دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی

دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی

اولین چالشی که افراد دارای گپ تحصیلی و سن بالا برای تحصیل در خارج از کشور با آن مواجهه می شوند، چگونگی دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی است. زیرا به صورت معمول اکثریت کشورها و دانشگاه ها به ویژه برای پذیرش دانشجویان در رشته های تاپ تحصیلی چون پزشکی، دندانپزشکی و … محدودیت سنی تعیین می کنند.

با این حال، اگر محدودیت های سنی تعیین شده، مانع شما برای تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت تحصیلی شده است؛ نگران نباشید. زیرا دانشگاه های معتبر و کشورهای مناسب متعددی را می توان یافت که مطابق با قوانین تعیین شده در آن ها، شرایط دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی از آن ها فراهم شده است.

به عنوان مثال، یکی از این کشورها که ما تحصیل در آن را (به ویژه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و …) به شما پیشنهاد می دهیم؛ کشور چک است. دانشگاه های این کشور، دانشجویان بین الملل را حتی برای تحصیل در رشته های پزشکی، بدون توجه به سن و گپ تحصیلی آن ها و فقط با توجه به سوابق تحصیلی پذیرش می کنند.

همکاران ما نیز در مجموعه آسپیان، با توجه به فعالیت خود به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، ویزای تحصیلی این کشور را به صورت تضمینی برای شما دریافت می کنند. لذا خیلی راحت و ساده می توانید در این کشور زیبای توسعه یافته اروپایی تحصیل کنید.  

در صورت تمایل به تحصیل در جمهوری چک می توانید با ارسال فرم مشاوره رایگان و یا شماره های تماس در سایت با ما مشاوران ما در ارتباط باشید.

دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی

چگونه موفق به دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی شویم؟

زمانی که صحبت از تحصیل در خارج از کشور بدون محدودیت سنی می شود، بالا بودن سن و داشتن گپ تحصیلی در دو مرحله مهم خواهد بود. اولین مرحله در زمان گرفتن پذیرش از دانشگاه است و دومین مرحله در زمان صدور ویزای تحصیلی به وسیله سفارت یا کنسولگری خواهد بود.

به صورت معمول، در اغلب دانشگاه های خارج از کشور، برای پذیرش دانشجویان بین الملل سختگیری چندان زیادی بابت میزان سن و گپ تحصیلی متقاضیان نمی شود. لذا در اکثریت مواقع، در صورتی که شما مدارک تحصیلی مورد نیاز، نامه تمکن مالی و … را داشته باشید؛ می توانید از دانشگاه پذیرش بگیرید.

با این حال، دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، تنها شرط لازم برای تحصیل در خارج از کشور نیست و شما باید موفق به دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی نیز شوید.

نکته ای که نقش سن بالا و داشتن گپ تحصیلی را در زمان دریافت ویزا جدی و نگران کننده می کند؛ این است که ویزای اکثریت کشورها به صورت سابجکتیو صادر می شود. یعنی تصمیم نهایی برای صادر شدن یا نشدن ویزای تحصیلی را افیسر ویزا می گیرد.

در این صورت، معمولا افرادی که سن بالا یا گپ تحصیلی دارد، بیشتر با مشکل رو به رو می شوند. این امر نیز امکان دارد که به دلیل مخالف افسر ویزا، نتوانند برای تحصیل در کشور انتخابی خود ویزا بگیرند.

در مقابل، ویزای برخی از کشورها به صورت آبجکتیو صادر می شود. در ارائه این نوع ویزا نظر افسر ویزا در صادر شدن یا نشدن ویزا تاثیری ندارد. لذا شما صرفا با دریافت پذیرش از دانشگاه و داشتن مدارک مورد نیاز، می توانید خیلی راحت برای تحصیل در کشور انتخابی خود ویزا بگیرید.

به همین دلیل است که به متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی توصیه می شود؛ قبل از ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه و در زمان انتخاب و بررسی دانشگاه مورد علاقه خود، شرایط و نحوه صدور ویزای کشور انتخابی را نیز بررسی کنند.

دو نکته مهم و قابل توجه

  1. در صورتی که ویزای کشور انتخابی شما برای تحصیل از نوع سابجکتیو است؛ با ارائه مدارکی مثل مدارک تحصیلی، مدارک زبان، مستندات کاری و … به افسر ویزا، ممکن است بتوانید گپ تحصیلی خود را توجیه و افسر را راضی به صدور ویزا کنید.
  2. در صورتی که تحصیل در جمهوری چک را انتخاب کنید. وکلای مهاجرتی و همکاران ما در در مجموعه آسپیان، ویزای تحصیلی چک را به صورت تضمینی و بدون هیچ نوع ریجکتی ویزا برای شما دریافت خواهند کرد.

با مشاوران ما تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان، اطلاعات دقیق و کاملی را از آن ها برای تحصیل در چک به دست آورید.  

محدودیت سنی برای تحصیل در کانادا

دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی در کانادا را نیز باید در دو مرحله اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی مورد بررسی قرار داد. به صورت معمول اکثریت دانشگاه های کانادا برای پذیرش دانشجویان در مقطع لیسانس و دکتری محدودیت سنی خاصی تعیین نمی کنند. با این حال، در اغلب دانشگاه های این کشور دانشجویان بین الملل برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید کمتر از 32 سال سن و حداکثر 4 الی 5 سال گپ تحصیلی داشته باشند.

دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی از کانادا نیز به دلیل سابجکتیو بودن ویزای این کشور کمی مشکل است. از نظر آفیسر ویزا، متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های کانادا، نباید دارای بیش از 3 یا 4 سال گپ تحصیلی باشند. به صورت معمول نیز، ویزای تحصیلی این کشور برای متقاضیان پایین تر از 22 سال صادر می شود.

 علاوه بر این، از نظر افسر ویزا، متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کانادا، نباید بیشتر از 5 سال گپ تحصیلی داشته باشند. البته این محدودیت های سنی برای تحصیل در مقطع دکتری در این کشور وجود ندارد.

محدودیت سنی برای تحصیل در آمریکا

دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی در مرحله گرفتن پذیرش از دانشگاه های این کشور می تواند ساده باشد. زیرا دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجویان برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف، حداکثر سن مشخص نکرده اند. به صورت معمول نیز تمامی متقاضیان بالای 17 سال در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند.

با این حال، مانند کانادا، ویازای این کشور نیز به صورت سابجکتیو صادر می شود. شرایط سنی نیز یکی از معیارهای اصلی مورد بررسی توسط آفیسر به حساب می آید.

لذا شما برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، باید یک دلیل مثل اشتغال یا پژوهش علمی خاص و … را برای توجیه گپ تحصیلی خود ارائه دهید.  

دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی در اروپا

قوانین کشورهای اروپایی برای پذیرش دانشجویان بین الملل با یکدیگر تفاوت دارد. برخی از آن ها نیز متناسب با عوامل و قوانینی نسبت به محدودیت های سنی حساس هستند. به عنوان مثال، در کشورهایی چون دانمارک، اتریش، فنلاند و … هیچ نوع محدودیت سنی برای پذیرش دانشجویان بین الملل وجود ندارد.

آبجکتیو بودن ویزای تحصیلی آن ها نیز باعث شده تا این کشورها، بهترین گزینه انتخابی برای افراد باشد که سن بالا و گپ تحصیلی دارند.

 به عنوان مثال، در زیر وضعیت دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی را در برخی از محبوب ترین کشورهای اروپایی بیان می کنیم.

دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی جمهوری چک 

دانشگاه های معتبر چک، حتی برای پذیرش دانشجویان در رشته های پرطرفدار چون پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و … نیز محدودیت سنی تعیین نکرده اند. از آن جایی که ما در مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده قانونی دانشگاه های این کشور در ایران فعالیت می کنیم؛ می توانیم ویزای تحصیلی این کشور را به صورت تضمین شده برای شما دریافت کنیم.

لذا در صورتی که قصد تحصیل در چک و زندگی در چک و دریافت ویزای تحصیلی چک بدون محدودیت سنی از این کشور را دارید، نگران سن بالا و میزان گپ تحصیلی خود نباشید. فقط با مشاوران ما تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان، مراحل لازم برای تحصیل در چک را طی کنید.  

آلمان

دانشگاه های آلمان هیچ نوع محدودیت سنی برای پذیرش دانشجویان خود تعیین نکرده اند. با این حال، ویزای این کشور سابجکتیو است و نظر افیسر در صادر شدن یا نشدن ویزا نقش مهمی دارد. 

هلند

در این کشور محدودیت سنی برای پذیرش و تحصیل وجود ندارد. با این حال، با توجه به قوانین و شرایط مهاجرپذیری هلند؛ همچنین ویزای این کشور، بهترین سن برای پذیرش در مدارس، کالج ها و دانشگاه های این کشور، 16 الی 35 سال است.

سوئد

سوئد یکی از کشورهایی که ممکن است بتوانید موفق به دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی از آن شوید. در این کشور محدودیت سنی برای پذیرش دانشجویان در مقطع لیسانس تعریف نشده است و متقاضیان تحصیل در مقطع فوق لیسانس تا سن 37 سالگی می توانند از دانشگاه های سوئد پذیرش بگیرند.

این نکته نیز مهم است که در زمان صدور ویزای تحصیلی سوئد نظر افسر ویزا اهمیت دارد. به صورت معمول نیز حداکثر گپ تحصیلی قابل قبول برای اخذ ویزای این کشور، 5 تا 10 سال است.

فنلاند

فنلاند می تواند یکی از بهترین کشورهای اروپایی باشد که برای دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی انتخاب می کنید. برای پذیرش در دانشگاه های این کشور، سن و محدودیت های سنی متقاضیان در نظر گرفته نمی شود. ویزای این کشور نیز به صورت آبجکتیو صادر می شود.

دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت

تحصیل پزشکی و دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی و … هستید؛ همچنین سن بالا و گپ تحصیلی دارید. باید گفت که اکثریت کشورها و دانشگاه ها حتی در مرحله اخذ پذیرش برای تحصیل در این رشته های محبوب، محدودیت سنی تعیین می کنند.

این محدودیت ها، اغلب در مرحله دریافت ویزا برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور نیز، شدید تر نیز می شود.

با این حال، کشور چک دانشگاه های معتبری چون دانشگاه چارلز و پلاتسکی را دارد. دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی ؛همچنین پذیرش در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی در آن ها نیز، بدون در نظر گرفتن محدودیت های سنی ممکن خواهد بود.

از طرفی با توجه به این که مجموعه ما، تنها نماینده رسمی دانشگاه های معتبر چک در ایران است؛ همکاران و وکلای مهاجرتی ما ویزای تحصیلی این کشور را به صورت کاملا تضمینی برای شما دریافت خواهند کرد.

در نتیجه خیلی سریع و با طی کردن چالش های بسیار کمتری می توانید آماده تحصیل در اروپا شوید.

  با تماس با مشاوران ما می توانید با دریافت مشاوره رایگان، اطلاعات کاملی درباره شرایط تحصیل پزشکی در جمهوری چک، مدارک لازم و … را به دست آورید.

سخن آخر دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی

دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی چالش ها و فراز و نشیب های مخصوص به خود را دارد. شما برای انجام این کار در مرحله اول باید دانشگاهی را انتخاب کنید که برای پذیرش شما در رشته انتخابی محدودیت سنی تعیین نکرده باشد. سپس قبل از اقدام برای دریافت پذیرش از دانشگاه انتخابی، به کارشناسان و وکلای مهاجرتی مراجعه کنید و با دریافت مشاوره از آن ها از روبه رو شدن با ریسک ویزا جلوگیری کنید.

 همچنین، توصیه می شود، کشوری را برای تحصیل انتخاب کنید که علاوه بر این که محدودیت های سنی برای تحصیل تعیین نکرده است؛ دارای ویژگی های زیر باشد:

  • کیفیت آموزشی بالا
  • هزینه های زندگی پایین و مقرون به صرفه
  • شهریه پایین
  • شرایط پذیرش آسان در دانشگاه
  • ارائه مدرک دانشگاهی معتبر در سطح بین الملل
  • اعتبار مدرک دانشگاه در ایران

کشوری که دانشگاه های آن از ویژگی های بالا برخوردار است. ما نیز تحصیل در آن را (به ویژه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی) پیشنهاد می دهیم، کشور چک است. ما به واسطه فعالیت چندین ساله خود در اعزام دانشجویان به چک، با دانشگاه ها و قوانین این کشور در ارائه ویزای تحصیلی آشنایی کامل داریم.

لذا می توانیم شرایط تحصیل سریع و آسان شما در این کشور؛ همچنین دریافت ویزای تحصیلی بدون محدودیت سنی از آن را برای شما فراهم کنیم.

  در صورتی که با مشاوران ما تماس بگیرید؛ می توانیم اطلاعات کامل تری درباره تحصیل در چک و دریافت ویزای چک را با ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان ارائه دهیم.

همچنین می توانید فرم “درخواست مشاوره رایگان” ما که در سایت قرار داده ایم را تکمیل و ارسال کنید تا در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *