تحصیل داروسازی در اروپا

تحصیل رشته داروسازی در اروپا | نحوه پذیرش، شرایط و هزینه ها

قاره اروپا مطابق با رتبه بندی های صورت گرفته، دانشگاه های رنک بالای زیادی برای تحصیل داروسازی در اروپا دارد. ما نیز در این مقاله از سایت آسپیان، به صورت مختصر به معرفی برخی از آن ها و دانشگاه های کمتر شناخته شده ولی معتبر می پردازیم. علاوه بر این، تمامی اطلاعات لازم نظیر شرایط اخذ پذیرش، میزان شهریه دانشگاه های این کشور، و …. را نیز در اختیار شما قرار می دهیم تا با آگاهی کامل، بتوانید بهترین مکان را برای تحصیل در رشته داروسازی در اروپا انتخاب کنید.

این مطلب را در نظر داشته باشید که مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک، در ایران فعالیت می کند. جمهوری چک یکی از کشورهای اروپای مرکزی به حساب می آید. سه دانشگاه رنک بالای جهان چون دانشگاه های چارلز، پالاتسکی و ماساریک را نیز درون خود جای داده است. علاوه بر این، با توجه به برگزاری دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی این کشور توسط مجموعه آسپیان در ایران، متقاضیان ایرانی خیلی راحت تر و با صرف هزینه کمتر می توانند در دانشگاه های چک پذیرش شوند.

در صورتی که یکی از دانشگاه های جمهوری چک را برای تحصیل داروسازی در اروپا انتخاب کردید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق واتسلپ و یا شماره های تماس با مشاوران ما در تماس باشید. یا اینکه فرم “درخواست مشاوره رایگان” قرار گرفته در سایت را پر کنید تا  مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

رشته داروسازی در اروپا

دلایل تحصیل داروسازی در اروپا

به صورت معمول، اکثر افرادی که قصد تحصیل داروسازی در خارج از کشور را دارند، جذب دانشکده های اروپایی می شوند. زیرا اغلب شهریه کمتری در مقایسه با سایر دانشگاه های جهان دریافت می کنند. مدرک تحصیلی آن ها نیز از اعتبار بالایی در سراسر جهان برخوردار است و با آن می توان در هر جای دنیا مشغول به کار شد. علاوه بر این، تحصیل در هر کدام از کشورهای اروپایی، امکان دریافت دانش علمی و دوستی های بین المللی را برای دانشجویان فراهم می کند. 

درست است که این دلایل به تنهایی می توانند دلایل قانع کننده ای برای انتخاب کشورهای اروپایی برای تحصیل باشد. اما دلایل بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که می تواند یک تجربه غنی برای دانشجویان داروسازی در اروپا به همراه داشته باشد. از این دلایل عبارت اند از:

  • سفر در اروپا

افرادی که برای تحصیل به اروپا یا به صورت کلی به خارج از کشور می روند؛ در مقایسه با افرادی که در کشور خود مشغول به تحصیل می شوند، فرصت بسیار بیشتری برای سفر کردن خواهند داشت. به عنوان مثال شما با تحصیل داروسازی در اروپا می توانید از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی کشور انتخابی خود برای تحصیل دیدن کنید. علاوه بر این، می توانید به کشورهای همسایه سفر کنید. یا متناسب با قوانین کشور انتخابی برای تحصیل، در زمان تعطیلات به کشور خود بازگردید و از خانواده دیدن کنید.

  • گسترش ارتباطات با تحصیل داروسازی در اروپا

زمانی که در اروپا مشغول به تحصیل می شوید، با افراد زیادی در ارتباط خواهید بود. در نتیجه افق دید شما گسترش پیدا می کند و می توانید با عقاید و فرهنگ افراد مختلفی آشنا شوید. زیرا به صورت معمول، دانشکده های اروپایی دانشجویان خارجی زیادی را از سایر کشورهای اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا پذیرش می کنند. لذا شما می توانید با آن ها دوست شوید، بیرون بروید و معاشرت کنید.

علاوه بر این، دانشکده های داروسازی در اروپا ،برنامه های تبادل دانشجویی متعددی چون Erasmus plus را در اختیار دانشجویان بین الملل خود قرار می دهند. این برنامه ها به دانشجویان این اجازه را می دهد تا بخشی از دوران تحصیلی خود را در کشور دیگری بگذرانند. در صورت شرکت در این برنامه های تبادل دانشجویی، هزینه تحصیل توسط دانشگاه پوشش داده می شود و فرصت شما نیز برای سفر چندین برابر خواهد بود.

  • امکان انجام کار پاره وقت در زمان تحصیل داروسازی در اروپا

از دیگر دلایل انتخاب اروپا برای تحصیل در رشته داروسازی، می توان به امکان کار در طول دوره دانشجویی اشاره کرد. زیرا در حین تحصیل، به شما فرصتی برای کار پاره وقت داده می شود. بیمارستان ‌های زیادی در داخل و اطراف محوطه اکثر دانشکده‌ های داروسازی وجود دارد که به دنبال جذب دانشجویان رشته پزشکی و داروسازی هستند. در آنجا فرصتی برای کسب درآمد و کسب دانش عملی خواهید داشت.

به این ترتیب، شما هزینه تحصیل داروسازی در اروپا تامین می کنید و رزومه شما با درج لیستی از کارآموزی ها و مشاغل بین المللی تقویت می شود. علاوه بر این، دانشجویان داروسازی که در طول تحصیل خود در اروپا کار کرده اند، پس از فارغ التحصیلی  شانس بیشتری برای یافتن شغل دارند.

  • اعتبار مدرک تحصیلی

قاره اروپا بهترین دانشکده های پزشکی برای تحصیل داروسازی در اروپا را دارد. این دانشگاه ها، به مدرن ترین امکانات روز دنیا مجهز شده اند و با تحصیل در آن ها می توان به یک داروساز حرفه ای تبدیل شد. به همین دلیل، مدرک ارائه شده از آن ها در تمامی کشورها و موسسات پزشکی جهان اعتبار دارد. لذا بعد از فارغ التحصیلی از هر کدام از دانشکده های داروسازی در اروپا می توان در هر جای دنیا مشغول به کار شد.

  • هزینه پایین زندگی در اروپا

هزینه پایین زندگی در اروپا نیز یکی از دلایل مهمی است که باعث می شود دانشجویان خارجی، یکی از کشورهای اروپایی را برای تحصیل انتخاب کنند. به عنوان مثال هزینه زندگی در اروپا متناسب با سبک زندگی هر فرد می تواند 500 یورو تا 1500 یورو باشد. علاوه بر این، قیمت اجاره مسکن نیز متناسب با سلیقه دانشجویان می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد.

به عنوان مثال، شما در زمان تحصیل داروسازی در اروپا ،می توانید یکی از خوابگاه های دانشگاه را برای زندگی انتخاب کنید. در این صورت، تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز برای زندگی را با هزینه ماهانه بسیار کم در اختیار خواهید داشت.

علاوه بر این، می توانید به تنهایی زندگی کنید. البته در صورتی که یک آپارتمان در مرکز شهر را برای زندگی انتخاب کنید، هزینه زندگی شما کمی افزایش می یابد. با این حال، بهتر است منطقی فکر کنید و در نظر داشته باشید که فقط یک آپارتمان یک خوابه نیاز دارید که فاصله آن تا دانشگاه کم باشد. زیرا به هر حال تحصیل در دانشگاه، دلیل اصلی شما برای زندگی در اروپا است.

آموزش داروسازی در کشورهای اروپایی

دوره های داروسازی در اروپا

دوره داروسازی در دانشگاه های اروپایی برای دانشجویان بین الملل، به زبان انگلیسی برگزار می شود. طول دوره نیز (برخلاف رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اروپا که 6 سال است) 5 سال خواهد بود. در طول این مدت، دانشجویان با تاثیر داروهای مختلف بر روی بدن انسان آشنا می شوند. ماژول هایی ارائه شده به دانشجویان نیز بر روند ایجاد دارو تمرکز خواهد داشت.

علاوه بر این، برای اینکه دانشجویان به داروسازهایی حرفه ای تبدیل شوند؛ مسائل قانونی و اخلاقی صنعت داروسازی نیز به آن ها آموزش داده می شود. لذا دانشجویان آموزش و اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه کار و درمان بیماران نیز کسب می کنند. 

مانند اکثر دانشگاه های دنیا نیز دوره های داروسازی در اروپا شامل سخنرانی ها، سمینارها و تمرین های عملی خواهد بود. درست است که شرکت و خواندن سخنرانی های مختلف، ممکن است کمی خسته کننده باشد. اما دانشگاه با ارائه آن ها سعی دارد تا شما را برای ورود به مرحله بعدی آماده کند.

زیرا بعد از گذشت مقطعی از تحصیلات داروسازی در اروپا ،دانشگاه به شما یک موقعیت کاری ارائه می دهد. شما با شرکت در این موقعیت کاری از دانش کسب شده خود به صورت عملی استفاده می کنید. لذا متوجه می شوید که یک داروساز واقعی چگونه کار می کند و برای ورود به بازار کار بعد از فارغ التحصیلی آماده می شوید.

شرایط پذیرش برای تحصیل داروسازی در اروپا

هر کدام از دانشگاه های اروپایی، شرایط مختلفی را برای پذیرش دانشجویان دانشکده داروسازی خود تعیین می کنند. با این حال شرایط اصلی پذیرش در اکثریت آن ها شامل قبولی در آزمون ورودی دانشگاه؛ همچنین تسلط کافی به زبان انگلیسی و ارائه یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی نظیر IELTS، TOEFL، CAE و … می شود.

آزمون ورودی دانشکده های داروسازی در اروپا شامل مباحث زیست شناسی، شیمی در برخی مواقع نیز ریاضیات و فیزیک است. به صورت معمول نیز این آزمون در تمامی دانشگاه های اروپایی به زبان انگلیسی برگزار می شود.

علاوه بر این، در صورتی که مدرک معتبری برای اثبات تسلط خود به زبان انگلیسی ندارید، باید در یک آزمون دیگر نیز شرکت کنید که در آن سطح زبان انگلیسی شما مورد سنجش قرار می گیرد. زیرا تمامی دانشکده های داروسازی در اروپا برای آموزش دانشجویان بین الملل از زبان انگلیسی استفاده می کنند. بدین معنی که برای تدریس تمامی دروس و برگزاری سخنرانی ها و … در طول تحصیل از زبان انگلیسی استفاده می شود. لذا در صورتی که سطح زبان انگلیسی شما ضعیف باشد، تحصیل در اروپا برای شما سخت خواهد بود.

توجه داشته باشید که مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک در ایران است. لذا به منظور آماده سازی متقاضیان ایرانی برای قبولی صد درصد در آزمون ورودی دانشگاه انتخابی، دوره های فاندیشن دانشگاه های چک را در ایران برگزار می کند.

لذا در صورتی که قصد تحصیل در جمهوری چک را دارید با مشاوران ما تماس بگیرید و تمامی اطلاعات لازم درباره دوره های فاندیشن؛ همچنین دوره آموزش زبان انگلیسی را دریافت کنید.

تحصیل داروسازی در اروپا بدون شرکت در آزمون ورودی

همان طور که گفته شد، دانشگاه های اروپا قوانین متفاوتی برای پذیرش دانشجویان خود وضع می کنند. به همین دلیل دانشکده های داروسازی مختلفی را می توان در اروپا پیدا کرد که برای تحصیل در آن ها نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست. از جمله این دانشگاه باید به دو دانشگاه زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه خاور نزدیک در نیکوزیا، پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور قبرس
  • دانشگاه پچ در شهر پچ کشور مجارستان

این دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان داروسازی در اروپا به نمرات دوران دبیرستان به ویژه نمرات دروس زیست شناسی و شیمی توجه می کنند. علاوه بر این، از متقاضیان یک مدرک معتبر زبان انگلیسی درخواست می کنند. لذا در صورتی که از نمرات بالا و یک مدرک معتبر زبان انگلیسی برخوردار باشید، خیلی سریع و راحت، بدون شرکت در آزمون ورودی می توانید در اروپا تحصیل کنید.  

 کشورهایی با دانشگاه های معتبر و شرایط پذیرش آسان برای تحصیل داروسازی در اروپا

در صورتی که به دنبال تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی هستید که هزینه زندگی در آن مناسب باشد؛ علاوه بر این، دانشگاه های آن در کنار داشتن رنک بالا در جهان، شهریه مناسب تری از دانشجویان بین الملل دریافت کنند؛ به شما توصیه می کنیم یکی از کشورهای زیر را برای تحصیل انتخاب کنید:

  • تحصیل رشته داروسازی در جمهوری چک

جمهوری چک یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که در مرکز اروپا قرار دارد. این کشور با توجه به زیبایی، هزینه های پایین زندگی و دارا بودن دانشگاه های معتبری چون دانشگاه چارلز، پالاتسکی و ماساریک، هر ساله دانشجویان خارجی مختلفی را به خود جذب می کند.

دانشگاه چارلز جمهوری چک معتبرترین دانشگاه این کشور است که برای تحصیل داروسازی در اروپا می توان آن را انتخاب کرد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای همه دانشجویان داروسازی در دانشگاه چارلز جمهوری چک  فراهم است و برای اخذ پذیرش و تحصیل در آن باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرد.

توجه داشته باشید که مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه چارلز در ایران، هر ساله دوره های فاندیشن و آزمون ورودی دانشگاه چارلز برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را در ایران برگزار می کند. لذا در صورتی که قصد تحصیل در جمهوری چک را دارید با مشاوران ما در تماس بگیرید تا مشاوران متخصص ما تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.    

برای کسب اطلاعات بیشتر  روی لینک زیر کلیک نمایید

+ همه چیز تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

همچنین برای اطمینان می توانید به وبسایت رسمی دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز در لینک زیر مراجعه نمایید.

www.faf.cuni.cz

آزمون داروسازی دانشگاه چارلز جمهوری چک
برگزاری آزمون ورودی رشته داروسازی دانشگاه چارلز در تهران
  • لهستان

کشور لهستان دو دانشگاه معتبر برای تحصیل داروسازی در اروپا دارد. رشته داروسازی در این کشور مانند سایر کشورهای اروپایی برای دانشجویان بین الملل به زبان انگلیسی برگزار می شود. برای تحصیل در دوره های 5 ساله داروسازی در هر دو دانشگاه آن نیز باید در آزمون ورودی شرکت کرد.

از 2 دانشگاه معتبر و مهم لهستان نیز که هر ساله دانشجویان بین الملل متعددی را برای تحصیل داروسازی در اروپا جذب می کنند عبارت اند از:

  • دانشگاه علوم پزشکی پوزنان (PUMS)

دانشگاه علوم پزشکی PUMS در پوزنان قرار دارد که یکی از شهرهای بزرگ و مهم کشور لهستان است. شهریه دریافتی این دانشگاه 8700 یورو در سال خواهد بود. امکان اسکان دانشجویان نیز در خوابگاه های دانشگاه فراهم شده است. هر دانشجو با پرداخت هزینه ای بین 80 الی 140 یورو می تواند در یکی از اتاق های دو نفره خوابگاه سکونت داشته باشد.

  • دانشگاه پزشکی سیلسیا

دانشگاه پزشکی سیلسیا در شهر کاتوویتس کشور لهستان واقع شده است. شهریه دریافتی آن نیز برای تحصیل در رشته داروسازی در اروپا 8600 یورو خواهد بود.علاوه بر این، مانند دانشگاه پزشکی  PUMS خوابگاه های دانشجویی متعددی با هزینه مناسب در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.

به عنوان مثال، هزینه اقامت در یکی از اتاق های یک نفره از خوابگاه های این دانشگاه تقریبا 160 الی 200 یورو در ماه خواهد بود.

  • مجارستان

در صورتی که بخواهید در کشور مجارستان تحصیل کنید، می توانید یکی از دو دانشگاه سملوایز (Semmelweis) یا دانشگاه دبرسن (Debrecen) را انتخاب کنید. دانشگاه دبرسن در شهر دبرسن مجارستان و دانشگاه سملوایز در پایتخت این کشور یعنی شهر بوداپست قرار دارد. هر دو این دانشگاه ها نیز از رتبه و رنک بالایی در بین دانشگاه های جهان برخوردار هستند. مدرک ارائه شده از آن ها نیر در سراسر جهان اعتبار دارد.

  • هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی دبرسن: سالانه 6800 یورو
  • هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی سملوایز: 10700 یورو در سال

با انتخاب هر کدام از این دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در اروپا از استانداردها و امکانات آموزشی یکسانی برخوردار می شوید. علاوه بر این می توانید در خوابگاه هایی مدرن اقامت کنید که دارای تمامی امکانات رفاهی برای زندگی هستند.

  • ایتالیا

کشور ایتالیا قلب گردشگری اروپا به حساب می آید و به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی مهاجران شناخته می شود. در این کشور دو دانشگاه معتبر سیه نا و دانشگاه بولونیا هستند که دانشجویان علاقه مند به تحصیل داروسازی در اروپا را جذب می کنند.

داروسازی اروپا

جمع بندی

در این مقاله از مجموعه آسپیان سعی کردیم معتبرترین و بهترین دانشگاه های اروپایی برای تحصیل در رشته داروسازی را به شما معرفی کنیم. مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک در ایران فعالیت می کند. جمهوری چک یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که 3 دانشگاه معتبر و با رنک بالا در سطح جهان دارد. هزینه زندگی و شهریه دریافتی دانشگاه های آن نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین تر است. در حالی که مانند سایر کشورهای اروپایی از به روزترین امکانات و شیوهای آموزشی برای تدریس دانشجویان خود استفاده می کند. مدرک ارائه شده از آن نیز در سراسر جهان اعتبار دارد.

مجموعه آسپیان نیز با برگزاری دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی دانشگاه های چک در ایران، روند و مراحل تحصیل در چک را بسیار ساده تر و آسان تر کرده است.

لذا در صورتی که قصد تحصیل در هر کدام از دانشگاه های چارلز، پالاتسکی و دانشگاه ماساریک و … به ویژه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در جمهوری چک را دارید؛ با مشاوران ما تماس بگیرید. یا فرم درخواست مشاوره رایگان قرار گرفته در سایت را پر کنید. مشاوران متخصص ما در کنار شما خواهند بود تا در مورد بهترین گزینه های ممکن برای تحصیل داروسازی در اروپا با شما صحبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *