آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی و بالاترین امنیت

آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی و بالاترین امنیت

در صورتی که به دنبال آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی برای مهاجرت هستید؛ گزینه هایی بسیار زیادی در سراسر دنیا دارید که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. ما در این مقاله تعدادی از ارزان ترین و ایمن ترین کشورهای دنیا برای زندگی را به شما معرفی می کنیم. زیرا امنیت در کنار هزینه های زندگی، یکی از بزرگترین نگرانی های افرادی است که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارد.

دلیل این نگرانی نیز کاملا واضح است. اغلب کشورهایی که زندگی در آن ها کم هزینه است، زیرساخت ها و امکانات رفاهی کشورهای ثروتمند را ندارند. به همین دلیل، جرم و جنایت در آن ها افزایش و امنیت کاهش پیدا می کند.

اما چیزی که باید بدانید این است که این موضوع در مورد تمامی کشورها صدق نمی کند. لذا زمانی که به قصد آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی در اینترنت سرچ می کنید؛ مطمئنا کشورهایی ارزان با امنیت بالا نیز پیدا خواهید کرد. ما لیستی از این کشورها را در ادامه به شما معرفی می کنیم.

آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی

جمهوری چک

جمهوری چک را علاوه بر ارزان ترین کشور، می توان به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی معرفی کرد که اغلب نادیده گرفته می شود. این کشور در اروپای مرکزی بین آلمان، اتریش، لهستان و اسلواکی قرار دارد. از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به حساب می آید و از نظر توسعه یافتگی مانند کشورهای اروپای غربی است. در حالی که هزینه های زندگی در آن مثل کشورهای اروپای شرقی ارزان و مقرون به صرفه است.

به همین دلیل، زمانی که بحث آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی می شود؛ حتما باید از جمهوری چک نام برد.

شهرهای پرجنب و جوش این کشور مثل پراگ (پایتخت چک)، برنو، استراوا، پیلزن و … هر ساله تعداد زیادی گردشگر، مهاجر به ویژه دانشجوی بین المللی جذب می کنند. از مهم ترین نکات مثبت و مزایایی که باعث جذب مهاجران به چک می شود نیز عبارت اند از:

  • قوانین ساده و راحت جهت راه اندازی کسب و کار
  • وجود مراکز گردشگری متعدد
  • مراقبت های بهداشتی عالی
  • حمل و نقل آسان
  • امنیت بالا (در زمان آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی دقت داشته باشید که صرف ‌نظر از شایعات بی ‌اساس، جمهوری چک یکی از پایین ‌ترین میزان جرم و جنایت در اروپا را دارد. به عنوان یکی از امن ‌ترین کشورها نیز شناخته می‌ شود.)
  • رایج بودن استفاده از زبان انگلیسی به ویژه در بخش توریستی و پزشکی

دلایل بالا در کنار هزینه پایین زندگی، جمهوری چک را به یک کشور شگفت انگیز برای مهاجرت تبدیل کرده است.

مهاجرت تحصیلی به جمهوری چک

در صورتی که به دنبال آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی و تحصیل در اروپا هستید؛ کشور چک می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این کشور به واسطه پایین بودن شهریه تحصیلی دانشگاه ها و مقرون به صرفه بودن هزینه زندگی در آن، به عنوان ارزان ترین کشور برای تحصیل نیز شناخته می شود.

البته پایین بودن شهریه و هزینه تحصیل در چک، تنها دلیل معرفی این کشور به عنوان مکانی ایده آل برای تحصیل نیست. چیزی که چک را به مکانی مناسب برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل می کند، وجود چند عدد از دانشگاه های معتبر اروپا در آن است.

دانشگاه های چارلز، پالاتسکی و ماساریک از دانشگاه های معتبر این کشور هستند که در سطح بین الملل رنک بالایی به خود اختصاص داده اند. مدرک تحصیلی آن ها به ویژه برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و داروسازی در اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا؛ همچنین وزارت علوم و بهداشت ایران دارای اعتبار است.

نکته مهم: آزمون های ورودی این دانشگاه های معتبر هر ساله توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود. ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک مسئول فراهم کردن کلیه مراحل پذیرش متقاضیان ایرانی در دانشگاه های معتبر این کشور هستیم. لذا در صورتی که درباره تحصیل در چک هر نوع سوالی دارید؛ می توانید پاسخ دقیق و کامل آن را از مشاوران ما در آسپیان دریافت کنید.

هزینه زندگی در جمهوری چک

مورد مهمی که در زمان آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی باید از آن مطلع شوید؛ مبلغ هزینه ای است که برای یک ماه زندگی در کشور مقصد به آن احتیاج خواهید داشت. به صورت میانگین هزینه ماهانه زندگی در پایتخت کشور چک –شهر پراگ-  847.0 الی 2,163 یورو در ماه خواهد بود.

غذا، رستوران ارزان9.49 €
آب (بطری 0.33 لیتری)1.33 €
نان سفید تازه (500 گرم)1.67 €
فیله مرغ (1 کیلوگرم)8.59 €
پرتقال (1 کیلوگرم)1.99 €
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.01 €
بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی)1.35 €
شروع تاکسی1.90 €
اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، داده نامحدود، کابل/ADSL)22.81 €
اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر993.15 €

آلبانی یکی از کشورهایی با کمترین هزینه زندگی و بالاترین امنیت

در زمان آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی باید از آلبانی نیز نام برد. این کشور به عنوان یکی از دست کم گرفته شده ترین کشورهای اروپایی، چیزهای زیادی برای دوست داشتن دارد. به عنوان مثال باید به شگفت انگیزترین مناظر و موقعیت جغرافیایی آن اشاره کرد.

آلبانی از بهترین الگوهای آب و هوایی در اروپا برخوردار است. با توجه به موقعیت جنوبی آن در اروپا، زمستان های معتدل تری نسبت به اکثر کشورهای قاره دارد. تابستان ‌ها در این کشور نیز، اغلب گرم است. اما با توجه به وجود دریای آدریاتیک و نسیم آن بر کشور، موج‌ های گرمای شدید خیلی کم اتفاق می افتد.

در زمان آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی به نظر می رسد آلبانی از نظر طبیعت و جغرافیا، همه چیز دارد. کوه های آلپ آلبانی در تابستان و زمستان، سواحل بکر زیبای آدریاتیک، تپه ها و کوه ها (برای پیاده روی و کاوش)؛ همچنین دریاچه ها، رودخانه ها و نهرها برای شنا و قایقرانی عالی هستند.

ساحل آلبانی به زیبایی سایر مقاصد محبوب در منطقه مانند کرواسی یا یونان است. با این حال، بودجه تعطیلات تابستانی شما در آلبانی تنها کسری از هزینه ای خواهد بود که می تواند در برخی مناطق محبوب تر در اطراف سواحل مدیترانه هزینه کنید.

البته به صورت معمول هزینه خرید مواد غذایی از دیگر کشورهای اروپایی ارزان تر نیست. با این حال، دیگر هزینه مثل هزینه تامین مسکن، خرید املاک و مستغلات، خدمات حمل و نقل و … بسیار ارزان خواهد بود.

در صورتی که به دنبال آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی برای گذراندن دوران بازنشستگی خود هستید؛ آلبانی می تواند بهترین گزینه باشد.

هزینه های زندگی در آلبانی

هزینه ماهانه زندگی در آلبانی برای هر فرد 496.8 یورو در ماه بدون محاسبه اجاره مسکن است.

  • غذا، رستوران ارزان: 5.44 €
  • 12 عدد تخم مرغ: 2.63 €
  • موز (1 کیلوگرم) : 1.80 €
  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی): 0.36 €
  • شروع تعرفه تاکسی: 2.72 €
  • بنزین (1 لیتر): 1.88 €
  • اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، داده نامحدود، کابل/ADSL): 15.15 €
  • باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال: 33.40 €
  • اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر : 342.68 €
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر: 1,693.00 €

کشور پرتغال یکی از کشورهایی با کمترین هزینه زندگی و بالاترین امنیت

در زمان آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی ،پرتغال امن ترین کشوری است که با آن رو به رو می شوید. این کشور از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی به حساب می آید. در جوایز جهانی سفر (World Travel Awards) سال 2022 نیز به دلیل داشتن جاذبه ها گردشگری، سواحل و استراحتگاه های منحصر به فرد و … به عنوان “بهترین مقصد گردشگری اروپا” انتخاب شد.

نرخ جرم و جنایت در کشور پرتغال بسیار پایین است. مردم آن بسیار خونگرم، مهربان و خوش برخورد هستند. علاوه بر این، اکثر مردم پرتغال انگلیسی صحبت می کنند. به همین دلیل، مهاجران برای زندگی در این کشور نیازی به تسلط به زبان پرتغالی ندارند.

کیفیت آموزشی بالا نیز از دیگر مزایای مهاجرت به پرتغال است. به همین دلیل، در صورتی که به دنبال آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی و تحصیل در اروپا هستید؛ پرتغال می تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد.

این کشور کیفیت نسبتاً بالایی در آموزش متوسطه و عالی دارد. مدارک تحصیلی از دانشگاه های پرتغال نیز در اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است. این امر به فارغ التحصیلان کمک می کند تا در سایر کشورهای اتحادیه اروپا کار پیدا کنند.

دوره های دانشگاهی نیز به زبان های پرتغالی و انگلیسی تدریس می شود.

هزینه زندگی در پرتغال

هزینه زندگی در پرتغال در مقایسه با ایالات متحده 37 درصد کمتر و در مقایسه با کشورهای اروپایی مثل اتریش، سوئیس، بریتانیا و اسپانیا نیز بسیار ارزان تر است. هر فرد نیز برای زندگی در این کشور به 596.1 در ماه (بدون محاسبه هزینه مسکن) نیاز دارد.

در زیر برخی از هزینه های یک فرد برای زندگی در پرتغال را بررسی می کنیم. بررسی این هزینه ها در زمان آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی به شما کمک می کند تا انتخاب صحیح تری داشته باشید.

  • غذا، رستوران ارزان: 9.00 €
  • شیر (1 لیتر): 0.81 €
  • برنج (1 کیلوگرم): 1.15 €
  • فیله مرغ (1 کیلوگرم): 6.02 €
  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی): 1.70 €
  • شروع تعرفه تاکسی: 3.50 یورو
  • بنزین (1 لیتر): 1.88 €
  • اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، داده نامحدود، کابل/ADSL): 34.85 €
  • باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال: 34.56 €
  • اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر: 779.43 €

کشورهایی با کمترین هزینه زندگی

کاستاریکا

از دیگر کشورهایی که برای آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی باید از آن نام برد، کاستاریکا است. این کشور پیشرفته و سرسبز در آمریکای مرکزی قرار دارد. از آن به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان نیز یاد می شود.

این کشور از نظر آب و هوا و محیط زیست، دارا بودن سیستم های مراقبت بهداشتی پیشرفته و امنیت؛ از ایده آل ترین مکان ها برای مهاجرت و زندگی به حساب می آید. نرخ جرم و جنایت در کاستاریکا نیز، بسیار پایین است. همچنین یکی از کشورهای پیشرو در آمریکای مرکزی از نظر اقتصادی باثبات و شکوفا به حساب می آید.

هزینه زندگی هر فرد برای زندگی در کاستاریکا 717.5 یورو (768.3 دلار) در ماه، البته بدون محاسبه هزینه اجاره مسکن است. بعضی از هزینه های زندگی در این کشور نیز که در زمان آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی بهتر است بررسی شوند؛ به شرح زیر است:

  • غذا، رستوران ارزان: 8.67 €
  • نان سفید تازه (500 گرم): 2.04 €
  • 12 عدد تخم مرغ: 2.74 €
  • شیر (1 لیتر): 1.58 €
  • فیله مرغ (1 کیلوگرم): 7.41 €
  • پرتقال (1 کیلوگرم): 2.35 €
  • پیاز (1 کیلوگرم): 2.15 €
  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی): 0.87 €
  • شروع تعرفه تاکسی: 1.21 €
  • بنزین (1 لیتر): 1.39 €
  • اینترنت (60 مگابیت در ثانیه و بیشتر): 46.32 €
  • اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر : 535.45 €
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر: 1,872.65 €

پاناما یکی از کشورهایی با کمترین هزینه زندگی و بالاترین امنیت

پاناما یکی دیگر از کشورهای اروپای مرکزی است که برای آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی باید نام برد. این کشور به اندازه سایر کشورهای همسایه خود مانند السالوادور یا نیکاراگوئه ارزان نیست. اما به طور کلی بسیار امن تر است.

پاناما جامعه ای بسیار چندفرهنگی پر از دانش آموزان، مسافران، مهاجران و افراد محلی دارد. مردم آن نیز صمیمی و خوش برخورد هستند و اکثریت به زبان انگلیسی تسلط دارند.

علاوه بر این، پاناما در چند سال گذشته قوی ترین اقتصاد را در آمریکای لاتین داشته است. این عوامل در کنار جاذبه های گردشگری، ثبات سیاسی، آب و هوای دلپذیر و هزینه های کم زندگی؛ پاناما را به ایده آل ترین کشور برای زندگی تبدیل کرده است.

در صورتی که به دنبال آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی برای مهاجرت کاری، سرمایه گذاری یا حتی تحصیل هستید؛ این کشور می تواند گزینه مناسبی باشد.

هزینه ماهانه یک فرد برای زندگی در پاناما تقریبا 705.4 دلار آمریکا (بدون محاسبه اجاره مسکن) است. برخی از هزینه های فرد برای زندگی در این کشور می تواند به شرح زیر باشد:

  • غذا، رستوران ارزان: 8.00 دلار
  • آبجو وارداتی (بطری 0.33 لیتری): 3.50 دلار
  • شیر (1 لیتر): 1.63 دلار
  • برنج (1 کیلوگرم): 1.95 دلار
  • فیله مرغ (1 کیلوگرم): 6.61 دلار
  • گوجه فرنگی (1 کیلوگرم): 2.99 دلار
  • پیاز (1 کیلوگرم): 2.01 دلار
  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی): 0.35 دلار
  • شروع تعرفه تاکسی: 2.00 دلار
  • بنزین (1 لیتر): 1.06 دلار
  • اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، داده نامحدود، کابل/ADSL): 46.75 دلار
  • باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال: 46.89 دلار
  • اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر: 797.16 دلار

سخن پایانی

در این مقاله از مجموعه آسپیان برای آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی 5 کشور را معرفی کردیم. این کشورها در عین حال که جزء ارزان ترین مکان ها برای مهاجرت و زندگی به حساب می آیند؛ اقتصاد پویا و امنیت بالایی نیز دارند. از دیگر کشورهایی که مثل کشورهای معرفی ارزان و دارای امنیت هستند نیز می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مکزیک
  • تایلند
  • مالزی
  • ویتنام

در صورتی که هدف شما از آشنایی با کشورهایی با کمترین هزینه زندگی ؛پیدا کردن یک مکان ارزان و مناسب برای تحصیل است؛ ما به شما تحصیل در جمهوری چک را پیشنهاد می کنیم. این کشور از زیرساخت های آموزشی مناسب متناسب با سیستم اتحادیه اروپا برخوردار است. مدرک ارائه شده از دانشگاه های معتبر آن نیز در اتحادیه اروپا و اکثریت کشورهای دنیا اعتبار دارد.

مشاوران ما در مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های کشور چک، می توانند بهترین راهنمایی برای تحصیل در این کشور را به شما ارائه دهند. برای دریافت مشاوره رایگان حتما با آن ها تماس بگیرید. یا فرم درخواست ما را پر و ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *