بهترین دانشگاه های اروپا در رشته های هنر

بهترین دانشگاه های اروپا در رشته های هنر

نزدیک به صد موسسه در سراسر قاره اروپا را می توان به عنوان بهترین دانشگاه های اروپا در رشته های هنر معرفی کرد. این دانشگاه ها در نقاط مختلف از خیابان های پاریس گرفته تا کشورهای تاثیرگذار بر هنر مانند ایتالیا و … برنامه ها و فرصت های متنوعی را برای هنرمندان و طراحان جوان فراهم می کنند. در این مقاله از مجموعه آسپیان، ما برترین دانشگاه ها و مدارس هنری سال 2024 که توسط سیستم رتبه بندی جهانی QS تعیین شده است را معرفی می کنیم.

همچنین در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته هایی چون کارگردانی، فیلم سازی، فیلم نامه نویسی، مستندسازی، بازیگری، سینماتوگرافی، تدوین و … هستید؛ به شما پیشنهاد می دهیم مدرسه فیلم سازی پراگ ( prague film school) در کشور جمهوری چک را برای تحصیل در اروپا انتخاب کنید.

مشاوران ما در مجموعه آسپیان می توانند اطلاعات کامل  دقیقی در مورد دوره ها و رشته های تحصیلی برگزار شده در مدرسه فیلم سازی پراگ را در اختیار شما قرار دهند. برای ارتباط با مشاوران ما و دریافت مشاوره رایگان از آن ها می توانید از شماره تماس های موجود در سایت استفاده کنید؛ در واتساپ با ما در ارتباط باشید؛ یا اینکه “فرم درخواست مشاوره رایگان” که در سایت قابل دیدن است را تکمیل و ارسال کنید تا خیلی سریع با شما عزیزان تماس بگیریم.

بهترین دانشگاه های اروپا در رشته های هنر

در ادامه لیستی از 10 دانشگاه های برتر اروپا برای تحصیل در رشته های هنری را به شما معرفی می کنیم.

رتبه بر اساس موسسه QS
رتبه در اروپا نام دانشگاه موقعیت
1 کالج سلطنتی هنر انگلستان
2 دانشگاه هنر لندن       انگلستان
3 دانشگاه آلتو    فنلاند
4 دانشگاه پلی‌تکنیک میلان ایتالیا
5 آکادمی طراحی آیندهوون هلند
6 مدرسه هنر گلاسکو      انگلستان
7 دانشگاه صنعتی دلفت هلند
8 گلداسمیتز، دانشگاه لندن            انگلستان
9 آکادمی سلطنتی هنرهای زیبای دانمارک  (KADK) دانمارک
10 دانشگاه هنر، صنایع دستی و طراحی Konstfack سوئد

 

این نکته را در نظر داشته باشید که رتبه بندی بهترین دانشگاه های اروپا در رشته های هنر بر اساس یک رشته هنری خاص می تواند متفات باشد. به عنوان مثال، رتبه یک دانشگاه در رشته عکاسی بالا باشد. اما به صورت کلی رتبه چندان بالایی کسب نکند. لذا برای تصمیم گیری بهتر، توصیه می شود در صورتی که به یک رشته خاص علاقه دارید، رتبه بندی های عمومی و موضوعی را در نظر بگیرید. این امر به شما کمک می کند تا یک مدرسه و دانشگاه هنری مناسب مطابق با اهداف هنری خود انتخاب کنید.

کالج سلطنتی هنر (Royal College of Art)

کالج سلطنتی هنر (Royal College of Art)

در شهر لندن، یکی از بهترین دانشگاه های اروپا در رشته های هنر ،معروف به کالج سلطنتی هنر (RCA)  را خواهید یافت. این تنها دانشگاه در انگلستان است که مدرک کارشناسی ارشد هنر و طراحی ارائه می دهد. دانشجویان از بیش از 60 کشور مختلف برای شرکت در این مدرسه هنری معتبر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هنر و طراحی می آیند. آن ها در نتیجه پیوندهای قوی بین دنیای آکادمیک و دنیای تجارت در این مدرسه به پیشرفته ترین فناوری ها و همچنین مدرن ترین روندهای طراحی دسترسی پیدا می کنند.

دانشگاه هنر لندن

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS برای هنر و طراحی، دانشگاه هنر لندن (UAL) جایگاه خود را به عنوان دومین دانشگاه برتر جهان در این زمینه حفظ کرده است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های اروپا در رشته های هنر محسوب می شود. بزرگترین دانشگاه دولتی در اروپا نیز به حساب می آید که به طور خاص بر روی هنر و طراحی تمرکز دارد. همچنین یکی از متخصصان اصلی هنرهای نمایشی در جهان است و از نظر عملی در زمینه تحقیقات هنر و طراحی (A&D) به عنوان معتبرترین دانشگاه شناخته می شود.

علاوه بر این، دانشگاه هنر لندن از شش کالج برجسته تشکیل شده است که در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم تأسیس شدند. این کالج ها بر روی هنر، طراحی، مد و رسانه متمرکز هستند. کالج ها و موسسات جدید این دانشگاه نیز، مدرک را در رشته های مختلف هنری از جمله عکاسی، طراحی داخلی، طراحی محصول، گرافیک و هنرهای زیبا ارائه می دهند. آن ها همچنین کلاس های آنلاین در طیف وسیعی از موضوعات مانند هنر، طراحی، مد، ارتباطات و هنرهای نمایشی و … را برگزار می کنند.

دانشگاه آلتو (Aalto University)

دانشگاه آلتو یک از بهترین دانشگاه های اروپا در رشته های هنر در فنلاند است که دوره هایی در زمینه هنر، طراحی و معماری برگزار می کند. این دانشگاه در سال 2010 شروع به کار کرد و دومین دانشگاه بزرگ فنلاند است. چندین پروژه از مدرسه هنر آلتو برای دریافت جوایز معتبر در سطح ملی و بین المللی از جمله جایزه فنلاندیا برگزیده شده است. دانشگاه آلتو در سرتاسر جهان رتبه های بالایی دارد و یکی از بهترین مدارس هنری در اروپا به حساب می آید.

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های اروپا در رشته های هنر برای دانشجویان بین الملل است. زیرا ترکیبی بی‌ نظیر از کلاس‌ ها در زمینه ‌های فناوری، طراحی و تجارت را ارائه می‌ دهد که اکثریت قریب به اتفاق آن ‌ها به زبان انگلیسی تدریس می ‌شوند. علاوه بر این، برنامه های تحصیلی در پنج بخش سازماندهی شده است که به ترتیب شامل معماری، هنر، طراحی، سینما، تلویزیون و رسانه است.

دانشگاه آلتو (Aalto University)

آکادمی طراحی آیندهوون

اگر به دنبال یک مدرسه هنری درجه یک در هلند هستید؛ آکادمی طراحی آیندهوون (DAE)  می تواند مناسب ترین انتخاب باشد. این موسسه مجموعه متنوعی از دوره های مرتبط با هنر را ارائه می دهد. طبق آخرین رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، این موسسه علاوه بر بهترین دانشگاه های اروپا در رشته های هنر ،نهمین مدرسه هنری برتر جهان است. هیچ مکانی بهتر از این موسسه معتبر اروپایی برای تحصیل هنر یا طراحی (چند رسانه ای) در جهان وجود ندارد. دوره ها از دوره های منتهی به دیپلم استاندارد تا کلاس های منتهی به مدرک کارشناسی ارشد را شامل می شود. طراحی متنی، طراحی دیجیتال، طراحی اجتماعی و طراحی محیطی پنج مسیر دیگر هستند که در اختیار متقاضیان مدرک کارشناسی ارشد هستند. آزمایشگاه ژئودیزاین و تفکر تحلیلی. هشت نوع مدرک لیسانس دارد که رشته های خلاقانه (مانند هنر، معماری، طراحی مد، طراحی گرافیک و طراحی صنعتی) را شامل می شود.

برنامه خوانندگی نیز، یکی دیگر از فرصت های فوق برنامه عالی برای دانشجویان است و اغلب شامل همکاری با سایر دانشگاه ها، شرکت ها و حتی سازمان های دولتی است.

مدرسه فیلم سازی پراگ؛ پیشنهادی ما برای تحصیل در اروپا

اگر به دنبال تحصیل در رشته هایی چون بازیگری، کارگردانی، سینماتوگرافی، مستندسازی، فیلم نامه نویسی، تدوین و … هستید؛ ما تحصیل در مدرسه فیلم سازی پراگ را به عنوان بهترین دانشگاه های اروپا در رشته های هنر پیشنهاد می دهیم. مدرسه فیلم سازی پراگ ( prague film school) از دانشگاه های خصوصی معتبر در کشور چک؛ همچنین یکی از بهترین مدارس فیلم سازی اروپا به حساب می آید.

دوره های تحصیلی در این مدرسه فیلم سازی به زبان انگلیسی برگزار می شود. تحصیل در آن نیز، با توجه به کیفیت آموزشی بالا و تجهیزات پیشرفته و به روزی که به دانشجویان ارائه می دهد؛ می تواند یک سکوی پرش حرفه ای بسیار مهم برای شما به حساب آید. شما با تحصیل در این مدرسه علاوه بر یادگیری اصول اولیه کار، استفاده از تجهیزات متنوع از جمله وسایل نورپردازی، صدا و گریپ سطح بالا، کار با دوربین ‌های مدرسه مثل دوربین ‌های RED، Blackmagic، Canon، Arri  و Sony و … را یاد خواهید گرفت. همچنین به شما این اجازه داده می شود تا برای انجام دادن کارها و پروژه های شخصی خود از تجهیزات دانشگاه استفاده کنید.

همچنین امکان گرفتن مجوز از دفاتر، شرکت ‌ها و سازمان‌ های شهرداری پراگ (پایتخت کشور چک) با پشتیبانی مدرسه وجود دارد. با دریافت مجوز می توانید کارهای عملی خود را در مکان های عمومی مختلف از جمله مترو، فرودگاه، موزه ها، راه آهن، گالری ها و … انجام دهید.

 سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین دانشگاه های اروپا در رشته های هنر را به شما معرفی کنیم. با این حال، پیشنهاد ما به علاقه مندان به رشته هایی چون بازیگری، فیلم برداری، تدوین و … انتخاب مدرسه فیلم سازی پراگ برای تحصیل در اروپا است. این مدرسه هر ساله بیش از 200 دانشجوی بین الملل را از کشورهای مختلف جهان پذیرش می کند.

شما نیز در صورت تمایل می توانید با پشتیبانی و دریافت مشاوره رایگان از همکاران ما در مجموعه آسپیان، سال جدید تحصیلی را در این مدرسه معتبر بین المللی تحصیل کنید.

ما در مجموعه آسپیان، سال های زیادی است که به عنوان تنها نماینده رسمی مدرسه فیلم سازی پراگ و دیگر دانشگاه های معتبر جمهوری چک فعالیت می کنیم. به همین دلیل، در صورت تماس با مشاوران ما می توانید اطلاعات کامل، دقیق و به روزی را در رابطه با شرایط پذیرش، دوره های برگزار شده، مهلت ارسال درخواست، هزینه ها و … برای تحصیل در جمهوری چک دریافت کنید.

برای تماس و ارتباط با مشاوران ما فقط لازم است با شماره تماس های قابل مشاهده در سایت تماس بگیرید. یا اینکه از طریق واتساپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین یک “فرم درخواست مشاوره رایگان” در سایت قرار داده ایم که با تکمیل و ارسال آن، می توانید منتظر تماس مشاوران ما و دریافت راهنمایی از آن ها باشید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *