بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل

بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل

می خواهید برای تحصیل به اروپا بروید؛ اما نمی دانید کدام کشور را انتخاب کنید؟. ما در ادامه مقاله برای کمک به شما لیستی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور را به شما معرفی می کنیم.

ما برای انتخاب و معرفی این کشورهای اروپایی به شما، تحقیقات زیادی انجام دادیم؛ همچنین نیازهای متقاضیان ایرانی برای تحصیل در یک کشور خارجی را بررسی کردیم. در پایان نیز با در نظر گرفتن معیارهای مشخصی، برخی از کشورها را به عنوان بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل انتخاب کردیم.

به عنوان مثال از جمله معیارهای ما برای انتخاب برترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به اروپا عبارت اند از:

  • کیفیت آموزشی بالا
  • فرهنگ و سبک زندگی
  • فرصت هایی که برای افزایش روابط اجتماعی و پیدا کردن دوستان جدید در اختیار دانشجویان می گذارد.
  • زبان تدریس در دانشگاه
  • هزینه زندگی در کشور
  • شهریه و هزینه تحصیل دانشجویان

البته پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که کشور چک را برای تحصیل در اروپا انتخاب کنید. زیرا جمهوری چک از تمامی معیارهای لازم از جمله کیفیت آموزشی بالا، دارا بودن دانشگاه های معتبر در سطح بین الملل، هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه و … برخوردار است.

از همه مهم تر، برخلاف دیگر کشورها، دوره های فاندیشن و آزمون ورودی دانشگاه های آن در ایران و توسط مجموعه ما (مجموعه آسپیان) برگزار می شود. همین امر نیز باعث می شود تا روند مهاجرت تحصیلی شما با آرامش خاطر بیشتر و البته صرف هزینه کمتر صورت بگیرد.

همکاران و مشاوران مهاجرتی ما نیز با تکیه بر تجربه خود، دریافت ویزای چک و پذیرش سریع شما در دانشگاه انتخابی را به صورت تضمین شده انجام می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در جمهوری چک می توانید از مشاوره رایگان مشاوران ما استفاده کنید.

بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل

معرفی بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل

در حال حاضر اروپا یکی از محبوب ترین مکان ها برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید. اما با وجود تمامی مزایای تحصیل در اروپا، تصمیم گیری درباره این که در چه کشوری تحصیل کنیم بسیار چالش برانگیز است. زیرا هر کشوری فرهنگ و جذابیت منحصر به فردی دارد. گزینه ها و کشورهای اروپایی برای انتخاب نیز نامحدود به نظر می رسند.

برای تسهیل فرآیند تصمیم ‌گیری شما، فهرستی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور در سال 2023 را گردآوری کرده ‌ایم. از این کشورها عبارت اند از:

آلمان

آلمان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین الملل است و با 11 کشور مختلف اروپایی مرز مشترک دارد. به همین دلیل، به یکی از بزرگ ترین مراکز اقتصادی اروپا تبدیل شده است. دانشجویان نیز با تحصیل در آن فرصت های شغلی متنوع و زیادی را در اختیار خواهند داشت.

محبوبیت رو به افزایش کشور آلمان و تبدیل شدن آن به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل ؛تا حد زیادی به دلیل مقرون به صرفه یا حتی رایگان بودن دوره های تحصیلی دانشگاه های این کشور است. علاوه بر این، رو به افزایش بودن تعداد دوره های تحصیلی برگزار شده به زبان انگلیسی در این کشور؛ از دیگر دلایل جذب دانشجویان بین الملل به آلمان برای تحصیل در اروپا به حساب می آید.

آلمان در بین بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دانشجویان بین المللی رتبه دوم را دارد. از محبوب ترین و معتبرترین دانشگاه های آن که هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین الملل پذیرش می کند نیز عبارت اند از:

  • دانشگاه هومبولت برلین
  • دانشگاه صنعتی برلین
  • دانشگاه بین المللی علمی کاربردی IU
  • دانشگاه بن
  • دانشگاه فنی آخن

میانگین شهریه دانشگاه های آلمان در یک ترم تحصیلی 3960 یورو است. هزینه زندگی در این کشور نیز تقریبا 877.0 یورو خواهد بود.

ایتالیا

ایتالیا در بین بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل رتبه دهم را کسب کرده است. این کشور از محبوب ترین مقاصد تحصیلی و گردشگری در اروپا به حساب می آید. هر ساله نیز هزاران دانشجو و گردشگر خارجی به این کشور می روند.

در صورتی که شما علاقه مند به تحصیل در رشته های هنر، معماری یا تاریخ جهان هستید؛ تحصیل در این کشور می تواند برای شما ایده آل باشد. از بهترین دانشگاه های ایتالیا نیز که برای تحصیل در این کشور توصیه می شود عبارت اند از:

  • دانشگاه پلی‌تکنیک تورین
  • دانشگاه سیه‌ نا
  • دانشگاه پاویا

میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا حدود 1500 یورو در سال است. هزینه زندگی در این کشور نیز مقرون به صرفه و تقریبا 805.0 یورو در ماه خواهد بود.

فرانسه، بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در اروپا

فرانسه در فهرست برترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است. در این کشور بیش از 3500 موسسه آموزش عالی و دانشگاه دولتی وجود دارد. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی فرانسه بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. به صورت معمول نیز، دولت با ارائه یارانه تحصیلی آن را پرداخت می کند. مدرک تحصیلی از دانشگاه های این کشور را نیز، می توان با حدود 200 یورو در سال (17000 INR) دریافت کرد.

با این حال، دانشگاه‌ های خصوصی گران‌ تر هستند و سالانه 20000 یورو (17 لک INR) دریافت می‌ کنند. در زیر لیستی از برخی از دانشگاه های معتبر فرانسه که می توان برای تحصیل در اروپا انتخاب کرد، آورده شده است.

  • دانشگاه سوربن
  • انستیتو پلی تکنیک پاریس
  • دانشگاه پاریس

 دانشجویان بین الملل برای زندگی در فرانسه تقریبا به 886.3 یورو در ماه احتیاج دارند.

 جمهوری چک، از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل

جمهوری چک با نام پایتخت آن شهر پراگ شناخته می شود. این شهر با داشتن قلعه های متعدد و خانه هایی با سقف شیروانی نارنجی رنگ، تمامی گردشگران را مسحور خود می کند. به دلیل داشتن چند عدد از معتبرترین دانشگاه های جهان نیز، هر ساله دانشجویان خارجی زیادی را پذیرش می کند.

معتبرترین دانشگاه جمهوری چک، دانشگاه چارلز است. این دانشگاه دانشکده های مختلفی در مناطق مختلف شهر پراگ، شهر پیلزن و هرادتس کرالووه دارد. بعد از دانشگاه چارلز، دانشگاه های دیگر چک مثل دانشگاه پالاتسکی و دانشگاه ماساریک از دانشگاه هایی هستند که اعتبار بالایی در سطح بین الملل دارند. دانشجویان خارجی زیادی را نیز به خود جذب می کنند.

از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان ایرانی، کشور چک را به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل انتخاب می کنند؛ عبارت اند از:

  • کیفیت بالای آموزشی دانشگاه های چک مطابق با استانداردهای اروپا
  • ارائه و برگزاری دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی
  • شرایط پذیرش ساده و راحت در مقایسه با دیگر کشورها
  • شهریه تحصیلی و هزینه زندگی پایین و ارزان در مقایسه با دیگر کشورها
  • برگزاری دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی دانشگاه های چک در ایران (توسط مجموعه آسپیان)
  • اعتبار دانشگاه های چارلز و پالاتسکی جمهوری چک از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران.

بهترین و تاپ ترین رشته هایی که می توانید برای تحصیل در جمهوری چک انتخاب کنید؛ رشته های پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و داروسازی است.

  • نکته: برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی، برخلاف دیگر رشته ها نیازی به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه نیست. لذا مسیر پذیرش شما بسیار ساده تر صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر حتما با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید. مجموعه ما تنها نماینده رسمی دانشگاه چک در ایران است. لذا همکاران ما بهترین و کامل ترین راهنمایی را در اختیار شما قرار می دهند.

هلند

هلند یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است که بالاترین امید به زندگی، آب و هوا با کیفیت خوب، استانداردهای آموزشی بالا و بیکاری فقط 4.4 درصد دارد. اکثریت جمعیت این کشور نیز به زبان انگلیسی صحبت می کنند. به همین دلیل مهاجران و دانشجویان بین الملل خیلی کم برای ارتباط برقرار کردن با مردم این کشور به مشکل برمی خورند.

علاوه بر این، برگزاری بیش از 2000 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در هلند؛ یکی از مهم ترین دلایل تبدیل این کشور به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دانشجویان بین الملل است.

سیستم نمره دهی که بسیاری از دانشگاه های هلند از آن استفاده می کنند، به کالج ها و دانشگاه های آمریکایی شباهت دارد. آموزش در دانشگاه های این کشور نیز مبتنی بر نوآوری، خلاقیت و مدارک تحصیلی است و از دانشگاه های معتبر آن نیز عبارت اند از:

  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه ماستریخت
  • دانشگاه توئنته

هلند با دیگر کشورها یک تفاوت بسیار مهم دارد. آن تفاوت این است که دولت این کشور تلاش زیادی برای حفظ استعدادهای بین الملل می کند. به عنوان مثال به دانشجویان بین الملل اجازه می دهد تا یک سال پس از فارغ التحصیلی برای یافتن شغل در هلند بمانند.  

انگلستان، یکی از محبوب ترین و بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل

انگلستان یکی از بهترین ارائه دهندگان آموزش عالی به حساب می آید. از دانشگاه های معتبر زیادی نیز مثل دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، دانشگاه سنت اندروز، دانشگاه گلاسکو، دانشگاه آبردین و … برخوردار است. این دانشگاه ها هر ساله طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را به دانشجویان بین الملل ارائه می دهند. به همین دلیل انگلستان دارای یک جامعه بزرگ دانشجویان بین المللی است و فرصتی برای ملاقات با افراد، فرهنگ ها و پیشینه های مختلف فراهم می کند.

اعتبار بسیار بالای دانشگاه های انگلستان، ارائه دوره ها به زبان انگلیسی و زندگی در یک کشور انگلیسی زبان؛ از جمله مهم ترین دلایل تبدیل شدن انگلستان به بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دانشجویان بین الملل است.

با این حال باید توجه داشت که هزینه تحصیل در انگلستان در مقایسه با دیگر کشورها بالاتر است. علاوه بر این، هزینه زندگی در این کشور نیز در مقایسه با دیگر کشورها بالاتر و تقریبا 732.0 پوند خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله 6 تا از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دانشجویان بین الملل را به شما معرفی کردیم. با این حال کشورهای بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که با توجه به کیفیت آموزشی، داشتن دانشگاه های معتبر و … می توانند در این لیست قرار بگیرند. از این کشورها به عنوان مثال می توان موارد زیر را نام برد:

  • سوئیس
  • اسپانیا
  • سوئد
  • دانمارک
  • فنلاند
  • و …

در صورتی که از بین کشورهای معرفی شده به عنوان بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در اروپا در این مقاله، به تحصیل در جمهوری چک علاقه مند بودید؛ حتما با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید. همان طور که گفتیم، مجموعه ما تنها نماینده رسمی و قانونی دانشگاه این کشور در ایران است. همچنین مسئولیت برگزاری آزمون های ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های چک را در ایران بر عهده دارد.

به همین دلیل، مشاوران و همکاران ما با ارائه مشاوره رایگان به شما؛ می توانند مسیر مهاجرت تحصیلی را برای شما شفاف و هموار کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *