فیزیوتراپی در جمهوری چک

تحصیل رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک (شرایط + نحوه پذیرش)

تعدادی از برنامه های مطالعاتی فیزیوتراپی در جمهوری چک وجود دارد که توسط برترین و بزرگ ترین دانشگاه های این کشور ارائه می شوند. هدف از برگزاری این برنامه ها، آموزش فیزیوتراپیست هایی که توانایی لازم برای کمک به افراد مبتلا به بیماری ها و اختلالات فیزیکی را دارند. به همین دلیل، آموزش های لازم را در بیمارستان های مدرن دانشگاه با به روزترین شیوه های آموزشی به دانشجویان ارائه می دهند.

علاوه بر این، با توجه به شهرت دانشگاه های چک در سطح جهان؛ همچنین اعتبار مدرک تحصیلی آن ها در سطح بین الملل، دانشجویان رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک ،می توانند آینده شغلی تضمین شده ای داشته باشند. به همین دلیل، در ادامه مقاله، 2 دانشگاه برتر و رنک بالا جمهوری چک را به شما معرفی خوایم کرد که هر ساله دانشجویان بین الملل متعددی را در رشته فیزیوتراپی پذیرش می کنند.

توجه داشته باشید که مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های پزشکی کشور چک در ایران فعالیت دارد. لذا پذیرش دانشجویان در دانشگاه های جمهوری چک از طریق مجموعه آسپیان صورت می گیرد. علاوه بر این، آزمون ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های چک نیز توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود.

در صورتی که قصد تحصیل رشته فیزیوتراپی دانشگاه های  کشور چک را دارید؛ به شما توصیه می کنید با استفاده از شماره تماس های موجود در سایت یا واتساپ با مشاوران ما در آسپیان تماس بگیرید. یا اینکه فرم “درخواست مشاوره رایگان” قرار گرفته در سایت را پر کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

معرفی رشته فیزیوتراپی در چک

معرفی رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک

فیزیوتراپی استفاده ترکیبی و هماهنگ از وسایل پزشکی، اجتماعی و کاری برای آموزش دادن یا بازیابی بالاترین درجه ممکن از توانایی عملکردی یک بیمار است. فیزیوتراپیست نیز به متخصصان مراقبت های بهداشتی با تحصیلات عالی گفته می شود که واجد شرایط لازم برای ارائه مراقبت های تخصصی فیزیوتراپی در مراقبت های پیشگیرانه، تشخیصی، اصلاحی و توانبخشی در فیزیوتراپی باشند.

برای موفقیت در زمینه فیزیوتراپی، باید اهمیت زیادی به سلامت جسمی و روحی بیماران خود قائل باشید و تمامی تلاش خود برای بهبود کیفیت زندگی آن ها را ارائه دهید. این مسئله از مهمترین و اساسی ترین ویژگی هایی است که هر کدام از دانشجویان فیزیوتراپی در جمهوری چک باید از آن برخوردار باشند تا بتوانند در رشته تحصیلی خود موفق شود.

درست است که دوره های فیزیوتراپی می توانند از لحاظ رویکرد با یک دیگر متفاوت باشند. اما به صورت معمول شما برای دریافت مدرک تحصیلی خود، ماژول های زیر را مطالعه خواهید کرد که عبارت اند از مباحث:

  • آناتومی
  • فیزیولوژی
  • قلبی تنفسی
  • پاتوفیزیولوژی
  • روانشناسی سلامت
  • ارتوپدی
  • درمان اسکلتی عضلانی
  • درمان عصبی

  علاوه بر این ماژول های اصلی، احتمالا مباحث درسی فیزیوتراپی در جمهوری چک بر روی توسعه مهارت‌ های تحقیقاتی مستقل متمرکز خواهد بود. زیرا برای پیشرفت در دوره کارشناسی ارشد بسیار ضروری هستند. علاوه بر این دانشگاه های چک، آموزش های لازم را در بیمارستان ها و کلینیک های توانبخشی به دانشجویان یاد می دهند. لذا دانشجویان می توانند یک تجربه واقعی و عملی از کار فیزیوتراپی داشته باشند که در موفقیت شغلی آن ها در آینده، بسیار تاثیرگذار است.

دانشگاه رشته فیزیوتراپی

شرایط و مراحل تحصیل در رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک

 اخذ پذیرش دانشگاه ها و تحصیل در جمهوری چک برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی، چندان پیچیده ای نیست. به این صورت که دانشجویان برای دریافت پذیرش دانشگاه انتخابی خود فقط لازم است که:

  1. مدرک تحصیلی دوره قبل را دریافت کنند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی فیزیوتراپی در جمهوری چک باید مدرک دیپلم و دوران دبیرستان خود را به دانشگاه ارائه دهید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در چک نیز، به مدرک لیسانس خود احتیاج دارید.

  1. تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند.

تمامی دروس رشته فیزیوتراپی، به زبان انگلیسی به دانشجویان بین الملل آموزش داده می شود. به همین دلیل، تمامی متقاضیان ایرانی برای اخذ پذیرش در دانشگاه های چک باید یک مدرک معتبر زبان انگلیسی به دانشگاه ارائه دهند. از این مدارک می توان به مدرک آیلتس و تافل با حداقل سطح  B2، حداقل سطح B1 آزمون CEFR، آزمون PET/FCE، آزمون BULATS با امتیاز 60 و … اشاره کرد.

توجه داشته باشید که مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، دوره های آمادگی زبان انگلیسی را برای متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک برگزار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می کنیم با مشاوران و متخصصان ما در آسپیان تماس بگیرید.

علاوه بر این دو مورد، به صورت معمول مدارک دیگری نیز برای اخذ پذیرش و ثبت نام در رشته فیزیوتراپی در چک مورد نیاز است که عبارت اند از:

  • انگیزه نامه
  • رزومه
  • توصیه نامه
  • ویزا یا پاسپورت
  • مدارک شناسایی
  • چند قطعه عکس

توجه داشته باشید که تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا چکی ترجمه؛ سپس برای دانشگاه انتخابی برای تحصیل فیزیوتراپی در جمهوری چک ارسال شوند.

مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، از صفر تا صد مراحل پذیرش شما در دانشگاه، از دریافت ویزا، اخذ پذیرش در دانشگاه، گرفتن خوابگاه و …. را برای شما انجام می دهد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک

جمهوری چک، چند دانشگاه معتبر و مشهور دارد که نام آن ها، هر ساله توسط موسسات معتبری چون QS، THE و … در لیست 1000 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرد. از جمله این دانشگاه ها باید به دانشگاه چارلز و دانشگاه پالاتسکی اشاره کرد که جزء دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در چک هستند.

این دانشگاه ها، رشته فیزیوتراپی را در دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی خود ارائه می دهند که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم:

علوم ورزشی دانشگاه چارلز

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه چارلز | فیزیوتراپی در جمهوری چک

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه چارلز در سال 1959 تاسیس شد. در سال 1965 نیز به عنوان یکی از 17 دانشکده دانشگاه چارلز، فعالیت خود را آغاز کرد. در این دانشکده دوره های مختلفی چون تربیت بدنی و ورزش، فیزیوتراپی، مدیریت ورزشی و کیانتروپولوژی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می شود.

این دانشکده هر ساله بیش از 50 دانشجوی بین الملل پذیرش می کند که اکثریت آن ها مشغول به تحصیل رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک می شوند. برنامه فیزیوتراپی، مانند تمامی دوره ها و برنامه های تحصیلی برگزار شده این دانشکده، دارای آموزش های تئوری و عملی است. زبان تدریس در آن ها نیز برای دانشجویان بین الملل، انگلیسی خواهد بود.

 علاوه بر این، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه چارلز، در برنامه هایی چون اراسموس (Erasmus)، اراسموس موندوس (Erasmus Mundus) و موبیلیتی (Mobility Program) شرکت دارد. برنامه های مطالعاتی دانشکده نیز، در سطح محلی، با همکاری با مقامات محلی و سازمان های مختلف حرفه ای؛ همچنین در سطح بین المللی با دانشگاه های مختلف خارجی نظیر 5 دانشگاه بزرگ اروپایی و سازمان های بین المللی انجام می شود.

به همین دلیل، می تواند خیلی راحت زمینه شرکت دانشجویان فیزیوتراپی در جمهوری چک را در پروژه های تحقیقاتی مشترک با سایر دانشگاه های جهان؛ همچنین امکان ادامه تحصیل یا گذراندن دوره های کارآموزی دانشجویان در سایر کشورهای دنیا را فراهم کند.

خلاصه اطلاعات رشته فیزیوتراپی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه چارلز

  • موقعیت دانشکده: شهر پراگ
  • عنوان برنامه: فیزیوتراپی
  • مقاطع تحصیلی: کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • نوع مطالعه: تمام وقت
  • شرایط پذیرش: داشتن مدرک دیپلم و تسلط به زبان انگلیسی
  • زبان تدریس: انگلیسی
  • طول دوره لیسانس: 3 الی 4 سال
  • طول دوره کارشناسی ارشد: 2 سال
  • شهریه مقطع کارشناسی: تقریبا 220000 CZK در سال
  • شهریه مقطع کارشناسی ارشد: تقریبا 220000 CZK در سال
  • برنامه اراسموس: شرکت دارد
  • اعتبار مدرک: در تمامی کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، همچنین وزارت علوم و بهداشت ایران
  • نماینده رسمی در ایران: مجموعه آسپیان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دانشگاه، ظرفیت پذیرش و شرایط پذیرش در آن می توانید با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

رشته فیزیوتراپی دانشگاه چارلز در مقطع کارشناسی

دوره لیسانس فیزیوتراپی برگزار شده در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه چارلز، می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی باشد که رویای تبدیل شدن به فیزیوتراپیست حرفه ای؛ همچنین دریافت مدرک تحصیلی فیزیوتراپی در جمهوری چک از یک دانشگاه معتبر را دارند.

زیرا این دوره توسط اساتیدی مجرب و کارکنانی متخصص به دانشجویان ارائه می شود که بسیاری از آن ها، جزء متخصصان مراقبت های بهداشتی و دانشمندان هستند. علاوه بر این، دانشجویان برای یادگیری مباحث درسی فیزیوتراپی در جمهوری چک از امکانات اجتماعی مختلف از جمله بیمارستان های مجهز آموزشی استفاده می کنند.

در پایان نیز بعد از گذشت سه سال تحصیلی خود، مدرک لیسانس دریافت می کنند. علاوه بر این، توانایی لازم برای کار در حوزه پیراپزشکی را به دست می آورند. به همین دلیل، می توانند در مراکز سلامت و مراقبت اجتماعی، بخش ها و حوزه های تخصصی فیزیوتراپی در جمهوری چک ،مراکز توانبخشی برای انجام فیزیوتراپی ورزشی و … مشغول به کار شوند.

علاوه بر این، مهارت های عملی لازم، مطابق با مقررات WCPT برای انجام کار در تمامی حوزه های فیزیوتراپی را دارد. در نتیجه می تواند به صورت کاملا مستقل، انواع روش های فیزیوتراپی را بررسی و یکی از مناسب ترین آن ها را برای درمان بیمار خود استفاده کند. همچنین می تواند تاثیر درمان اعمال شده بر روی بیمار را مورد بررسی قرار دهد. 

رشته فیزیوتراپی دانشگاه چارلز در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در برنامه کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ارائه شده در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه چارلز، 2 سال طول می کشد. تمامی متقاضیانی که قصد تحصیل در آن را دارند نیز باید مدرک لیسانس خود را از یکی از دانشکده های فیزیوتراپی در جمهوری چک دریافت کرده باشند. یا اینکه مدرک لیسانس آن ها مورد تایید دانشگاه چارلز قرار بگیرد.

به همین دلیل، دانشجویان بین الملل که مدرک لیسانس خود را از دیگر کشورهای جهان دریافت کرده اند؛ احتمالا ملزم به گذراندن چند واحد درسی برای تطبیق مدرک تحصیلی خود با مدرک لیسانس فیزیوتراپی در جمهوری چک می شوند.

برنامه کارشناسی ارشد فیزیوتراپی دانشگاه چارلز، بیشتر بر روی دوره های تخصصی، بازتاب درمانی بر اساس روش های Bobath، Vojta، Lewit و Kabat؛ همچنین تکنیک تخلیه لنفاوی، درمان ناباروری عملکردی زنان مطابق با Mojzisova تمرکز دارد. علاوه بر این، در این مقطع تحصیلی رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک ،یک پروژه تحقیقاتی اجباری وجود دارد. دانشجویان نیز ملزم به انجام آن هستند. این پروژه به صورت معمول، یک پایه، برای پایان نامه کارشناسی ارشد دانشجویان به حساب می آید.

فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی

فیزیوتراپی در دانشگاه پالاتسکی | فیزیوتراپی در جمهوری چک

دانشگاه پالاتسکی از دیگر دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک است. این دانشگاه دومین دانشگاه معتبر و مشهور چک، بعد از دانشگاه چارلز به حساب می آید و رشته فیزیوتراپی را در دو دانشکده خود به دانشجویان ارائه می دهد که عبارت اند از:

  • دانشکده علوم بهداشت و سلامت (Faculty of Health Sciences): رشته فیزیوتراپی این دانشکده در مقطع لیسانس برگزار می شود.
  • دانشکده تربیت بدنی (Faculty of Physical Culture): رشته فیزیوتراپی در این دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می شود.

این دو دانشکده جزء جوان ترین دانشکده های دانشگاه پالاتسکی به حساب می آیند. از زمان فعالیت خود نیز، با توجه به عملکرد، امکانات متعددی که در اختیار دانشجویان قرار می دهند؛ همچنین تحقیقات برجسته ای که انجام داده اند؛ به عنوان مشهورترین و شناخته شده ترین دانشکده های ارائه دهنده رشته  فیزیوتراپی در جمهوری چک شناخته می شود.

علاوه بر این، به لطف موفقیت تیم‌ های تحقیقاتی خود در مسابقات متعدد، شهرت بسیار بالایی در سطح بین الملل کسب کرده اند. تا جایی که هر ساله کمک های مالی متعددی در سطح ملی و بین المللی از آژانس علمی چک، بودجه اتحادیه اروپا، کمک های مالی NIH از ایالات متحده، صندوق بین المللی Visegrad و … برای انجام تحقیقات فیزیوتراپی در جمهوری چک دریافت می کنند.

همکاری های بین المللی

در زمینه همکاری های بین المللی نیز، در قالب برنامه ERASMUS+ اروپا با بیش از 60 موسسه در بیش از 20 کشور جهان همکاری دارند. همچنین سابقه همکاری با موسسات آموزش عالی در آمریکای شمالی و آسیا نظیر دانشگاه آلبرتا و کالج کاموسون کانادا، دانشگاه نوادا، لاس وگاس، ایالات متحده، دانشگاه علوم ورزشی نیپون ژاپن و … را دارد.

به لطف این همکاری ها و مشارکت ها نیز، هر ساله زمینه تبادل دانشجویان فیزیوتراپی در جمهوری چک را با سایر کشورها فراهم می کند. لذا دانشجویان فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی می توانند با دریافت بورسیه، چند ترم تحصیلی یا دوره های کارآموزی را در سایر کشورها و دانشگاه مطرح دنیا سپری کنند.

خلاصه اطلاعات رشته فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی

  • موقعیت دانشکده: شهر اولوموتس جمهوری چک
  • عنوان برنامه: فیزیوتراپی در چک
  • مقاطع تحصیلی: کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • نوع مطالعه: تمام وقت
  • شرایط پذیرش: داشتن مدرک دیپلم و تسلط به زبان انگلیسی
  • آزمون ورودی: ندارد
  • زبان تدریس: انگلیسی
  • طول دوره لیسانس: 4 سال
  • طول دوره کارشناسی ارشد: 2 سال
  • شهریه مقطع کارشناسی: 8000 یورو در سال
  • شهریه مقطع کارشناسی ارشد: : 2500 یورو در سال
  • برنامه اراسموس: شرکت دارد
  • خوابگاه: دارد
  • اعتبار مدرک: در تمامی کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، همچنین وزارت علوم و بهداشت ایران
  • نماینده رسمی در ایران: مجموعه آسپیان

لازم به ذکر است که ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی بسیار محدود است. لذا در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته فیزیوتراپی این دانشگاه هستید، به شما توصیه می کنیم خیلی سریع با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید تا مراحل پذیرش سریع تر شما در دانشگاه را فراهم کنند.

رشته فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی در مقطع کارشناسی

در دانشکده علوم بهداشت و سلامت دانشگاه پالاتسکی یک برنامه فیزیوتراپی در مقطع لیسانس برگزار می شود. زبان تدریس در این رشته تحصیلی، انگلیسی است و تحصیل در آن 4 سال طول می کشد.

هدف از برگزار این دوره فیزیوتراپی در جمهوری چک ،تربیت فیزیوتراپیست هایی حرفه ای است که تمرکز اصلی آن ها بر تامین سلامتی بیمار با استفاده از حرکات ورزشی است. به همین دلیل برای آموزش دانشجویان خود، از آموزش های تئوری و عملی در کنار یکدیگر استفاده می کند.

علاوه بر این، دانشجویان این دانشکده، در طول دوران تحصیل فیزیوتراپی در چک ،به صورت دو نفره کار می کنند تا بتوانند آموزش های یادگرفته شده را بر روی یکدیگر و بیماران، به صورت واقعی تمرین کنند. برای این کار نیز باید به صورت فیزیکی اعضای بدن (دست، پا، کمر و …) دوست و همکار دانشجوی خود یا بیماران را لمس کنند.

به همین دلیل، به تمامی متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی توصیه می شود به این نکته توجه زیادی زیادی داشته باشند.

 فارغ التحصیلان فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی می توانند در تمامی مراکز مراقبت های بهداشتی؛ همچنین در کلینک های فیزیوتراپی ورزشی مشغول به کار شوند. زیرا آموزش های فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی آن ها را به متخصصانی حرفه ای تبدیل کرده است که دانش نظری و مهارت های عملی عالی برای انجام کار دارند.

نوع برنامهطول دورهزبان تدریسمهلت ارسال درخواستآخرین مهلت درخواستشهریهظرفیت پذیرشهزینه ثبت نامموقعیت
لیسانس فیزیوتراپی4 سالانگلیسی1 نوامبر30 ژوئن8000 یورو12 تا 18 دانشجو690 CZKشهر اولوموتس

مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه پالاتسکی در ایران، شرایط پذیرش متقاضیان ایرانی در این دانشگاه را فراهم می کند. لذا به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان و مشاوران ما در تماس باشید.

فیزیوتراپی ارشد

فیزیوتراپی در جمهوری چک دانشگاه پالاتسکی در مقطع کارشناسی ارشد

دانشکده تربیت بدنی دانشگاه پالاتسکی، در حال حاضر یک برنامه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در جمهوری چک را ارائه می دهد. این برنامه به زبان انگلیسی تدریس می شود و تحصیل در آن 2 سال طول می کشد.

در صورتی که قصد تحصیل در این مقطع را دارید، باید از تسلط کافی به زبان انگلیسی در حداقل سطح B2 مطابق با CEFR برخوردار باشید. در صورت داشتن این شرط، می توانید فرم درخواست پذیرش را به همراه ضمیمه کردن مدارک لازم برای دانشگاه پالاتسکی ارسال کنند.

از جمله مدارکی که باید ضمیمه درخواست پذیرش خود برای تحصیل فیزیوتراپی در جمهوری چک کنید، عبارت اند از:

  • رزومه
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • 2 توصیه نامه
  • کپی مدرک لیسانس

بعد از آن نیز باید خود را برای انجام یک مصاحبه (به صورت حضوری یا از طریق اسکایپ) آماده کنید.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی، 2500 یورو در سال است. دانشجویان می توانند این مبلغ را در 10 قسط ماهانه (250 یورو در هر قسط) در هر سال تحصیلی پرداخت کنند.

علاوه بر این، به دانشجویان کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک ،بورسیه نیز تعلق می گیرد. همچنین دانشجویانی که بتوانند سال اول تحصیلی خود را با نمرات بالا به پایان برسانند، شهریه تحصیلی آن ها در سال بعد کاهش می یابد.

در طول دوره دانشجویان باید 120 واحد درسی را پاس کنند که به صورت معمول 40 واحد آن ها را دروس فوق تخصص تشکیل می دهد. در پایان نیز، دانشجویان با یک آزمون نهایی فارغ التحصیل می شوند که شامل امتحان شفاهی و دفاع از پایان نامه خواهد بود.

جمع بندی |

فیزیوتراپی

رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک ،توسط دو دانشگاه بزرگ و مطرح این کشور یعنی دانشگاه چارلز و دانشگاه پالاتسکی برگزار می شود. این دو دانشگاه آموزش های لازم را با استفاده از مدرن ترین شیوه ها و تجهیزات آموزشی به دانشجویان ارائه می دهند. در پروژه های تحقیقاتی متنوعی نیز شرکت دارند و از ارتباطات گسترده ای با سایر دانشگاه های جهان برخوردارند. به همین دلیل توانسته اند، رتبه و رنک بالایی در سطح جهان به دست آورند.

اعتبار و شهرت آن ها در سطح بین الملل نیز باعث شده تا مدرک ارائه شده آن ها، در تمامی کشورهای جهان؛ همچنین وزارت علوم و بهداشت ایران اعتبار داشته باشد.

لذا می توان نتیجه گرفت، دانشجویان علاقه مند به رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک ،با تحصیل در دانشگاه های چارلز و پالاتسکی از آینده تحصیلی و شغلی تضمین شده ای برخوردار می شوند.

در صورتی که شما نیز علاقه مند به تحصیل در رشته فیزیوتراپی در چک هستید، به شما توصیه می کنیم با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید. زیرا مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران است. لذا مشاوران و متخصصان ما می تواند اطلاعات کامل و دقیقی از رشته فیزیوتراپی در جمهوری چک و شرایط پذیرش سریع و راحت در آن را در اختیار شما قرار دهند.

سوالات متداول

زبان تدریس در رشته فیزیوتراپی چک چیست؟ رشته فیزیوتراپی در تمامی دانشگاه های چک به زبان انگلیسی برگزار می شود.

آیا برای اخذ پذیرش رشته فیزیوتراپی در چک باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟ خیر، برای تحصیل در این رشته نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست. فقط باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید که برای این منظور می توانید در دوره های آمادگی زبان شرکت کنید که توسط مجموعه آسپیان برگزار می شود.

بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در چک کدامند؟ از بهترین دانشگاه های چک برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی، دانشگاه چارلز و پالاتسکی است.

رشته فیزیوتراپی در چک در چه مقاطعی برگزار می شود؟ رشته فیزیوتراپی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور برگزار می شود.

  • برنامه های درسی در زمان تحصیل در جمهوری چک شامل چه مباحثی می شود؟ به صورت معمول، برنامه های درسی شامل مباحثی چون آناتومی، فیزیولوژی، قلبی تنفسی، پاتوفیزیولوژی، روانشناسی سلامت، ارتوپدی، درمان اسکلتی عضلانی و درمان عصبی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *