همه چیز درباره زندگی در اروپا

همه چیز درباره زندگی در اروپا ( شرایط و هزینه ها )

کار و زندگی در اروپا به عنوان مکانی که فرصت ‌های شغلی بهتر، حقوق بالاتر و استاندارد زندگی بالاتر یک انتخاب بسیار ایده آل است. مزایای زندگی در این قاره سبز نیز باعث شده تا هر ساله تعداد زیادی از افراد از آسیا و کشورهای مختلف دنیا به اروپا مهاجرت کنند.

با این حال، در قاره اروپا تقریبا 46 کشور مختلف با فرهنگ، عادات، آداب و رسوم و زبان های مختلف وجود دارد. زندگی در هر یک از آن ها نیز، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل، انتخاب یک کشور، برای زندگی در اروپا کار چندان ساده ای نیست.

لذا ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، یک راهنمایی کامل به شما ارائه دهیم تا بهتر بتوانید متناسب با هدف خود از مهاجرت، بودجه و دیگر اولویت های خود، بهترین کشور اروپا را برای مهاجرت انتخاب کنید.

در این مقاله:

  • مزایای زندگی در اروپا را برای شما بیان می کنیم.
  • مهم ترین پارامترها و شاخص هایی که باید در انتخاب یک کشور اروپای در نظر بگیرید را شرح می دهیم.
  • در پایان نیز، بهترین کشورهای اروپایی برای کار و زندگی در اروپا را به شما معرفی می کنیم.

 نکته قابل توجه متقاضیان تحصیل پزشکی در اروپا

در صورتی که متقاضی تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی یا فیزیوتراپی در اروپا هستید؛ می توانید تحصیل در چک را به عنوان بهترین مقصد تحصیلی انتخاب کنید. این کشور دانشگاه های معتبر و شناخته شده ای مثل دانشگاه چارلز چک و دانشگاه پالاتسکی دارد. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در آن ها نیز در مقایسه با دیگر کشورهای اروپا بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

علاوه بر این، چون ما در مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک، آزمون ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های این کشور را در ایران برگزار می کنیم. پذیرش و تحصیل در جمهوری چک می تواند فرایندی بسیار سریع تر و مقرون به صرفه تر برای شما داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت تحصیل پزشکی در اروپا،  با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

مزایای زندگی در اروپا

مزایای زندگی در اروپا

صدها دلیل را می توان بیان کرد که چرا زندگی در اروپا می تواند شگفت انگیز باشد. با این حال، در ادامه مطلب به بعضی از مهم ترین این دلایل اشاره می کنیم.

تجربه زندگی در محیطی بین المللی

با زندگی در قاره اروپا، شما در معرض ترکیبی از همه فرهنگ های جهان هستید. با قدم زدن در خیابان، می ‌توانید چندین زبان را بشنوید و از کنار رستوران‌ هایی عبور کنید که غذاهایی متنوع از ملیت های مختلف را ارائه می دهد.

با تحصیل در یک دانشگاه اروپایی یا کار در یک شرکت اروپایی، احتمالاً افرادی از ملیت های مختلف را ملاقات خواهید کرد.

البته سطح بین المللی بودن، بسته به کشور انتخابی متفاوت است. برخی از مقاصد اروپایی به دلیل محبوبیت فزاینده ای که در بین مهاجران دارند، متنوع تر از سایرین هستند .

کیفیت بالای زندگی در اروپا

اروپا به صورت کلی، به عنوان یک قاره بسیار توسعه یافته با اقتصاد پر رونق و فرصت های شغلی متعدد شناخته می شود. البته میزان آسایش و هزینه زندگی در این قاره، متناسب با کشور محل زندگی تفاوت دارد. با این حال، می توان گفت، هر 46 کشور اروپا از اقتصاد شکوفا و رو به رشدی برخوردار هستند.

علیرغم تفاوت های کلی کشورهای اروپایی با یکدیگر، به جرات می توان گفت که همه کشورهای اروپایی استاندارد زندگی خوب و اقتصاد توسعه یافته ای را ارائه می دهند. تا جایی که می ‌توان با خیال راحت مکان زندگی در اروپا را بر اساس آب و هوا، فرهنگ، زبان و هر عامل دیگری که مهم می‌ دانید انتخاب کنید.

 بدون اینکه نگران این باشید که چگونه اولویت‌ بندی این جنبه‌ ها بر استاندارد زندگی شما تأثیر می‌ گذارد.

امکان سفر آسان و مقرون به صرفه به نقاط مختلف اروپا

درست است که کشورهای زیادی برای زندگی در اروپا وجود دارد؛ با این حال، اروپا بعد از استرالیا و اقیانوسیه کوچک ترین قاره کوچک جهان به حساب می آید. از طرفی ارگان هایی مانند اتحادیه اروپا و منطقه شینگن به شهروندان و مهاجران کشورهای عضو اجازه می دهد تا بدون محدودیت و نیاز به ویزا، از مرز کشورها عبور کنند.

این عوامل باعث شده تا بتوان به راحتی با قطار از یک طرف قاره به طرف دیگر سفر کرد. وجود بلیط های قطار interrail  نیز، سفر در اروپا را بسیار مقرون به صرفه تر می کند.

تعادل بین سنت و مدرنیزاسیون زندگی در اروپا

مردم اروپا واقعاً به تاریخ غنی خود افتخار می کند و قدردانی از گذشته در بین اکثر مردم در شهرهای اروپایی منعکس شده است. آن ها به روزهای قدیم ادای احترام می کنند و با تأثیرات متعدد فرهنگ های مختلط در طول سال ها شناخته می شوند.

اما این بدان معنا نیست که اروپا در گذشته گیر کرده است. شهروندان آن توانایی شگفت انگیزی در ایجاد تعادل بین قدردانی از تاریخ و تلاش برای نوآوری دارند. نگاه به گذشته نیز مانع از حرکت همزمان اروپا به جلو نشده است.

به عنوان مثال، شهر برلین نمونه عالی برای نشان دادن این نکته است. به دلیل سال های طولانی تقسیم آلمان شرقی و غربی، دو قسمت شهر تا به امروز بسیار متفاوت هستند.

پراگ (پایتخت جمهوری چک) نیز، یکی از شهرهای اروپایی است که ثابت می کند تاریخ غنی و نوآوری سریع، می توانند دست به دست هم دهند. این شهر به دلیل شهر زیبای قدیمی و ارزش تاریخی خود، مورد توجه مردم محلی و گردشگران قرار گرفته است. با این حال، در حال حاضر رونق اقتصادی را تجربه می کند و بسیاری از شرکت های بین المللی، دفتر مرکزی خود را در آن جا مستقر کرده اند.

مهم ترین پارامترها در انتخاب کشور برای زندگی در اروپا

مهم ترین پارامترها در انتخاب کشور برای زندگی در اروپا

در زمان تصمیم گیری برای مهاجرت به اروپا برای اینکه بتوانید متناسب با هدف و اولویت های خود، یک کشور مناسب برای زندگی انتخاب کنید؛ لازم است شاخص ها و پارامترهای مهمی را در نظر بگیرید. برخی از مهم ترین این شاخص ها و پارامترها عبارت اند از:   

هزینه های زندگی در اروپا

هزینه زندگی در قاره اروپا در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا مثل آمریکا، کانادا و … بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. با این حال، هزینه های زندگی در کشورهای مختلف اروپایی نیز با یکدیگر تفاوت دارد. به نحوی که می توان آن ها را به دو دسته کشورهای گران و ارزان اروپا برای زندگی تقسیم کرد.

به عنوان مثال، زندگی در کشورهایی مثل، لهستان، جمهوری چک، بلغارستان، کرواسی، استونی و …؛ می تواند بسیار ارزان تر از زندگی در کشورهایی چون انگلیس، دانمارک، سوئیس، سوئد و فنلاند باشد.

در زیر برای آشنایی بهتر شما، هزینه های تقریبی زندگی در اروپا در برخی از گران ترین و ارزان ترین کشورها (بدون احساب هزینه اجاره) را بیان می کنیم:

هزینه های ماهانه در کشورهای گران اروپایی هزینه های ماهانه در کشورهای ارزان اروپایی
دانمارک 1,050.4 یورو جمهوری چک 748.5 یورو
هلند 990.7 یورو لهستان 620.1 یورو
انگلستان 877.0 یورو اسپانیا 721.9 یورو
سوئد 819.8 یورو اسلواکی 680.0 یورو
سوئیس 1,613.2 یورو استونی 793.4 یورو
نروژ 1,108.0 یورو پرتغال 616.8 یورو
فنلاند 959.5 یورو کرواسی 683.1 یورو
ایرلند 1,032.4 یورو لیتوانی  710.8 یورو

 

نکات قابل توجه

  • هزینه های زندگی در کشورهایی چون فرانسه، آلمان، ایسلند و بلاروس در حد متوسط است. لذا نمی توان آن ها را در لیست گران ترین ها یا ارزان ترین ها قرار داد.
  • کشورهایی چون جمهوری چک و لهستان با توجه به هزینه های پایین زندگی و در مقابل ارائه زندگی باکیفیت می تواند یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای زندگی در اروپا باشد. به ویژه برای افراد و دانشجویانی که به دنبال یک مقصد مهاجرتی ارزان برای زندگی یا تحصیل در این قاره هستند.
  • لهستان یکی از کشورهای ارزان اروپایی که امکان دریافت اقامت آن با استفاده از سرمایه گذاری تجاری چون خرید ملک و … وجود دارد. (سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در این کشور، در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است.)

درباره نحوه و شرایط مهاجرت تحصیلی به این دو کشور و دریافت اقامت سرمایه گذاری لهستان، می توانید از مشاوران ما در مجموعه آسپیان کمک بگیرید.

میزان مالیات و درآمد کشورهای اروپایی

میزان درآمد و مالیات در کشورهای توسعه یافته رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. به این صورت که هر چه میزان درآمد در کشور انتخابی شما برای زندگی در اروپا بالاتر است؛ باید انتظار پرداخت مالیات بیشتری را در آن کشور داشته باشید.

در بین کشورهای اروپایی، بلغارستان کمترین میزان مالیات (تقریبا 10 درصد) را دارد. اتریش نیز بیشترین میزان مالیات (تقریبا 55 درصد) را دارد.

میزان مالیات دریافتی در کشورهای مختلف اروپا:

  • اتریش: 55 درصد
  • بلژیک: 53 درصد
  • جمهوری چک: 23 درصد
  • دانمارک: 55 درصد
  • استونی: 20 درصد
  • فنلاند: 53 درصد
  • فرانسه: 55 درصد
  • آلمان: 47 درصد
  • مجارستان: 15 درصد
  • سوئد: 52 درصد

نرخ بیکاری در کشورهای اروپا

یکی از موارد مهم دیگری که برای زندگی در اروپا باید به آن توجه کرد؛ نرخ بیکاری در کشور انتخابی است. هر چه میزان نرخ بی کاری در یک کشور بالاتر باشد؛ پیدا کردن کار در آن کشور سخت تر است و بالعکس هر چه نرخ بی کاری پایین تر باشد؛ خیلی سریع تر و راحت تر می توان کار پیدا کرد.

در بین کشورهای اروپایی، اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری را در میان کشورهای اتحادیه اروپا در ماه ژوئن با 11.7 درصد و پس از آن یونان با 11.1 درصد ثبت کرد. در آن سوی طیف، مالت با 2.6 درصد کمترین نرخ بیکاری را به ثبت رساند و پس از آن جمهوری چک و لهستان با 2.7 درصد پایین ترین نرخ بیکاری را دارند. قرار دارند.

زبان در کشور اروپایی انتخابی

انگلیسی زبان رایج ارتباط در سراسر جهان است و اروپا نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته سطح تسلط ملی به زبان انگلیسی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. به صورت معمول نیز امکان کار و زندگی در اروپا به زبان انگلیسی وجود دارد.

در دانشگاه های اغلب کشورهای اروپا مثل جمهوری چک و … نیز، تحصیل به زبان انگلیسی ممکن است. با این حال، در بعضی از کشورها مثل، فرانسه، آلمان و … حساسیت بیشتری نسبت به استفاده از زبان مادری وجود دارد.

از طرفی، در نهایت برای گرفتن اقامت و اخذ شهروندی از یک کشور اروپایی، نیاز است که به زبان آن کشور مسلط باشید.

اقامت و گرفتن پاسپورت برای زندگی در اروپا

به صورت معمول، مهاجران بعد از گذشت 5 سال از حضور در کشور انتخابی و پرداخت مالیات می توانند اقامت دائم و پاسپورت آن کشور به دست آورند. با این حال، هر یک از کشورهای اروپایی قوانین مهاجرتی متعددی را تعیین می کنند. به همین دلیل، تعداد سال های حضور در یک کشور و دیگر قوانین مربوط به دریافت اقامت و دریافت پاسپورت می تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال، در کشور مجارستان بعد از گذشت 7 الی 8 سال به مهاجران پاسپورت اعطا می شود. در حالی که این زمان در کشور اسپانیا 10 سال است.  

معرفی بهترین کشور برای کار و زندگی در اروپا

سخت است که بگوییم «بهترین» کشور برای زندگی کدام است. زیرا افراد مختلف اولویت‌ های متفاوتی دارند و آنچه ممکن است برای یک فرد مناسب‌ تر باشد؛ ممکن است برای دیگری بهترین نباشد.

با این حال، زمانی که به رتبه بندی های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) نگاه می کنیم که کشورها را بر اساس شاخص هایی چون درآمد، تحصیلات، سلامت، تعادل کار و زندگی، ایمنی، ارتباطات اجتماعی، کیفیت محیطی و رضایت از زندگی و … دسته بندی می کند؛ برخی از کشورها هر ساله در لیست بهترین کشورها برای کار و زندگی در اروپا قرار می گیرند.

از این کشورها عبارت اند از:

  • فنلاند
  • نروژ
  • دانمارک
  • هلند
  • سوئیس
  • ایسلند
  • سوئد
  • لوکزامبورگ
  • جمهوری چک
  • آلمان
  • بلژیک
  • انگلستان
  • ایرلند
  • اتریش

سخن پایانی

افراد برای مهاجرت و زندگی در اروپا اروپا از روش های مختلفی چون کار، تحصیل، سرمایه گذاری و … اقدام می کنند. در صورتی که هدف شما از مهاجرت، تحصیل در اروپا است، ما تحصیل در جمهوری چک را به ویژه برای تحصیل پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی به شما پیشنهاد می دهیم.

تحصیل در این کشور می تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد که مهم ترین آن ها:

  • ارزان بودن: به دلیل پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در چک؛ همچنین برگزاری دوره های فاندیشن و آزمون ورودی دانشگاه های چک به وسیله همکاران ما در مجموعه آسپیان.
  • سریع و راحت بودن فرایند مهاجرت تحصیلی شما: به دلیل سابقه و تجربه کارشناسان و وکلای مهاجرتی ما در زمینه اعزام دانشجو به چک؛ همچنین انجام گرفتن تمامی مراحل پذیرش شما از دریافت ویزای تضمینی چک تا گرفتن خوابگاه در چک و … برای شما عزیزان.

علاوه بر این، در صورتی که به دنبال سرمایه گذاری در اروپا هستید؛ ما کشور لهستان را برای این کار پیشنهاد می دهیم.

شما می توانید اطلاعات دقیق و کاملی را درباره تحصیل در چک، شرایط زندگی در اروپا و سرمایه گذاری در لهستان را از مشاوران ما دریافت کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *