همه چیز درباره تمکن مالی برای پذیرش

همه چیز درباره تمکن مالی برای پذیرش

در این مقاله از سایت آسپیان همه چیز درباره تمکن مالی برای پذیرش از دانشگاه های اروپا از مبلغ مورد نیاز، نحوه محاسبه تمکن مالی در ویزای شینگن، روش اخذ گواهی تمکن مالی و … را برای شما شرح می دهیم. زیرا به صورت معمول، متقاضیان برای تحصیل در خارج از کشور باید شرایط و مدارک متعددی را داشته باشند که یکی از مهم ترین مدارک لازم نیز، گواهی تمکن مالی است.

ما در ادامه این مقاله، شما را با همه چیز درباره تمکن مالی برای پذیرش آشنا می کنیم تا با آگاهی بیشتر؛ بتوانید خیلی سریع تر و راحت تر برای تحصیل در اروپا آماده شوید.

مجموعه ما (مجموعه آسپیان) تنها نماینده رسمی دانشگاه های کشور چک در ایران است. ما هر ساله برای هموار شدن هر چه بیشتر مسیر مهاجرت متقاضیان تحصیل در چک، خدمات مختلفی از جمله برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های چک در ایران، دریافت ویزای تحصیلی به صورت تضمینی برای متقاضیان و … را انجام می دهیم.

در صورتی که شما نیز متقاضی تحصیل در جمهوری چک به ویژه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی یا فیزیوتراپی هستید؛ می توانید پاسخ سوالات خود درباره مهاجرت تحصیلی به چک را با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما دریافت کنید.

خلاصه ای از نکات مهم درباره گواهی تمکن مالی

  • در صورتی که بورسیه تحصیلی دریافت کنید، به اندازه مبلغ بورسیه، معاف از ارائه گواهی تمکن مالی خواهید شد.
  • صدور گواهی تمکن مالی با ارز آزاد و نرخ واقعی بازار صورت می گیرد.
  • برای اطلاع از مبلغ لازم برای گواهی تمکن مالی حتما به سایت سفارت کشور مقصد مراجعه کنید تا در زمان مصاحبه با مشکل مواجه نشوید.
  • بعد از دریافت ویزا، می توانید مبلغ موجود در حساب برای تمکن مالی را برداشت و با خود به کشور انتخابی ببرید.
  • در صورتی که بخواهید فردی را به عنوان ساپورتر معرفی کنید، آن فرد باید مقیم دائم یا شهروند همان کشور باشد.

تمکن مالی به چه معنا است؟

با توجه به این موضوع که یکی از اصول اولیه درخواست ویزای دانشجویی، داشتن گواهی تمکن مالی است؛ تمامی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید همه چیز درباره تمکن مالی برای پذیرش را بدانند. گواهی تمکن مالی که به آن Proof of Funds (POF) یا  Certificate of Financial Ability»» گفته می شود؛ گواهی یا سندی است که ثابت می کند شما بودجه لازم برای مدیریت هزینه های سفر، تحصیل و زندگی در طول مدت اقامت در کشور مقصد را دارید.

انواع هزینه ها برای تحصیل در اروپا
هزینه تحصیلسخنرانی ها، سمینارها و آموزش ها، سفرهای علمی، دسترسی به کتابخانه، امکانات کامپیوتری، خدمات پردیس، عضویت در اتحادیه دانشجویان و خدمات جشن فارغ التحصیلی
هزینه هایی که یک بار پرداخت می کنید.هزینه پرواز، هزینه درخواست ویزا و پذیرش از دانشگاه، هزینه شرکت در آزمون ورودی و هزینه های متفرقه
هزینه هایی زندگیغذا، اقامت، پوشاک، سرگرمی، حمل و نقل و ...

زمانی که شما با هدف دریافت ویزا به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه می کنید؛ مقامات سفارت برای انجام پروسه درخواست و اخذ ویزا از شما می خواهند که در کنار سایر مدارک، گواهی تمکن مالی را نیز ارائه دهید.

در این زمان در صورتی که با همه چیز درباره تمکن مالی برای پذیرش از دانشگاه آشنا باشید، می دانید که این گواهی فقط می تواند صورت حساب بانکی شما باشد. به زبان ساده تر باید گفت که گواهی تمکن مالی فقط به معنای میزان پول نقدی است که شما در اختیار دارید. لذا دیگر اسناد مثل سند ملک، سهام، جواز کسب و … به عنوان گواهی تمکن مالی از شما پذیرفته نمی شود.

مبلغ مورد نیاز در گواهی تمکن مالی

مبلغی که شما برای اثبات تمکن مالی خود نیاز دارید، متناسب با کشور انتخابی متفاوت خواهد بود. در حقیقت نکته ای که برای دانستن همه چیز درباره تمکن مالی برای پذیرش از دانشگاه باید بدانید، این است که مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی جهت دریافت ویزای شینگن، به وسیله کشور مقصد از طریق ضرب هزینه های روزانه زندگی در تعداد روزهای اقامت شما در آن کشور به دست می آید.

به همین دلیل است که هر چه شهریه تحصیلی دانشگاه انتخابی و هزینه زندگی در کشور انتخابی شما بالاتر باشد؛ هزینه و مبلغ مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی نیز بیشتر خواهد بود.

مبلغ تقریبی مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی در برخی از کشورها
کانادا10000 دلار کانادا برای هر سال اقامت مورد نظر شما
انگلستان1334 پوند در ماه برای دانشگاه واقع در لندن یا 1023 پوند در ماه برای هر جایی غیر از لندن
استرالیا21,041 دلار استرالیا در سال
آلمان867 یورو در هر ماه اقامت
فرانسه615 یورو برای هر ماه اقامت
هلند850 یورو در ماه برای مدت اقامت
سوئد9450 کرون یا 1000 دلار در ماه
ایرلند7000 یورو به عنوان هزینه زندگی برای هر سال اقامت
جمهوری چک6000 یورو در سال
مبالغ گفته شده تقریبی است و برای دریافت دقیق تر بهتر است به سایت سفارت کشور مقصد مراجعه کنید.

در صورتی که برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی یا فیزیوتراپی در اروپا، کشور چک را برای تحصیل انتخاب کرده اید؛ ما در مجموعه آسپیان، -به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه چک در ایران- خوشحال می شویم با ارائه مشاوره رایگان اطلاعات لازم برای تحصیل در جمهوری چک را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. 

نکته قابل توجه در مورد مبلغ گواهی تمکن مالی

برای دانستن همه چیز درباره تمکن مالی برای پذیرش این نکته را در نظر داشته باشید که گواهی تمکن مالی به موجودی حساب شما در 3 تا 6 ماه قبل از روز درخواست اخذ گواهی تمکن مالی اشاره دارد. لذا توصیه می کنیم از 6 ماه قبل، مبلغ مورد نظر را در حساب خود قرار دهید. سپس به سراغ انجام اقدامات لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی بروید.

علاوه بر این، توصیه می شود کمی بیشتر از مبلغ مشخص شده به وسیله سفارت یا دانشگاه در حساب خود قرار دهید. آن مبلغ را نیز تا زمان مشخص شدن وضعیت ویزا در حساب بانکی خود نگه دارید.

چگونه گواهی تمکن مالی را تهیه کنیم؟

در صورتی که همه چیز درباره تمکن مالی برای پذیرش از دانشگاه انتخابی خود از مبلغ مورد نیاز و … را بدانید؛ فرایند دریافت گواهی تمکن مالی پیچیدگی خاصی ندارد. شما برای دریافت این گواهی باید به یکی از بانک های خصوصی یا دولتی مثل بانک ملی، پارسیان، سپه، صادرت و … که حساب اصلی شما در آنجا قرار دارد بروید. سپس با ارائه مدارک لازم، درخواست گواهی تمکن مالی بدهید.

از جمله مدارکی که شما در زمان مراجعه به بانک برای درخواست گواهی تمکن مالی به آن احتیاج دارید؛ عبارت اند از:

  • کارت ملی
  • اصل و تهیه کپی پاسپورت
  • فرم درخواست صدور گواهی تمکن مالی تکمیل شده
  • اصل وکالت‌ نامه نماینده قانونی در زمان دادن وکالت به غیر

برای دانستن همه چیز درباره تمکن مالی برای پذیرش توجه داشته باشید که:

  • گواهی تمکن مالی معمولا به زبان های مختلفی صادر می شود. اما جهت ارائه به سفارت لازم است که این گواهی به زبان انگلیسی باشد. لذا در صورتی که گواهی تمکن مالی شما به زبان فارسی است؛ حتما قبل از رفتن به سفارت آن را به زبان انگلیسی ترجمه کنید.
  • تاریخ اعتبار گواهی تمکن مالی متناسب با کشور یا دانشگاه انتخابی می تواند متفاوت باشد. با این حال به صورت معمول تا 6 ماه اعتبار دارد.
  • تقریبا همه بانک های کشور (ملت، تجارت، سامان، ملی و …) از اعتبار لازم برای صدور گواهی تمکن مالی برخوردار هستند. با این حال، توصیه می شود برای دریافت گواهی تمکن مالی بانک ‌های وابسته به سازمان‌ ها و یا نهاد‌ها را انتخاب نکنید.

گواهی تمکن مالی چه ویژگی هایی دارد؟

برای دانستن همه چیز درباره تمکن مالی برای پذیرش توجه داشته باشید که صدور گواهی تمکن مالی مطابق با استانداردهای خاصی صورت می گیرد. این استانداردها مطابق با نیاز سفارت تعیین می شوند. به همین دلیل، هر گواهی تمکن مالی باید از این استانداردها و شاخص ها برخوردار باشد.

به عنوان مثال از مهم ترین ویژگی ها  شاخص های گواهی تمکن مالی عبارت اند از:

  • باید در سربرگ مخصوص بانک انتخابی شما صادر شده باشد.
  • گواهی باید دارای اطلاعات تماس بانک مثل آدرس پستی، آدرس ایمیل و شماره تماس باشد.
  • صدور گواهی توسط بانک باید با نام شخص متقاضی صورت بگیرد. در صورت متاهل بودن فرد، صدور گواهی تمکن مالی به نام همسر او نیز مشکلی ندارد.
  • شماره حسابی که مبلغ سرمایه و تراکنش های آن اعلام می ‌شود، باید به صورت دقیق نوشته شده باشد.
  • تاریخ افتتاح حساب باید در گواهی تمکن مالی ذکر شده باشد. (از افتتاح حساب باید حداقل 6 ماه گذشته باشد.)
  • موجودی حساب مربوط به روز صدور گواهی تمکن مالی باید در آن ثبت شده باشد.

سخن آخر

 در این مقاله از سایت آسپیان تلاش کردیم تا همه چیز درباره تمکن مالی برای پذیرش از دانشگاه انتخابی در خارج از کشور را شرح دهیم. در صورتی که مایل به تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی در چک  یا فیزیوتراپی در اروپا هستید؛ ما تحصیل در جمهوری چک را به شما پیشنهاد می دهیم.

ما در مجموعه آسپیان سال ها است که به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران فعالیت می کنیم. جهت راحتی هر چه بیشتر متقاضیان تحصیل در چک نیز، خدمات مختلفی از برگزاری آزمون های ورودی دانشگاه های چک در ایران، ترجمه و تایید کلیه مدارک لازم، دریافت ویزای تضمینی چک تا اجاره و رزرو خوابگاه دانشجویی در چک و … را انجام می دهیم.

اگر مایل به تحصیل در جمهوری چک هستید؛ خوشحال می شویم با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم برای تحصیل در این کشور را با دریافت مشاوره رایگان به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *