بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی

هر ساله موسسات معتبر مختلفی چون QS،  THE و … لیستی از بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی منتشر می کنند. مطابق با این لیست در حال حاضر دانشگاه های متعددی چون دانشگاه هاوارد، استنفورد، جان هاپکینز و … از آمریکا، دانشگاه آکسفورد، کمبریج، UCL و … از انگلستان، موسسه کارولینسکا از سوئد و دانشگاه های متعدد دیگری از کشورهای مختلف دنیا، به عنوان برترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی معرفی شده اند.

در ادامه مطابق با این رتبه بندی ها، لیستی از بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی در کشورهای مختلف دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد. علاوه بر این، در صورتی که به دنبال یک دانشگاه با کیفیت و امکانات آموزشی بالا، دارای شهریه مقرون به صرفه و مدرک معتبر از نظر وزارت علوم و بهداشت برای تحصیل پزشکی هستید؛ به شما پیشنهاد می دهیم دانشگاه های معتبر چارلز و پالاتسکی جمهوری چک را انتخاب کنید. ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، می توانیم به شما تمام راهنمایی های لازم برای تحصیل در این کشور را ارائه دهیم.

علاوه بر این، هر ساله با برگزاری آزمون های ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های پزشکی جمهوری چک در ایران، تلاش می کنیم تا راحتی هر چه بیشتر متقاضیان تحصیل در این کشور را فراهم کنیم.

شاخص هایی انتخاب بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی

انتخاب بهترین دانشگاه برای آموزش پزشکی یک تصمیم بسیار مهم است. زیرا مسیر شغلی شما را شکل می دهد و بر توانایی شما برای ارائه مراقبت های با کیفیت به بیماران تأثیر می گذارد. لذا هنگام تصمیم گیری، در نظر گرفتن عوامل و شاخص های مختلفی ضروری است که به شما کمک می کند موسسه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با آرزوها و نیازهای شما همخوانی دارد. از مهترین این عوامل که باید به آن توجه داشته باشید عبارت اند از:

اعتبار و رتبه های علمی دانشگاه انتخابی

شهرت علمی دانشگاه عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی دارای سابقه قوی در داشتن فارغ التحصیلان موفق پزشکی، انجام تحقیقات پیشگامانه و جذب اعضای هیئت علمی برتر هستند. علاوه بر این، موسسات مشهور اغلب در سازمان های رتبه بندی مختلف، مانند رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، تایمز و … رتبه مناسبی کسب می کنند.

شاخص هایی انتخاب بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی

برنامه درسی و روش تدریس دانشگاه انتخابی

بررسی عمیق برنامه درسی پزشکی و روش تدریس بسیار مهم است. ارزیابی کنید که آیا دوره آموزشی با علایق خاص و اهداف شغلی شما مطابقت دارد یا خیر. تعادل بین دانش نظری و عملی، تأکید بر مهارت‌های بالینی و ادغام فناوری در تجربه یادگیری را در نظر بگیرید.

آموزش پزشکی باید فرصت های فراوانی را برای کسب تجربه عملی بالینی فراهم کند. لذا باید وابستگی های دانشگاه را با بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز مراقبت های بهداشتی که در آن دانشجویان می توانند در دوره های آموزشی و کارآموزی شرکت داشته باشند، ارزیابی کنید. همچنین فراهم بودن فرصت های پژوهشی زیر نظر اعضای محترم هیئت علمی را مد نظر قرار دهید.

آیا دانشگاه چارلز جمهوری چک برای تحصیل پزشکی مناسب است؟

شهریه تحصیلی و هزینه های زندگی

ملاحظات مالی یکی از مهم ترین شاخص ها و عواملی است که در زمان انتخاب بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی باید به آن توجه کرد. در مورد هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و گزینه های کمک مالی موجود تحقیق کنید. همچنین برای مدیریت بار مالی آموزش پزشکی، بورسیه ها، کمک های مالی و برنامه های وام را بررسی کنید.

در برخی از کشورهای اروپایی مثل جمهوری چک، لهستان و … شهریه تحصیلی دانشگاه؛ همچنین هزینه های زندگی در آن ها بسیار مقرون به صرفه است. این امر به شما کمک می کند تا در زمان تحصیل در اروپا با فشار مالی کمتری رو به رو شوید.

اعتبار از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران

یکی از ویژگی های بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی برای ایرانیان، اعتبار دانشگاه انتخابی از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران است. زیرا در غیر این صورت، شما بعد از اتمام دوره های تحصیل پزشکی و بازگشت به ایران، اجازه ادامه تحصیل، کار و فعالیت نخواهید داشت.

بنابراین، توصیه می شود که ایرانیان متقاضی تحصیل پزشکی در خارج از کشور، قبل از انتخاب دانشگاه، حتما از اعتبار آن از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران اطمینان حاصل کنند.

بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی

در رتبه بندی های اخیر صورت گرفته در موسسه QS بیش از 682 موسسه آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفتند. مطابق با این رتبه بندی بیشترین تعداد دانشگاه های برتر برای تحصیل پزشکی در کشورهای زیر قرار دارند که عبارت اند از:

آمریکا و بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی

در کشور آمریکا 112 عدد از بهترین دانشکده های پزشکی دنیا قرار دارند که به دلیل آموزش پزشکی با کیفیت بالا و فناوری های پیشرفته پزشکی مشهور هستند. نام 5 مورد از آن ها نیز، در بین 10 دانشگاه برتر برای تحصیل پزشکی قرار گرفته است.

به عنوان مثال، دانشگاه هاروارد برای هشتمین سال متوالی به عنوان بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی معرفی شده است که از نظر شهرت علمی و کارفرمایی، استنادات شاخص H و شبکه تحقیقاتی بین المللی بالاترین امتیاز را کسب کرده است.

همچنین، مؤسسه فناوری ماساچوست MIT)) علیرغم اینکه امسال در بین ده دانشگاه برتر قرار نگرفت؛ با بالاترین امتیاز در کشور برای استناد به هر مقاله، به عنوان یک رهبر تحقیقات پزشکی جهانی شناخته می شود.

برترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل
نام دانشگاهشهریه تحصیلی
دانشگاه هاروارد69,300 دلار
دانشگاه کلمبیا63,530 دلار
دانشگاه جان هاپکینز58,720 دلار
دانشگاه استندفورد56,169 دلار
دانشگاه پنسیلوانیا61,710 دلار

بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی

 کانادا

کانادا 17 عدد از بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی را در خود جای داده است. دانشگاه تورنتو به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی این کشور در لیست رتبه بندی ها در رتبه 15 جهان قرار دارد. از دیگر دانشگاه های این کشور که نام آن ها در بین 50 دانشگاه برتر جهان برای تحصیل پزشکی قرار دارد نیز باید به دانشگاه مک گیل با رتبه 22، دانشگاه بریتیش کلمبیا با رتبه 28 و دانشگاه مک مستر با رتبه و رنک 40 اشاره کرد.

برترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل
نام دانشگاهشهریه تحصیلی
دانشگاه تورنتو29000 دلار کانادا در سال
دانشگاه مک گیل27000 دلار کانادا در سال
دانشگاه مک مستر33000 دلار کانادا در سال
دانشگاه آلبرتا25000 دلار کانادا در سال
دانشگاه بریتیش کلمبیا38000 دلار کانادا در سال
دانشگاه کلگری31000 دلار کانادا در سال
دانشگاه اتاوا29000 دلار کانادا در سال

بهترین دانشکده های پزشکی قاره اروپا

در قاره اروپا 252 عدد از بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی وجود دارد. از این تعداد دانشگاه:

  • بریتانیا مدعی است که 48 عدد از برترین دانشکده های پزشکی در اروپا را درون خود جای داده است. به عنوان مثال از بهترین دانشکده های پزشکی این کشور که عملکرد بسیار عالی و رنک بالایی در سطح بین الملل در زمینه پزشکی کسب کرده اند؛ می توان به کینگز کالج لندن با رتبه 13 در جهان، دانشکده بهداشت و پزشکی استوایی لندن با رتبه 18، دانشگاه ادینبورگ با رتبه 22، دانشگاه منچستر با رتبه 32 و دانشگاه گلاسکو با رتبه 48 اشاره کرد.
  • کشور فرانسه نیز تقریبا 18 دانشگاه معتبر دارد که از بین آن ها نام 2 دانشگاه سوربن با رتبه 49 و دانشگاه پاریس-ساکلی با رتبه 140 در لیست بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی قرار دارد.
  • نام 4 دانشگاه معتبر از کشور ایتالیا نیز در لیست 150 دانشگاه معتبر برای تحصیل پزشکی در اروپا قرار دارد.
  • آلمان تقریبا 32 دانشگاه پزشکی دارد که نام دو عدد از آن ها یعنی دانشگاه هایدلبرگ با رتبه 32 و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان با رتبه 43 در بین 50 دانشگاه پزشکی جهان قرار دارد.
  • مؤسسه کارولینسکا کشور سوئد نیز تنها دانشگاه پزشکی برتر خارج از بریتانیا و ایالات متحده است که موفق به کسب رتبه پنجم در بین بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی شده است.

دانشکده های پزشکی پیشنهادی ما برای تحصیل در اروپادانشکده های پزشکی پیشنهادی ما برای تحصیل در اروپا

ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران که سابقه ای چندین ساله در زمینه اعزام دانشجو به جمهوری داریم؛ به شما پیشنهاد می دهیم تحصیل در جمهوری چک را انتخاب کنید. تحصیل در چک:

  • شرایط ساده و مراحل پذیرش راحتی دارد.
  • آزمون ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های آن توسط مجموعه ما در ایران برگزار می شود.
  • زبان تدریس در دانشگاه انگلیسی است.
  • شهریه و هزینه زندگی دانشجویان در چک در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.
خلاصه اطلاعات در مورد تحصیل پزشکی در چک
برترین دانشکده های پزشکی چکدانشگاه چارلز و دانشگاه پالاتسکی
رتبه و رنکدانشگاه چارلز: 248
دانشگاه پالاتسکی: 631-640
شهریه تحصیل1020 یورو تا 24330 یورو در سال
زبان تدریسانگلیسی
شرایط پذیرشداشتن مدرک پایان دوره دبیرستان/قبولی در آزمون ورودی
طول دوره5 الی 6 سال
هزینه زندگی300 تا 650 یورو در هر ماه

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با بهترین دانشگاه های جهان در رشته پزشکی آشنا کنیم. در صورتی که علاقه مند به تحصیل و اقامت در اروپا هستید، ما کشور چک را به عنوان بهترین مکان برای تحصیل پزشکی با دانشگاه های معتبر و هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه پیشنهاد می دهیم.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در هر یک از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی یا فیزیوتراپی در چک هستید؛ می توانید با تماس با مشاوران ما در مجموعه آسپیان، اطلاعات کامل و دقیقی درباره تحصیل در جمهوری چک دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *