ارزان ترین روش اقامت اروپا

معرفی ارزان ترین روش اقامت اروپا

زمانی که بحث ارزان ترین روش اقامت اروپا از طریق تحصیل به میان می آید؛ راه کارها و نکات مختلفی را باید در نظر گرفت تا ارزان ترین و بهترین کشور اروپا را برای تحصیل انتخاب کرد. قاره اروپا با ارائه آموزش باکیفیت شناخته می شود . با این حال، هزینه دریافت ویزای تحصیلی، شهریه دانشگاه، هزینه زندگی و … در اکثریت کشورهای اروپا بالا است.

به صورت کلی، هزینه تحصیل در کشورهای اروپای شرقی در مقایسه با کشورهای اروپای غربی مقرون به صرفه تر و ارزان تر است. اما در بین کشورهای اروپای غربی نیز برخی از کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارند که تحصیل در آن ها می تواند بسیار مقرون به صرفه و ارزان باشد.

ما در ادامه لیستی از ارزان ترین کشورهای اروپا برای تحصیل؛ همچنین نکاتی که برای مهاجرت تحصیلی ارزان به اروپا باید به آن توجه کنید را ارئه می دهیم.

جمهوری چک ارزان ترین روش اقامت اروپا

عوامل قابل توجه برای تجربه ارزان ترین روش اقامت اروپا از طریق تحصیل

زمانی که به دنبال مهاجرت تحصیلی ارزان به اروپا هستید باید به برخی از نکات تاثیرگذار در هزینه های تحصیلی توجه کنید که عبارت اند از:

نمایندگی داشتن دانشگاه انتخابی در ایران

به شما توصیه می شود که دانشگاهی را انتخاب کنید که دارای نمایندگی در ایران است. زیرا این موضوع می تواند تاثیرچشمگیری در کاهش هزینه های شما برای تحصیل در اروپا داشته باشد.

به عنوان مثال، مجموعه ما تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران است. ما در مجموعه آسپیان خدمات مختلفی را برای متقاضیان تحصیل در چک انجام می دهیم تا در نهایت بتوانند ارزان ترین و در عین حال، سریع ترین روند تحصیل در اروپا را طی کنند. به عنوان مثال:

  1. دوره های فاندیشن دانشگاه های چک برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … را در ایران ارائه می دهیم.
  2. آزمون های ورودی دانشگاه های چک را مانند دوره های فاندیشن در ایران برگزار می کنیم تا متقاضیان نیازی به صرف هزینه برای سفر به چک نداشته باشند.
  3. ویزای تحصیلی چک را به صورت تضمینی برای شما عزیزان دریافت می کنیم. در نتیجه موضوع ریجکت شدن ویزا و صرف هزینه مجدد برای دریافت ویزا برای شما پیش نخواهد آمد.
  4. و …

مشاوران ما می تواننند اطلاعات بیشتری درباره تحصیل در چک و خدماتی که برای تحصیل در این کشور از ما دریافت خواهید کرد را در اختیار شما قرار دهند. لذا توصیه می کنیم حتما با آن ها تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها نهایت استفاده را ببرید.

شهریه دانشگاه

از دیگر نکات مهم برای طی کردن ارزان ترین روش اقامت اروپا از طریق تحصیل، توجه به مبلغ شهریه است. شما باید در مورد شهریه های دانشگاه ها یا کالج های کشورهای مختلف تحقیق و مقایسه کنید. برخی از کشورها، به ویژه در اروپا، آموزش های کم هزینه یا بدون شهریه را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. به همین دلیل، به گزینه های جذابی برای کسانی تبدیل شده اند که به دنبال دانشگاه هایی با کیفیت و دارای شهریه مقرون به صرفه هستند.

در ادامه لیستی از این دانشگاه ها و کشورها معرفی می کنیم.

هزینه زندگی

هزینه زندگی بسته به کشور و شهر انتخابی شما می تواند بسیار متفاوت باشد. لذا بهتر است هزینه هایی مانند اقامت، غذا، حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی و سایر نیازهای روزانه را در نظر بگیرید. سپس به دنبال مقاصدی باشید که هزینه زندگی کمتری دارند. اما همچنان کیفیت زندگی خوبی را حفظ می کنند.

فرصت های شغلی در حین و بعد از تحصیل

از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار که در زمان انتخاب ارزان ترین روش اقامت اروپا از طریق تحصیل باید به آن فکر کنید؛ اجازه کار در زمان تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی است. این موضوع از دو جهت اهمیت دارد. اول اینکه با کار کردن در زمان تحصیل، بهتر می توانید هزینه های تحصیل در اروپا را مدیریت کنید.

از طرف دیگر، در صورتی که قوانین کشور انتخابی به شما این اجازه را بدهد که بعد از فارغ التحصیلی برای پیدا کردن شغل در آن کشور بمانید؛ می توانید با پیدا کردن کار، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید و در اروپا اقامت کنید.

ایمنی و کیفیت زندگی

در حالی که بر مقرون به صرفه بودن تمرکز می کنید؛ بسیار مهم است که ایمنی و کیفیت زندگی را در ارزان ترین کشور انتخابی خود برای تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید. در مورد امنیت، امکانات مراقبت های بهداشتی، ثبات اجتماعی و تنوع فرهنگی کشور انتخابی، برای اطمینان از یک محیط آموزشی مساعد و لذت بخش تحقیق کنید.

بهترین کشورها و دانشگاه ها برای تجربه طی کردن ارزان ترین روش اقامت اروپا

ارزان‌ ترین کشورها برای تحصیل در اروپا که چشم ‌اندازهای شغلی امیدوار کننده‌ ای را در صنایع و بخش ‌های مختلف ارائه می‌ دهد. همچنین به دانشجویان این امکان را می ‌دهد تا فرصت‌ های شغلی مختلف را کشف کنند.

در عین حال، نرخ پذیرش برای دانشجویان بین المللی در این کشورها به طور کلی معقول است. علاوه بر این، کیفیت آموزشی دانشگاه‌ های آن ها نیز، بسیار قابل توجه خواهد بود؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جمهوری چک ارزان ترین روش اقامت اروپا

جمهوری چک یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل در اروپا است که با تحصیل در آن می توانید  ارزان ترین روش اقامت اروپا را تجربه کنید. زیرا هزینه زندگی و تحصیل در کشور چک در مقایسه با اکثریت کشورهای اروپایی پایین تر است. دانشگاه هایی با رنکینگ بالا و شناخته شده در سطح بین الملل نیز دارد که با تحصیل در آن ها آینده شغلی تضمین شده ای خواهید داشت.

این کشور به خاطر قلعه‌ ها، معماری و شهرک ‌های آبگرم معروف است. یک مقصد توریستی محبوب برای گردشگران نیز به حساب می آید. علاوه بر این، جمهوری چک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و از دارا بودن موقعیت مرکزی در اروپا سود می برد. همچنین با قطار از شهرهایی مانند برلین، مونیخ، وین یا براتیسلاوا فقط چند ساعت فاصله دارد. به همین دلیل، در زمان اقامت در چک می توانید خیلی سریع و راحت به هر یک از کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.

دلیل اصلی اینکه اقامت در چک می تواند ارزان ترین روش اقامت اروپا باشد، هزینه های پایین تحصیل و زندگی در این کشور است. هزینه ماهانه زندگی در چک متناسب با سبک زندگی و عادات بودجه بندی دانشجو می تواند 823-1071 یورو در ماه باشد. میانگین شهریه برای تحصیل در دوره های انگلیسی زبان دانشگاه های چک نیز تقریبا 6250 یورو در سال است.

علاوه بر این، دانشجویان در حین تحصیل در چک این اجازه را دارند تا 20 ساعت در هفته و تمام وقت در تعطیلات تابستانی کار کنند. همچنین بعد از فارغ التحصیلی نیز، به آن ها 9 ماه فرصت داده می شود تا بتوانند با پیدا کردن کار در چک اقامت اروپا را دریافت کنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه های چک

تحصیل در چک شرایط ساده ای دارد. به صورت معمول دانشگاه های این کشور مانند دیگر دانشگاه های اروپا برای پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … آزمون ورودی برگزار می کنند. اما آزمون ورودی دانشگاه های چک بر خلاف دیگر دانشگاه های اروپا در ایران برگزار می شود. همین امر نیز یکی از دلایلی است که تحصیل در جمهوری چک را ارزان ترین روش اقامت اروپا می کند.

ما در مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چارلز و پالاتسکی چک، هر ساله آزمون ورودی برای تحصیل در این دانشگاه ها را در ایران برگزار می کنیم.

شما می توانید با کارشناسان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان اطلاعات کاملی درباره تحصیل در چک، زمان آزمون ورودی و … به دست آوردید. یا اینکه فرم درخواستی که در سایت قابل مشاهده است را تکمیل، سپس برای کارشناسان ما ارسال کنید تا بتوانند در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

لهستان ارزان ترین روش اقامت اروپا

 لهستان یکی از کشورهای زیبا اما کوچک اروپایی است که با انتخاب آن می توانید ارزان ترین روش اقامت اروپا را تجربه کنید. این کشور زیبا بین آلمان و روسیه قرار دارد و به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی خود شناخته شده است.

لهستان جزو ارزان ترین کشورها برای تحصیل در اروپا به حساب می آید. بسیاری از دانشگاه های آن نیز تحصیلات عالی را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهند. تحصیل به زبان رسمی لهستان که اغلب دانشجویان بومی برای تحصیل در آن ها پذیرش می شوند، رایگان است. با این حال، برنامه های زبان انگلیسی بسته به دانشگاه و برنامه ممکن است چند هزار یورو در سال هزینه داشته باشد.

البته تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور نیز در مقایسه با کشورهای اروپای غربی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. به این شکل که هزینه تحصیل در دوره های انگلیسی در مقاطع مختلف دانشگاه های لهستان می تواند به شرح زیر باشد:

  • مقطع لیسانس: 2000 الی 3000 یورو در سال (برخی رشته ها مانند مهندسی تا 5000 یورو)
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: حدود 3500 یورو در سال ( MBA 8000 الی 12000 یورو در سال)
  • مقطع دکترا: رایگان

هزینه های بسیار پایین زندگی و اجازه کار به دانشجویان در حین تحصیل نیز، از دلایلی مهمی است که می توان لهستان را به سپری کردن ارزان ترین روش اقامت اروپا انتخاب کرد. هزینه زندگی در لهستان می تواند 400 – 700 یورو در ماه باشد. دانشجویان نیز این اجازه را دارند که 20 ساعت در هفته در طول تحصیل و 40 ساعت در هفته در تعطیلات کار کنند.

بعد از فارغ التحصیلی نیز می توانند تا 9 ماه در لهستان اقامت کنند و به دنبال کار بگردند.

آلمان

آلمان یکی دیگر از کشورهای ارزان اروپا برای تحصیل است که با انتخاب آن می توان ارزان ترین روش اقامت اروپا را تجربه کرد. این کشور به دلیل کیفیت آموزش عالی در سراسر جهان شناخته شده است. سیستم آموزشی آن نیز، نه تنها به دلیل کیفیت، بلکه به دلیل مقرون به صرفه بودن مشهور است. در واقع، هم دانشجویان اتحادیه اروپا و هم دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می توانند به صورت رایگان در آلمان تحصیل کنند.

البته جدای از پرداخت نکردن شهریه، زندگی در آلمان برای دانشجویان می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

این موضوع درست است که هزینه زندگی در کشور آلمان نسبتاً بالا است. اما این امر درباره دانشجویان صادق نیست. به غیر از اقامتگاه های دانشجویی ارزان قیمت، دانشجویان در آلمان در تعدادی از خدمات دولتی و خصوصی تخفیف می گیرند.

این کشور همچنین دارای رشته ها و دانشگاه های متنوعی است. اگر آلمانی بلد نیستید، نگران نباشید، شما می توانید زودتر به آلمان بروید تا برای تحصیل خود آماده شوید و زبان آلمانی را یاد بگیرید. یه عنوان مثال، یک گزینه عالی برای یادگیری زبان آلمانی دوره های زبان آلمانی در VHS است.

اتریش

اتریش از دیگر کشورهایی است که متقاضیان با انتخاب آن می توانند تجربه ارزان ترین روش اقامت اروپا را داشته باشند. در حقیقت دانشجویان بین المللی در اتریش می توانند با هزینه بسیار کم، تجربه تحصیلی با کیفیت بالا را در اتریش به دست آورند. علاوه بر شهریه پایین برای دانشجویان بین المللی، دانشگاه های اتریش به دانشجویان خارجی خود خدمات مقرون به صرفه زیادی از جمله مسکن ارزان، مراقبت های بهداشتی و حتی برخی بورسیه ها را ارائه می دهند.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه های اتریش برای دانشجویان بین الملل از 762 یورو در هر ترم تحصیلی شروع می شود. هزینه های زندگی نیز متناسب با سبک زندگی دانشجو می تواند از 1048 الی 1304 یورو در ماه متغییر باشد که حدود یک سوم مبلغی است که در لندن یا نیویورک باید بپردازید.

علاوه بر این، به دانشجویان این اجازه داده می شود تا در حداکثر 20 ساعت در هفته در زمان تحصیل کار کند. بعد از فارغ التحصیلی نیز، بتواند تا 1 سال در اتریش اقامت داشته باشد.

سخن پایانی ارزان ترین روش اقامت اروپا

 در این مقاله چند کشور ارزان اروپا برای تحصیل و زندگی را معرفی کردیم که با دریافت اقامت آن ها، در حقیقت ارزان ترین روش اقامت اروپا را تجربه خواهید کرد. ما از بین کشورهای معرفی شده جمهوری چک را برای دریافت ارزان اقامت اروپا پیشنهاد می دهیم.

این کشور:

  • دانشگاه هایی معتبر با شهریه ای مقرون به صرفه دارد.
  • هزینه زندگی در آن پایین و ارزان خواهد بود.
  • امکانات آموزشی و رفاهی مختلفی را در اختیار دانشجویان بین الملل قرار می دهد.
  • آزمون ورودی دانشگاه های آن برای تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و … توسط ما در ایران برگزار می شود.
  • مدرک دانشگاه های آن از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران معتبر است.
  • ما در مجموعه آسپیان با تکیه بر سال ها تجربه خود برای اعزام متقاضیان تحصیل در چک، ویزای چک را به صورت تضمینی برای شما دریافت می کنیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های چک، می توانید با مشاوران و کارشناسان باتجربه ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید. ما در مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، دقیق ترین و کامل ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهیم.

راهنمای انتخاب بهترین کشور اروپا برای اقامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *