صفر تا صد شرایط گرفتن اقامت اروپا

هدف اکثریت افرادی که تصمیم به مهاجرت چه از طریق تحصیل، کار و … می گیرند؛ دریافت اقامت دائم اروپا است. به همین دلیل، اطلاع از شرایط گرفتن اقامت اروپا چه به صورت دائم یا موقت برای متقاضیان مهاجرت به کشورهای این قاره یک الزام است. 

اروپا 50 کشور مستقل و 6 کشور وابسته دارد. به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی برای مهاجران نیز شناخته می شود و سالانه بیش از 2.7 میلیون خارجی به اتحادیه اروپا نقل مکان و مهاجرت می کنند.

مهاجران به دلایل مختلفی از جمله چشم انداز کاری بیشتر، دستمزدهای بالاتر، استانداردهای زندگی بالاتر و کمک های بهتر دولتی و … تصمیم می گیرند به اروپا مهاجرت کنند. در صورتی که شما نیز علاقه مند به مهاجرت و دریافت اقامت اروپا هستید؛ برای آشنایی با شرایط گرفتن اقامت اروپا در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید با کسب آگاهی بیشتر روند مهاجرت خود را خیلی ساده تر و راحت تر طی کنید.  

پیشنهاد ما برای متقاضیان تحصیل در اروپا

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در اروپا به ویژه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی یا فیزیوتراپی هستید؛ ما تحصیل در جمهوری چک را به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم. تحصیل در این کشور از جهات مختلفی (از لحاظ سرعت، راحتی، مقرون به صرفه بودن) می تواند برای شما سودمند باشد. زیرا:

  • دانشگاه های چک در سطح جهان شناخته شده اند و آموزش باکیفیتی را در سطح اروپا ارائه می دهند. در صورتی که شهریه دریافتی آن ها برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقایسه با دیگر دانشگاه های اروپا ارزان تر است.
  • شرایط گرفتن اقامت اروپا از طریق تحصیل در چک روند ساده و راحتی دارد. زیرا کارشناسان ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک، می توانند زمینه پذیرش راحت و سریع را برای شما فراهم کنند. همچنین ویزای کشور چک را به صورت کاملا تضمینی و بدون هیچ نوع ریجکتی و اتلاف وقت برای شما دریافت خواهند کرد.
  • آزمون ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های چک بر خلاف دیگر دانشگاه های اروپا در ایران (توسط مجموعه آسپیان- تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک) برگزار می شود. این امر ضمن راحت طی شدن مسیر مهاجرتی، هزینه های شما را نیز کاهش می دهد.
  • کشور چک از کشورهای زیبای اروپا با مراکز گردشگری فوق العاده است. هزینه زندگی در آن نیز در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه یافته اروپا، پایین و ارزان خواهد بود.

در صورتی که به دنبال تحصیل راحت و ارزان در یک دانشگاه رنک بالا در سطح بین الملل هستید؛ حتما با مشاوران ما تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان، اطلاعات کاملی درباره تحصیل در جمهوری چک کسب کنید.

شرایط گرفتن اقامت اروپا به صورت دائم

در صورتی که هدف شما دریافت اقامت دائم اروپا است؛ ابتدا باید با استفاده از یکی از روش های مهاجرتی مثل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری و … به صورت موقت وارد خاک کشور مورد نظر خود شوید. سپس بعد از گذشت مدت زمانی معین، متناسب با قوانین کشوری که انتخاب کرده اید، اقدامات لازم برای دریافت اقامت اروپا را انجام دهید.

 با این حال که قوانین و شرایط گرفتن اقامت اروپا در کشورهای مختلف تا حدی بایکدیگر متفاوت است. اما به صورت کلی شما برای دریافت اقامت اروپا باید حداقل شرایط زیر را داشته باشید.

  • مطابق با قوانین کشور انتخابی حداقل 5 سال یا بیشتر در کشور مقصد زندگی کرده باشید.
  • برای سکونت خود و اعضای خانواده محل سکونت مناسبی داشته باشید.
  • توانایی مالی لازم برای تامین مخارج زندگی خود و خانواده را ثابت کنید.
  • از سیستم اجتماعی و حقوقی کشور انتخابی؛ همچنین آداب و رسوم و فرهنگ مردم آن کشور درک درستی داشته باشید.
  • به زبان رسمی کشور انتخابی تسلط کاملی داشته باشید.

شرایط گرفتن اقامت اروپا با مهاجرت تحصیلی

نکات مهم درباره شرایط گرفتن اقامت اروپا با مهاجرت تحصیلی

دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت از طریق تحصیل یک روش مستقیم برای دریافت اقامت دائم اروپا به حساب نمی آید. با این حال، یکی از بهترین روش هایی است که افراد می توانند برای دریافت اقامت اروپا انتخاب کنند. به این صورت که دانشجو می تواند بعد از فارغ التحصیلی در کشور انتخابی خود کار پیدا کند. سپس با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری، در آن کشور اقامت داشته باشد. بعد از آن نیز، در صورت داشتن شرایط گرفتن اقامت اروپا برای دریافت اقامت دائم اروپا اقدام کند. 

نکته مهمی که در زمان انتخاب یکی از کشورهای اروپایی وجود دارد؛ این است که یکی از کشورهای حوزه شینگن مثل کشور چک و … را برای تحصیل انتخاب کنید. زیرا در این صورت می توانید از مزایای ویزای اتحادیه اروپا استفاده کنید. یعنی در زمان تحصیل یا پس از تحصیل، به کشورهای عضو این اتحادیه سفر کنید. همچنین به دنبال پیدا کردن کار در هر یک از این کشورها بگردید و با مشغول به کار شدن در هر یک از آن ها، اقامت کنید.

شرایط گرفتن اقامت اروپا از طریق تحصیل، متناسب با کشور انتخابی می تواند کمی تفاوت باشد. با این حال، برای تحصیل در تمامی دانشگاه های اروپا، شرایط کلی و واحدی مثل داشتن مدرک تحصیلی دوره قبل، مدرک زبان، تمکن مالی و … وجود دارد.

در مورد شرایط مهاجرت تحصیلی و گرفتن پذیرش از دانشگاه های اروپا 3 نکته مهم وجود دارد که حتما باید به آن توجه کنید. از این نکات عبارت اند از:

مهارت زبانی

تعداد زیادی از کشورهای اروپا مثل، لهستان، آلمان، فرانسه، نروژ و … وجود دارند که امکان تحصیل رایگان یا ارزان متقاضیان بین الملل را به شرط تسلط به زبان رسمی کشور خود فراهم کرده اند. به همین دلیل برای تحصیل در آن ها باید یک مدرک معتبر که تسلط به آن زبان را ثابت می کند را ارائه داد.

اغلب دانشگاه ها و کشورهای اروپا نیز دوره های خود را برای دانشجویان بین الملل به زبان انگلیسی برگزار می کنند. به همین دلیل، از متقاضیان خود می خواهند که مدرک زبان انگلیسی معتبر را با نمره ای مناسب مثلا آیلتس 6 و … ارائه دهند.

البته این نکته نیز بسیار جالب است که امکان تحصیل در اروپا بدون نیاز به مدرک زبان نیز وجود دارد.  به این صورت که برخی از کشورها، این امکان را برای دانشجویان بین الملل فراهم کرده اند که با شرکت در دوره های آمادگی زبان، برای تحصیل در دوره تحصیلی آماده شوند.

به عنوان مثال، کشور چک یکی از این کشورها است. شما با شرکت در دوره های آمادگی زبان، که توسط مجموعه ما در ایران برگزار می شود؛ می توانید تسلط لازم به زبان انگلیسی پیدا کنید. سپس بدون نیاز به مدرک در دانشگاه ها انتخابی پذیرش شوید.

محدودیت سن

از دیگر شرایط گرفتن اقامت اروپا از طریق تحصیل، باید به محدودیت سنی دانشگاه های اروپا برای پذیرش دانشجویان بین الملل اشاره کرد. شرایط سنی برای تحصیل در دانشگاه ها در کشورهای مختلف اروپا با یکدیگر متفاوت است. به این صورت که برای تحصیل در برخی از آن ها مثل انگلیس و … حساسیت و سخت گیری بیشتری نسبت به سن و گپ تحصیلی می شود.

اما در برخی دیگر مثل کشورهای حوزه اسکاندیناوی، جمهوری چک، لهستان و … توجه چندانی به سن و گپ تحصیلی دانشجو نمی شود.

موقعیت کار در زمان دانشجویی و پس از فارغ التحصیلی

در زمان صحبت از شرایط گرفتن اقامت اروپا وجود موقعیت کار در کشور انتخابی در زمان تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی بسیار اهمیت دارد. زیرا در صورتی که شما بتوانید در حین تحصیل مشغول به کار شوید. یا پس از فارغ التحصیلی این فرصت را داشته باشید که در کشور مقصد به دنبال کار بگردید و مشغول به کار شوید؛ می توانید ویزای تحصیلی را به کاری تبدیل کنید. سپس با اقامت در کشور انتخابی، شرایط لازم برای دریافت اقامت را فراهم کنید.

خوشبختانه اغلب کشورهای اروپایی به ویژه کشورهایی که نرخ بی کاری کمتر و و شرایط اقتصادی مطلوبی دارند؛ به دانشجویان بین الملل اجازه کار در حین تحصیل را می دهند. همچنین در اغلب کشورهای اروپایی می توان بعد از فارغ التحصیلی 6 ماه الی یک سال برای پیدا کردن کار در کشور انتخابی سکونت داشت. سپس با پیدا کردن کار مناسب همراه با پرداخت بیمه و مالیات و اقامت در کشور انتخابی واجد شرایط گرفتن اقامت اروپا شد.

بنابراین تحصیل در اروپا می تواند یکی از بهترین راه ها برای دریافت اقامت اروپا باشد. به این شرط که بتوانید کاری مناسب در این کشور پیدا کنید.

به این مورد نیز توجه داشته باشید که مطابق با قوانین برخی از کشورهای اروپایی مثل انگلستان، دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در صورتی مشغول به کار نباشند؛ باید سریعا این کشور را ترک کنند و فرصتی برای ماندن و پیدا کردن کار به آن ها داده نمی شود.

لذا در صورتی که هدف شما دریافت اقامت اروپا از طریق تحصیل است؛ حتما قوانین کشور انتخابی خود را بررسی کنید.

شرایط گرفتن اقامت اروپا مهاجرت کاری

نکات مهم درباره شرایط گرفتن اقامت اروپا مهاجرت کاری

برای کار کردن در یکی از کشورهای اروپایی و گرفتن اقامت اروپا، همیشه مجبور به تحصیل در کشور مقصد نیستید. شما می توانید با استفاده از روش های مهاجرتی زیر در کشور مقصد خود مشغول به کار شوید:

  • جاب آفر (Job Offer): در این شیوه شما با یک کارفرما در کشور مقصد به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کنید. سپس با دریافت پیشنهاد کاری از او، اقدام به مهاجرت کاری می کنید.
  • نیروی کار متخصص (skilled worker): با مراجعه به سایت های کاریابی یا فعالیت در شبکه های اجتماعی چون لینکدین و … درخواست کار برای کارفرما ارسال می کنید. سپس در صورت قبولی اقدام به مهاجرت می کنید.
  • جاب سیکر (JOB SEEKER): با دریافت ویزای جاب سیکر، برای پیدا کردن به کشور مقصد بروید. البته این ویزا 6 ماه اعتبار دارد و قابل تمدید نیست.
  • دریافت ویزای اوسبیلدونگ آلمان: با این ویزا می توانید در دوره های کارورزی 2 الی 4 ساله آلمان شرکت کنید. سپس در صورت قبولی مشغول به کار در این کشور شوید.

شرایط گرفتن اقامت اروپا از طریق مهاجرت کاری مطابق با قوانین کشور انتخابی تا حدی متفاوت است. با این حال برای کار در اغلب کشورهای اروپایی به مدرک تحصیلی، سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی (حداقل 3 سال)، مدرک زبان و رزومه حرفه‌ ای نیاز دارید.  

فاکتور مهمی که برای مهاجرت کاری و پیدا کردم کار در اروپا باید در نظر داشته باشید این است که هر کشور که نرخ بیکاری کمتری دارد؛ شانس پیدا کردن کار در آن بیشتر است.

نکات مهم درباره شرایط گرفتن اقامت اروپا با مهاجرت سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از سریع ترین راه ها برای دریافت اقامت اروپا به حساب می آید. در این روش شما با توجه به میزان سرمایه خود، نوع کسب و کار و تجارت، شرایط فردی و … یک کشور مناسب را برای اقامت در اروپا انتخاب می کنید.

کشورهای مختلف اروپا مطابق با سیاست های خود در حوزه مهاجرت، روش های مختلفی را برای سرمایه گذاری در اختیار مهاجران قرار می دهند. به عنوان مثال، در برخی از کشورهای اروپا مثل لهستان، پرتغال، یونان و اسپانیا می توان با خرید ملک اقامت این کشورها را به دست آورد. سپس با رعایت قوانین و مقرارت کشور انتخابی اقامت دائم آن ها را دریافت کرد.

از دیگر روش های محبوب برای سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی نیز می توان به سرمایه گذاری در اقتصاد، راه اندازی و ثبت یک شرکت در اروپا، خرید کسب و کار و سرمایه گذاری در فرانچایز اشاره کرد.

 شرایط گرفتن اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری، متناسب با شیوه و قوانین کشور انتخابی متفاوت خواهد بود. با این حال، به صورت کلی این شرایط می تواند به شرح زیر باشد:

  • دارا بودن حداقل 18 سال
  • بدهی نداشتن به کشور مقصد
  • برخورداری از شرایط جسمانی و سلامتی مناسب
  • توانایی لازم برای سرمایه گذاری
  • دارا بودن تمکن مالی برای زندگی در کشور انتخابی
  • ثابت کردن گردش مالی به وسیله سفارت کشور مقصد
  • دارا بودن سابقه مدیریت یک بیزینس یا کسب و کار
  • نداشتن ریجکتی ویزا در سال های قبل

سخن پایانی

شرایط گرفتن اقامت اروپا متناسب با شیوه مهاجرتی شما؛ همچنین قوانین کشور انتخابی می تواند جزئیات و استثنائات زیادی داشته باشد. اطلاع دقیق از این جزئیات نیز می تواند نقش موثری در رسیدن شما به هدف داشته باشد. لذا توصیه می شود در این باره از مشاوران مهاجرتی کمک بگیرید.

در صورتی که قصد تحصیل در اروپا را دارید می توانید اطلاعات کاملی را از مشاوران ما در مجموعه آسپیان دریافت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *