آشنایی با بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا

آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا

اروپا یکی از مناطق پیشرو در زمینه مدرک داروسازی است. آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا نیز، می تواند نقش موثری در محقق شدن رویای شما برای تبدیل شدن به یک داروساز حرفه ای داشته باشد.

قاره اروپا مکانی ایده آل برای تحصیل در دوره های پزشکی نظیر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … است. عامل کلیدی که باعث می شود اکثر دانشجویان بین الملل برای تحصیل در رشته داروسازی قاره اروپا را انتخاب کنند؛ مقرون به صرفه بودن زندگی در کشورهای اروپایی است.

زیرا زندگی در اکثر کشورهایی که در زمان معرفی و آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا با آن آشنا می شوید؛ بسیار ارزان خواهد بود. شهریه دانشگاه های آن ها نیز، در مقایسه با سایر نقاط جهان، مقرون به صرفه تر است. علاوه بر این، مدرک داروسازی از کشورهای اروپایی در سراسر دنیا به رسمیت شناخته می شود. به این معنا که یک فارغ التحصیل رشته داروسازی از دانشگاه های اروپا، می تواند در هر نقطه از جهان با مجوز خاص کشور مشغول به کار شود.

همچنین، مدرک داروسازی از کشورهای اتحادیه اروپا، بدون نیاز به شرکت در آزمون خاصی در سایر کشورهای اتحادیه اروپا قابل انتقال است.

این دلایل و مزایای تحصیل داروسازی در اروپا، باعث شده تا این مقاله از مجموعه آسپیان را به آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا اختصاص دهیم. البته ما با تکیه بر تجربه و فعالیت چندین ساله خود، به عنوان تنها نماینده رسمی؛ همچنین برگزار کننده آزمون ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های جمهوری چک در ایران، با تمامی جوانب و مراحل تحصیل در این کشور مدرن و زیبای اروپایی آشنایی داریم. به همین دلیل، به شما عزیزان، تحصیل داروسازی در جمهوری چک را پیشنهاد می کنیم.

بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا

مختصری از مطلب آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا     

در جدول زیر می توانید خلاصه ای از اطلاعات لازم برای تحصیل داروسازی در اروپا را مشاهده کنید.

محبوب ترین کشورها برای تحصیل داروسازیانگلستان، فرانسه، آلمان، هلند، سوئد، جمهوری چک و ...
مدرک اعطا شده داروسازیM Pharm, Pharm D
طول دوره داروسازی4 الی 6 سال تحصیلی
نوع مدرککارشناسی، دوره های پیوسته کارشناسی ارشد
حداقل شرایط پذیرشمدرک پایان دوره متوسطه ( دیپلم)
آزمون مهارت زبان انگلیسی پذیرفته شدهIELTS, TOEFL, Cambridge

معرفی و آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا

  زمانی که به سایت های معتبر رتبه بندی دانشگاه های جهان مثل QS، THE، usnews و … مراجعه می کنیم؛ لیستی از دانشگاه های معتبر داروسازی را می بینیم که در کشورهای مختلف قرار گرفته اند. ما در این مقاله، بر اساس این رتبه بندی ها، برخی از برترین کشورهای اروپایی را به همراه دانشگاه های برتر داروسازی آن، به شما معرفی خواهیم کرد.

در هر کشورهای اروپایی دانشگاه های متعددی وجود دارد که نام آن ها مطابق با رتبه بندی های صورت گرفته، در لیست بهترین دانشگاه های داروسازی جهان قرار گرفته است. از رنک بالاترین و بهترین این کشورها و دانشگاه معتبر داروسازی که برای آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا می توان نام برد، عبارت اند از:

نام کشورنام دانشگاهرتبه بر اساس usnews   
رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه کشوریرتبه در داروسازی
انگلستاندانشگاه آکسفورد51130
دانشگاه کمبریج82236
دانشگاه ناتینگهام145531613
دانشگاه کالج لندن (UCL)12332
دانشگاه منچستر6319794
کینگز کالج لندن336568
دانشگاه ادینبورگ347633
امپریال کالج لندن134421
هلنددانشگاه لیدن7423435
دانشگاه اوترخت441029
دانمارکدانشگاه کپنهاگ429112
آلماندانشگاه هومبولت برلین61183110
دانشگاه فرایبورگ178689365
فرانسهدانشگاه پاریس4812131
دانشگاه ایکس مارسی17868445
بلژیکدانشگاه کاتولیک لون5014129
سوئدموسسه کارولینسکا5115117
سوئیسETH زوریخ295182
اسپانیادانشگاه بارسلونا8627155
ایتالیادانشگاه میلان15660440
جمهوری چکدانشگاه چارلز226921243

دانشکده های داروسازی در اروپا

بهترین دانشکده های داروسازی در اروپا

در لیست بالا می توانید فقط برخی از دانشگاه های معتبر برای تحصیل داروسازی در اروپا را مشاهده کنید. در قاره اروپا تعداد بسیار زیادی از دانشکده های داروسازی معتبر و عالی موجود است که تحصیل در هر یک از آن ها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد. به همین دلیل، زمانی که بحث آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا می شود؛ تصمیم گیری درباره اینکه کدام یک از آن ها می تواند بهترین دانشگاه برای تحصیل داروسازی در اروپا باشد، کمی سخت و دشوار است.

با این حال، ما با توجه به تخصص و آشنایی دقیقی که با جمهوری چک و دانشگاه های این کشور داریم، تحصیل در دانشگاه چارلز جمهوری چک را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. در ادامه به صورت مفصل توضیح خواهیم داد که به چه دلایل به شما توصیه می کنیم، جمهوری چک را برای تحصیل در دوره داروسازی انتخاب کنید.

علاوه بر این، در ادامه برای آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا یک توضیح اجمالی درباره برترین و معتبرترین دانشگاه های داروسازی اروپا به شما ارائه می دهیم.

نکته قابل توجه: همکاران ما در مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، به صورت تخصصی در حوزه اعزام دانشجو به جمهوری چک فعالیت می کند. تمامی دوره های فاندیشن و آزمون ورودی دانشگاه های چک برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … را نیز در ایران برگزار می کند.

محبوب ترین ها در زمان آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا

   از محبوب ترین و برترین دانشگاه های داروسازی سطح اروپا که متقاضیان بین الملل زیادی به خود جذب می کنند؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه آمستردام هلند: این دانشگاه یک آموزش عالی در زمینه داروسازی با برنامه های قوی در هر دو جنبه نظری و عملی رشته داروسازی ارائه می دهد.
  • دانشگاه کپنهاگ دانمارک: آموزش داروسازی در این دانشگاه، با تمرکز ویژه بر تحقیق و توسعه صورت می گیرد.
  • دانشگاه کالج لندن در بریتانیا: این دانشگاه گزینه عالی دیگری است که تحصیلات داروسازی کاملی را ارائه می دهد و شما را برای حرفه ای در داروسازی آماده می کند.
  • موسسه فدرال فناوری سوئیس زوریخ: این دانشگاه نیز، می تواند یک انتخاب برجسته و مناسب باشد که به دلیل رویکرد نوآورانه خود در آموزش داروسازی شناخته شده است.

در زمان آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا ،باید این نکته را در نظر داشته باشید که مهم نیست، کدام دانشگاه یا کشور اروپایی را انتخاب می کنید. مهم این است که دانشگاهی را انتخاب کنید که آموزش عالی باکیفیتی را ارائه می دهد و شما را به یک داروساز حرفه ای تبدیل می کند.

از دیگر دانشگاه های محبوب و برتر اروپا برای تحصیل در رشته داروسازی نیز می توان موارد زیر را نام برد:

  • دانشگاه ناتینگهام

دانشگاه ناتینگهام یک موسسه معتبر جهانی است که در زمان آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا ،حتما نام آن را می شنوید. این دانشگاه دوره های درجه یک داروسازی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد و در بریتانیا قرار دارد. علاوه بر این، با داشتن پردیس هایی در چین و مالزی، فرصت های زیادی را برای دانشجویان خود فراهم می کند تا در زمینه داروسازی تحصیل کنند.

برنامه دکترا داروسازی در این دانشگاه بسیار مورد توجه قرار می گیرند و فرصت های مالی متعددی را برای دانشجویان فراهم می کند. این امر باعث تبدیل شدن دانشگاه ناتینگهام به یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد علاقه مند به حرفه داروسازی شده است.

دانشگاه ناتینگهام با شهرت عالی و ارائه ‌های آموزشی قوی، مطمئناً شما را برای موفقیت در این زمینه آماده می ‌کند.

  • کالج دانشگاهی لندن UCL

 کالج دانشگاهی لندن یکی دیگر از معتبرترین و رقابتی ترین دانشگاه هایی است که در زمان آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا با آن آشنا می شوید. این دانشگاه، طیف گسترده ای از دوره های تحصیلی داروسازی و علوم دارویی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می کند. لذا می توانید مطمئن باشید که برنامه مورد علاقه خود برای تحصیل در رشته داروسازی را پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، با توجه به شهرت بالای دانشگاه UCL می توانید مطمئن باشید که آینده شغلی تضمین شده ای خواهید داشت.

دانشجویانی که بعد از آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا ،کالج دانشگاهی لندن را برای تحصیل داروسازی در اروپا انتخاب می کنند؛ آموزش های مختلفی در این حوزه از دانش داروسازی و نسخه خوانی گرفته تا نحوه پخش و توزیع داروها و … دریافت می کنند. زیرا اعتقاد دانشگاه بر این است که تسلط کامل به مراحل تولید دارو و نحوه پخش آن به صورت موثر و ایمن، از شما یک داروساز حرفه ای می سازد.

لذا با برنامه درسی دقیق دانشگاه UCL، می توانید مطمئن باشید که به خوبی برای ورود به بازار کار به عنوان یک داروساز شایسته و آگاه آماده خواهید شد.

  • دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر یکی دیگر از دانشکده های داروسازی پیشرو در اروپا است که در زمان آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا با آن رو به رو می شوید. این دانشگاه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی را ارائه می دهد و امکانات پیشرفته ای برای یادگیری دانشجویان دارد. این امکانات شامل اتاق های بیمار شبیه سازی شده و امکانات آسپتیک است.

علاوه بر این، به واسطه روابط نزدیک این دانشگاه با بیمارستان های محلی NHS، دانشجویان برنامه داروسازی دانشگاه منچستر این فرصت را دارند که تجربه کار در دنیای واقعی را به دست آورند.

حصیل داروسازی در اروپا

دانشگاه پیشنهادی ما برای تحصیل داروسازی در اروپا

حقیقتی که وجود دارد، این است که ما بعد از آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا ،نمی توانیم یک دانشگاه یا کشور را صرفا بر اساس رتبه آن برای تحصیل داروسازی انتخاب کنیم. زیرا عوامل متعددی می توانند در تصمیم گیری نهایی ما موثر باشند. به عنوان مثال، بسیاری از ما برای تحصیل داروسازی در اروپا، بودجه محدودی داریم. لذا به دنبال کشوری هستیم که علاوه بر دارا بودن سیستم آموزش عالی باکیفیت، تحصیل و زندگی در آن مقرون به صرفه باشد.

یا اینکه بسیاری از کشورها و دانشگاه های معتبر جهانی که در زمان آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا با آن ها رو به رو می شویم؛ شرایط پیچیده تر و سخت تری برای پذیرش دانشجویان خود تعیین می کنند.  به عنوان مثال، اکثریت دانشگاه های اروپا برای پذیرش دانشجویان خود دوره های فاندیشن و آزمون ورودی برگزار می کنند. متقاضیان نیز به شرط کسب کردن نمره مناسب در این دوره ها و آزمون ها در دانشگاه پذیرش می شوند.

علاوه بر این، متقاضیان برای تحصیل داروسازی در کشور اروپایی انتخابی، باید به آن کشور سفر کنند تا بتوانند در آزمون ورودی یا دوره های فاندیشن شرکت کنند. این مسئله خود باعث صرف وقت و هزینه بسیار برای تحصیل در برخی از کشورها می شود. 

همچنین دارا بودن شرایط سنی برای پذیرش در برخی دانشگاه ها و … نیز از جمله چالش هایی است که متقاضیان در زمان انتخاب و آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا با آن ها رو به رو می شوند.

لذا برای گذر از این چالش ها و به حداقل رساندن هزینه تحصیل و زندگی در خارج از کشور، ما به شما پیشنهاد می کنیم تحصیل در دانشگاه چارلز جمهوری چک را انتخاب کنید.

داروسازی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

نام دانشکدهطول دورهزبان تدریسشهریه تحصیلیمدرک لازم برای پذیرشخوابگاه دانشجوییمدرک ارائه شدهاعتبار از نظر وزارت بهداشت ایرانشرکت در آراسموسموقعیت
دانشکده داروسازی در شهر هرادتس کرالووه5 سالانگلیسی7600 یورو در سالدیپلم یا پایان دوره دبیرستانداردPharm_dداردداردشهر هرادتس کرالووه

برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصان و مشاوران ما در مجموعه آسپیان فقط کافی است از شماره تماس های موجود در سایت استفاده کنید و با آن ها تماس بگیرید. یا اینکه “فرم درخواست مشاوره رایگان” که در سایت قابل مشاهده است را تکمیل و ارسال کنید. 

دلایل پیشنهاد ما برای تحصیل داروسازی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود علاقه مندان به تحصیل در رشته داروسازی در جمهوری چک را برای تحصیل در اروپا انتخاب کنند. از این دلایل عبارت اند از:

  • جمهوری چک یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است و با ویزای دانشجویی آن می توان به 26 کشور حوزه شینگن سفر کرد.
  • هزینه زندگی در جمهوری چک در مقابل دیگر دانشگاه های اروپایی ارزان است.
  • دانشگاه های چک کیفیت بالای آموزشی مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا را ارائه می دهند.
  • دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز یکی از موسسات تحقیقاتی بزرگ اروپا به حساب می آید.
  • نرخ پذیرش دانشجویان بین الملل در دانشگاه های چک در مقایسه با دیگر دانشگاه های معرفی شده در زمان آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا بالاتر است. تا جایی که بیش از دو سوم دانشجویان ورودی دانشگاه های چک خارجی هستند.
  • از همه مهم تر، دوره فاندیشن و آزمون ورودی دانشگاه چارلز چک و … در ایران برگزار می شود.

(همکاران ما در مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های این کشور در ایران، هر ساله آزمون ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های چک را در شهر تهران برگزار می کنند. )

  • شرایط پذیرش در دانشگاه های چک، در مقایسه با دیگر دانشگاه های معرفی شده در زمان آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی در اروپا بسیار ساده تر است. به این صورت که با دارا بودن مدرک تحصیلی دوره قبل، دبیرستان، لیسانس و … می توان برای تحصیل داروسازی در دانشگاه چارلز و … درخواست پذیرش ارسال کنید.

اگر مدرک زبان انگلیسی ندارید، می توانید در دوره های آموزش زبان انگلیسی مجموعه ما شرکت کنید. سپس با تقویت زبان انگلیسی خود و دریافت پشتیبانی کامل همکاران ما در مجموعه آسپیان، خیلی سریع، پذیرش دانشگاه انتخابی، ویزای جمهوری چک و … را دریافت کنید و برای سفر و تحصیل در چک آماده شوید.

شرایط دریافت پذیرش بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا

همان طور که در زمان آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا متوجه خواهید شد؛ قاره اروپا دانشگاه های معتبر داروسازی زیادی در کشورهای مختلف خود دارد. هر کدام از این دانشگاه ها، متناسب با قوانین خاص خود و کشوری که در آن قرار گرفته اند؛ شرایط مختلفی را برای پذیرش دانشجویان خارجی خود مشخص می کنند. لذا نمی توان به صورت دقیق شرایط تحصیل داروسازی در اروپا را بیان کرد.

با این حال، از قوانین کلی و مشترکی که کشورهای اروپایی از آن برای پذیرش دانشجویان بین الملل خود استفاده می کنند و شما باید به آن ها توجه ویژه داشته باشید؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگزاری آزمون ورودی

آزمون ورودی دانشگاه های داروسازی اروپا و محل برگزاری آن ها، یکی از مهمترین مواردی است که در زمان انتخاب و آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا باید به آن توجه کرد. به صورت معمول، اکثریت دانشگاه های اروپا برای پذیرش دانشجو در رشته های تاپ نظیر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … آزمون برگزار می کنند. این آزمون ها در کشورهای مختلف با نام های مختلف برگزار می شود. به عنوان مثال در ترکیه آزمون یوس، در انگلستان آزمون BMAT، آزمون sat برای تحصیل داروسازی در آمریکا، کانادا و … برگزار می شود.

به صورت معمول، آزمون های ورودی هر دانشگاه در کشوری که قرار دارد، برگزار می شود. با این حال برخی از کشورها یا دانشگاه هایی که در زمان آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا نام آن ها را می شنوید؛ به واسطه نمایندگان خود، آزمون ورودی دانشگاه های خود را در سایر کشورها نیز برگزار می کنند.

به عنوان مثال، آزمون ورودی دانشگاه چارلز برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … توسط مجموعه آسپیان (تنها نماینده رسمی این دانشگاه در ایران) در تهران برگزار می شود. لذا در صورتی که با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید، می توانید اطلاعات کاملی درباره تحصیل داروسازی در چک، نحوه و زمان برگزاری آزمون ورودی دانشگاه در ایران و … کسب کنید.

زبان تدریس دانشگاه

در زمان آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا باید توجه ویژه ای به زبان تدریس در دانشگاه داشته باشید. زیرا به صورت معمول، هر دانشگاه متناسب با زبان تدریس خود، از شما یک مدرک معتبر زبان درخواست درخواست می کند. به عنوان مثال، زبان تدریس اکثر دانشگاه های داروسازی در اروپا، انگلیسی است و متقاضیان باید مدارک معتبر زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس را به دانشگاه انتخابی خود ارائه دهند.

البته در زمان انتخاب و آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا ،ممکن است با دانشگاه هایی رو به رو شوید که برای تحصیل داروسازی در آن ها نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. به عنوان مثال، زبان تدریس رشته داروسازی دانشگاه چارلز انگلیسی است. با این حال، متقاضیانی که مدرک زبان انگلیسی معتبری چون آیلتس، تافل و … ندارند؛ می توانند در دوره های آموزش زبان انگلیسی مجموعه ما در آسپیان شرکت کنند. سپس با رسیدن به سطح زبانی مناسب، برای تحصیل در دانشگاه چارلز چک آماده شوند.

مدارک تحصیلی (پایان دوره دبیرستان یا لیسانس)

از دیگر شرایط کلی اکثر دانشگاه های اروپا برای پذیرش دانشجو در رشته داروسازی، دارا بودن مدرک پایان دوره دبیرستان یا دیپلم است. زیرا دوره داروسازی در اکثریت قریب به اتفاق کشورهای اروپایی، دوره 5 ساله پیوسته تا کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد خواهد بود.

لذا در صورتی که دارای مدرک لیسانس و متقاضی تحصیل در مقطع فوق لیسانس هستید؛ در زمان آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا به این مورد نیز توجه لازم را داشته باشید. زیرا در این صورت شما باید دوره های 2 ساله کارشناسی ارشد که بعد از دریافت مدرک لیسانس می توان در آن ها شرکت کرد را انتخاب کنید. 

جمع بندی

ما برای کسب اطلاعات هر چه بیشتر شما عزیزان درباره تحصیل داروسازی در اروپا، این مقاله را به آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا اختصاص دادیم. شما برای تحصیل داروسازی در این قاره انتخاب های بسیار گسترده ای خواهید داشت. لذا می توانید متناسب با شرایط و علاقه خود، دست به انتخاب بزنید.

با این حال، در صورتی که به دنبال یک مسیر ساده و راحت برای تحصیل داروسازی در یکی از بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا هستید؛ ما به شما تحصیل در دانشگاه چارلز جمهوری چک را پیشنهاد می کنیم.  

زیرا همان طور که بعد از آشنایی بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا متوجه خواهید شد؛ دانشگاه چارلز جزء 100 دانشگاه برتر اروپا و یکی از دانشگاه های معتبر جهان است. دانشکده داروسازی این دانشگاه نیز، مهمترین مراکز تحقیقات دارویی در جمهوری چک؛ همچنین از لحاظ فعالیت های علمی در لیست بهترین موسسات تحقیقاتی دنیا قرار می گیرد.

مهم تر از همه، صفر تا صد مراحل پذیرش شما در دانشگاه چارلز با پشتیبانی کامل متخصصان ما در مجموعه آسپیان و به صورت تضمینی انجام می شود. آزمون های ورودی؛ همچنین دوره های فاندیشن برای تحصیل در رشته داروسازی این دانشگاه را نیز در ایران طی خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات کامل و دقیق درباره تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … در جمهوری چک، حتما با مشاوران ما تماس بگیرید و از آن ها مشاوره رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید “فرم درخواست مشاوره رایگان” را تکمیل و ارسال کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *