تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک ( شرایط و هزینه ها )

در صورتی که علاقه مند به تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک هستید؛ تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، تصمیم گرفتیم در این مقاله به تمامی سوالات شما درباره تحصیل دندانپزشکی در چک پاسخ بدهیم. به عنوان مثال، از جمله سوالاتی که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد، عبارت اند از:

  • آیا می توانم بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی در چک تحصیل کنیم؟
  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک چگونه است؟.
  • آیا زبان تحصیل در رشته دندانپزشکی در جمهوری چک انگلیسی است؟.
  • بهترین دانشگاه های چک برای تحصیل کدامند؟.
  • آیا مدرک دندانپزشکی دانشگاه های چک از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران اعتبار دارد؟.
  • آیا برای تحصیل در جمهوری چک محدودیت سنی وجود دارد؟.
  • آیا تحصیل دندانپزشکی در چک ارزان است؟.
  • هزینه تحصیل و زندگی در چک چه قدر خواهد بود؟.
  • آزمون ورودی دانشگاه های دندانپزشکی چک کجا برگزار می شود؟.
  • و دیگر اطلاعات لازم.

دلایل انتخاب تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

دلایل انتخاب تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

درست است که کشور چک یکی از کشورهایی است که اغلب توسط متقاضیان ایرانی نادیده گرفته می شود؛ با این حال، دانشگاه های این کشور سالانه میزبان تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف دنیا هستند. این ثابت می کند که چیزی منحصر به فرد در این کشور وجود دارد و باعث جذب این دانشجویان می شود.

در زیر به برخی از مهم ترین نکات مثبتی که باعث جذب دانشجویان بین المللی برای تحصیل در جمهوری چک می شود، اشاره می کنیم.

  • کشور چک یکی از کشورهای توسعه یافته در اتحادیه اروپا است و دوره‌ های آموزشی و تحقیقاتی باکیفیتی را ارائه می دهد.
  • دانشگاه های این کشور به ویژه دانشکده های پزشکی چک از به روزترین امکانات و شیوه های آموزشی برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک استفاده می کنند.
  • مدرک دانشکده های پزشکی دانشگاه چارلز و دانشگاه پالاتسکی و ماساریک چک در سراسر اروپا، و دیگر کشورهای بزرگ جهان مثل آمریکا، کانادا و … به رسمیت شناخته می شود.
  • مدرک دانشکده های پزشکی جمهوری چک از نظر وزارت بهداشت و آموزش ایران اعتبار دارد.
  • کشور چک جزء 6 کشور امن دنیا به حساب می آید.
  • نام شهرهای بزرگ چک (پراگ و برنو) سال ها است که در لیست 10 شهر برتر دانشجویی دنیا قرار می گیرد.
  • کشور چک یکی از 5 کشور ارزان دنیا برای زندگی و تحصیل به حساب می آید.

فعالیت ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشکده های پزشکی چک در ایران نیز یکی از مهم ترین دلایل متقاضیان ایرانی برای تحصیل دندانپزشکی در چک است. زیرا مجموعه خدمات ما (که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد) باعث می شود تا شما سریع ترین، راحت ترین و کم هزینه ترین روند مهاجرت تحصیلی به اروپا را داشته باشید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

دوره دندانپزشکی در دانشگاه های چک یک دوره 5 ساله است. مدرکی که در پایان دوره به شما داده می شود نیز مدرک MDDr خواهد بود. این مدرک مخفف Medicinae Dentium Doctor (دکتری پزشکی دندان) یک مدرک تحصیلات تکمیلی با ورودی مستقیم است. به این معنی که شما برای پذیرش و تحصیل در این دوره بر خلاف اکثریت برنامه های دکتری دندانپزشکی، نیازی به داشتن مدرک لیسانس ندارید.

بر این اساس، شما با داشتن مدرک دیپلم یا پایان دوره دبیرستان در رشته های ریاضی، تجربی، انسانی؛ حتی در برخی موارد و با شرایط خاص با دیپلم فنی، می توانید برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک اقدام کنید.

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های این کشور نیز هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد. با این حال، در صورتی که شما گپ تحصیلی کمتر و سن پایین تر از 40 سال داشته باشید؛ روند دریافت ویزای دانشجویی جمهوری چک برای شما ساده تر و راحت تر خواهد بود.

بعد از مدرک تحصیلی دیپلم یا پایان دوره دبیرستان، شما باید از حداقل 2 شرط زیر نیز برخوردار باشید:

  • نمره قبولی در آزمون ورودی
  • تسلط به زبان انگلیسی

شرکت و به دست آوردن نمره قبولی در آزمون ورودی

یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک ،شرکت و کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشکده های پزشکی این کشور است. این آزمون ورودی هر ساله با نظارت مستقیم دانشگاه های چک، توسط مجموعه ما –مجموعه آسپیان- در ماه های آپریل، می و ژوئن (تقریبا در اردیبهشت، خرداد و تیر ماه) در ایران برگزار می شود. در نتیجه برای شرکت در آن ها نیازی نیست دغدغه سفر به چک و صرف هزینه و زمان اضافه را داشته باشید.

 مباحثی که در این آزمون از آن ها امتحان گرفته می شود نیز در زمینه های زیست شناسی، شیمی و فیزیک است. سوالات آن نیز به صورت تستی طراحی می شود و شما برای پاسخ دهی به آن ها تقریبا 2 ساعت و نیم زمان خواهید داشت.

نکته مهم: برای اینکه موفق به تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک شوید؛ باید حداقل 2 هفته قبل از اینکه در آزمون ورودی دانشگاه های چک شرکت کنید؛ درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه انتخابی در چک ارسال کرده باشید.

 علاوه بر این، در صورتی که نگران چگونگی آماده شدن برای شرکت در این آزمون ورودی و قبولی در آن برای تحصیل دندانپزشکی هستید؛ می توانید در دوره های فاندیشن یا پیش پزشکی دانشگاه های چک شرکت کنید.

مشاوران ما می توانند شرایط تحصیل دندانپزشکی در چک، زمان دقیق برگزاری آزمون ورودی و … را به صورت کاملا شفاف برای شما توضیح دهند. لذا توصیه ما به شما این است که حتما با آن ها تماس بگیرید. یا اینکه “فرم درخواست مشاوره رایگان” که در کنار سایت قابل مشاهده است را پر و برای ما ارسال کنید. مشاوران مجرب ما در مجموعه آسپیان، در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.  

دوره های فاندیشن دانشگاه های چک برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

از آن جایی که دانشگاه های چک از دانشگاه های معتبر اروپا به حساب می آیند و آموزش باکیفیتی را ارائه می دهند؛ پذیرش در آن ها برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک رقابتی است. به همین دلیل، دانشگاه های چک، دوره هایی را برای آموزش مباحث پایه برگزار می کند تا متقاضیان مشتاق برای قبولی در آزمون ورودی آماده شوند.

این دوره ها که به آن ها دوره فاندیشن یا دوره های پیش پزشکی گفته می شود؛ معمولا بین 5 الی 38 هفته طول می کشد. هر ساله نیز مانند آزمون های ورودی با نظارت مستقیم دانشگاه توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شوند.

شما با شرکت در این دوره ها می توانید به مباحث آزمون ورودی دانشگاه های چک برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک تسلط پیدا کنید. زیرا در این دوره تمامی دروس لازم یعنی زیست شناسی، شیمی عمومی، شیمی معدنی، شیمی آلی و فیزیک به شما آموزش داده می شود.

تسلط داشتن به زبان انگلیسی

دوره های دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر چک به دو زبان انگلیسی و چکی ارائه می شود. تحصیل در دوره هایی که به زبان چکی برگزار می شود، رایگان است. با این حال، دانشگاه های چک بیشتر دانشجویان بومی کشور خود را برای تحصیل در این دوره ها پذیرش می کنند. دانشجویان بین الملل نیز شانس خیلی کمی برای تحصیل در دوره های دندانپزشکی به زبان چکی خواهند داشت.

اما دوره های دندانپزشکی که زبان تدریس در آن ها انگلیسی است؛ ویژه دانشجویان بین الملل برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک برگزار می شود. دانشجویان بین الملل زیادی نیز هر ساله برای تحصیل در آن ها پذیرش می شوند.

با توجه به انگلیسی بودن زبان تدریس رشته دندانپزشکی در چک؛ شما باید به این زبان تسلط کافی داشته باشید. البته در صورتی که مدرک زبان ندارید؛ امکان پذیرش شما به شرط تسلط داشتن به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

زیرا آزمون ورودی فقط بخشی از آزمون پذیرش دانشگاه های چک به حساب می آید. به این معنی که شما نیز بعد از کسب نمره قبولی در آزمون ورودی باید در یک مصاحبه آنلاین شرکت کنید. این مصاحبه جهت سنجش میزان دانش و انگیزه؛ همچنین تسلط شما به زبان انگلیسی برگزار می شود.

در صورتی که شما تسلط کافی به زبان انگلیسی دارید. در این مصاحبه قبول خواهید شد و می توانید بدون ارائه مدرک زبان برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک پذیرش شوید.

نکته مهم: در صورتی که به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارید؛ بهتر است در دوره های زبان انگلیسی ما در مجموعه آسپیان شرکت کنید. ما این دوره زبان را به عنوان بخشی از دوره های Foundation با کمک گرفتن از بهترین اساتید زبان انگلیسی تهران برگزار می کنیم. شما نیز بعد از اتمام دوره، تسلط کافی به زبان انگلیسی برای قبولی در مصاحبه و طی کردن دوره تحصیلی خود به زبان انگلیسی در چک را خواهید داشت.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

برای تحصیل و ارسال درخواست خود به مدارکی احتیاج خواهید داشت که به صورت کلی شامل موارد زیر می شود.

  • فرم درخواست پذیرش
  • مدارک شناسایی
  • عکس جدید
  • مدارک تحصیلی
  • گذرنامه یا کارت ملی
  • ریزنمرات تحصیلی
  • CV یا رزومه
  • توصیه نامه
  • مدارکی که تمکن مالی شما برای تحصیل در جمهوری چک را تضمین می کند.
  • رسید پرداخت هزینه درخواست پذیرش (20 الی 50 یورو)

تمامی اسناد و مدارک تحصیلی شما باید به زبان چکی یا انگلیسی ترجمه و ارسال شوند. دولت چک نیز در طی فرایندی که به آن نوستریفیکیشن (Nostrifikace) گفته می شود؛ باید این مدارک را برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک تایید و به رسمیت بشناسد.

همکاران باتجربه ما به شما کمک می کنند تا مدارک خود را مطابق با قوانین مهاجرتی چک ترجمه و ارسال کنید. در نتیجه در روند پذیرش از دانشگاه، دریافت ویزای چک و … با هیچ نوع مشکلی روبه رو نشوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر حتما با مشاوران مجرب ما در آسپیان تماس بگیرید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

در کشور چک 5 دانشکده پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند. مدرک آن ها نیز علاوه بر ایران در سراسر اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا معتبر شناخته می شود. به همین دلیل بعد از فارغ التحصیلی خواهید توانست در هر نقطه از دنیا به عنوان یک دندانپزشک حرفه ای مشغول به تحصیل شوید. از این دانشگاه ها و دانشکده ها در چک عبارت اند از: 

دانشگاه چارلز ( Charles university )

دانشگاه چارلز بزرگ ترین و معتبرترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک است. به واسطه رتبه و رنک خود در سطح بین الملل نیز، یکی از برترین دانشگاه های جهان به حساب می آید. رتبه این دانشگاه در سیستم های معتبر بین المللی به شرح زیر است:

  • رتبه در موسسه تایمز: 501
  • رتبه در سیستم رتبه دهی شانگهای: 201
  • رتبه در سایت QS: 210
  • رتبه جهانی در زمینه پزشکی بالینی: 17

دانشگاه چارلز، رشته دندانپزشکی را در 3 دانشکده پزشکی خود برای دانشجویان بین الملل به زبان انگلیسی ارائه می دهد. اولین دانشکده پزشکی این دانشگاه که در آن دوره های دندانپزشکی برگزار می شود؛ در شهر پراگ –پایتخت جمهوری چک- قرار گرفته است. دو دانشکده پزشکی دیگر این دانشگاه نیز در شهرهای پیلزن و هرادتس کرالووه قرار دارند.

رشته تحصیلیدانشکده های دندانپزشکیطول دورهنوع دورهزبان تدریسشهریه تحصیلینماینده رسمی در ایرانمحل تحصیل
دندانپزشکی عمومی (MDDR)اولین دانشکده پزشکی چارلز5 سالتمام وقتانگلیسی17509 در سالمجموعه آسپیانشهر پراگ
دانشکده پزشکی در پیلزن5 سالتمام وقتانگلیسی13618 در سالمجموعه آسپیانشهر پیلزن
دانشکده پزشکی در هرادتس کرالووه5 سالتمام وقتانگلیسیمجموعه آسپیانشهر هرادتس کرالووه

در صورتی که هر یک دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه چارلز را برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک انتخاب کنید؛ چند سال اول را در چک مشغول به تحصیل می شوید. اما این شانس را دارید که در سال های پایانی تحصیلات خود بتوانید در قالب برنامه های تبادل دانشجویی مثل آراسموس و … و با دریافت بورسیه از دانشگاه، چند ترم از دوران تحصیل دندانپزشکی خود را در دیگر دانشگاه ها و کشورهای طرف قرارداد با دانشگاه چارلز طی کنید.

نکته مهم درباره شانس پذیرش در دانشگاه چارلز

 3 دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه چارلز از جایگاه و رنک برابری برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک برخوردار هستند. از نظر اعتبار مدرک یا نوع مدرک نیز تفاوتی ندارند و شما به صورت کلی از دانشگاه چارلز فارغ التحصیل می شوید.

با این حال، این دانشکده ها از امکانات و رویکرد آموزشی متفاوتی برخوردار هستند و به صورت کاملا مستقل مدیریت می شوند.

مدیریت و فعالیت مستقل این دانشکده ها، باعث شده تا شما بتوانید برای تمامی آن ها درخواست پذیرش ارسال کنید. به این شیوه نیز شانس پذیرش خود برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک را چند برابر کنید.  

دانشگاه پالاتسکی (Palacky university)

دانشگاه پالاتسکی دومین دانشگاه معتبر برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک است. این دانشگاه در شهر اولوموتس جمهوری چک قرار دارد و از سابقه ای عالی در آموزش و پژوهش برخوردار است. مانند دانشگاه چارلز نیز از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) برای برگزاری دوره های پزشکی و دندانپزشکی استفاده می کند. همچنین در برنامه های تبادل دانشجویی آراسموس پلاس شرکت دارد و از روابط گسترده ای با دیگر دانشگاه های دنیا برخوردار است.

همین عوامل باعث شده تا مدرک دندانپزشکی آن در انجمن دانشکده های پزشکی اروپا ( AMSE ) معتبر شناخته شود. در کشورهای مختلف دنیا از اتحادیه اروپا تا آمریکا و کانادا؛ همچنین وزارت آموزش و بهداشت ایران نیز معتبر باشد.

نام دورهطول دورهنوع دورهزبان تدریسشهریه تحصیلینماینده رسمی در ایرانمحل تحصیل
دندانپزشکی عمومی (MDDR)5 سالتمام وقتانگلیسی14000 یورو در سالمجموعه آسپیانشهر اولوموتس

دانشگاه پالاتسکی هر ساله 15 تا 20 دانشجو را برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک پذیرش می کند. در چهار ترم اول دندانپزشکی این دانشگاه، بیشتر دروس نظری آموزش داده می شوند. ترم های 5 الی 6 نیز به آموزش دروس پیش بالینی اختصاص دارد. بعد از آن ها نیز آموزش دروس بالینی که شامل موضوعات مربوط به مراقبت های بهداشت عمومی چون پزشکی اجتماعی و حقوق پزشکی است، شروع می شود.

این آموزش ها در بیمارستان بزرگ دانشگاه پالاتسکی که دارای 1396 تخت و به روزترین تجهیزات آموزشی لازم است؛ به دانشجویان ارائه می شود.  

دانشجویان دانشگاه پالاتسکی نیز برای شروع دوره عملی تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک باید در آزمون اخلاق پزشکی شرکت کنند. سپس به سراغ طی کردن دوره های عملی خود در بخش های بیمارستانی بروند.

در نهایت نیز در ترم 10 تحصیلی خود در امتحانات نهایی رشته های دندانپزشکی جراحی، ارتودنسی و جراحی دهان شرکت کنند. سپس برای دریافت مدرک خود از دانشگاه آماده باشند.

دانشگاه ماساریک (Masaryk university )

دانشگاه ماساریک یکی دیگر از دانشگاه های چک است که به واسطه ارائه آموزش باکیفیت، شهریه تحصیلی ارزان؛ همچنین اعتبار مدرک در سطح بین الملل، می توان آن را بهترین دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک دانست.

این دانشگاه، هدف خود از ارائه دوره های دندانپزشکی در چک را، پرورش و تبدیل متقاضیان به دندانپزشکانی حرفه ای عنوان کرده است. به همین دلیل، امکانات فوق العاده ای از جمله آزمایشگاه های تحقیقاتی مدرن، اتاق های کامپیوتر، کتابخانه های بزرگ و مدرن و مراکز تخصصی را در اختیار دانشجویان خود می گذارد.

علاوه بر این، مانند دیگر دانشگاه های چک زمینه ای را فراهم کرده است تا دانشجویان دندانپزشکی بتوانند بخشی از دوران تحصیلی خود را در دیگر دانشگاه های معتبر دنیا سپری کنند.

برنامه های درسی دانشگاه ماساریک برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک مطابق با اصل تداوم منطقی موضوعات خواهد بود. به این معنی که شما برای طی کردن هر ترم تحصیلی و رفتن به ترم بعدی باید پیش نیازهای لازم را پاس کرده باشید.

علاوه بر این، برای اطمینان از آموزش هر چه بهتر دانشجویان، چهار تمرین عملی را در بین برنامه تحصیلی دانشجویان دندانپزشکی خود قرار می دهد. دانشجویان برای انجام این تمرین ها باید به آزمایشگاه بروند و برای انجام عمل های جراحی دندانپزشکی تمرین کنند.

در پایان دوره تحصیلی نیز در یک امتحان نهایی که در دو مرحله عملی و تئوری برگزار می شود شرکت کنند.   

پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

نحوه و مهلت ارسال درخواست پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

درخواست پذیرش برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های کشور چک، فرایند بسیار ساده ای دارد. به این شکل که شما باید “فرم درخواست آنلاین” دانشگاه انتخابی خود را تکمیل و ارسال کنید. برای ارسال درخواست خود نیز یک هزینه کوچک (تقریبا 820 کرون چک) را بپردازید.

البته دانشگاه ممکن است از شما مدارک خاصی را نیز طلب کند. به همین دلیل، قبل از ارسال درخواست پذیرش بهتر است در این باره با مشاوران ما در مجموعه آسپیان مشورت کنید. زیرا مجموعه ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های معتبر کشور چک در ایران فعالیت می کند. دانشگاه های این کشور نیز، متقاضیان ایرانی را فقط به واسطه مجموعه ما پذیرش می کنند.

مهلت ارسال درخواست برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک نیز، از فوریه تا آوریل هر سال است.

نکته مهم 1: در صورتی که می خواهید شانس خود را برای تحصیل دندانپزشکی در چک افزایش دهید؛ به صورت همزمان برای چند دانشکده پزشکی چک درخواست پذیرش ارسال کنید.

نکته مهم2: کلیه فرایندهای لازم برای پذیرش شما در دانشگاه های چک از ترجمه و تایید مدارک تحصیلی تا دریافت ویزا و گرفتن خوابگاه یا محل اقامت در چک را کارشناسان مجرب و کارآزموده ما در مجموعه آسپیان انجام می دهند.

هزینه زندگی در چک

برای تحصیل در چک علاوه بر هزینه مربوط به شهریه دانشگاه، باید به هزینه زندگی در این کشور نیز فکر کنید. هزینه زندگی هر فرد متناسب با سبک زندگی او تا حد زیادی می تواند متفاوت باشد. با این حال، کشور چک از کشورهای ارزان اروپایی از نظر هزینه زندگی به حساب می آید. دانشجویان نیز برای زندگی در این کشور به صورت تقریبی به 755 یورو در ماه نیاز دارند.

دانشجویان در طول دوره تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، هزینه زندگی کمتری را پرداخت می کند. برخی از این هزینه های  زندگی در جمهوری چک نیز می تواند به شرح زیر باشد:

  • صرف غذا در یک رستوران ارزان: 8.03 یورو
  • یک بطری آب: 1.20 یورو
  • نان سفید: 1.41 یورو
  • شیر: 0.98 یورو
  • برنج (یک کیلوگرم): 2.07 یورو
  • فیله مرغ (1 کیلوگرم): 7.76 یورو
  • موز (1 کیلوگرم): 1.50 یورو
  • بلیط یک طرفه برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی: 1.06 یورو
  • شروع تاکسی (تعرفه عادی): 1.90 یورو
  • باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال: 47.47 یورو
  • لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای (Zara, H&M …): 37.12 یورو
  • اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر: 705.93 یورو

امکان کار در زمان تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک و پس از فارغ التحصیلی

دانشجویان بین الملل مشغول به تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های چک، این اجازه را دارند تا حداکثر تا 20 ساعت در هفته کار کنند.

البته از آنجایی که حجم دروس به ویژه در ساله های اول و دوم دوره تحصیل بسیار بالا است؛ ما به شما توصیه می کنیم به کار دانشجویی حداقل در سال های ابتدایی دوران تحصیل خود فکر نکنید. زیرا می تواند لطمه زیادی به یادگیری دروس تحصیلی و قبولی شما در امتحانات دانشگاه وارد کند.

بعد از اتمام دوران تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، می توانید یک مجوز 9 ماهه برای جست و جوی کار در کشور چک داشته باشد. . طبق نظرسنجی آژانس ملی آموزش و تحقیقات بین المللی چک (DZS)، حدود نیمی از دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی در چک می مانند و کار می کنند.

زیرا امکان یافتن شغل به خصوص در پراگ وجود دارد. حتی بدون اینکه زبان چکی را روان صحبت کنید.

با این حال، صحبت کردن به زبان چکی قطعا فرصت های شغلی شما را افزایش می دهد و ممکن است زمانی که در طول تحصیل به دنبال شغل پاره وقت هستید، لازم باشد.

سخن پایانی تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک

 در صورتی که به تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در جمهوری چک فکر می کنید؛ می توانید این اطمینان را داشته باشید که تصمیم مناسبی گرفته اید. به ویژه در صورتی که به دنبال یافتن مکانی ارزان برای تحصیل و در عین حال دریافت آموزش باکیفیت و مدرکی معتبر در سطح بین الملل می گردید.

مجموعه آسپیان چندین سال است که به عنوان تنها نماینده رسمی و قانونی دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی چک در ایران فعالیت می کند. به همین دلیل، با تکیه بر تجربه کاری خود می توانیم پذیرش سریع، راحت، آسان و البته کم هزینه شما را در دانشگاه انتخابی در چک تضمین کنیم.

با مشاوران ما تماس بگیرید و اطلاعات کامل و شفافی را از آن ها درباره تحصیل در جمهوری چک، زمان برگزاری آزمون ورودی، کارهای لازم برای قبولی در آزمون ورودی، مراحل و نحوه دریافت ویزا و … دریافت کنید.

سریع ترین راه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *