بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

اقامت از طریق سرمایه گذاری به یک مسیر قانونی اشاره دارد که به سرمایه گذاران و خانواده های آن ها اجازه می دهد تا با سرمایه گذاری از یک کشور خارجی اقامت بگیرند. این بدان معنی است که شهروندان غیر اتحادیه اروپا می توانند یک کشور خاص را به عنوان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری انتخاب کنند. سپس به کمک آن اقامت دریافت کنند.

کشورهای زیادی را می توان به عنوان بهترین کشور برای سرمایه گذاری معرفی کرد. ما در ادامه این مقاله از مجموعه آسپیان، 13 عدد از بهترین کشورها؛ همچنین میزان سرمایه لازم برای دریافت اقامت از آن ها را برای شما بیان می کنیم.

البته در صورتی که به دنبال یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت در یک کشور اروپایی هستید؛ ما سرمایه گذاری در لهستان را به عنوان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری پیشنهاد می دهیم. کارشناسان ما با تجربه و دانش خود در زمینه سرمایه گذاری در لهستان، می ‌توانند به شما در تمام مراحل دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور کمک کنند.

خدمات ما در مجموعه آسپیان در زمینه سرمایه گذاری در لهستان شامل موارد زیر است:

  • مشاوره و راهنمایی در زمینه انتخاب نوع کسب و کار مناسب
  • کمک به شما در زمینه صفر تا صد ثبت شرکت در لهستان
  • بهره‌گیری از وکلای مجرب کشور لهستان
  • کمک به شما برای کسب درآمد ارزی از ابتدای ورود به لهستان
  • دریافت کارت اقامت موقت و اقامت دائم لهستان

بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

انواع روش ها برای سرمایه گذاری در بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

در زمان انتخاب بهترین کشور برای سرمایه گذاری باید در نظر داشته باشید که تقریبا بیش از 6 روش مختلف برای سرمایه گذاری در خارج از کشور وجود دارد. با این حال، هر یک از کشورهای جهان، متناسب با قوانین و مقررات مهاجرتی خود، تعداد محدودی از این روش ها را جهت اخذ اقامت در اختیار مهاجران قرار می دهند.

یعنی تمامی روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور، منجر به اخذ اقامت نمی شود. لذا بعد از انتخاب کشور؛ همچنین شیوه سرمایه گذاری مورد نظر خود، باید تحقیقات لازم را انجام دهید تا متوجه شوید شیوه انتخابی در کشور مورد نظر شما منجر به اقامت می شود یا خیر.

به عنوان مثال، شیوه خرید ملک در کشورهای محدودی مثل ترکیه، اسپانیا، پرتغال، یونان و لهستان منجر به دریافت اقامت می شود. کشورهایی چون کانادا و استرالیا نیز بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری به شیوه کارآفرینی و راه اندازی استارت آپ هستند. زیرا از روز اول به همه متقاضیان موفق به دریافت ویزای استارت آپ، اقامت دائم ارائه می دهد.

به صورت کلی از روش های محبوب سرمایه گذاری در خارج از کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، چه از طریق خرید ملک یا اجاره ملک
  • خرید بیزینس در اروپا
  • سرمایه گذاری از طریق نوآفرینی
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و استارت آپ
  • سرمایه گذاری از طریق فرانچایز
  • خرید اوراق قرضه
  • خودحمایتی یا همان اقامت تمکن مالی
  • Donation یا اهدای پول به کشور مقصد

کشورهای مختلف متناسب با قوانین خود یک یا چند روش را جهت اخذ اقامت ارائه می دهند. دیگر مسیرها را نیز به منظور افزایش سرمایه و کسب سود در اختیار متقاضیان می گذارند.

بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

معرفی بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

با توجه به تعداد زیادی از کشورها برای انتخاب، ما جدولی آماده کردیم. شما در این جدول می توانید روش های سرمایه گذاری موجود در بهترین کشورها که آثار اقامتی به دنبال دارد را مشاهده کنید. همچنین در این جدول، حداقل مبلغ سرمایه گذاری، انواع سرمایه گذاری ها و اعتبار ویزا آمده است تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

کشوربرنامهحداقل سرمایه گذاری (دلار آمریکا)حداقل سرمایه گذاری (پول محلی)نوع سرمایه گذاریاعتبار
لهستان
استرالیاویزاهای نوآوری تجاری و سرمایه گذاری 788875 دلارAUD 1,250,000کسب و کار4-5 سال (قابل تمدید)
اتریشبرنامه اقامت سرمایه گذار104995 دلار100000 یوروکسب و کار2 سال (قابل تمدید)
کانادابرنامه ویزای استارتاپ54700 دلار75000 دلار کاناداکسب و کارتا زمانی که سرمایه گذاری حفظ شود، دائمی است.
قبرسویزای طلایی / طرح اقامت دائم315,425 دلار300000 یوروخرید ملک

سرمایه سهمی
5 سال (قابل تمدید)
فرانسهطرح پاسپورت استعدادیابی21030 دلار20000 یوروکسب و کار4 سال (قابل تمدید)
آلمانویزای کارآفرینی آلمان یا ویزای خوداشتغالی378510 دلار360000 یوروکسب و کار3 سال (قابل تمدید)
یونانبرنامه ویزای طلایی262,855 دلار250000 یورو خرید ملک
خرید اوراق قرضه دولتی
5 سال (قابل تمدید)
لوکزامبورگبرنامه سرمایه گذار524,840 دلار500000 یوروکسب و کار3 سال (قابل تمدید)
هلندطرح سرمایه گذار خارجی 1,312,095 دلار1,250,000 یوروکسب و کار3 سال (قابل تمدید)
سوئداجازه اقامت خوداشتغالی18000 دلار200000 کرونکسب و کار2 سال (قابل تمدید)
انگلستانویزای Innovator Founder1540 دلار1270 پوندکسب و کار3 سال (قابل تمدید)
ایالات متحده آمریکابرنامه سرمایه گذار مهاجر EB-5800000 دلارسرمایه گذاریگرین کارت مشروط به مدت 2 سال اعتبار دارد و سپس تمدید می شود.

اطلاعات بیشتر درباره بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

در زیر اطلاعات بیشتری درباره کشورهایی که از آن ها در جدول بالا نام بردیم را ارائه می دهیم:

لهستان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

لهستان یکی از قوی ترین و بهترین پاسپورت های جهان را ارائه می دهد . این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که ویزای آن به شما آزادی رفت و آمد در قاره اروپا؛ همچنین دسترسی بدون ویزا به ایالات متحده را می دهد.

علاوه بر این، لهستان از کشورهای ارزان اتحادیه اروپا به حساب می آید. لذا زندگی و سرمایه گذاری در آن، به بودجه کمتری نیاز دارد. این عوامل لهستان را به بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

سرمایه گذاری در این کشور از طریق خرید املاک و مستغلات، راه اندازی کسب و کار و … امکان پذیر خواهد بود. در صورتی که علاقه مند به دریافت اقامت لهستان هستید با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید تا اطلاعات کاملی درباره نحوه، مبلغ مورد نیاز و … برای دریافت اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری را به دست می آورید.

چه انتظاری می توانید از مشاوره رایگان خود با تیم مشاوره ما داشته باشید؟

  • در پایان مشاوره، متوجه خواهید شد که آیا واجد شرایط سرمایه گذاری در لهستان هستید یا خیر تا زمان و هزینه خود را صرف تحقیق نکنید.
  • به هر سوال خاصی که در مورد برنامه و فرآیند درخواست دارید پاسخ خواهیم داد.
  • تیم مشاوره ما هر مرحله از فرآیند را با جزئیات توضیح می دهد تا بدانید با انتظارات شما مطابقت دارد یا خیر.
  • به شما کمک می کنیم بهترین برنامه و گزینه سرمایه گذاری در لهستان را انتخاب کنید.

استرالیا

برنامه ویزای نوآوری و سرمایه گذاری استرالیا، بر اساس میزان سرمایه گذاری دارای چندین زیرمجموعه است:

  • ویزای Business Innovation Stream : برای دریافت این نوع ویزا حداقل دارایی فرد باید 790960 دلار (1250000 دلار استرالیا)باشد.
  • ویزای سرمایه گذاری Investor Stream : برای دریافت این ویزا باید حداقل 1,581,925 دلار (2,500,000 AUD) برای  راه اندازی کسب و کار در یکی از ایالات و یا مناطق استرالیا، سرمایه گذاری کرد.
  • ویزای Significant Investor stream: افرادی که قصد سرمایه گذاری حداقل 3,163,850 دلار (5,000,000 AUD؛ همچنین انجام فعالیت ‌های سرمایه‌گذاری و کسب ‌و کار به مدت حداقل 5 سال در استرالیا را دارند؛ می توانند این ویزا را دریافت کنند.
  • ویزای Premium Investor stream: به سرمایه گذاری حداقل 9,491,550 دلار (15,000,000 AUD) در  استرالیا و یا کمک‌ های بشردوستانه در این کشور نیاز است.

کانادا

کانادا به عنوان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری محبوبیت بسیار زیادی دارد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای دریافت ویزای سرمایه گذاری این کشور، بین 250000 تا 350000 دلار است.

با این حال، طبق برنامه های مهاجرت فدرال، حداقل یا حداکثر نیاز سرمایه گذاری تعیین نشده است. میزان سرمایه گذاری شما نیز، در نهایت به نوع کسب و کاری که قصد دارید در کانادا فعالیت کنید؛ همچنین محل کسب و کار و رقابت در صنعت و حوزه کاری بستگی دارد.

اتریش

در صورتی که اتریش را به عنوان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری انتخاب کنید؛ کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارید باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • سرمایه حداقل 104995 دلاری (100000 یورو به بالا) را وارد اتریش کند.
  • باید مشاغل زیر مجموعه ای را در اتریش ایجاد کند یا برخی مشاغل در این کشور را پوشش دهد.
  • کسب و کار شما باید از اهمیت قابل توجهی در سراسر منطقه برخوردار باشد.
  • یک استارت آپ برای ارائه محصولات یا خدمات نوآورانه ایجاد کنید یا با یک شرکت استارت آپی قرارداد ببندید. با اثبات اینکه سرمایه حداقل 31500 دلار (30000 یورو) را در اختیار دارید؛ همچنین سهم سهام شما از شرکت حداقل 50٪ است.

قبرس بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

قبرس یکی دیگر از کشورهایی است که می توان از آن به عنوان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری نام برد. با استفاده از شیوه های سرمایه گذاری در حوزه املاک و خرید ملک؛ همچنین ثبت شرکت و ایجاد کسب و کار در این کشور می توان اقامت آن را به دست آورد. حداقل مبلغ لازم برای سرمایه گذاری در این کشور نیز  315,425 دلار (300,000 یورو) خواهد بود.

فرانسه

بر خلاف سایر اکثریت کشورهای مختلف اتحادیه اروپا، فرانسوی ها از سرمایه گذاری های غیرفعال مانند سرمایه گذاری در املاک یا اوراق قرضه دولتی در ازای دادن اقامت به مهاجران استقبال نمی کنند. با این حال، شرایط و ضوابط جذابی را برای کارآفرینان و استارت آپ ها در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا ارائه می دهد. به عنوان مثال شما با اثبات اینکه می توانید در اقتصاد فرانسه تاثیر مثبتی داشته باشید؛ می توانید ویزای تلنت فرانسه PASSEPORT TALENT و به دنبال آن اقامت این کشور را دریافت کنید.

سرمایه مورد نیاز برای دریافت اقامت فرانسه به عنوان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری عبارت اند از:

  • حداقل 315425 دلار (300000 یورو) برای احداث یک شرکت و تجارت جدید یا مدیریت یک شرکت
  • حداقل 21030 دلار (20000 یورو) برای ایجاد یک استارت آپ نوآورانه

آلمان

طرح ویزای سرمایه گذار آلمان برای کارآفرینان خارجی یا افراد تجاری خوداشتغال است که حداقل 378510 دلار (360000 یورو) برای افتتاح یک تجارت یا شرکت در آلمان سرمایه گذاری می کنند.

یونان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

در صورتی که یونان را به عنوان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری انتخاب می کنید؛ می توانید با یکی از دو روش زیر اقامت این کشور را دریافت کنید:

  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات: سرمایه گذاران باید حداقل 262,855 دلار (250,000 یورو) یا 525,710 دلار (500,000 یورو) متناسب با موقعیت مکانی، در یک ملک مسکونی یا تجاری در یونان سرمایه گذاری کنند. ملک خریداری شده باید در مناطقی واقع شده باشد که توسط دولت یونان تعیین شده است.
  • سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک: سرمایه گذاران باید حداقل 400،000 یورو در یک صندوق سرمایه گذاری مشترک که در یونان فعالیت می کند، سرمایه گذاری کنند. این صندوق ها باید در زمینه های زیر فعالیت کنند:
  • توسعه زیرساخت
  • انرژی تجدیدپذیر
  • فناوری
  • گردشگری

لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از جذاب ترین مقاصد تجاری در سراسر جهان است. برای کسانی که این کشور را به عنوان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری انتخاب می کنند؛ 4 گزینه سرمایه گذاری وجود دارد:

  • سرمایه گذاری حداقل 500000 یورو در یک شرکت موجود در لوکزامبورگ (با فعالیت های تجاری، صنعتی یا صنایع دستی) و تعهد به حفظ اشتغال موجود به مدت پنج سال.
  • سرمایه گذاری حداقل 500000 یورو در یک شرکت جدید لوکزامبورگ (با فعالیت های تجاری، صنعتی یا صنایع دستی) و تعهد به ایجاد حداقل پنج شغل در سه سال آینده.
  • حداقل 3 میلیون یورو برای سرمایه گذاری یا ساختار مدیریتی موجود یا جدید، با دفتر ثبت شده در لوکزامبورگ، که باید دارای محتوای مناسب باشد.
  • حداقل 20 میلیون یورو با سپرده گذاری در یک موسسه مالی مستقر در لوکزامبورگ، که باید حداقل برای پنج سال نگهداری شود.

هلند

هلند نیز یکی از کشوهایی است که به عنوان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری شناخته می شود. اگر حداقل 1,312,095 دلار (1,250,000 یورو) در یک شرکت نوآور هلندی (استارت آپ، سرمایه گذاری مخاطره آمیز و …) سرمایه گذاری کنید. همچنین متعهد به ایجاد حداقل 10 شغل در عرض 5 سال آینده شوید؛ می توانید موفق به دریافت اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری شوید.

سوئد

سوئد برنامه خاصی ندارد که از طریق آن سرمایه گذار خارجی را جذب کند یا ویزای موقت/دائم بدهد. با این حال، برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که خوداشتغال هستند و قصد راه اندازی کسب و کار را دارند؛ ویزای سرمایه گذاری ارائه می دهد.

 در صورتی که این کشور را به عنوان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری انتخاب کرده اید؛ باید مالک حداقل 50% سهام یک شرکت سوئدی شوید. همچنین ثابت کنید که حداقل تمکن مالی  18000 دلار (200000 کرون) یا بیشتر برای تامین هزینه های زندگی خود را دارید. این مبلغ در صورت به همراه داشتن همسر و دیگر افراد تحت تکفل بیشتر خواهد بود.

همچنین برای ثبت شرکت در این کشور، به طرح تجاری قوی و یا استرونگ بیزینس پلن نیاز دارید که ثابت می کند تجارت شما برای اقتصاد این کشور منافع مالی و اقتصادی به همراه دارد. همچنین به حداقل 2 سال سابقه کاری در حوزه تخصصی خود نیاز دارید. 

انگلستان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

انگلستان یکی از کشورهای محبوب است که بسیاری از افراد آن را بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری می دانند. ویزای سرمایه گذاری TIER1 این کشور، یکی از سریع ترین و مطمئن ترین راه ها برای اخذ اقامت انگلستان است. دریافت این ویزا مستلزم سرمایه‌گذاری حداقل 2،000،000 پوندی به مدت 5 سال، در اوراق قرضه شرکتی، سرمایه سهام و … در شرکت‌های فعال و تجاری ثبت شده در انگلستان است.

این ویزا یک گزینه عالی برای سرمایه گذارانی به حساب می آید که سرمایه لازم را دارند و می خواهند اقامت دائم و شهروندی انگلستان را با سرمایه گذاری دریافت کنند. علاوه بر این، متقاضیان با افزایش میزان سرمایه تا 5 میلیون پوند می تواند پروسه سرمایه گذاری را با سرعت بیشتری طی کنند. به صورتی که بعد از 3 سال سرمایه گذاری اقامت دائم انگلستان را به دست آورند.

آمریکا

آمریکا در صورتی که برای سرمایه گذاری در آن با افراد خبره مشورت کنید، بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری است. البته برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور باید روش هایی مثل سرمایه گذاری در املاک و صندوق های سرمایه گذاری را فراموش کنید.

به صورت کلی، دو برنامه اصلی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد که عبارت اند از:

  • ویزای مهاجرتی EB-5
  • ویزای غیر مهاجرتی E-2

برای دریافت ویزای EB-5 شما به حداقل 800000 دلار برای سرمایه گذاری در مناطق کم جمعیت و حداقل 1,050,000 دلار برای سرمایه گذاری در مناطق پرجمعیت نیاز دارید.

سخن پایانی بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

با کسب اطلاعات در مورد 13 کشور شناخته شده به عنوان بهترین کشور برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری ؛احتمالاً در مورد انتخاب کشور برای سرمایه گذاری احساس آمادگی و اطمینان بیشتری می کنید.

در صورتی که از بین کشورهای معرفی شده، علاقه مند به دریافت اقامت لهستان هستید؛ ما می توانیم به شما کمک کنیم.

ما می توانیم به شما در زمینه خرید ملک در لهستان، ایجاده کسب و کار و فرانچایز در این کشور کنیم. لذا به خدمات ما نگاهی بیندازید؛ مجموعه رو به رشد املاک لهستان را بررسی کنید؛ یا از کارشناسان ما در مجموعه آسپیان کمک بگیرید.

کارشناسان ما آماده ارائه اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری در لهستان و دریافت اقامت اروپا به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *