بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

معرفی بهترین کشور برای تحصیل داروسازی ( شرایط و هزینه ها)

اگر به قصد پیدا کردن یک کشور مناسب برای تحصیل در رشته داروسازی، جمله بهترین کشور برای تحصیل داروسازی را  جست و جو کردید؛ مطمئنا لیستی از کشورهای مختلف را دیده اید که تحصیل در آن ها می تواند ایده آل باشد. اما سوالی که پیش می آید این است که کدام یک از این کشورها واقعا بهترین کشور برای تحصیل داروسازی به حساب می آید؟.  بهتر است کدام یک از این کشورها را انتخاب کنیم؟.

حقیقتی که وجود دارد این است که هیچ کس نمی تواند به صورت قطعی به شما بگوید که کدام کشور برای تحصیل در این رشته از همه مناسب تر و بهتر خواهد بود. این مسئله را شما باید با توجه به شرایط، بودجه خود برای تحصیل در خارج از کشور، سلیقه و … مشخص کنید.

با این حال در ادامه مطلب برای راهنمایی بهتر شما عزیزان، مسائلی که در زمان انتخاب بهترین کشور برای تحصیل داروسازی باید به آن توجه ویژه داشته باشید را بیان می کنیم. علاوه بر این، چند کشور برتر که هر یک از آن ها برترین و رنک بالاترین دانشکده های داروسازی را دارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

لذا در صورتی که دوست دارید برای آینده تحصیلی خود در رشته داروسازی یک انتخاب شایسته و مناسب داشته باشید؛ توصیه می کنیم با ما در ادامه این مقاله از مجموعه آسپیان همراه باشید. همچنین در این مقاله یک پیشنهاد جذاب برای پذیرش در این رشته تحصیلی پرطرفدار برای شما داریم.

 بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی

نکات کلیدی قابل توجه برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

معیارها و نکات بسیار مختلف و متنوعی در این زمینه وجود دارد که نباید از آن ها غافل شد. به عنوان مثال از جمله نکات کلیدی و مهم در انتخاب یک کشور یا دانشگاه مناسب برای تحصیل در رشته داروسازی می توان به مواردی که در زیر خواهیم گفت اشاره کرد:

  1. هزینه تحصیل و زندگی در کشور انتخابی

اولین و شاید مهم ترین موضوعی که باید توجهی خاص به آن داشته باشید، شهریه تحصیلی؛ همچنین هزینه های زندگی در یک کشور است. به عنوان مثال، در صورتی که از نظر مالی و دارا بودن بودجه، برای طی کردن دوران تحصیل خود در خارج از کشور هیچ نوع محدودیتی ندارید؛ می توانید کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان و … را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی انتخاب کنید که دانشگاه های آن ها در رنکینگ های بین المللی بالاترین رتبه را برای تحصیل در رشته داروسازی به خود اختصاص داده اند. با این حال، هزینه زندگی و تحصیل در آن ها برای دانشجویان بین الملل گران است.

اما اگر از نظر مالی با محدویت هایی مواجهه هستید؛ توصیه می کنیم کشورهایی مثال آلمان، جمهوری چک، اتریش و … را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی انتخاب کنید. زیرا هزینه های زندگی و تامین مخارج زندگی؛ همچنین شهریه تحصیلی دانشگاه های آن بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. در عین حال، دانشگاه های آن ها از لحاظ کیفیت آموزشی رتبه بالا و مناسبی را برای تحصیل داروسازی در رنکینگ های بین المللی کسب کرده اند.

البته ما با تکیه بر تجربه چندین ساله خود در زمینه اعزام دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … به جمهوری چک؛ این کشور را برای تحصیل داروسازی پیشنهاد می کنیم. زیرا نه تنها هزینه های زندگی در این کشور ارزان است. بلکه برترین دانشگاه این کشور برای تحصیل داروسازی در جمهوری چک، یعنی دانشگاه چارلز، شهریه مقرون به صرفه ای از دانشجویان خارجی دریافت می کند. علاوه بر این، برگزاری دوره فاندیشن و آزمون ورودی دانشگاه های چک در ایران توسط مجموعه ما (مجموعه آسپیان) به شما کمک می کند تا هزینه شما برای تحصیل در این کشور کاهش بیشتری داشته باشد.

  1. امکانات رفاهی و تسهیلات خاص دانشگاه در بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

یکی از موارد بسیار مهم برای انتخاب کشور یا دانشگاه جهت تحصیل در رشته داروسازی، امکانات و تسهیلات خاصی است که دانشگاه به دانشجویان خارجی خود ارائه می دهد. در برخی از کشورها، دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند که بخشی از شهریه تحصیلی یا بخشی از هزینه زندگی آن ها را پوشش می دهد.

البته باید توجه داشته باشید که به صورت معمول، بورسیه کامل به دانشجویان رشته های مدیکال تعلق نمی گیرد. مگر اینکه در دانشگاه هایی پذیرش شوند که تحصیل در آن ها رایگان است.

علاوه بر بورسیه تحصیلی، در یک کشور یا دانشگاه مناسب، امکانات رفاهی چون خوابگاه، سلف و غذای دانشجویی، سیستم حمل و نقل رایگان یا مقرون به صرفه، خدمات پزشکی رایگان یا ارزان قیمت، باشگاه ورزشی و … به دانشجویان ارائه می شود.

  1. زبان تدریس در بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

زبان تحصیل در کشور انتخابی نیز نکته بسیار حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. به صورت معمول، زبان انگلیسی اولین زبانی است که اکثریت دانشجویان ایرانی با آن آشنایی نسبی دارند و می توانند مهارت های مختلف آن را تقویت کنند. به همین دلیل، در زمان انتخاب بهترین کشور برای تحصیل داروسازی ،ترجیح می دهند کشورهای انگلیسی زبان نظیر آمریکا، انگلستان، کانادا و … را برای تحصیل انتخاب کنند.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که دانشجویان برای تحصیل در این کشورها، اغلب هزینه بالاتری در مقایسه با کشورهای غیر انگلیسی زبان می پردازند. زیرا شهریه تحصیلی و هزینه زندگی در این کشورها بالا و گران است.

لذا به دانشجویانی که قصد تحصیل در یک کشور مقرون به صرفه از نظر هزینه های تحصیلی را دارند؛ توصیه می شود که کشورهایی چون جمهوری چک را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی انتخاب کنند. زیرا زبان رسمی این کشورها انگلیسی نیست؛ اما زبان تدریس در دانشگاه های آن انگلیسی است.

البته در صورتی که به زبان هایی چون فرانسوی یا آلمانی تسلط دارید؛ می توانید کشور فرانسه، کانادا (استان کبک کانادا)، آلمان یا اتریش را برای تحصیل داروسازی انتخاب کنید. زیرا هم دانشگاه های آن رتبه و رنک مناسب و بالایی دارند؛ هم اینکه هزینه تحصیل در آن ها ارزان و در برخی مواقع رایگان نیز است.

  1. امکان اخذ ویزای کار و اقامت در بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

امکان گرفتن ویزای کار و گرفتن اقامت کشور محل تحصیل بعد از به پایان رساندن تحصیلات نیز، یکی از موارد قابل توجهی است که نباید از آن غافل شد. به عنوان مثال، کسانی که یک کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپا نظیر جمهوری چک را برای تحصیل داروسازی در خارج از کشور انتخاب می کنند؛ بعد از به پایان رساندن تحصیلات خود، علاوه بر دریافت ویزای کار در جمهوری چک، اجازه کار و اقامت در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز خواهند داشت.

این در حالی است که برخی از کشورها چنین مزیتی را به دانشجویان بین الملل خود ارائه نمی دهند.

  1. شرایط تحصیل در بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

در زمان انتخاب یک کشور مناسب، باید به شرایط پذیرش دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته داروسازی نیز توجه کنید. به عنوان مثال، برای تحصیل داروسازی در برخی از کشورها، نیاز است که در آزمون ورودی دانشگاه انتخابی شرکت کنید. در بعضی از کشورها نیز، باید دارای مدرک کارشناسی یکی از رشته های علوم پایه باشید تا بتوانید تحصیلات خود در رشته داروسازی ادامه دهید.

علاوه بر این، دانشگاه های مختلف در بهترین کشور برای تحصیل داروسازی مدارک مختلفی از متقاضیان خود طلب می کنند. به عنوان مثال، برای تحصیل در برخی از آن ها نیازی به ارائه مدارک زبان نیست. برای تحصیل در برخی دیگر باید مدارکی چون آیلتس و تافل را ارائه داد. برای تحصیل داروسازی در بعضی دیگر از دانشگاه ها نیز مدارک آزمون های دیگری نظیر SAT، GRE و … نیاز است.

  1. اعتبار مدرک از نظر وزارت بهداشت ایران

دانشجویان ایرانی به ویژه افرادی که قصد بازگشت به ایران را دارند؛ باید کشورهایی را انتخاب کنند که مدارک ارائه شده از آن ها از نظر وزارت بهداشت ایران اعتبار دارد. زیرا در غیر این صورت، مدارک تحصیلی شما در ایران قابل معادل سازی نخواهند بود. در نتیجه اجازه کار نیز، به شما داده نمی شود.

 معرفی بهترین کشور برای تحصیل داروسازی در خارج از کشور

انتخاب یک کشور و دانشگاه مناسب می تواند نقش بسیار مهمی در آینده شما داشته باشد و مسیر زندگی شما را تغییر دهد. لذا در ادامه برترین کشورهایی که می توانید برای تحصیل در رشته داروسازی انتخاب کنید را به همراه قوانین و شرایط تحصیل؛ همچنین هزینه زندگی در آن ها را برای شما شرح می دهیم.

از این کشورها عبارت اند از:

آمریکا

کشور آمریکا بیشترین تعداد دانشگاه های معتبر را دارد که تقریبا در تمامی موسسات رتبه بندی دانشگاه های جهان چون QS، THE و … رتبه های برتر را کسب کرده اند. دوره های داروسازی در سیستم آموزشی این کشور به دو صورت دوره های 4 ساله کارشناسی و دوره های 6 ساله پیوسته ارائه می شوند. کسانی که برای تحصیل در دوره های 6 ساله درخواست می دهند و پذیرش می شوند، در پایان دوره مدرک دکتری حرفه ای داروسازی دریافت می کنند.

اصلی ترین مدارکی که شما برای پذیرش در دانشکده های داروسازی آمریکا به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی به آن نیاز دارید؛ شامل دو مورد زیر است:

  • مدرک پایان دوره دبیرستان با حداقل معدل 16
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی نظیر آیلتس 6

البته به یاد داشته باشید که رقابت برای تحصیل در دانشکده های داروسازی این کشور بسیار سنگین است. لذا هر چه نمرات بالاتری داشته باشید، شانس پذیرش شما نیز بالاتر خواهد رفت.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که شهریه تحصیلی و هزینه های زندگی در آمریکا بالا است. این مبالغ می تواند به شرح زیر باشد:

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی: سالانه ۹۹۰۰ تا ۳۲ هزار دلار
  • هزینه در دانشگاه های خصوصی: سالانه 18000 الی 47000 دلار
  • هزینه زندگی: حداقل 1000 دلار در ماه

کانادا، بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

کشور کانادا یکی از پیشرفته ترین سیستم های آموزشی جهان را دارد. دانشگاه های آن نیز، جزء معتبرترین دانشگاه های تحقیقاتی دنیا هستند و در حوزه تحقیقات علمی و پژوهشی به خصوص در زمینه ساخت دارو و واکسن؛ همچنین درمان بیماری ها اعتبار بالایی در سطح بین الملل دارند.

متقاضیانی که این کشور را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی انتخاب می کنند و می خواهند در دانشگاه های این کشور پذیرش شوند؛ باید مدرک کارشناسی در یکی از رشته های علوم پایه نظیر بیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی و … را داشته باشند. نمرات بالایی نیز در دروس فیزیک، زیست شناسی، شیمی و در بعضی مواقع ریاضیات اخذ کنند.

علاوه بر این:

  • باید در آزمون Board Examination شرکت کنند و نمره قبولی بگیرند.
  • یک مدرک معتبر زبان انگلیسی (حداقل آیلتس ۶.۵) یا فرانسوی (برای تحصیل در استان کبک کانادا) به دانشگاه ارائه دهند.

مهاجر پذیر بودن کشور کانادا و دارا بودن بازار کار فوق العاده در رشته داروسازی، یکی از مهمترین دلایل است که دانشجویان بین الملل کانادا را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی انتخاب می کنند. از برترین و پرمتقاضی ترین دانشگاه های این کشور نیز می توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال، دانشگاه لاوال، دانشگاه منیتوبا، دانشگاه دال هوزی، دانشگاه ساسکاچوان و … اشاره کرد.

جمهوری چک، بهترین کشور برای تحصیل داروسازی ( یک پیشنهاد جذاب )

جمهوری چک یکی از ایده آل ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل داروسازی در اروپا به ویژه برای دانشجویان ایرانی به حساب می آید.  زیرا:

  • دانشگاه های آن به واسطه ارائه آموزش باکیفیت و تحصیل به زبان انگلیسی، استفاده از تجهیزات مدرن آموزشی، تحقیقات گسترده و … رتبه و رنک بالایی در اروپا و جهان به دست آورنده اند.
  • هزینه تحصیل داروسازی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر خواهد بود. (تقریبا 7600 یورو در سال برای دو ترم تحصیلی)
  • هزینه زندگی در آن در مقایسه با سایر کشورهای معرفی شده به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی پایین است. (هزینه زندگی یک نفر در صورت زندگی در خوابگاه 500 تا 600 یورو در ماه و در صورت زندگی در سوئیت 700 تا 900 یورو در ماه)
  • برای تحصیل در آن نیازی نیست زبان رسمی این کشور (زبان چکی) را یاد بگیرید. زیرا زبان تدریس در دانشگاه های این کشور انگلیسی است. علاوه بر این، اکثریت مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند و تعداد دانشجویان بین الملل در این کشور زیاد است.
  • همکاران ما در مجموعه آسپیان، به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های این کشور در ایران، می توانند پشتیبانی لازم جهت پذیرش سریع تر و کم هزینه تر در دانشگاه های چک را برای شما انجام دهند.

شرایط تحصیل داروسازی در جمهوری چک

طول دوره تحصیل در رشته داروسازی در جمهوری چک مانند اکثریت کشورهای معرفی شده به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی ۵ سال تحصیلی است. علاوه بر دوره 5 ساله داروسازی که در پایان آن دانشجویان دکتری عمومی داروسازی دریافت می کنند؛ دوره 2 ساله داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد و دوره های Phd داروسازی نیز در جمهوری چک برگزار می شود.

شرایط پذیرش در رشته داروسازی دانشگاه های چک، به ویژه برای دانشجویان ایرانی، بسیار ساده و راحت خواهد بود. زیرا متقاضیان برای تحصیل داروسازی در این کشور، فقط به مدرک پایان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی یا دیپلم خود احتیاج دارند.

علاوه بر این باید در دوره فاندیشن و آزمون ورودی دانشگاه انتخابی در چک شرکت کنند. این دوره و آزمون نیز، توسط تنها نماینده رسمی دانشگاه های این کشور یعنی مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود.

لذا متقاضیان ایرانی برای تحصیل در جمهوری چک، بر خلاف دیگر کشور های معرفی شده به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی نیازی به سفر به جمهوری چک برای طی کردن دوره فاندیشن یا شرکت در آزمون ورودی نخواهند داشت.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر درباره نحوه شرکت در دوره های فاندیشن یا آزمون های ورودی چک می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید و از آن ها مشاوره رایگان دریافت کنید. یا اینکه فرم درخواست مشاوره رایگانی که در سایت قرار گرفته را پر کنید تا مشاوران ما با استفاده از آن با شما تماس بگیرند.

برترین دانشگاه چک برای تحصیل داروسازی

برترین دانشگاه این کشور برای تحصیل داروسازی، دانشگاه چارلز است. این دانشگاه برترین و بزرگ ترین دانشگاه این کشور به حساب می آید که دانشکده های متعددی در شهرهای مختلف چک دارد. دانشکده داروسازی این دانشگاه در شهر هرادتس کرالووه قرارگرفته است و برترین مرکز تحقیقاتی در جمهوری چک محسب می شود؛ همچنین نام آن در لیست بهترین موسسات تحقیقاتی دنیا قرار گرفته است.

دانشکده داروسازی دانشگله چارلز، دو ساختمان مدرن و مجزا برای آموزش دانشجویان خود دارد. علاوه بر این، برای آموزش هر چه بهتر دانشجویان خود از امکاناتی چون یک باغ گیاهان دارویی بزرگ و منحصر به فرد،  3 آزمایشگاه کامپیوتر،3 سالن کنفرانس، چندین آزمایشگاه یا لابراتوار برخوردار است.

خوشبختانه مدارک پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی دانشگاه چارلز و دیگر دانشگاه های چک مثال پالاتسکی و ماساریک از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران اعتبار دارند. لذا در صورتی که بخواهید بعد از اتمام تحصیل خود به ایران برگردید؛ برای کار در کشور خود به عنوان یک داروساز مشکلی نخواهید داشت.

 لازم به ذکر است مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه چارلز جمهوری چک در ایران می باشد و تمامی مراحل دوره های Foundation ، برگزاری آزمون ورودی دانشگاه توسط مجموعه آسپیان در ایران انجام میگیرد.
مشاهده وبسایت رسمی دانشکده داروسازی دانشگاه چارلز در لینک زیر و مشاهده نام مجموعه آسپیان به عنوان نماینده رسمی این دانشگاه

https://www.faf.cuni.cz/

شما هم اکنون می توانید با پر کردن و ارسال فرم مشاوره رایگان داخل سایت و یا از طریق شماره های تماس با مشاوران ما تماس بگیرید و تمامی اطلاعات لازم در مورد دانشگاه چارلز جمهوری چک، شرایط پذیرش، نحوه دریافت ویزای چک و … را از آن ها دریافت کنید.

بهترین کشور برای تحصیل رشته داروسازی

انگلستان

کشور انگلستان با توجه به دارا بودن برترین سیستم بهداشت، درمان و نظام سلامت در جهان به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی شناخته می شود. طول دوره تحصیل داروسازی در این کشور تقریبا 5 سال است. متقاضیان نیز با داشتن مدرک تحصیلی دوره دبیرستان یا دیپلم می توانند برای تحصیل داروسازی در این کشور اقدام کنند.

البته باید مدرک زبان انگلیسی حداقل آیلتس ۶ داشته باشند. علاوه بر این، در یکی از دوره های 1 ساله فاندیشن یا دوره 2 ساله A-LEVEL شرکت کنند. این دوره ها دوره های آمادگی برای ورود به دانشگاه های انگلستان هستند و دانشجویان با کسب امتیاز مناسب در این دوره ها، می توانند در دانشگاه های تاپ این کشور نظیر دانشگاه آکسفورد، دانشگاه منچستر، کمبریج و … مشغول به تحصیل شوند.

انگلستان به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی ،دارای بازار کار بسیار مناسبی برای رشته داروسازی است. با تحصیل داروسازی در این کشور نیز، مسیر شما برای ورود به بازار این کشور بسیار ساده می شود. با این حال باید توجه داشته باشید که هزینه تحصیل و زندگی در این کشور برای دانشجویان بین الملل گران است. به این صورت که هزینه تحصیل داروسازی برای دانشجویان خارجی تقریبا 28000 پوند در سال و هزینه زندگی یک نفر بدون احتساب اجاره مسکن حدودا 697.2 پوند (تقریبا 800 یورو در ماه) خواهد بود.

فرانسه، بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

کشور فرانسه نیز یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که با توجه به کیفیت آموزشی دانشگاه ها؛ همچنین هزینه پایین تحصیل در این کشور، در لیست کشورهای برتر و محبوب برای تحصیل داروسازی قرار می گیرد. در این کشور 24 دانشگاه برای تحصیل رشته داروسازی وجود دارد که زبان تدریس در آن ها فرانسوی است.

طول دوره تحصیل داروسازی در فرانسه 6 الی 9 سال خواهد بود. از مهمترین و اصلی ترین شرایط پذیرش متقاضیان تحصیل داروسازی در دانشگاه های این کشور معرفی شده به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی نیز، باید موارد زیر را نام برد:

  • مدرک زبان فرانسوی در سطح B2 (متقاضیانی که به زبان فرانسوی تا این سطح تسلط ندارند، می ‌توانند برای بالا بردن دانش زبانی خود در کالج های زبان در فرانسه ثبت نام کنند)
  • شرکت و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه که به زبان فرانسوی برگزار می شود.
  • ارائه مدرک دیپلم به همراه تمامی ریز نمرات تحصیلی
  • دو توصیه نامه
  • نامه ارجاع تحصیلی از اساتید سابق
  • انگیزه نامه یا SOP

(البته در کشور فرانسه دوره های متعددی برای تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برگزار می شوند. لذا برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در این کشور باید مدرک کارشناسی داشته باشید.)

یکی از اصلی ترین دلایل معرفی فرانسه به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی این است که هزینه تحصیل در کشور فرانسه بسیار ارزان است. زیرا اغلب توسط دولت این کشور پوشش داده می شود. تا جایی که به صورت معمول، هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در موسسات آموزش عالی دولتی 2770 یورو در سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی و 3770 یورو در سال در مقطع کارشناسی ارشد است.

دانشجویان بین الملل نیز، بدون احتساب اجاره مسکن تقریبا 900 یورو در ماه برای مدیریت هزینه زندگی در فرانسه احتیاج خواهند داشت.

آلمان، بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

آلمان با داشتن شرکت‌ های بزرگ دارویی مانند بایر و بوهرینگر اینگلهایم، مرکز تحقیقات و تولید صنعت داروسازی است.اعتبار دانشگاه ها؛ همچنین پایین بودن هزینه تحصیل در این کشور نیز، آن را به یکی از مقاصد محبوب تحصیلی برای دانشجویان بین الملل تبدیل کرده است.

در این کشور دوره های 4 ساله کارشناسی داروسازی به زبان آلمانی برگزار می شود. شرط اصلی پذیرش در آن ها نیز تسلط به زبان آلمانی در حداقل سطح B1 و B2؛ همچنین قبولی در آزمون ورودی (به زبان آلمانی) دانشگاه انتخابی است.

اما دوره های 2 ساله کارشناسی ارشد در کشور آلمان به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دانشجویان بین الملل نیز، برای تحصیل در آن ها، باید مدرک لیسانس داروسازی و یک مدرک زبان انگلیسی نظیر تافل و آیلتس داشته باشند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تقریبا 1500 یورو است. برای مدیریت هزینه های زندگی در این کشور نیز به 800 یورو در ماه احتیاج خواهید داشت.

سوئد، بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

سوئد یک کشور صنعتی در منطقه اسکاندیناوی است که سطح رفاه اجتماعی بسیار بالایی دارد. دانشگاه های آن نیز جزء دانشگاه های برتر برای تحصیل داروسازی به حساب می آیند و طول دوره داروسازی در آن ها 5 سال تحصیلی خواهد بود.

دوره داروسازی در دانشگاه های مختلف این کشور به دو زبان انگلیسی و سوئدی برگزار می شود. به صورت معمول تحصیل در دوره داروسازی سوئدی زبان رایگان است و اغلب دانشجویان بومی در آن پذیرش می شوند.

اما برای تحصیل در دوره های انگلیسی زبان باید متناسب با دانشگاه انتخابی بین 7,500 الی 25,500 یورو در سال شهریه پرداخت کرد. روند پذیرش در رشته داروسازی در دانشگاه های سوئد به این شکل است که دانشجویان باید در یک دوره فاندیشن یک ساله شرکت کنند. سپس با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه انتخابی و کسب نمره و امتیاز مناسب در دانشگاه پذیرش و مشغول به تحصیل داروسازی شوند.

جمع بندی مقاله بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

در این مقاله از مجموعه آسپیان 7 کشور برتر برای تحصیل در رشته داروسازی را به شما معرفی کردیم که بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در اروپا و سایر نقاط جهان را دارند. علاوه بر این، هزینه تحصیل و هزینه زندگی در هر یک از آن ها را برای شما عزیزان بازگو کردیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری دست به انتخاب بزنید.

از بین کشورهای معرفی شده به عنوان بهترین کشور برای تحصیل داروسازی ،ما تحصیل در جمهوری چک را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا این کشور دارای دانشگاه های معتبر در سطح بین الملل است؛ هزینه تحصیل و زندگی در پایین است؛ مدرک آن در اتحادیه اروپا، آمریکا و …؛ همچنین وزارت علوم بهداشت ایران اعتبار دارد؛ مهم تر از همه آزمون های ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های چک در ایران برگزار می شود.

مجموعه آسپیان با توجه به اخذ رسمی نمایندگی دانشگاه های جمهوری چک، هر ساله دوره های فاندیشن و آزمون ورودی این کشور را در ایران برگزار می کند. لذا مسیر متقاضیان تحصیل در جمهوری چک برای دانشجویان ایرانی ساده تر، راحت تر و کم هزینه تر خواهد شد.

همکاران ما در مجموعه آسپیان، منتظر پاسخگویی به تمامی سوالات شما درباره تحصیل در جمهوری چک هستند. برای ارتباط با آن ها می توانید به “قسمت تماس با ما” در سایت بروید و با استفاده از شماره های موجود، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. یا فرم درخواست مشاوره رایگان را پر کنید تا کارشناسان ما با شما عزیزان تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *