بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

معرفی بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

همه ما زمانی که تصمیم به تحصیل فیزیوتراپی در خارج از کشور می گیریم، به دنبال انتخاب بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی هستیم. دوست داریم کشوری را انتخاب کنیم که دارای برترین دانشکده های فیزیوتراپی دنیا است. در عین حال دارای استاندارهای بالای زندگی، فرصت های شغلی، امنیت و … باشد. لذا تصمیم گرفتیم در ادامه مطلب برخی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل در این رشته را معرفی کنیم که برترین دانشکده های فیزیوتراپی جهان را دارند.

البته در صورتی که به دنبال یک کشور مقرون به صرفه از نظر هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه ها هستید؛ ما به شما تحصیل فیزیوتراپی در جمهوری چک را پیشنهاد می کنیم.

این کشور از هر نظر می تواند بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی باشد. زیرا دانشگاه های آن نظیر دانشگاه چارلز و پالاتسکی:

  • از اعتبار و رنک مناسبی در سطح بین الملل برخوردار هستند.
  • دوره های آموزشی خود را نیز مطابق با سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) و با به روزترین تجهیزات آموزشی ارائه می دهند.
  • مدارک ارائه شده از آن توسط سازمان هایی چون WHO و MCI؛ همچنین وزارت علوم و بهداشت ایران اعتبار دارند.
  • شهریه دریافتی آن ها در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین تر و ارزان تر است. (8000 یورو در سال برای تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه پالاتسکی)
  • تمامی دوره های پزشکی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و … را به زبان انگلیسی برگزار می کنند. لذا به شما کمک می کند از چشم ‌اندازهای شغلی عالی برخوردار شوید و بتوانید به سرعت با محیط‌ های مختلف حرفه‌ ای سازگار شوید.

از همه مهم تر شما می توانید بدون شرکت در آزمون ورودی و با پشتیبانی همکاران ما در مجموعه آسپیان به صورت تضمینی در رشته فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی مشغول به تحصیل شوید. مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه پالاتسکی و دیگر دانشگاه های چک در ایران است.

بهترین کشورها برای تحصیل فیزیوتراپی

برترین و بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

تقاضا برای متخصصان فیزیوتراپی در جهان، در سال های گذشته افزایش یافته است و انتظار می رود در آینده بیش از این نیز، افزایش یابد. لذا تجربه عملی زیاد و دانش بنیادی قوی برای دریافت مجوز و داشتن یک حرفه موفق در فیزیوتراپی مورد نیاز است. داشتن مدرک در یکی از دانشگاه های معتبر خارج از کشور نیز، به شما کمک می کند تا هنگام جستجوی کارفرمایان بالقوه، شما در موقعیت مناسبی باشید.

به همین دلیل، در زیر بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی به همراه برخی از بهترین دانشگاه‌های هر کشور که برنامه‌ های درجه عالی برای این رشته را ارائه می‌ دهند، فهرست شده‌اند.

ایالات متحده آمریکا

  • دلیل: تنوع، فناوری و دانشگاه های دارای رتبه برتر

ایالات متحده یکی از کشورهایی است که در زمینه پذیرش دانشجویان بین الملل از کشورهای مختلف دنیا، سابقه ای طولانی دارد. دانشگاه های این کشور به واسطه تنوع دانشجویان؛ همچنین ارائه یک محیط آموزشی حمایت کننده و پویا به واسطه استفاده از به روزترین فناوری ها، ارائه امکانات و تجهیزات آموزشی پیشرفته و مدرن شناخته می شوند.

این کشور، اولین کشور برتر برای تحصیل در خارج از کشور و بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی است. چندین دانشگاه معتبر ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در آن نیز، در سازمان ها و سایت های رتبه بندی چون THE، QS و … بالاترین رتبه در جهان را کسب کرده اند.

دانشجویان فیزیوتراپی در آمریکا، آموزش های دقیق و باکیفیتی دریافت می کنند تا بتوانند در زمینه های مختلف چون فیزیولوژی، علوم اعصاب، بیومکانیک و آناتومی تخصص پیدا کنند.

به صورت معمول اکثریت دوره های پزشکی در آمریکا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند. شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور به عنوان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی نیز عبارت اند از:

  • مدرک لیسانس از یک دانشگاه ایالات متحده یا معادل آن از یک موسسه خارجی معتبر. اکثر کالج ها معدل 3.0 را در مقیاس 4.0 درخواست می کنند. البته اگر مدرک لیسانس از رشته دیگری باشد.
  • مهارت و مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی. شما می توانید نمرات آیلتس / تافل خود را ارائه دهید.
  • مدرک کار مرتبط با PT یا تجربه داوطلبانه حداقل 25 ساعت.
  • نمرات GRE
  • LORs
  • بیانیه هدف (SOP)
  • یک برنامه آنلاین خدمات کاربردی متمرکز فیزیوتراپی (PTCAS).
  • ریز نمرات رسمی از هر مدرسه و کالج تحصیلی خود

 بهترین دانشگاه ها برای تحصیل فیزیوتراپی در آمریکا

لیست دانشگاه برتر ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در آمریکا به عنوان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی عبارت اند از:

  1. دانشگاه دلاور آمریکا

برنامه دکترای فیزیوتراپی یا DPT دانشگاه دلاور یک دوره تحصیلی 2.5 ساله است که به وسیله کالج علوم بهداشت این دانشگاه ارائه می شود. این برنامه را می توان یک دوره آموزشی گسترده فیزیوتراپی دانست که در سطح ملی به دنبال آن هستید. برنامه های درسی این دوره برای کمک به افراد در حرفه خود؛ همچنین ایجاد مهارت های یادگیری طراحی و ارائه می شوند.

علاوه بر این، این دانشکده مشهور دانشگاه دلاور، دانشجویان را آماده می ‌کند تا پزشکان سطح ابتدایی عالی باشند. این دوره توسط US News and World Report رتبه 1 را در کشور آمریکا و جهان کسب کرده است.

  1. دانشگاه واشنگتن آمریکا، بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

دانشگاه واشنگتن یک دوره سه ساله و تمام وقت دکترای فیزیوتراپی را ارائه می دهد. دانشجویان این دوره ها برای فارغ التحصیلی به عنوان متخصص فیزیوتراپی، آموزش استثنایی و جامعی دریافت می کنند.

این برنامه توسط بخش فیزیوتراپی دانشگاه ارائه می شود. این مرکز تحت بخش پزشکی توانبخشی قرار دارد و چهارمین مرکز پیشرو در فیزیوتراپی در ایالات متحده است.

برنامه DPT در سیاتل، واشنگتن، توسط CAPTE انجمن فیزیوتراپی آمریکا تایید شده است. دانشگاه واشنگتن نیز در رتبه سوم توسط US News and World Report در فیزیوتراپی قرار دارد.

  1. دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا، بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یک برنامه کامل 115 واحدی در فیزیوتراپی را ارائه می دهد. این برنامه شامل شش ترم و دو دوره تابستانی است. کسب تجربه بالینی در این مدرک سه ساله الزامی است. برای اتمام این برنامه DPT، دانشجویان باید حداقل معدل 2.75 در تمام دوره ها داشته باشند.

علاوه بر این، دانشجویان باید تمام استانداردهای حرفه ای و کارآموزی بالینی را رعایت کنند. این دانشگاه در رتبه 6 توسط US News and World Report برای فیزیوتراپی قرار دارد.

  1. دانشگاه آیووا آمریکا، بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

گروه فیزیوتراپی و علوم توانبخشی دانشگاه آیووا یک برنامه DPT ارائه می دهد. هر ساله در ماه جولای 40 دانشجو می پذیرد. به غیر از برنامه درسی 2.5 ساله، این مدرک شامل 35 هفته تجربه آموزش بالینی تمام وقت نیز می شود.

جدا از برنامه DPT، دانشگاه آیووا مدرک کارشناسی ارشد (MA) و دکترا در فیزیوتراپی را نیز ارائه می دهد. این دانشگاه در رشته فیزیوتراپی توسط US News and World Report رتبه 5 را کسب کرد.

  1. دانشگاه پیتسبورگ آمریکا، بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

دانشگاه پیتسبورگ دوره های معتبر فیزیوتراپی مانند DPT و MPT را به دانشجویان در سراسر جهان ارائه می دهد. برنامه DPT این دانشگاه، یک دوره تمام وقت به مدت سه سال است. در سال آخر این برنامه، هر دانشجو باید یک دوره کارآموزی را در یک کلینیک انجام دهد. در غیر این صورت مدرک به آنها اعطا نمی شود.

فارغ التحصیلان این برنامه آماده می شوند تا در ارائه مراقبت های پیشرفته پیشرو باشند. وقتی صحبت از برنامه های فیزیوتراپی به میان می آید؛، بهتر از این دوره پویا و چالش برانگیز پیدا نخواهد شد.

دانشگاه پیتسبورگ در رشته فیزیوتراپی توسط US News and World Report رتبه 2 را کسب کرد.

  1. دانشگاه نورث وسترن آمریکا، بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

دانشگاه نورث وسترن برنامه DPT را در دانشکده پزشکی Feinberg ارائه می دهد. این دانشکده، یکی از بزرگترین دانشکده های فیزیوتراپی در ایالات متحده است. همچنین موسسه منابع بی نظیری را برای تولید ایده های جدید، ایجاد استعداد رهبری، تکنیک های یادگیری و موارد دیگر در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.

دانشجویان همچنین می توانند دوره های دوگانه مانند DPT/MPH یا DPT/ Ph.D را انتخاب کنند. این دانشگاه که در شیکاگو قرارد دارد، توسط US News and World Report رتبه 4 فیزیوتراپی در ایالات متحده را کسب کرده است.

هلند، بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

  • دلیل: رسانه انگلیسی، محیط باز، جهت گیری کاربردی برنامه ها

درست است که هلندی زبان رسمی این کشور به حساب می آید. با این حال، اکثریت مردم هلند به صورت گسترده از زبان انگلیسی استفاده می کنند. اکثریت دانشگاه های این کشور نیز، رشته های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. علاوه بر این، هلند، جامعه ای چند فرهنگی و باز دارد که در آن تمامی افراد می توانند به صورت آزادانه و بدون تبعیض مراحل پیشرفت را در زندگی طی کنند.

در این کشور، دانشگاه های معتبر زیادی نظیر دانشگاه اراسموس روتردام، دانشگاه آزاد آمستردام، دانشگاه صنعتی دلفت، دانشگاه تیلبورگ و دانشگاه گرونینگن و … وجود دارند که رشته فیزیوتراپی را ارائه می دهند. از مهم ترین دلایل معرفی این کشور به عنوان برترین و بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی نیز، این است که دانشگاه های آن، فرصت های بی شماری را برای یادگیری عملی؛ همچنین طی کردن دوره های کارآموزی در دانشگاه ها و شرکای صنعتی طرف قرارداد، در داخل و خارج از هلند، در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

با این حال، باید توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در این کشور معرفی شده به عنوان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی ،بالا است. علاوه بر این، به صورت معمول، چند دانشگاه این کشور دوره های فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اما فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان هلندی برگزار می شود.

دانشگاه های ارائه دهنده دوره های فیزیوتراپی به زبان انگلیسی در هلند

از دانشگاه هایی که رشته فیزیوتراپی در هلند را به زبان انگلیسی برگزار می کنند عبارت اند از:

  • دانشگاه علوم کاربردی هانزه (Hanze University of Applied Sciences)
  • دانشگاه علوم کاربردی آمستردام (Amsterdam University of Applied Sciences)
  • دانشگاه علمی کاربردی ساکسیون (Saxion University of Applied Sciences)
  • دانشگاه علمی کاربردی فونتیس (Fontys University of Applied Sciences)

 برنامه درسی در هر کدام از این چهار دانشگاه، حول سه حوزه کلیدی توسعه ارزیابی فیزیکی، درمان و مهارت های ارتباطی می چرخد. این ویژگی ها برای یک حرفه در فیزیوتراپی ضروری هستند. علاوه بر این، در این دانشگاه ها، در سال آخر تحصیلی به دانشجویان فرصتی برای انجام یک پروژه تحقیقاتی داده می شود. زیرا هدف آن ها تربیت نه تنها ارائه دهندگان مراقبت، بلکه مدیران و توسعه دهندگان این حرفه است.

 تفاوت عمده بین برنامه های فیزیوتراپی این 4 دانشگاه، سبک های یادگیری و فرصت های کارآموزی خواهد بود.

  • دانشگاه علوم کاربردی هانزه هلند، بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

دانشگاه هانزه از مطالعات موردی در طول برنامه فیزیوتراپی خود استفاده می کند. به این صورت که دانشجویان به‌ جای شرکت در سخنرانی‌ ها، زمان زیادی را صرف کار در گروه ‌های کوچک برای یافتن راه ‌حل‌ هایی برای مشکلات بیماران درگیر در مواد مشابه خواهند کرد. برای این کار، دانشجویان از «محرک‌ ها» از موارد برای تعریف اهداف یادگیری خود به طور مستقل استفاده می کنند.

همچنین دانشجویانی که هلند را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی انتخاب می کنند و در دانشگاه هانزه مشغول به تحصیل می شوند؛ از هم تیمی های خود به همان اندازه یاد خواهند گرفت که از اساتید خود یاد می گیرند. زیرا این مدل آموزش دانشگاه هانزه به دانشجویان انعطاف پذیری بیشتری می دهد تا برنامه را مطابق با نیازهای فردی خود تنظیم کنند. در حالی که آن ها را برای کار گروهی برای حل مسائل پیچیده نیز آماده می کنند.

علاوه بر این، دانشجویان در آخرین مرحله از دوره تحصیلی خود (در پایان سال 3 و آخرین ترم سال 4)، با دو سال مطالعه گسترده در مورد نظریه ها و روش های درمان، در محل کار قرار می گیرند. این رویکرد برای کسانی که پیروی از یک برنامه درسی ساختار یافته را مفیدتر از یادگیری از طریق انجام کار می دانند، مناسب تر است.

  • دانشگاه علوم کاربردی آمستردام هلند، بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

در صورتی که دانشگاه علوم کاربردی آمستردام را برای تحصیل فیزیوتراپی در هلند انتخاب کنید، تجربه تحصیل در یک دانشگاه ایده آل و واجد شرایط را خواهید داشت. هیئت علمی این دانشگاه، از متخصصان حرفه ای تشکیل شده است که شامل متخصصان پزشکی، فیزیوتراپیست ها، روانشناسان، فیزیولوژیست های ورزشی و دانشمند حرکت انسانی می شود. لذا دانش و مهارت گسترده و چند نوع از تخصص را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که برای تبدیل شدن به یک فیزیوتراپیست چند تخصصی به آن نیاز دارد.

مزیت این رویکرد دانشگاه علوم کاربردی آمستردام (که یکی از دلایل معرفی هلند به عنوان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی به حساب می آید) این است که دانشجویان در زمان انجام فعالیت در یک تیم، انعطاف پذیرتر و کارآمدتر عمل می کنند. زیرا در طی دوره طیف گسترده ای از امور و اطلاعات لازم برای رفع مشکلات فیزیوتراپی را یاد گرفته اند.

علاوه بر این، دانشگاه علوم کاربردی آمستردام، تنها دانشگاهی در هلند  است که می توان مدرک فیزیوتراپی را در طول 3 سال دریافت کرد. دانشجویان با انتخاب دوره فیزیوتراپی این دانشگاه زودتر فارغ التحصیلی می شوند. اما از آن ها انتظار می رود که توانایی استفاده تجربی از آموخته های خود را به صورت گسترده داشته باشند. زیرا کارآموزی بالینی در این دانشگاه از سال اول تحصیلی تا سال آخر انجام خواهد شد.   

  • دانشگاه علمی کاربردی ساکسیون هلند، بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

دانشگاه علوم کاربردی ساکسیون، برخلاف رویکرد و نگاه کلی دانشگاه علوم کاربردی آمستردام، دانشجویان را تشویق به مطالعه در یک دوره جزئی می کند. هدف از این کار این است که دانشجویان بتوانند مطالعه عمیق تری درباره مراحل تشخیص بیماری و درمان آن، درمان دستی و فیزیوتراپی ورزشی داشته باشند.

دانشگاه علمی کاربردی ساکسیون را می توان یکی از دلایل اصلی معرفی هلند به عنوان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی دانست. زیرا این موسسه برخلاف اکثریت دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در هلند، به دانشجویان خود این فرصت را می دهد تا بخشی از تحصیلات بالینی خود را در خارج از کشور هلند طی کنند. 

آموزش بالینی در یکی از 4 سال تحصیلی دانشجویان فیزیوتراپی شروع می شود. هر دانشجو نیز می تواند انتخاب کند تا آن را در هلند یا کشورهایی چون نروژ یا آلمان طی کند. علاوه بر این، این امکان برای دانشجویان وجود دارد که برای تکمیل این بخش از تحصیلات خود، شرکت در یکی از پروژه های بین المللی در هند، اندونزی و آفریقای جنوبی را انتخاب کنند.

  • دانشگاه علمی کاربردی فونتیس هلند، بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

در حالی که دیگر دانشگاه های کشور هلند، اغلب بر ارائه دانش و مهارت های لازم در کار فیزیوتراپی به دانشجویان تاکید دارند؛ دانشگاه علمی کاربردی فونتیس بر اهمیت کار آفرینی در فیزیوتراپی تاکید بیشتری دارد. به همین دلیل، دانشجویان خود را ملزم به طی کردن یک دوره یا پروژه کارآفرینی در سال آخر تحصیلی خود می کند. لذا در صورتی که علاقه مند به فیزیوتراپی و انجام کارهای عملی هستید؛ این دوره می تواند ترکیبی منحصر به فرد از این دو در کشور هلند به عنوان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی باشد.

 در این دانشگاه، دانشجویان فیزوتراپی در سال دوم تحصیلی خود باید یک دوره را بگذرانند که در آن مباحثی درباره آناتومی و فیزیولوژی را مطالعه می کنند. پس از گذراندن این دوره، دانشجویان یک سال را صرف انجام دادن مطالعات و بررسی و جست و جوهای شخصی (به صورت خود آموز) می کنند. بعد از آن نیز می توانند در سال های سوم و چهارم تحصیلی خود به سراغ انجام دوره های کارآموزی در خارج از کشور بروند. 

بهترین کشور برای تحصیل رشته فیزیوتراپی

سایر کشورهای برتر برای تحصیل فیزیوتراپی در خارج از کشور

از دیگر کشورهایی که می توان به عنوان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی معرفی کرد، می توان به کشورهای زیر اشاره کرد:

  • انگلستان

دانشگاه های زیادی را می توان برای تحصیل در این کشور معرفی کرد که از معتبرترین آن ها برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی باید دانشگاه آکسفورد، کالج دانشگاهی لندن، دانشگاه ناتینگهام، دانشگاه منچستر و کینگز کالج لندن را نام برد.

  • سوئد

از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل فیزیوتراپی می توان به موسسه کارولینسکا، دانشگاه لوند، دانشگاه اومیا، دانشگاه اوپسالا، دانشگاه گوتنبرگ و دانشگاه لینکوپینگ اشاره کرد.

  • بلژیک، بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی

از دانشگاه های محبوب این کشور برای تحصیل فیزوتراپی در بلژیک باید دانشگاه کاتولیک لوون، دانشگاه خنت و دانشگاه لیژ را نام برد.

  • دانمارک

از دانشگاه های معتبر این کشور برای تحصیل فیزیوتراپی دانشگاه کپنهاگ، دانشگاه جنوب دانمارک، دانشگاه آلبورگ و … است.

  • آلمان

از برترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل فیزیوتراپی باید به دانشگاه خیرین پزشکی برلین، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه توبینگن اشاره کرد.

  • ایتالیا

از دانشگاه های ایتالیا می توان دانشگاه ساپینزای رم، دانشگاه پادووا و دانشگاه بولونیا را برای تحصیل در فیزیوتراپی معرفی کرد.

کشور پیشنهادی ما برای تحصیل فیزیوتراپی در خارج از کشور

دلیل پیشنهاد: زبان تدریس انگلیسی، ارزان بودن شهریه و هزینه زندگی، عدم نیاز به شرکت در آزمون ورودی برای تحصیل فیزیوتراپی، اعتبار دانشگاه ها در سطح بین الملل.

بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی که ما می توانیم به شما پیشنهاد دهیم؛ جمهوری چک است. برنامه فیزوتراپی در دانشگاه پالاتسکی این کشور اروپایی برگزار می شود. اصلی ترین دلیل معرفی و پیشنهاد ما به شما برای تحصیل در آن نیز به جز کیفیت بالای آموزشی این دانشگاه، راحت و ارزان تر بودن مراحل پذیرش در آن است.

زیرا برای تحصیل فیزوتراپی در دانشگاه پالاتسکی برخلاف اکثریت دانشگاه های اروپا و جهان، نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارید. حتی نیازی به داشتن یک مدرک معتبر زبان انگلیسی نیز نخواهید داشت و با شرکت در دوره های آموزش زبان ما، می توانید توانایی لازم برای پذیرش در این دانشگاه را کسب کنید. علاوه بر این، متخصصان ما در مجموعه آسپیان (به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه پالاتسکی) تمامی تلاش خود برای راحتی شما و ساده تر کردن مراحل پذیرش شما در دانشگاه را انجام خواهند داد.

از دیگر دلایل ما برای پیشنهاد تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه پالاتسکی به عنوان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی می توانیم به دلایل متعددی چون موارد زیر اشاره کنیم.

  • زیرساخت های مدرن و پیشرفته آموزشی دانشگاه های این کشور برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و ….
  • ارائه دوره به زبان انگلیسی
  • اعتبار مدرک تحصیلی در کل اروپا و کشورهای بزرگ دنیا؛ همچنین وزارت علوم و بهداشت ایران،
  • مراحل ساده و راحت پذیرش در دانشگاه ها
  • شهریه و هزینه زندگی مقرون به صرفه برای دانشجویان بین الملل
  • و …

در صورتی که جمهوری چک را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی گرفتید، می توانید تمامی اطلاعات لازم را از تنها نماینده رسمی دانشگاه های این کشور در ایران (یعنی همکاران ما در مجموعه آسپیان) دریافت کنید.

تحصیل فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک

دانشگاه پالاتسکی پس از دانشگاه چارلز دومین دانشگاه معتبر چک است که در سطح بین الملل جایگاه و رنک بالایی دارد. رشته فیزیوتراپی در این دانشگاه در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و به زبان انگلیسی در اختیار دانشجویان قرار داده می شود.

نوع برنامهزبان تدریسشهریه سالانهطول دوره مهلت ارسال درخواست پذیرشآخرین مهلت درخواستهزینه ثبت نامظرفیت پذیرشموقعیت
لیسانس فیزیوتراپیانگلیسی8000 یورو4 سال1 نوامبر30 ژوئن690 یورو12 الی 18 نفرشهر اولوموتس چک
ارشد فیزیوتراپیانگلیسی2500 یورو 2 سال--شهر اولوموتس چک

دانشگاه پالاتسکی که اصلی ترین دلیل معرفی چک به عنوان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی است؛ دوره های فیزیوتراپی خود را با هدف تربیت کردن فیزیوتراپیست هایی حرفه ای برگزار می کند که توانایی درمان بیماران با استفاده از حرکات ورزشی را دارند. به همین دلیل، دانشجویان در طی دوره ترکیبی از مباحث تئوری و عملی را در کنار یکدیگر یاد می گیرند.

علاوه بر این، تمامی دانشجویان در طول دوره باید به صورت دو نفره فعالیت های عملی یاد گرفته را بر روی یکدیگر یا بیماران واقعی اجرا و تمرین کنند. این کار را نیز با تماس فیزیکی با (لمس کردن دست، پا یا سایر اعضای بدن) دوستان یا بیماران انجام می دهند.

در سال های پایانی تحصیل نیز، دانشجویانی که جمهوری چک را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی انتخاب کرده اند؛ این فرصت را دارند که دوران کارآموزی یا چند ترم تحصیلی را در سایر کشورها، خارج از چک طی کنند. زیرا دانشگاه پالاتسکی در قالب برنامه های متعددی چون آراسموس پلاس و … با بیش از 60 موسسه از 20 کشور مختلف دنیا مشارکت و همکاری دارد.

جمع بندی

در این مقاله از مجموعه آسپیان بهترین کشور برای تحصیل فیزیوتراپی را به شما عزیزان معرفی کردیم. علاوه بر این، به شما پیشنهاد کردیم که به دلایل گفته شده در مقاله، جمهوری چک را برای تحصیل فیزیوتراپی انتخاب کنید. البته با توجه به ظرفیت محدود پذیرش در رشته فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک، توصیه می کنیم، در صورت تمایل به تحصیل در این دانشگاه، سریعا با همکاران ما در آسپیان تماس بگیرید.

مجموعه ما تنها نماینده رسمی دانشگاه پالاتسکی و دیگر دانشگاه های قرار گرفته در چک است و اگر تمایل به تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا را دارید مشاوران ما تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

+ کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین الملل کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *