معرفی دانشگاه استراوا

آشنایی با دانشگاه استراوا جمهوری چک

دانشگاه استراوا (Ostravska univerzita ) به عنوان یک موسسه مدرن، پویا و چالش برانگیز، یک محیط بین المللی کاملا مناسب برای تحصیل در تمامی زمینه های علمی فراهم کرده است. در صورتی که قصد تحصیل در جمهوری چک و این دانشگاه را دارید؛ با ما در ادامه مقاله همراه باشد تا تمامی اطلاعات لازم برای اخذ پذیرش این دانشگاه و تحصیل در آن را دریافت کنید. 

معرفی دانشگاه استراوا

موسسه آموزش عالی استراوا  یک دانشگاه مدرن، پویا و فعال برای تحصیل در جمهوری چک است. این دانشگاه شش دانشکده دارد که هر کدام از آن ها توسط یک متخصص در رشته خود؛ همچنین یک محقق و فردی با دید باز و اشتیاق آشکار به نوآوری اداره می شود.

دانشکده‌ها، سازمان ‌های دانشجویی و مؤسسات علمی این دانشگاه نیز هر ساله صدها رویداد عمومی از جمله کارگاه ‌های آزاد، سخنرانی ‌ها و سمینار ها؛ همچنین رویدادهای تجربی، گردهمایی‌ های بین‌ المللی، نمایشگاه‌ های هنری، کنسرت‌ ها و نمایش ‌های تئاتر را برگزار می کند.

در مرکز شغلی درون دانشگاهی دانشگاه استراوا نیز، دانشجویان به طور فعال هدایت می‌ شوند تا استعدادهای پنهان را بیابند. در نتیجه بتوانند رویکردی فعالانه برای حرفه خود ایجاد کنند.

این عوامل در کنار آموزش باکیفیت دانشجویان توسط این دانشگاه، باعث شده تا این دانشگاه به طور فعال به نیازهای جامعه و بازار کار پاسخ دهد. تا جایی که مطابق با آمار منتشر شده از خود دانشگاه، 95 درصد از فارغ التحصیلان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی در رشته تحصیلی خود کار پیدا می کنند.

دانشگاه استراوا

همکاری های بین المللی دانشگاه استراوا

موسسه آموزش عالی استراوا از مزایای دوره های کارآموزی در خارج از کشور برای دانشجویان خود آگاه است. بنابراین تلاش می کند تا بیشترین تعداد دانشجو را در آن مشغول کند. از برنامه های بین الملل این دانشگاه به جز برنامه معروف اروپایی Erasmus+ باید به قراردادهای همکاری متعدد این دانشگاه با دانشگاه های ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، چین، مکزیک، تایلند، ژاپن، استرالیا، آرژانتین و … اشاره کرد.

علاوه بر این، دانشگاه استراوا یکی از اعضای فعال در انجمن های ملی و بین المللی متعدد چون IFMSA, Czechoslovak Association of Medics, FyzioCafé, ErgoCafé و … است. به همین دلیل می تواند زمینه تحصیل  اشتغال دانشجویان خود در سایر کشورها و دانشگاه های معتبر جهان را فراهم کند.

رتبه و رنک دانشگاه استراوا

موسسه آموزش عالی استراوا یکی از دانشگاه های مشهور در سطح بین المللی برای تحصیل در اروپا است که فارغ التحصیلان شناخته شده زیادی در سطح جهان دارد. تیم های ورزشی این دانشگاه در مسابقات متعددی پیروز شده اند و کنفرانس ها و کارگاه های بین المللی متعددی برای دانشجویان در دانشگاه برگزار می کند؛ همچنین بورسیه ها و کمک های مالی متعددی به آن ها ارائه می دهد.

تمامی این عامل باعث شده تا دانشگاه استراوا رتبه و رنک بالایی در سطح بین الملل داشته باشد که عبارت اند از:

  • رتبه جهانی بر اساس موسسه US News: 1416
  • رتبه جهانی در QS: 1001 -1200
  • رتبه جهانی در سایت THE: 1201
  • رنک جهانی در GTU: 882
  • رتبه در اروپا بر اساس سایت US News: 528
  • رتبه در اروپا بر اساس سایت QS: 145
  • رتبه در اروپا بر اساس سایت THE: 361

آدرس و موقعیت دانشگاه استراوا

موسسه آموزش عالی استراوا در منطقه و شهر استراوا قرار گرفته است. این شهر سومین شهر بزرگ جمهوری چک به حساب می آید و در نزدیکی رشته کوه های زیبا و مکان های طبیعی، نزدیک مرز لهستان و اسلواکی قرار گرفته است.

شهر استراوا به زیباترین پایتخت های اروپا دسترسی دارد و به خاطر زندگی شبانه پر جنب و جوش خود به شهرت رسیده است. علاوه بر این، به دلیل قرارگیری دو دانشگاه VSB و استراوا در آن، یک شهر دانشجویی به حساب می آید. زیرا به صورت تقریبی بیش از 10 درصد از جمعیت آن را دانشجو تشکیل می دهد.

دانشجویان دانشگاه استراوا که برای تحصیل در چک به شهر استراوا می آیند؛ می توانند از برخی از بهترین مناظر و رویدادهای فرهنگی اروپا لذت ببرند که در این شهر، مطابق با سلیقه هر فردی ارائه می شود. به عنوان مثال می توانند از تئاترها، گالری ‌های هنری، کلوپ ‌ها و کافه ‌های منحصربه‌ فرد آن؛ همچنین فضای سبز عمومی به خوبی پرورش یافته نظیر مسیرهای پیاده ‌روی و دوچرخه ‌سواری در رشته کوه زیبای Beskydy نهایت استفاده را ببرند.

برنامه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه استراوا

موسسه آموزش عالی استراوا در شش دانشکده دانشگاهی و دو موسسه سازماندهی شده است. برنامه های تحصیلی نیز در مقاطع  کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. از بهترین برنامه های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه برای تحصیل در چک عبارت اند از:

نام دوره

طول دوره مهلت ارسال درخواست تاریخ شروع برنامه زبان تدریس

شهریه تحصیلی

دکتر پزشکی  (MD)

6 سال انگلیسی 8500 یورو در سال
کارشناسی ارشد ریاضی 2 الی 4 سال 30 آوریل 2022 سپتامبر2022 انگلیسی

2500 یورو در سال

کارشناسی ارشد فیلولوژی انگلیسی

2 الی 4 سال 30 آوریل 2022 سپتامبر2022 انگلیسی 2600 یورو در سال
لیسانس ریاضی 3-5 سال 30 آوریل 2022 سپتامبر2022 انگلیسی

2500 یورو در سال

 

برای کسب اطلاعات لازم درباره تحصیل در رشته های مختلف این دانشگاه با مشاوران و متخصصان ما در آسپیان تماس بگیرید.

دانشگاه استراوا جمهوری چک

دانشکده پزشکی دانشگاه استراوا

دانشکده پزشکی موسسه آموزش عالی استراوا، جوان ترین و مدرن ترین دانشکده پزشکی جمهوری چک است که هر ساله دانشجویان بین الملل زیادی را از نقاط مختلف جهان، برای تحصیل پزشکی در چک، به سمت خود جذب می کند. این دانشکده در نزدیکی بیمارستان دانشگاه استراوا قرار دارد که شامل تعدادی از ادارات بسیار تخصصی، دو بیمارستان بزرگ دیگر در شهر استروا؛ همچنین تعدادی از موسسات پزشکی و بهداشتی در سراسر منطقه، چه در بخش عمومی، چه در بخش خصوصی است.

در این دانشکده از به روزترین شیوه ها و تجهیزات آموزشی نظیر شبیه سازها، سیستم پخش زنده از تئاترهای عملیاتی انتخاب شده در بیمارستان دانشگاه و …. استفاده می شود. آموزش عملی نیز در گروه های کوچک سازماندهی شده است تا دانش آموزان بتوانند ارتباط فرد با بیماران را تجربه کنند.

برنامه تحصیلی اصلی که توسط این دانشکده در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، برنامه پزشکی عمومی 6 ساله با مدرک کارشناسی ارشد پزشکی (MD) است. برای اخذ پذیرش و تحصیل در این دوره تحصیلی پزشکی، نیازی به داشتن مدرک لیسانس نیست و شما بعد از اتمام دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی خود می توانید مراحل لازم برای اخذ این دانشکده را از طریق مجموعه آسپیان طی کنید.

مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران است و دوره های فاندیشن؛ همچنین آزمون های ورودی دانشگاه این کشور را در تهران برگزار می کند. در صورتی که هر گونه سوالی در مورد تحصیل در جمهوری چک دارید، مشاوران ما در آسپیان، آماده پاسخگویی به تماس های شما هستند.

دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه استراوا

طول دوره تحصیل پزشکی در چک 6 سال تحصیلی است. در دو سال اول، برنامه درسی اصولاً دروس نظری (بیوشیمی، زیست شناسی، فیزیک، آناتومی، بافت شناسی، فیزیولوژی و ….) را پوشش می دهد. سال سوم تحصیل شامل دوره های پیش بالینی (پاتوفیزیولوژی، آسیب شناسی) است و دانشجویان را برای مطالعه دروس بالینی (جراحی، داخلی) آماده می کند.

در سال های چهارم و پنجم، دانشجویان دوره های کارآموزی را در کلینیک ها و بخش های فردی انجام می دهند. سال آخر تحصیل به آموزش عملی قبل از فارغ التحصیلی اختصاص دارد که در طی آن دانشجویان در کلینیک ها و بخش ها زیر نظر پزشکان مجرب کار می کنند. همچنین دانشجویان دانشگاه استراوا در طول تحصیل، 9 هفته آموزش عملی (در ایام تعطیلات) را می گذرانند که در طی آن به تدریج با نحوه عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی و مراحل عملی آشنا می شوند. مطالعات با امتحانات دولتی در پنج موضوع تکمیل می شود. کل برنامه (به جز دوره های زبان چک و آموزش عملی) نیز به زبان انگلیسی انجام می شود.

امکانات دانشگاه استراوا

موسسه آموزش عالی استراوا پردیس های شهری با زیرساخت های مدرن و امن دارد. دانشجویان در این پردیس ها، از امکانات مختلفی چون غذاخوری، کتاب فروشی، منطقه تفریحی، سالن مطالعه، مرکز فرهنگی، استادیوم، زمین های ورزشی، ساختمان های دانشگاهی و مرکز اورژانس و … برخوردار هستند.

باشگاه ‌ها و سازمان ‌های دانشجویی متعددی نیز در این پردیس ها وجود دارد که رویدادها، کارگاه ‌ها و فعالیت‌ های مختلفی را برگزار می‌ کنند. رسانه های دانشجویی متعددی نیز شامل نشریات، کانال های ویدئویی و بیانیه های مطبوعاتی هستند که دانشجویان در حین تحصیل در چک می توانند از آن ها استفاده کنند. 

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه استراوا

موسسه آموزش عالی استراوا، خوابگاه های متعددی را برای دانشجویان خود در نقاط مختلف شهر استراوا تعیین کرده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوابگاه دانشجویی جان اوپلتال (Jan Opletal Halls of Residence)

این خوابگاه دانشجویی  خوابگاه هلادنوف (Hladnov) نیز نامیده می شود و در مرکز شهر قرار دارد. فاصله این خوابگاه تا اکثر دانشکده های دانشگاه 10 دقیقه با مینی بوس است. از امکانات آن برای دانشجویان نیز می توان به اتاق های دو تخته تا چهار تخته با حمام و آشپزخانه مشترک در راهروها، همراه با سالن بدنسازی یا “اتاق پیانو” برای ورزشکاران و نوازندگان اشاره کرد.

علاوه بر این، وعده غذایی به صورت صبحانه، ناهار و شام گرم با قیمت مناسب و ارزان نیز به دانشجویان ارائه می شود.

  • خوابگاه دانشجویی پوروبا (Poruba)

 خوابگاه دانشجویی پوروبا با مرکز شهر و دانشکده های دانشگاه استراوا کمی فاصله دارد و فاصله آن با دانشگاه به صورت تقریبی 20 دقیقه با تراموا است. با این حال در منطقه ای بسیار زیبا قرار گرفته است. لذا به دانشجویان این امکان را می دهد تا از محیط زیبای منطقه پوروبا -که شامل پارک ‌ها، مراکز خرید و ورزشی زیادی است- لذت ببرند.

البته با توجه به قرار گرفتن این خوابگاه در نزدیکی بیمارستان دانشگاه، یک انتخاب بسیار مناسب برای دانشجویانی است که در دانشکده پزشکی دانشگاه استراوا مشغول به تحصیل هستند.

  • خوابگاه دانشجویی kampuspalace

خوابگاه kampuspalace می تواند یک انتخاب فوق العاده برای دانشجویانی باشد که به دنبال یک خوابگاه مدرن، در مرکز شهر هستند. این خوابگاه خصوصی است و با اکثر دانشکده های دانشگاه، فاصله نزدیکی دارد.

اتاق های آن نیز به تازگی بازسازی شده اند و با اتاق های یک تخته، دو تخته و سه تخته، همراه با حمام اختصاصی و آشپزخانه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

  • خوابگاه ویستا (Vista)

فاصله این خوابگاه تا مرکز شهر، تقریباً 20 دقیقه با تراموا است. با این حال تمام چیزهایی که دانشجویان دانشگاه استراوا نیاز دارند را در اختیار آن ها قرار می دهد.

اتاق های این خوابگاه به صورت یک نفره، دو نفره و سه نفره با گزینه ای از اتاق استاندارد یا استاندارد پلاس ارائه می شود. دور تا دور خوابگاه را نیز محیط و فضای باز و طبیعت احاطه کرده که مناسب پیاده روی برای رفتن به نقاط مختلف شهر استراوا است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خوابگاه های دانشجویی دانشگاه و هزینه اقامت در آن ها با مشاوران ما در آسپیان تماس بگیرید.

جمع بندی

دانشگاه استراوا یک دانشگاه مدرن و پویا برای تحصیل در اروپا است. در صورتی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید، بهتر است با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

مجموعه ما تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران است و می تواند راهنمایی های لازم برای اخذ پذیرش آسان دانشگاه های این کشور، با هزینه ای مقرون به صرفه را در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *