کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین الملل کدامند؟

به عنوان یک متقاضی تحصیل در خارج از کشور، زمانی که به تحصیل در دیگر کشورها فکر می کنید؛ چه چیزهایی به ذهن شما می آید؟. به دنبال یافتن کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی هستید. در کنار آن دوست دارید در یک دانشگاه معتبر در سطح جهانی تحصیل کنید.

در این مقاله لیستی از 6 کشور مختلف دنیا چون کانادا، جمهوری چک، آلمان و … را به شما معرفی می کنیم که هم دارای دانشگاه های معتبر با رنکینک بالا در جهان هستند؛ هم اینکه شهریه تحصیلی مقرون به صرفه ای از دانشجویان بین الملل دریافت می کنند و هزینه زندگی در آن ها پایین است.

پیشنهاد ما به شما انتخاب جمهوری چک به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی است. زیرا شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، آمریکا و … پایین است. هم اینکه دانشگاه های مدرن، معتبر و رنک بالایی چون دانشگاه چارلز، پالاتسکی، ماساریک و … در آن قرار دارند. آزمون های ورودی آن ها نیز توسط مجموعه ما (مجموعه آسپیان) در ایران برگزار می شود.

برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره تحصیل در جمهوری چک و آزمون های ورودی دانشگاه های آن ها به ویژه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … خوشحال می شویم با مشاوران ما تماس بگیرید.

کم هزینه ترین کشور ها برای مهاجرت

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

در ادامه ارزان ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور را به شما معرفی می کنیم. ما این کشورها را بر اساس معیارهایی که در کاهش هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان بین الملل نقش موثری دارند، انتخاب کردیم. از جمله این معیارها نیز باید شهریه مقرون به صرفه دانشگاه ها، هزینه زندگی پایین، بورسیه های تحصیلی ارائه شده به دانشجویان بین الملل و گزینه های شغلی پاره وقت است.

جمهوری چک: کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

جمهوری چک یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. علاوه بر این، دانشگاه های معتبر و رنک بالایی چون دانشگاه چارلز، ماساریک، پالاتسکی و … در آن قرار گرفته است که هر ساله دانشجویان بین الملل زیادی را از کشورهای مختلف دنیا پذیرش می کنند.

از محبوب ترین دوره های تحصیلی در جمهوری چک که به زبان انگلیسی نیز برگزار می شوند عبارت اند از:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • فیزیوتراپی

دوره های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های جمهوری چک، دوره هایی 5 الی 6 ساله هستند. تمامی متقاضیان نیز با داشتن مدرک دیپلم می توانند در آن ها شرکت کنند. بعد از فارغ التحصیلی نیز مدرک پزشکی و دندانپزشکی عمومی دریافت خواهند کرد.

مجموعه آسپیان به واسطه همکاری خود با دانشگاه های چک، دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور را در ایران برگزار می کند. این امر نقش مهمی در کاهش هزینه های تحصیل متقاضیان تحصیل در جمهوری چک خواهد داشت. زیرا برای شرکت در آزمون ورودی و دوره های فاندیشن نیازی به صرف هزینه و سفر به چک نخواهند داشت. 

هزینه تحصیل در جمهوری چک

از دلایل اصلی معرفی جمهوری چک به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی، شهریه ارزان دانشگاه های آن در مقایسه با دیگر کشورهای جهان است. اگر بخواهید به زبان چکی تحصیل کنید هزینه تحصیل رایگان است ولی اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشید دانشگاه های این کشور به نسبت کشورهای انگلیسی زبان شهریه مناسبی دریافت می کنند. شهریه دریافتی دانشگاه های این کشور برای تحصیل به زبان انگلیسی از 1000 الی 20000 یورو در سال متناسب با دانشگاه و رشته انتخابی متغییر خواهد بود. به عنوان مثال شهریه دریافتی در محبوب ترین دانشگاه ها و رشته های تحصیلی در جمهوری چک عبارت اند از:

دانشگاه چارلز:

  • پزشکی در اولین دانشکده پزشکی در شهر پراگ: 17509 یورو در سال
  • پزشکی در دومین دانشکده پزشکی در پراگ: 15175 یورو در سال
  • پزشکی در سومین دانشکده پزشکی در پراگ: 13618 یورو در سال
  • پزشکی در دانشکده پزشکی در شهر هرادتس کرالووه: 12062 یورو در سال
  • پزشکی در دانشکده پزشکی در شهر پیلزن: 13618 یورو در سال
  • دندانپزشکی در اولین دانشکده پزشکی: 17509 یورو در سال
  • دندانپزشکی دانشکده پزشکی در شهر پیلزن: شهریه: 13618 یورو در سال

دانشگاه پالاتسکی:

  • پزشکی: 10500 یورو در سال
  • دندانپزشکی: 11800 یورو در سال
  • فیزیوتراپی: 11800 یورو در سال

هزینه زندگی در جمهوری چک به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

هزینه زندگی در جمهوری چک متناسب با شهر محل تحصیل تا حد زیادی می تواند متفاوت باشد. با این حال، هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. به صورت تقریبی نیز، دانشجویان برای زندگی در این کشور به 400 الی 600 یورو در ماه احتیاج دارند.

در صورتی که درباره تحصیل در جمهوری چک، زندگی در این کشور، شرایط تحصیل در دانشگاه های چک و … به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؛ مشاوران و همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

فرانسه: کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

کشور فرانسه موسسات آموزش عالی متعددی را در بیش از 40 شهر خود جای داده است. از این موسسات و دانشگاه ها می توان به دانشگاه مدرسه تجارت بورگوندی، کالج دی پاریس، Audencia EESC، مدرسه تجارت EDC پاریس اشاره کرد. از محبوب ترین دوره های تحصیلی در این کشور نیز باید به دارو، جغرافیا، تاریخ هنر، مدیریت، طراحی مد، مطالعات فیلم، فارماکولوژی و هنرهای خلاقانه اشاره کرد.

هزینه تحصیل در فرانسه به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

در فرانسه، هزینه تحصیل برای برنامه های تحصیلی مختلف متفاوت است. با این حال، متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 170 یورو در سال خواهد بود. برای تحصیل در برنامه های تحصیلات تکمیلی نیز، حدود 260 یورو در سال باید شهریه پرداخت کرد.

البته شهریه در دانشگاه های خصوصی فرانسه از 1500 یورو شروع می شود و تا 20000 یورو در سال می رسد. در مدارس بازرگانی این کشور نیز، شهریه ها بین 5000 تا 30000 یورو در سال متغیر است.

از مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها برای تحصیل در فرانسه به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت نیز عبارت اند از:

  • دانشگاه اورلئان: 170 – 601 یورو در سال
  • دانشگاه استراسبورگ: 184 – 610 یورو در سال
  • دانشگاه مهندسی گرنوبل INP
  • دانشگاه بورگوندی: 170 – 601 یورو در سال

هزینه زندگی در فرانسه

از دیگر مواردی که در زمان انتخاب فرانسه به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت باید به آن توجه کرد؛ هزینه های زندگی در این کشور است. هزینه اقامت و زندگی در این کشور متناسب با شهر و نوع مکان زندگی تا حدودی متغییر خواهد بود. با این حال به صورت معمول برای اقامت در خوابگاه های دانشجویی، آپارتمان های اجاره ای یا مشترک؛ همچنین Homestay یا میزبان خانوادگی در این کشور باید 200 الی 300 یورو در ماه پرداخت کرد.

هزینه اجاره مسکن نیز، متناسب با شهر محل تحصیل متفاوت است. به عنوان مثال:

  • پاریس: 1200-1800 یورو در ماه
  • نیس: 900-1400 یورو در ماه
  • لیون، نانت، بوردو: 800-1000 یورو در ماه

سایر هزینه ها برای تحصیل در فرانسه به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت می تواند به شرح زیر باشد:

  • هزینه غذا: 250 تا 300 یورو در ماه
  • یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت: 10 تا 15 یورو
  • بلیط ماهانه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی: 30 تا 75 یورو
  • هزینه بیمه درمانی: 20 تا 50 یورو در ماه
  • دریافت ویزای طولانی مدت برای تحصیل: 99 یورو

دانشجویان بین الملل برای تامین هزینه های تحصیل خود در فرانسه می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. حداقل دستمزد در هر ساعت 9.67 یورو برای مشاغل پاره وقت برای دانشجویان است. از انواع مشاغل موجود نیز، می توان به شغل پرستاری از کودک، شغل رستوران و آموزش زبان انگلیسی اشاره کرد.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت به اروپا

آلمان: کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

زمانی که اروپا را به عنوان مقصد تحصیلی مورد علاقه در نظر می گیریم، آلمان به ذهن اکثر دانشجویان می رسد. این یکی از کشورهای شناخته شده در اروپا است که دانشجویان می توانند در حین تحصیل و همچنین پس از فارغ التحصیلی در آن کار کنند.

علاوه بر این، آلمان به طور مداوم آموزش با کیفیت خوبی ارائه می دهد. دانشگاه های دولتی آلمان به واسطه تحصیل رایگان شناخته شده اند. همچنین در خط مقدم پیشرفت های علمی بزرگ قرار دارند.

هزینه تحصیل در کشور آلمان

برای دانشجویان بین المللی، آلمان به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت در صدر فهرست مقاصد تحصیلی مقرون به صرفه است. با این حال، هزینه های زندگی و سایر هزینه ها می تواند باعث افزایش بودجه مورد نیاز شما برای تحصیل در این کشور شود. لذا در زیر یک نگاه اجمالی به هزینه تحصیل دانشجویان بین الملل در آلمان داشته باشید:

  • متوسط هزینه های تحصیل در آلمان: 0 یورو در سال تحصیلی (در دانشگاه های دولتی)
  • هزینه مدیریت: 100 – 350 یورو در هر ترم
  • میانگین هزینه های زندگی: 800 – 1100 یورو در ماه

در تمامی دانشگاه های دولتی در مقاطع کارشناسی و دکتری شهریه ای دریافت نمی شود. همین امر باعث انتخاب کشور آلمان به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت شده است.

 دانشجویان بین الملل، حداقل به 10200 یورو در سال برای تحصیل در این کشور نیاز دارید. این هزینه بسته به سبک زندگی و سایر هزینه های زندگی اضافی می تواند افزایش یابد.

البته در دانشگاه ‌های خصوصی آلمان، هزینه ‌های تحصیل در دوره‌ های کارشناسی می ‌تواند تا ۲۶۰۰۰ یورو در سال افزایش یابد. این مبلغ برای برنامه های تحصیلات تکمیلی تا 40000 یورو در سال می رسد. دوره های مهندسی و بازرگانی و مدیریت نیز، گران ترین رشته ها برای تحصیل در آلمان هستند.

هزینه زندگی در آلمان، کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

میانگین هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی از 700 تا 1000 یورو در ماه با احتساب هزینه های اقامت متغیر است.

  • هزینه زندگی در برلین، فرانکفورت یا دوسلدورف: 900 – 1500 یورو در ماه
  • هزینه زندگی در فرایبورگ، لایپزیگ یا هانوفر: 750 – 1100 یورو در ماه

از گزینه های اقامتی برای دانشجویان بین الملل در آلمان عبارت اند از:

  • استودیو آپارتمان: 390 یورو در ماه
  • آپارتمان های مشترک: 365 یورو در ماه
  • خوابگاه دانشجویی: 250 یورو در ماه

بر اساس منابع DAAD، بیش از 40 درصد از دانشجویان بین المللی در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند. دومین گزینه محبوب در بین دانشجویان بین المللی آپارتمان های مشترک است.

سایر هزینه های زندگی در آلمان به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت نیز می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه غذا: 170 یورو در ماه
  • یک وعده غذای سه وعده برای دو نفر در یک رستوران متوسط: 45 یورو
  • حمل و نقل: 25 تا 200 یورو در ماه
  • دریافت ویزا: 75 یورو

بر اساس قانون کشور آلمان، دانشجویان بین‌ المللی که پاره وقت کار می‌ کنند؛ بسته به نوع کاری که انجام می‌ دهند، می‌ توانند حدود 9 یورو در ساعت دریافت کنند. همچنین، ممکن است نیاز به پرداخت مالیات بیش از دستمزد معین در ماه داشته باشید. از مشاغل پاره وقتی که دانشجویان در این کشور می توانند انجام دهند نیز باید به ناظر کتابخانه، دستیار آموزشی، پیشخدمت، پرستار بچه، متصدی بار، صندوقدار اشاره کرد.

نروژ: کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

نروژ که به خاطر کوه ‌ها، خطوط ساحلی، تاریخ غنی و زندگی ساحلی منحصر به‌ فردش شناخته می‌شود؛ علاقه ‌مندان به سفر را شگفت‌ زده می ‌کند. همچنین مکانی به همان اندازه هیجان انگیز برای دانشجویان بین المللی است. زیرا دانشگاه های معتبر زیادی برای تحصیل در نروژ وجود دارد. بیش از 200 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز به زبان انگلیسی در نروژ تدریس می شود. به عنوان مثال از دانشگاه های محبوب این کشور برای دانشجویان خارجی عبارت اند از:

  • دانشگاه اسلو
  • دانشگاه برگن
  • دانشگاه علم و صنعت نروژ
  • دانشگاه ترومسو
  • دانشگاه علوم زیستی نروژ
  • آکادمی هنر و طراحی برگن
  • دانشگاه استاوانگر
  • دانشگاه نورد
  • دانشکده اقتصاد NHH
  • دانشگاه علوم کاربردی داخلی نروژ

هزینه تحصیل در نروژ به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

اکثر دانشگاه های دولتی نروژ مانند دانشگاه های آلمان شهریه ای دریافت نمی کنند. این قانون برای دانشجویان کشورهای مختلف، صرف نظر از اینکه کدام رشته را برای تحصیل انتخاب می کنند، قابل اجرا است. به همین دلیل است که از نروژ به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت شناخته می شود. 

اما دانشگاه های خصوصی در نروژ شهریه تحصیلی دریافت می کند:

  • 7000 تا 9000 یورو در سال برای برنامه های کارشناسی
  • 9000 تا 19000 یورو در سال برای برنامه های تحصیلات تکمیلی

از دانشگاه های بدون شهریه یا مقرون به صرفه ترین دانشگاه های نروژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • UIT دانشگاه قطب شمال نروژ
  • دانشگاه استاوانگر
  • دانشگاه جنوب شرقی نروژ
  • دانشکده معماری و طراحی اسلو

هزینه زندگی در نروژ به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

زندگی در یک کشور نوردیک گاهی اوقات می تواند کمی گران باشد. اگر چه کیفیت زندگی معمولاً بالاتر از حد متوسط است. به این صورت که متوسط هزینه زندگی در نروژ متناسب با شهر محل سکونت می تواند بین 800 تا 1400 یورو در ماه باشد.

  • اسلو: 1200-2000 یورو
  • برگن: 1100-1800 یورو
  • ترومسو و تروندهایم: 1000-1600 یورو
  • سایر شهرهای کوچکتر در نروژ: 800 تا 1000 یورو

محبوب ترین گزینه های اقامت در نروژ برای دانشجویان بین المللی، آپارتمان های اجاره ای و مشترک است. شما برای اقامت در این آپارتمان ها باید مبلغی بین 300 تا 700 یورو در ماه پرداخت کنید. البته قیمت‌ ها بسته به شهر محل تحصیل، میزان نزدیکی شما به مرکز شهر و اینکه به تنهایی یا با دانشجویان دیگر زندگی می ‌کنید، بسیار متفاوت است.

دیگر هزینه های زندگی در نروژ به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی می تواند به شکل زیر باشد:

  • هزینه غذا: 250 تا 400 یورو در ماه
  • یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت: 20 یورو
  • هزینه غذا در یک رستوران متوسط برای 2 نفر: 70 یورو
  • هزینه کل حمل و نقل ماهانه: 55 تا 72 یورو
  • تاکسی: بین 10 یورو تا 1.5 یورو در کیلومتر
  • کرایه دوچرخه: بین 12 تا 25 یورو در روز
  • سایر هزینه های اضافه: 50 یورو

دانشجویان خارجی در نروژ، در سال اول تحصیل خود اجازه دارند 20 ساعت در هفته کار کنند.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

سوئیس: کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

سوئیس دارای یکی از برجسته ترین سیستم های آموزشی در جهان است. در مجموع 12 دانشگاه در این کشور وجود دارد که 8 دانشگاه در بین 500 دانشگاه برتر رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارند. این کشور همچنین دارای ساختار تحقیق و توسعه قوی است که هزاران دانشجوی خارجی  را از سایر کشورهای جهان جذب می کند.

از دانشگاه معتبر و محبوب در این کشور معرفی شده به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت عبارت اند از:

  • ETH زوریخ
  • مدرسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان (EPFL)
  • سنت گالن
  • IMD
  • دانشگاه زوریخ
  • دانشگاه بازل
  • دانشگاه برن
  • دانشگاه لوزان
  • دانشگاه ژنو
  • دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی شمال غربی سوئیس (FHNW)

هزینه تحصیل در سوئیس

متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئیس برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد 400-3700 یورو در سال است. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز، معمولاً بالاتر از دانشگاه های دولتی است و تا 43000 یورو در سال می رسد.

از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های این کشور نیز که باعث معرفی سوئیس به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی شده است؛ عبارت اند از:

  • دانشگاه ژنو: متوسط شهریه: 900 یورو در سال
  • دانشگاه برن: متوسط شهریه: 1700 یورو در سال
  • دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی شمال غربی سوئیس FHNW: متوسط شهریه: 1260 یورو در سال

هزینه زندگی در سوئیس

بودجه ای بین 1300 تا 1700 یورو در ماه همان چیزی است که باید برای اقامت، غذا، حمل و نقل و سایر خدمات در سوئیس بپردازید. ژنو و زوریخ به عنوان گران ترین شهرها این کشور در نظر گرفته می شوند که ممکن است برای زندگی در آن ها به بیش از 1700 یورو در ماه نیاز داشته باشید.

  • ژنو: 1650 – 2500 یورو در ماه
  • زوریخ: 1650 – 2200 یورو در ماه
  • برن: 1600 یورو در ماه
  • بازل: 1400 – 2000 یورو در ماه

اقامت دانشجویان در سوئیس به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت معمولاً حدود 600 تا 700 یورو در ماه هزینه دارد. ترجیح داده شده ترین گزینه های اسکان توسط دانشجویان خارجی نیز عبارت اند از:

  • سالن های اقامت دانشجویی: 450 تا 800 یورو در ماه
  • آپارتمان های اجاره ای یا مشترک: 700 تا 1200 یورو در ماه

از دیگر هزینه های زندگی دانشجویی در سوئیس نیز باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه غذا: 400 تا 550 یورو در ماه
  • حمل و نقل عمومی: 55 یورو
  • هزینه بیمه درمانی: 250 تا 330 یورو
  • خرید کتاب و …: 100 یورو

دانشجویان بین المللی در سوئیس، واجد شرایط کار به مدت 15 ساعت در هفته و تمام وقت در تعطیلات هستند. البته دانشجویان غیر اتحادیه اروپا تنها پس از 6 ماه از شروع تحصیل می توانند شروع به کار کنند.

دانمارک: کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

دانمارک یک دیگر از مقاصد محبوب و ارزان برای تحصیل در خارج از کشور است. بیش از 500 رشته در دانشگاه های دانمارک برای انتخاب در دسترس شما قرار می گیرد. اکثر دانشگاه ها نیز، از رویکرد پژوهش محور پیروی می کنند که تا حد زیادی به نفع دانشجویان است.

از محبوب ترین دانشگاه های دانمارک به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت عبارت اند از:

  • دانشگاه کپنهاگ
  • دانشگاه فنی دانمارک
  • دانشگاه آرهوس
  • مدرسه بازرگانی کپنهاگ

محبوب ترین دوره های تحصیلی در این کشور نیز شامل موارد زیر می شود:

  • مهندسی عمران
  • علوم دارویی
  • علوم زیست پزشکی و بیوتکنولوژی
  • علوم طبیعی
  • فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مدیریت کسب و کار
  • اقتصاد
  • معماری
  • انرژی های تجدیدپذیر و پایداری
  • طراحی وب و دیجیتال مارکتینگ
  • علم داده

هزینه تحصیل در دانمارک برای دانشجویان بین المللی

در دانمارک، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس واجد شرایط تحصیل رایگان هستند. اما برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA، هزینه تحصیل بین 6000 تا 16000 یورو برای هر سال تحصیلی خواهد بود.

از مکان های مقرون به صرفه برای تحصیل در دانمارک به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت عبارت اند از:

  • دانشگاه روسکیلد
  • دانشگاه جنوب دانمارک
  • دانشگاه آلبورگ

هزینه زندگی در دانمارک

دانمارک کیفیت زندگی بالایی دارد. این امر به این معنی است که میانگین هزینه زندگی بالا خواهد بود. به این صورت که دانشجویان بین المللی برای زندگی در دانمارک بین 800 تا 1200 یورو در ماه نیاز دارند. این هزینه ها می تواند بر اساس سبک زندگی شما افزایش یا کاهش یابد.

هزینه های اسکان در دانمارک به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت

کپنهاگ برای زندگی در دانمارک کمی گران است. به طور معمول، برای اقامت، در نهایت حدود 400 تا 670 یورو در اکثر شهرها و حدود 800 تا 900 یورو در کپنهاگ خرج خواهید کرد. متداول ترین نوع اقامتگاه ها برای دانشجویان بین الملل در این کشور، خوابگاه دانشجویی است که بین 250 تا 300 یورو در ماه هزینه دارند.

سایر هزینه ها برای تصیل دانشجویان بین الملل در دانمارک نیز می تواند به شرح زیر باشد:

  • هزینه های غذا: 200 تا 270 یورو در ماه
  • کتاب و سایر مواد مطالعه: 30 تا 65 یورو در ماه
  • سایر هزینه های اجتماعی: 120 تا 175 یورو در ماه
  • هزینه ویزا: حدود 255 یورو

دانشجویان بین المللی می توانند 20 ساعت در هفته در دانمارک کار کنند.

جمع بندی

در این مقاله از مجموعه آسپیان 6 کشور مختلف را به شما معرفی کردیم که علاوه بر داشتن دانشگاه های رنک بالا و معتبر، جزء کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی به حساب می آمدند. در بین کشورهای معرفی شده ما به شما پیشنهاد می کنیم کشور چک را برای تحصیل انتخاب کنید.

زیرا این کشور زیبای اروپایی دارای دانشگاه های معتبر و مدرنی چون دانشگاه چارلز، پالاتسکی، ماساریک و … است. هر کدام از این دانشگاه در سطح بین الملل رتبه و رنک بالایی کسب کرده اند. مدرک ارئه شده از آن ها نیز در سطح جهان؛ همچنین وزارت علوم و بهداشت ایران دارای اعتبار است.

علاوه بر این، بورسیه های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان خود ارائه می دهند. شهریه تحصیلی بسیار مقرون به صرفه ای از دانشجویان خود دریافت می کنند. علاوه بر این هزینه زندگی در چک بسیار مقرون به صرفه است و از هر نظر  در لیست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت قرار می گیرد.

اگر قصد تحصیل در اروپا را دارید. همکاران ما در مجموعه آسپیان، به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های کشور چک در ایران، می توانند به شما کمک کنند تا به صورت تضمینی در دانشگاه های این کشور پذیرش شوید. لذا در صورت تمایل به تحصیل در این کشور، با آن ها تماس بگیرید و راهنمایی های لازم برای تحصیل در چک را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *