید. اما می خواهید در یک دانشگاه معتبر در سطح بین الملل با ارائه آموزشی باکیفیت تحصیل کنید؛ توصیه ما این است که تحصیل در جمهوری چک را انتخاب کنید.

این کشور یکی از کشورهای زیبای عضو اتحادیه اروپا است. دانشگاه های معتبری نظیر دانشگاه چارلز و دانشگاه پالاتسکی دارد که آموزش های خود را مطابق با استاندارهای اتحادیه اروپا و با پیشرفته ترین شیوه ها و تجهیزات آموزشی ارائه می دهند. مدرک تحصیلی آن ها نیز به ویژه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … در کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا؛ حتی وزارت علوم و بهداشت ایران اعتبار دارد.

از طرفی کشور چک نیز مانند کشورهای معرفی شده به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت در لیست بالا؛ دارای پاسپورت قدرتمندی است. مطابق با شاخص های رتبه بندی هنلی پاسپورت جمهوری چک به شما اجازه سفر به 187 کشور را می دهد. لذا در طول دوران تحصیل در چک، این فرصت را دارید که خیلی راحت و ساده به کشورهای مختلف سفر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *