داروسازی در جمهوری چک

صفر تا صد تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک

قصد دارید رشته داروسازی را در یکی از بهترین دانشگاه های اروپا تحصیل کنید؟ پذیرش و قبولی در دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک می تواند یک فرصت استثنایی برای شما باشد. دانشگاه چارلز بهترین دانشگاه جمهوری چک و یکی از بهترین دانشگاه های اروپا در رشته داروسازی محسوب می شود. این دانشگاه با سابقه علاوه بر تایید کشورهای کانادا، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی، در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران بوده و امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای تمامی دانشجویان خارجی را فراهم آورده است

مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه چارلز در ایران- ظرفیت و شرایط بسیار مناسبی را برای پذیرش متقاضیان ایرانی در این دانشگاه فراهم کرده است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگزاری آزمون ورودی  و دوره های Foundation رشته داروسازی در ایران با مجوز رسمی دانشگاه/ انجام کلیه مراحل پذیرش و دریافت ویزا و اقامت دانشجویان / فراهم آوردن کلیه امکانات رفاهی از قبیل خوابگاه و … جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان فرم مشاور روبه رو را ارسال نمایید و یا ازطریق شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.

 در ادامه این مطلب، اطلاعات کاملی درباره این دانشکده داروسازی و دوره های داروسازی برگزار شده در آن را در اختیار شما قرار دهیم تا فصل جدید زندگی خود در دانشگاه چارلز را با اطلاعات کامل تری شروع کنید.


سر فصل مطالب


داروسازی در چک

معرفی دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز در شهر هرادتس کرالووه

دانشگاه چارلز بزرگ ترین و معتبرترین دانشگاه چک است که نام آن هر ساله در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار می گیرد. دانشکده داروسازی این دانشگاه نیز که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم، یکی از 17 دانشکده این دانشگاه بزرگ و معتبر به حساب می آید.

دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز از مهمترین مراکز تحقیقات دارویی در چک است که از نظر فعالیت های علمی جزء برترین موسسات تحقیقاتی جهان به حساب می آید. این دانشکده از دو ساختمان مدرن و مجزا برخوردار است. علاوه بر این 3 سالن کنفرانس، چندین سالن برای برگزاری سمینار، 3 آزمایشگاه کامپیوتر، چندین آزمایشگاه یا لابراتوار؛ همچنین یک باغ گیاهان دارویی برای آموزش دانشجویان دارد.

برنامه های تحصیلی

برنامه های تحصیلی ارائه شده در این دانشکده نیز شامل یک دوره 5 ساله داروسازی با ارائه مدرک دکتری عمومی داروسازی، برنامه 2 ساله کارشناسی ارشد داروسازی؛ همچنین دوره های Phd داروسازی می شود. این برنامه های تحصیلی به خوبی سازمان یافته اند و با به روز ترین شیوه های آموزشی به دانشجویان ارائه می شود.

اساتید و اعضای هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک نیز جزء بهترین دانشمندان و اساتید دانشگاه های جمهوری چک هستند که مهارت لازم برای کمک به موفقیت هر کدام از دانشجویان را دارند. همچنین برنامه های یادگیری بسیار متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.  تاکید آن ها در آموزش دروس نیز بیشتر بر یادگیری مهارت ‌ها و تکنیک ‌های عملی، به جای مطالعات صرفاً مبتنی بر سخنرانی برای قبولی در امتحانات است.

 به همین دلیل، دانشجویان این دانشگاه، این امکان را دارند که هر روزه مهارت های جدیدی یاد بگیرند. به عنوان مثال با انواع داروها، نحوه ایجاد آن ها؛ همچنین نحوه تعامل بین قرص های مختلف و …. را آموزش ببینند.

داروسازی جمهوری چک

چگونه به مجموعه آسپیان به عنوان نماینده رسمی دانشکده داروسازیدانشگاه چارلز چک اعتماد کنیم؟

همانطور که در مقدمه این مطلب اشاره شد مجموعه آسپیان با مدیریت دکتر علائی تنها نماینده رسمی دانشگاه چارلز در ایران محسوب می شود و تمامی مراحل زیر توسط مجموعه آسپیان انجام می گیرد.

  • برگزاری دوره های Foundation ( دوره آمادگی آزمون ورودی)
  • برگزاری آزمون ورودی
  • دریافت ویزا جمهوری چک
  • فراهم آوری امکانات رفاهی دانشجو از بدو ورود به جمهوری چک

جهت اطمینان از این موضوع کافیست همانند ویدیو زیر به وبسایت رسمی دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز مراجعه نمایید. و یا از طریق ایمیل با دانشکده در ارتباط باشید تا از این موضوع اطمینان کامل حاصل نمایید. ( وبسایت دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز: www.faf.cuni.cz)

مزایای تحصیل رشته داروسازی در جمهوری چک

اخذ پذیرش رشته داروسازی در چک و دانشگاه چارلز، می تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد و به شما کمک کند تا آینده تحصیلی و شغلی بسیار روشنی برای خود رقم بزنید. زیرا در درجه اول، این دانشکده، دانشکده یکی از معتبرترین و بزرگ ترین دانشگاه های اروپا است. این بدین معناست که با اخذ پذیرش و تحصیل در آن، می توانید یک آموزش با بالاترین کیفیت ممکن؛ همچنین تجربیات دانشگاهی بی بدیل کسب کنید.

با این حال مزایا و دلایل انتخاب داروسازی در جمهوری چک،محدود به دریافت آموزش باکیفیت نمی شود. به عنوان مثال از بیشترین دلایلی که باعث شده علاقه مندان به رشته داروسازی، این دانشکده را انتخاب کنند عبارت اند از:

  • احتمال اخذ پذیرش در دانشگاه چارلز برای دانشجویان بین الملل، بسیار بالا است. زیرا بیش از 2 سوم دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین الملل تشکیل می دهد.
  • با اخذ پذیرش این دانشکده می توانید ویزای بلند مدت جمهوری چک را دریافت کنید و تا 5 سال مشغول به تحصیل در جمهوری چک شد.
  • با توجه به اعتبار دانشگاه چارلز در سطح جهان، بعد از فارغ التحصیلی می توان در هر نقطه از جهان مشغول به کار شد یا ادامه تحصیل داد.
  • رویدادهای فرهنگی، اجتماعی، علمی و ورزشی زیادی در دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک برگزار می شود که باعث اجتماعی شدن هر چه بیشتر دانشجویان می شود.
  • در آزمایشگاه های این دانشکده داروسازی، سالانه بیش از صد مقاله تحقیقاتی منتشر می شود. به همین دلیل این فرصت در اختیار شما داده می شود تا در فعالیت های علمی مختلف شرکت کنید و جوایز برجسته ای را در تحقیقات علمی به دست آورید.
  • این دانشکده یک باغ گیاهان دارویی بزرگ دارد که دانشجویان با مراجعه به آن، می توانند با نحوه مراقبت از گیاهان دارویی و استفاده عملی از آن ها برای درمان بیماران آشنا شوند.

آدرس دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک

دانشکده داروسازی چارلز در شهری به نام هرادتس کرالووه در جمهوری چک قرار دارد. این شهر در مرکز منطقه ای بسیار حاصلخیز قرار گرفته است که با نام جاده طلایی شناخته می شود. دلیل این نام گذاری، قرار گرفتن این منطقه در محل تلاقی رودخانه های البه و اورلیس است که باعث سرسبز و زیبا شدن این منطقه شده است.

به همین دلیل دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک می توانند در فصل های بهار و تابستان به سواحل این رودخانه های زیبا بروند که فقط چند دقیقه با شهر هرادتس کرالووه فاصله دارد. علاوه بر این، رستوران و بارهای زیادی نیز در مرکز شهر یافت می شود که دانشجویان می توانند اوقات فراغت خوشی را در آن ها تجربه کنند.

دو مرکز خرید عمده و سینماهایی که اکثر فیلم های خود را به زبان انگلیسی نمایش می دهند نیز در شهر وجود دارد؛ همچنین با توجه به نرخ بسیار پایین آمار جرم و جنایت در این شهر، امکان پیاده روی در شب با احساس امنیت کامل نیز برای دانشجویان فراهم شده است.

فاصله شهر پراگ (پایتخت چک) تا هرادتس کرالووه

    فاصله 63 مایل است. مسافت جاده 71.4 مایل
نوع سفر زمان

هزینه

ارزان ترین شیوه برای رفتن از پراگ به هرادتس کرالووه

با اتوبوس 1 ساعت و 53 دقیقه

4 تا 7 دلار

سریع ترین راه برای رفتن از پراگ به هرادتس کرالووه

رانندگی با ماشین 1 ساعت و 11 دقیقه 12 تا 19 دلار
بهترین ترین راه برای رفتن از پراگ به هرادتس کرالووه با قطار 1 ساعت و 42 دقیقه

6 تا 11 دلار

داروسازی در جمهوری چک دانشگاه چارلز

  رتبه و رنک دانشگاه چارلز

همان طور که گفته شد، دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز بخشی از دانشگاه معتبر چارلز به حساب می آید. این دانشگاه برترین دانشگاه جمهوری چک؛ همچنین جزء معتبرترین دانشگاه های جهان به حساب می آید. با توجه به ارائه آموزش باکیفیت، استفاده از مدرن ترین تجهیزات آموزشی روز دنیا، ارائه خدمات آموزشی و رفاهی متعدد به دانشجویان و …. نیز هر ساله رتبه و رنک بالایی در بین دانشگاه های جهان کسب می کند.

از جمله رتبه های کسب شده این دانشگاه، مطابق با معتبرترین سیستم های رتبه بندی دانشگاه های جهان؛ می توان موارد زیر را نام برد:

  • رتبه در بین بهترین دانشگاه های جهان: 501-600
  • رتبه در بین دانشگاه های جمهوری چک: 1
  • رتبه در بین بهترین دانشگاه های جهان مطابق با سایت QS: 266
  • رتبه موضوعی در QS: 51-100
  • رتبه در بین بهترین دانشگاه های جهان مطابق با سایت US News: 218
  • رتبه در بین دانشگاه های اروپا مطابق با سایت US News: 93
  • رتبه موضوعی در فارماکولوژی و سم شناسی: 208

برنامه های تحصیلی در دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز

دانشگاه چارلز در دانشکده داروسازی خود 3 دوره داروسازی در جمهوری چک برگزار می کند. این دوره ها شامل یک دوره 5 ساله داروسازی، دوره 2 ساله کارشناسی ارشد و دوره تحصیلات تکمیلی (PHD) است. در ادامه اطلاعات لازم در مورد هر کدام از این دوره ها را برای شما بیان می کنیم که عبارت اند از:

  1. دوره 5 ساله دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک

همان طور که مشخص است این دوره 5 سال طول می کشد. تمامی فارغ التحصیلان دبیرستانی نیز با داشتن مدرک دیپلم، می توانند در آن شرکت کنند. هر سال تحصیلی در این دوره دو ترم زمستانی و تابستانی دارد و در هر ترم نیز 14 هفته کلاس (تقریبا 28 ساعت در هفته) برگزار می شود. دروس ارائه شده در کلاس ها نیز شامل دروس اجباری و اختیاری است که تعداد دروس اجباری آن در طول دوره تحصیل در چک تقریبا 256 واحد می شود.

از اصلی ترین دروس تحصیلی در دوره 5 ساله دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک نیز باید به موارد زیر اشاره کرد: 

  • فارماکولوژی یا همان داروشناسی
  • تکنولوژی داروسازی
  • شیمی دارویی
  • سم شناسی
  • آنالیز دارویی
  • داروسازی کلینیکی یا همان Clinic Pharmacy

دانشجویان علاوه بر پاس کردن واحدهای درسی، موظف هستند در تمامی سمینارها شرکت کنند. علاوه بر این باید آموزش های عملی لازم را در آزمایشگاه ها بگذرانند؛ همچنین یک دوره عملی 6 ماهه نیز وجود دارد که دانشجویان باید آن را با مشغول به کار شدن در یکی از داروخانه ها یا بیمارستان های چک طی کنند.

در پایان هر ترم نیز یک دوره امتحانی برگزار می شود که در آن سطح دانش به دست آمده دانشجویان دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک مورد بررسی قرار می گیرد. در پایان دوره نیز یک آزمون نهایی برگزار می شود که بخشی از آن دفاع از پایان نامه است. دانشجویان در صورت قبولی در این آزمون نهایی، فارغ التحصیل می شود و مدرک کارشناسی ارشد (Mgr) دریافت می کنند.

دوره 5 ساله داروسازی

طول دوره

زبان تدریس محل تحصیل مهلت ارسال درخواست زودترین تاریخ شروع دوره شهریه تحصیلی هزینه ارسال درخواست

مدرک دریافتی

5 سال

انگلیسی شهر هرادتس کرالووه 31 مه 2022 اکتبر 2022 7600 یورو در سال 820 CZK

کارشناسی ارشد (Mgr)

رشته داروسازی جمهوری چک

  1. دوره یا مقطع کارشناسی ارشد داروسازی در جمهوری چک

طول دوره کارشناسی ارشد داروسازی دانشگاه چارلز 2 سال است. این دوره مخصوص کسانی برگزار می شود که مدرک لیسانس خود را از دانشگاه چارلز یا سایر دانشگاه های مورد تایید این دانشگاه دریافت کرده اند. در حال حاضر نیز قصد دارد در دوره داروسازی این دانشگاه ثبت نام کنند.

البته لازم به ذکر است که برای شرکت در این دوره نیاز است که مدرک لیسانس متقاضی در یکی از رشته داروسازی، زیست پزشکی، علوم زیستی؛ همچنین رشته های تحصیلی مرتبط با زیست شناسی انسانی (به عنوان مثال فیزیولوژی، بیوشیمی، آسیب شناسی) یا شیمی (به عنوان مثال شیمی آلی، شیمی تجزیه) باشد.

این برنامه 2 ساله دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز ، در دو زمینه تخصصی کشف دارو و تجزیه و تحلیل دارویی برگزار می شود. یک دوم دروس و واحدهای تحصیلی آن را نیز برنامه مطالعاتی مبتنی بر کلاس های عملی و آموزش های عملی در آزمایشگاه ها تشکیل می دهد.

دانشجویان این دوره، بعد از طی کردن امتحانات نهایی در پایان هر ترم، قبولی در آزمون نهایی که در پایان دوره برگزار می شود؛ همچنین ارائه پایان نامه فارغ التحصیل می شوند. سپس مدرک کارشناسی ارشد (Mgr) دریافت می کنند.

کارشناسی ارشد داروسازی

طول دوره زبان تدریس محل تحصیل مهلت ارسال درخواست زودترین تاریخ شروع دوره شهریه تحصیلی هزینه ارسال درخواست

مدرک دریافتی

2 سال انگلیسی شهر هرادتس کرالووه 31 مه 2022 اکتبر 2022 7600 یورو در سال 820 CZK کارشناسی ارشد (Mgr)

 

  1. دوره تحصیلات تکمیلی (PHD) دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز

فارغ التحصیلان رشته داروسازی یا سایر رشته های مرتبط نظیر پزشکی یا علوم طبیعی که دارای مدرک کارشناسی ارشد (Mgr) یا (MS) و معادل آن هستند، می توانند در این دوره شرکت کنند. طول این دوره 4 سال است. مباحث درسی آن نیز شامل کار عملی در یک پروژه انتخاب شده، تحت نظر اساتید برجسته دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز چک برای تحصیل در چک است.

دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل و شرکت در دوره تحصیلات تکمیلی داروسازی چارلز ؛می توانند در یکی از رشته های زیر مشغول به تحصیل شوند که عبارت اند از:

  • شیمی بیورگانیک
  • کنترل دارو
  • داروسازی بالینی
  • ژرونتوفارماسی
  • پاتوبیوشیمی و بیوشیمی
  • فارماکولوژی و سم شناسی
  • فارماکگنوزی
  • شیمی دارویی
  • فناوری دارویی
  • داروسازی اجتماعی و عمل داروسازی
  • سم شناسی محصولات طبی

دانشجویان شرکت کننده در این دوره های تحصیلات تکمیلی با قبولی در امتحانات در موضوعات نظری مرتبط با پروژه تحقیقاتی انتخابی؛ همچنین نگارش و دفاع از پایان نامه دکتری فارغ التحصیل می شود و مدرک (PHD) دریافت می کنند.

داروسازی چارلز جمهوری چک

شرایط پذیرش در دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک

اخذ پذیرش این دانشکده داروسازی شرایط چندان پیچیده ای ندارد. هر کدام از متقاضیان نیز برای دریافت پذیرش آن و تحصیل در جمهوری چک باید مراحل زیر را طی کنند:

  • مدارک لازم را در اختیار داشته باشند.

اصلی ترین مدرکی که برای تحصیل در رشته داروسازی چارلز از شما خواسته می شود؛ مدرک تحصیلی دوره قبل است. لذا متقاضیان تحصیل در دوره 5 ساله دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز باید مدرک دیپلم و متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی ارشد باید مدرک لیسانس خود را به دانشگاه ارائه دهند.

علاوه بر این، به مدارک دیگری نیز احتیاج خواهید داشت که از مهمترین آن ها عبارت اند از:

  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه و …
  • عکس۳* ۴ پاسپورتی
  • پاسپورتی که دارای حداقل 6 ماه اعتبار است.
  • بیمه سلامت بین المللی (این مدرک با کارت بانکی و به صورت آنلاین در ایران قابل خریداری است)

کلیه مدارک تحصیلی و هویتی چون شناسنامه و … باید توسط مترجم رسمی به زبان چکی یا انگلیسی ترجمه شوند. تا حداکثر 30 سپتامبر 2022 نیز باید برای دفتر پشتیبانی و خدمات دانشجویی در دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز ارسال شوند. 

  • فرم درخواست پذیرش آنلاین را تکمیل کنند.

در صورت داشتن مدارک مورد نیاز، باید به سایت رسمی دانشکده مراجعه کرد. سپس با تکمیل فرم درخواست آنلاین، درخواست پذیرش برای دانشکده ارسال شود.

البته نکته مهمی در این مرحله وجود دارد که تمامی متقاضیان ایرانی باید به آن توجه کنند. این نکته این است که مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه چارلز در ایران است و این دانشگاه تمامی متقاضیان ایرانی را از طریق این مجموعه پذیرش می کند. لذا در صورتی که قصد اخذ پذیرش از این دانشکده را دارید، باید تمامی مراحل لازم از ثبت نام تا اخذ ویزای تحصیلی و … را از طریق مجموعه آسپیان انجام دهید.

مطابق با ویدیو زیر می توانید نام مجموعه آسپیان را در سایت رسمی این دانشکده داروسازی در جمهوری چک مشاهده کنید که به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه چارلز در ایران درج شده است.         

  • در آزمون ورودی دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز چک شرکت کنند.

دانشکده داروسازی در چک به دنبال جذب دانشجویانی با مدرک تحصیلی مناسب، تسلط مناسب به زبان انگلیسی؛ همچنین تلاش گر و با انگیزه است. به همین دلیل هر ساله برای پذیرش دانشجویان بین الملل خود آزمون ورودی برگزار می کند.

مجموعه آسپیان نیز به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه چارلز، آزمون ورودی رشته داروسازی دانشگاه چارلز را در ایران برگزار می کند. به همین دلیل متقاضیان ایرانی نیازی به مسافرت و حضور در کشور چک برای شرکت در این آزمون، نخواهند داشت.

آزمون داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک
                                                                                                                        برگزاری آزمون ورودی رشته داروسازی دانشگاه چارلز در تهران اردیبهشت 1401

این آزمون ورودی داروسازی دانشگاه چارلز چک یک آزمون چهارگزینه ای است که مباحث آن به شرح زیر است:

آزمون ورودی دوره 5 ساله داروسازی دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک

  • شیمی: 50 سوال
  • زیست شناسی: 30 سوال
  • گیاه شناسی: 20 سوال
  • زبان انگلیسی با آزمون گرامر انگلیسی: 40 سوال

آزمون ورودی کارشناسی ارشد (دوره 2 ساله)

  • گیاه شناسی دارویی: 10 سوال
  • شیمی آلی و زیست آلی: 10 سوال
  • فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی انسان: 10 سوال
  • بیوشیمی و بیوشیمی پاتولوژیک: 10 سوال
  • شیمی تجزیه: 10 سوال
  • زبان انگلیسی با آزمون گرامر انگلیسی: 20 سوال

آزمون ورودی دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز نمره منفی ندارد و داوطلبان در ازای پاسخ صحیح به هر کدام از سوال یک امتیاز کسب می کنند. به ازای پاسخ صحیح به هر کدام از سوالات بخش زبان انگلیسی نیز 0.5 امتیاز به دست می آورند.

نمونه سوالات آزمون ورودی رشته داروسازی دانشگاه چارلز

به زبان انگلیسی مسلط شوند.

با توجه به تدریس تمامی دروس داروسازی در جمهوری چک به زبان انگلیسی، تسلط داشتن متقاضیان به این زبان، یک شرط اساسی برای اخذ پذیرش در دانشکده است. دانشجویان در صورت داشتن مدارکی چون آیلتس، تافل و … می توانند آن ها را به دانشگاه ارائه دهند.

البته از آنجایی که میزان تسلط دانشجویان به زبان انگلیسی در آزمون ورودی مورد سنجش قرار می گیرد، نیازی به ارائه مدرک زبان به دانشگاه نخواهید داشت.  

گروه های دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک

گروه های آموزشی در دانشکده داروسازی چارلز در بخش های زیر تقسیم بندی می شوند که عبارت اند از:

بخش های شیمیایی یا فیزیکی-شیمیایی

  • گروه بیوفیزیک و شیمی فیزیک
  • گروه شیمی آلی و زیست آلی
  • گروه شیمی تجزیه
  • گروه علوم بیوشیمی
  • گروه شیمی دارویی و تجزیه و تحلیل دارویی
  • گروه فناوری دارویی

بخش های بیولوژیکی و پزشکی

  • گروه گیاه شناسی دارویی
  • گروه علوم زیستی و پزشکی
  • گروه فارماکولوژی و سم شناسی
  • بخش فارماکوگنوزی

بخشی با گرایش اجتماعی، روابط عمومی و اقتصادی:

گروه داروسازی اجتماعی و بالینی

سایر بخش ها

اداره تربیت بدنی و ورزش

داروسازی جمهوری چک دانشگاه چارلز

تحقیقات در دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز چک

تحقیقات در دانشکده داروسازی در چک با تمام جنبه های رشته داروسازی سروکار دارد. به عنوان مثال از جمله تحقیقاتی که تیم های تحقیقاتی دانشکده در آن ها فعالیت می کنند عبارت اند از:

  • سنتز داروهای بالقوه و مطالعات روابط ساختار و فعالیت آن ها
  • تجزیه و تحلیل دارویی داروها و سایر مواد فعال بیولوژیکی از جمله توسعه و اعتبار سنجی روش های جدید، به ویژه با استفاده از روش های مدرن آماده سازی نمونه
  • بررسی اثرات داروها در حالات مختلف پاتولوژیک تجربی
  • تحقیق در داروسازی بالینی و اجتماعی (تحلیل عوامل مؤثر بر ارزش درمانی و مصرف داروها)
  • مطالعات پروفایل فارماکوکینتیک داروها با تمرکز بر تعامل با پروتئین های انتقال و تبدیل زیستی
  • تحقیق و توسعه اشکال دارویی
  • بررسی متابولیت های ثانویه گیاهان مهم دارویی، فعالیت بیولوژیکی و سمیت آن ها

هزینه تحصیل و زندگی در شهر هرادتس کرالووه جمهوری چک

دانشجویان برای تحصیل در دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز علاوه بر پرداخت شهریه تحصیلی باید بتوانند هزینه زندگی در شهر هرادتس کرالووه را نیز پرداخت کنند. این هزینه ها شامل هزینه خوراک و پوشاک، هزینه اقامت در خوابگاه های دانشگاه و …. می شود.

به صورت معمول، دانشجویان این دانشکده داروسازی در جمهوری چک کارت دانشجویی دریافت می کنند. با استفاده از این کارت دانشجویی هزینه های زندگی دانشجویان تقریبا نصف می شود. علاوه بر این خود دانشکده نیز مبلغ 10 یورو به صورت ماهانه یا هر سه ماه یک بار مبلغ 20 یورو؛ بابت پرداخت برخی هزینه ها چون خرید بلیط حمل و نقل در سطح شهر، به دانشجویان پرداخت می کند.

با این حال دانشجویان باید انتظار داشته باشند که برای تحصیل در دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز هزینه هایی زیر را پرداخت کنند.

شهریه تحصیلی

7600 یورو در سال

هزینه زندگی (بدون احتساب شهریه دانشگاه)

3500 یورو در سال
هزینه اقامت در خوابگاه

150 یورو در ماه

هزینه 3 وعده غذا در روز

120 یورو در ماه

 

جمع بندی تحصیل داروسازی در چک دانشگاه چارلز

دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز یکی از بهترین موسسات تحقیقاتی است که با اخذ پذیرش از آن می توانید تجربه تحصیل در اروپا را داشته باشید. (آن هم در یکی از بهترین دانشگاه های جهان و بالاترین کیفیت آموزشی روز دنیا)

علاوه بر این با توجه به اعتبار مدرک تحصیلی این دانشکده داروسازی در جمهوری چک و شرکت داشتن آن در برنامه های تبادل دانشجویی اراسموس؛ بعد از فارغ التحصیلی می توانید در هر نقطه از جهان مشغول به ادامه تحصیل یا کار کردن شوید.

در صورتی که قصد تحصیل در چک و تحصیل در این دانشکده معتبر داروسازی را دارید، با مشاوران و متخصصان مجموعه آسپیان تماس بگیرید. زیرا این مجموعه تنها نماینده رسمی دانشگاه چارلز در ایران است. لذا دانشگاه چارلز فقط آن دسته از متقاضیان ایرانی را پذیرش می کند که از طریق این مجموعه مراحل ثبت نام خود در دانشگاه چارلز را انجام دهند.

سوالات متداول در خصوص داروسازی در جمهوری چک

آیا مدرک دانشگاه چارلز در رشته داروسازی مورد تایید ایران هست؟

بله دانشگاه چارلز جمهوری چک در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.


آیا دانشگاه چارلز به دانشجویان دانشکده داروسازی خوابگاه اختصاص می دهد؟

بله این دانشگاه خوابگاه های متعددی را در شهر هرادتس کرالووه به دانشجویان داروسازی اختصاص می دهد. این خوابگاه به تمامی امکانات رفاهی دانشجویان مجهز هستند و با قیمت مناسب در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.


آیا برای پذیرش در رشته داروسازی دانشگاه چارلز داشتن مدرک زبان اجباری است؟

از آنجایی که میزان تسلط دانشجویان به زبان انگلیسی در آزمون ورودی مورد سنجش قرار می گیرد، نیازی به ارائه مدرک زبان به دانشگاه نخواهید داشت.  


شرایط اخذ پذیرش در دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز چیست؟

از مهمترین شرایط اخذ پذیرش در این دانشکده داروسازی در جمهوری چک باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مدرک تحصیلی دوره قبل حداقل دیپلم برای شرکت در برنامه 5 ساله داروسازی و مدرک لیسانس برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد داروسازی
  • مدارک شناسایی
  • گذرنامه

بخش های مختلف دانشکده داروسازی در چک کدامند؟

بخش های پرطرفدار در این دانشکده به شرح زیر است:

  • گروه بیوفیزیک و شیمی فیزیک
  • گروه شیمی آلی و زیست آلی
  • گروه فارماکولوژی و سم شناسی
  • بخش فارماکوگنوزی
  • بخش با گرایش اجتماعی، روابط عمومی و اقتصادی
  • گروه داروسازی اجتماعی و بالینی
  • اداره تربیت بدنی و ورزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *