پراگ در میان بهترین شهرهای دانشجویی اروپا

پراگ در میان بهترین شهرهای دانشجویی اروپا

انتخاب دانشگاه برای تحصیل، شاید مهمترین بخش از تجربه تحصیل در خارج از کشور باشد. به همین دلیل، انتخاب مکان و شهر مناسب می تواند برای بسیاری از دانشجویان بین المللی اهمیت زیادی دارد. از نوع سبک زندگی گرفته تا گزینه های سرگرمی و فرصت های شغلی، عوامل بی شماری وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند.

بر اساس رتبه بندی SGG در سال 2022، مقرون به صرفه ترین شهر اروپا پورتو است و پس از آن شهرهای پراگ و مادرید قرار دارند.

رتبه اول، شهر پورتو

در ابتدای لیست، شهر پورتو، دومین شهر بزرگ پرتغال قرار دارد. این شهر که به‌خاطر پل‌های باشکوهش شهرت دارد، دانشگاه پورتو و موسسه پلی‌تکنیک پورتو را نیز در خود جای داده است.

رتبه دوم، پراگ در میان بهترین شهرهای دانشجویی اروپا

شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک، از بسیاری جهات یک انتخاب ایده آل برای دانشجویان است. آنها در حالی که در یک شهر قرون وسطایی خارق العاده زندگی می کنند، می توانند در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کنند. و همچنین، از رویدادهای فرهنگی متعدد و زندگی شبانه متنوع لذت ببرند.

علاوه بر این مزایا، پراگ یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای اروپا است که عاملی کلیدی برای انتخاب بسیاری از دانشجویان است. بر اساس رتبه بندی StudentGoGlobal  که 250 شهر از سراسر جهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، پراگ در رتبه دوم شهرهای دانشجویی مقرون به صرفه اروپا قرار گرفت.

رتبه سوم و چهارم در اسپانیا

مادرید در رده بندی مقرون به صرفه ترین شهرها در جایگاه سوم گرفته است. پایتخت اسپانیا به خاطر مخازن غنی هنر اروپایی، از جمله آثار موزه پرادو توسط ولاسکوز، گویا و دیگر هنرمندان اسپانیایی مشهور است.

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اروپا، بارسلون نیز مکانی عالی برای دانشجویان به حساب می آید. شهر بارسلون رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. علاوه بر بسیاری از دانشگاه های بزرگ، این شهر با هنر و رویدادهای موسیقیِ پر رونق خود، دانشجویان را نیز جذب می کند.

رتبه های بعدی در لیست SGG

شهر بیرمنگام به طور غیر رسمی به عنوان دومین شهر بریتانیا شناخته می شود. این شهر مرکز فرهنگی، اجتماعی، مالی و تجاری میدلندز است.

شهرهای لیدز در انگلستان، بلفاست در ایرلند و گلاسکو در اسکاتلند، به ترتیب در رتبه های ششم، هفتم و هشتم لیست شهرهای دانشجویی مقرون به صرفه قرار دارند.

گوتنبرگ سوئد جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است. اگرچه شهرهای اسکاندیناوی به گران بودن شهرت دارند، اما این دومین شهر بزرگ سوئد به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه است. ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند نیز، در جایگاه دهم شهرهای برتر اروپایی مقرون به صرفه، قرار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و کسب اطلاعات در خصوص کشورهای اروپایی مناسب تحصیل مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

+ راهنمای کامل تحصیل در اروپا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *