دانشگاه توماس باتا در زلین

آشنایی با دانشگاه توماس باتا در زلین جمهوری چک

دانشگاه توماس باتا در زلین (Tomas Bata University in Zlín) که به صورت اختصاری TBU نامیده می شود؛ یکی از اولین دانشگاه ‌های جمهوری چک به حساب می آید که اعتبار سازمانی معتبر دریافت کرده است. این دانشگاه طیف وسیعی از رشته ها را در زمینه هنر، فناوری اطلاعات، مهندسی و علوم انسانی، ارائه می دهد. بر اساس رتبه بندی های شرکت معتبر بریتانیایی Times Higher Education در سال 2020 نیز، در لیست 301 تا 350 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. علاوه بر این، مطابق با رتبه بندی شرکت انگلیسی QS World University Rankings نیز، در بین دانشگاه های اروپای مرکزی و شرقی و آسیای مرکزی رتبه 85 را کسب کرده است.

در حال حاضر نیز، دانشگاه توماس باتا بیش از 9000 دانشجو دارد که بیش از 10٪ از آن ها را دانشجویان بین الملل تشکیل می دهند. از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا نیز برای آموزش دانشجویان خود استفاده می کند. همچنین با توجه به همکاری های بین الملی خود با سایر دانشگاه های جهان؛ تمام سعی خود را می کند تا هر دانشجویی که علاقه نشان می دهد، بتواند حداقل بخشی از تحصیلات خود را در خارج از کشور به پایان برساند.

در حقیقت می توان گفت، دانشگاه توماس باتا در زلین تمامی ویژگی های یک دانشگاه مناسب برای تحصیل در خارج از کشور را دارد. لذا در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته های فناوری اطلاعات، مهندسی و علوم انسانی و … هستید؛ توصیه می شود این دانشگاه را برای تحصیل در جمهوری چک انتخاب کنید.

 برای دریافت اطلاعات لازم برای تحصیل در چک نیز، می توانیدبا ارسال فرم مشاوره و یا شماره های تماس از راهنمایی و مشاوره رایگان همکاران ما در مجموعه آسپیان استفاده کنید.

دانشگاه توماس باتا در جمهوری چک

دلایل برای تحصیل در دانشگاه توماس باتا (TBU)

دلایل زیادی برای انتخاب این دانشگاه برای تحصیل در خارج از کشور وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

  • تحصیل در یک دانشگاه جوان اروپایی معتبر

این دانشگاه، جوان ترین دانشگاه جمهوری چک است. با این حال بر اساس رتبه بندی های موسات معتبری چون THE و QS از آن به عنوان یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین دانشگاه های جهان یاد می شود. مطابق با رتبه بندی انجام شده در سایت THE نیز، بهترین دانشگاه چک در تجارت و اقتصاد است.

علاوه بر این، TBU مطابق با رتبه بندی های صورت گرفته، جزء 40 دانشگاه برتر تاسیس شده دنیا پس از سال 2000 نیز به حساب می آید.  

  • استفاده از امکانات مدرن آموزشی دانشگاه توماس باتا

 توماس باتا تا به حال میلیون ها یورو برای توسعه پردیس های خود سرمایه گذاری کرده است. تا جایی که، در حال حاضر، یک پردیس دانشگاهی کلاسیک نیست و امکانات فوق العاده ای از جمله آزمایشگاه ها، استودیوها و کلاس های درس دارد. ساختمان های آن نیز، در نقاط مختلف شهر قرار گرفته اند و اکثریت از نظر معماری مدرن هستند و متناسب با بالاترین استاندارها طراحی شده اند. به عنوان مثال از ساختمان های دانشگاه توماس باتا باید به 18 ساختمان آموزشی و پژوهشی، کتابخانه، سالن بدنسازی و سایر امکانات ورزشی، سالن های اقامت و رستوران ها اشاره کرد. این ساختمان ها با این که در سطح شهر پراکنده شده اند؛ فاصله چندانی با هم ندارند. برای رفتن به هر یک از آن ها فقط به کمی پیاده روی نیاز است.   

  • تحصیل در یک محیط و جامعه بین المللی

بسیاری از برنامه های تحصیلی مقاطع مختلف دانشگاه توماس باتا به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. بیش از 10 درصد دانشجویان این دانشگاه نیز، دانشجویان بین الملل از کشورهای مختلف دنیا هستند که در این برنامه های انگلیسی زبان تحصیل می کنند.

لذا با تحصیل در این دانشگاه می توان با دانشجویان مختلفی از سراسر دنیا ملاقات کرد و ضمن گسترش روابط اجتماعی خود، با فرهنگ مردم مختلف جهان نیز آشنا شد.

  • تجربه زندگی در یک شهر زیبا با تحصیل در دانشگاه توماس باتا

زلین یکی از شهرهای زیبای جمهوری چک است که به عنوان شهری در باغ ها شناخته می شود. این شهر دارای پارک ها، فضاهای سبز و جنگل های متعدد است که شما را پر از انرژی می کند.

توسعه و معماری مدرن این شهر نیز باعث تبدیل شدن آن به یک شهر صنعتی سرسبز و پر از باغ شده است.   

  • استفاده از امکانات ورزشی دانشگاه توماس باتا

این دانشگاه، طیف گسترده ای از فرصت های ورزشی را ارائه می دهد. دانشجویان نیز می توانند در دوره های مختلف ورزشی نظیر ایروبیک، دوره ‌های دفاع شخصی، انجام تمرینات ورزشی در باشگاه، کوهنوردی و … شرکت کنند.

علاوه بر این، TBU به عنوان مثال رشته های ورزشی چون شمشیربازی ژاپنی (کندو)، بدنسازی، اسکی، شنا، سافت‌ بال، اسکواش، تکواندو، والیبال، فیت بالینگ، بدمینتون، تنیس، تنیس روی میز، دوچرخه سواری داخل سالن یا فوتسال و … را نیز، ارائه می‌دهد.

همچنین دانشجویان این فرصت را دارند که در سفرهای زمستانی اسکی به کوه های آلپ شرکت کنند.

  • هزینه زندگی کم در مقابل برخورداری از استاندارد زندگی بالا

 شهر زلین کیفیت زندگی بسیار بالایی را با قیمتی عالی و مقرون به صرفه ارائه می دهد. هزینه زندگی در این شهر، در مقایسه با سایر شهرهای چک یا شهرهای اتحادیه اروپا ارزان تر و پایین تر است. به همین دلیل، دانشجویان دانشگاه توماس باتا می توانند با بودجه بسیار کم، زندگی راحت و باکیفیتی را تجربه کنند. هزینه ماهانه دانشجویان برای زندگی در شهر زلین تقریبا 450 یورو در ماه است که شامل هزینه اقامت و خرید اقلام ضروری زندگی می شود.

  • امکان انجام پروژه های تحقیقاتی

دانشگاه توماس باتا یک مرکز علمی و تحقیقاتی است که در بسیاری از زمینه ها، افتخارات زیادی در سطح بین الملل کسب کرده است. به همین دلیل، کادر علمی و امکانات فنی مختلفی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد تا در صورت علاقه در پروژه های تحقیقاتی شرکت کنند.

در صورتی که می خواهید در دانشگاه توماس باتا یا دیگر دانشگاه های معتبر چک نظیر دانشگاه چارلز، دانشگاه پالاتسکی، ماساریک و … تحصیل کنید؛ می توانید با مشاوران مجموعه آسپیان تماس بگیرید و از با دریافت مشاوره رایگان، اطلاعات کاملی درباره شرایط تحصیل، هزینه تحصیل، نحوه زندگی و تحصیل در جمهوری چک و … را کسب کنید. 

شرایط و مراحل پذیرش در دانشگاه توماس باتا

تحصیل در توماس باتا به دو زبان چکی و انگلیسی امکان پذیر است. با این حال، اولویت پذیرش در رشته های تحصیلی برگزار شده به زبان چکی، با دانشجویان بومی جمهوری چک خواهد بود. دانشجویان بین الملل نیز، برای تحصیل در توماس باتا به سراغ انتخاب برنامه های انگلیسی زبان می روند.

روند پذیرش در رشته های انگلیسی زبان برای دانشجویان بین الملل به این صورت است که متقاضیان باید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنند. سپس با کلیک بر روی نسخه انگلیسی وب سایت به صفحه جدید منتقل شوند. در این صفحه می توان تمامی اطلاعات لازم از جمله برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی را مشاهده کرد.

بعد از مراجعه به سایت، اولین کاری که برای تحصیل در دانشگاه توماس باتا باید انجام داد؛ این است که فرم درخواست پذیرش الکترونیکی که در سایت قرار دارد را تکمیل و برای به دپارتمان بین المللی TUB ارسال کنید. بعد از آن نیز باید به سراغ ارسال مدارک لازم نظیر مدرک دیپلم تایید و ترجمه شده (برای تحصیل در مقطع لیسانس)، ریز نمرات تحصیلی، عکس، مدرک زبان انگلیسی و … از طریق پست به دانشگاه بروید.

توجه داشته باشید که هر دانشکده از دانشگاه توماس باتا برای پذیرش متقاضیان رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی شرایط خاصی تعیین کرده است. به همین دلیل ممکن است مدارک اضافه ای نیز از متقاضیان درخواست کنند. به عنوان مثال، ممکن است از شما بخواهند مدارکی چون رزومه به صورت الکترونیکی، توصیه نامه، گواهی سلامت، کپی پاسپورت، تاییدیه از گروه تحصیلی دانشگاه محل اقامت خود / دبیرستان با تاریخ امتحان نهایی و تاریخ اخذ دیپلم + لیست دروس و نمرات کل تحصیل قبلی و … را به دانشکده ارائه دهید.

دانشگاه توماس باتا در زلین

دانشکده و برنامه های تحصیلی دانشگاه توماس باتا

توماس باتا 6 دانشکده؛ همچنین یک موسسه برای ارائه رشته های تحصیلی خود به زبان چکی و انگلیسی دارد. از این دانشکده ها که برخی از آن ها در سال جدید دانشجو پذیرش می کنند عبارت اند از:

  1. دانشکده فنی
  2. دانشکده مدیریت و اقتصاد
  3. دانشکده ارتباطات چندرسانه ای
  4. دانشکده انفورماتیک کاربردی
  5. دانشکده علوم انسانی
  6. دانشکده لجستیک و مدیریت بحران
  7. دانشگاه / موسسه

از بهترین برنامه های تحصیلی ارائه شده در دانشکده های دانشگاه توماس باتا نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مواد و تکنولوژی پلیمری
  • بیومواد و لوازم آرایشی
  • حفاظت از محیط زیست
  • مهندسی مواد
  • تولید و ساخت کفش
  • تکنولوژی غذایی
  • فن آوری های گوارش
  • شیمی و تجزیه و تحلیل مواد غذایی
  • بیوتکنولوژی مواد غذایی و میکروبیولوژی کاربردی
  • مهندسی پلیمر
  • مهندسی محیط زیست
  • بیومواد و لوازم آرایشی
  • مهندسی مواد و نانوتکنولوژی
  • تکنولوژی غذایی
  • شیمی مواد غذایی و مواد فعال زیستی
  • مهندسی فرآیند: مدیریت کیفیت
  • مهندسی فرآیند: مهندسی ساخت و تولید

جمع بندی

در این مقاله از مجموعه آسپیان، دانشگاه توماس باتا را به شما معرفی کردیم. در صورتی که مصمم به تحصیل در جمهوری چک هستید. به شما عزیزان توصیه می کنیم؛ حتما با مشاوران ما در آسپیان تماس بگیرید. مشاوران و همکاران ما در مجموعه آسپیان چندین سال است که به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، مشغول به فعالیت هستند. لذا می توانند با ارائه مشاوره رایگان، اطلاعات کاملی درباره تحصیل در چک  و تحصیل در اروپا را در اختیار شما قرار دهند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *