راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

شهریه های بالا یا شرایط پذیرش رقابتی در اکثریت کشورهای دنیا باعث می شود دانشجویانی که رویای دندانپزشک شدن را در سر دارند؛ به دنبال راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی باشند. به همین دلیل ما در مجموعه آسپیان تصمیم گرفتیم فاکتورهایی که باعث سخت یا آسان شدن تحصیل دانشجویان بین الملل در یک کشور می شود را بررسی کنیم. از این فاکتورها عبارت اند از:

  • شهریه تحصیلی
  • شرایط و قوانین مهاجرتی کشورها برای پذیرش دانشجویان بین الملل
  • زبان تدریس در دانشگاه
  • کیفیت و امکانات آموزشی
  • شرایط زندگی در کشورها

در نهایت نیز با توجه به این فاکتورها چند کشور را به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی انتخاب کردیم که زبان تدریس دندانپزشکی در آن ها انگلیسی است؛ همچنین دانشگاه های آن از کیفیت آموزشی مطلوبی در سطح بین الملل برخوردار هستند. شرایط آسانی نیز برای پذیرش دانشجویان بین الملل تعیین کرده اند. برای آشنایی با این کشورها با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

جمهوری چک؛ بهترین کشوری که می توان به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی انتخاب کرد.

جمهوری چک با داشتن برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا و ارائه استانداردهای بالای تحصیل، یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به حساب می آید. دانشگاه های معتبر این کشور توسط معتبرترین آژانس ها و موسسات رتبه بندی مانند QS World Rankings و US News به عنوان 2 درصد برتر دانشگاه ‌های جهان معرفی می شوند.

کیفیت آموزشی بالا و اعتبار دانشگاه های پزشکی چک در کنار مسائلی مثل هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه در این کشور، انگلیسی بودن زبان تدریس و شرایط آسان پذیرش دانشجویان بین الملل؛ جمهوری چک را به محبوب ترین و  راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی تبدیل کرده است.

به عنوان مثال، از مهم ترین عوامل و محرک اصلی دانشجویان بین الملل برای تحصیل دندانپزشکی در چک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالای آموزش مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا در کنار شهریه تحصیلی ارزان و مقرون به صرفه.
  • اعتبار دانشگاه های چک از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران؛ همچنین سازمان های مشهوری چون WHO و فهرست جهانی دانشکده های پزشکی (WDOMS).
  • شرایط آسان دانشگاه های چک برای پذیرش دانشجویان خارجی که از عوامل اصلی تبدیل شدن چک به راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی است.
  • تاریخ غنی این کشور به همراه زندگی فرهنگی و اجتماعی متنوع آن که دانشجویان خارجی از سراسر جهان جذب می کند.
  • شرکت داشتن دانشگاه های معتبر چک در برنامه هایی چون اراسموس موندوس (EMJMD) که به دانشجویان خارجی این شانس را می دهد تا با دریافت بورسیه کامل برای ادامه تحصیل به دیگر کشورهای دنیا بروند.

در ادامه بهترین دانشگاه های چک و شرایط تحصیل در آن ها را برای شما شرح می دهیم. با این حال، در صورتی که علاقه مند به تحصیل در جمهوری چک  هستید؛ مشاوران ما در مجموعه آسپیان آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان و ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما هستند.

 بهترین دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا

به صورت کلی، جمهوری چک 3 دانشگاه معتبر برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا دارد. شما نیز بعد از انتخاب کشور چک به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. از این دانشگاه ها عبارت اند از:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه کشوریموقعیت
دانشگاه چارلز226 توسط US News

288 توسط QS Rankings
1شهر پراگ
دانشگاه ماساریک605 توسط US News

560 توسط رتبه بندی QS
2شهر برنو
دانشگاه پالاتسکی611 توسط US News

700 برتر رتبه بندی QS
3شهر اولوموتس

برنامه های دندانپزشکی در این دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی برگزار می شود. طول دوره تحصیل در آن ها نیز 5 سال تحصیلی است. در طول این مدت، دانشجویان بین المللی در معرض دانش نظری و عملی کافی قرار می گیرند تا با استفاده از آن بتوانند مهارت های بالینی خود را ارتقا دهند. پس از اتمام دوره تحصیلی در این کشور معرفی شده به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی نیز مدرک MDDr دریافت می کنند. این مدرک تحصیلی در اتحادیه اروپا و اکثر کشورهای جهان (بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، امارات متحده عربی و ایران) به رسمیت شناخته می شود.

شهریه تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک نیز در مقایسه با اکثریت کشورهای اروپایی بسیار ارزان و به شرح زیر است:

  • اولین دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز در شهر پراگ: 17509 یورو در سال
  • دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز در پیلزن: 13618 یورو در سال
  • دندانپزشکی در دانشگاه پالاتسکی: 11800 یورو در سال
  • دندانپزشکی در دانشگاه ماساریک: 360000 CZK در سال

 شرایط پذیرش دانشگاه های چک برای تحصیل در رشته دندانپزشکی

برای تحصیل دندانپزشکی در جمهوری چک باید تحصیلات دوران متوسطه خود را با نمرات بالا در دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک به پایان برسانید. علاوه بر این، به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و بتوانید در آزمون ورودی دانشگاه انتخابی نمره قبولی را به دست آورید.

نکته مهمی که جمهوری چک را به راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی ،به ویژه برای متقاضیان ایرانی تبدیل می کند؛ این است که آزمون ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های این کشور در ایران برگزار می شود. مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی و فعال دانشگاه های چک در ایران، سال هاست که مسئولیت برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های این کشور در ایران را بر عهده دارد.

علاوه بر این، تجربه چندین ساله کارشناسان ما در مجموعه آسپیان، از بروز هر نوع مشکلی در روند پذیرش شما در دانشگاه، دریافت ویزای چک و … جلوگیری می کند. لذا می توان گفت، روند پذیرش و دریافت ویزای جمهوری چک برای شما کاملا تضمینی، سریع و راحت انجام می شود. پس می توانید با خیال راحت جمهوری چک را به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی انتخاب کنید.

 نکته مهم: دانشگاه چارلز 5 دانشکده پزشکی دارد که سه عدد از آن ها در شهر پراگ قرار گرفته است. دو دانشکده دیگر نیز در شهرهای پیلزن و هرادتس کرالووه قرار دارند. این 5 دانشکده به صورت مجزا فعالیت می کنند. لذا شما می توانید با یک بار شرکت در آزمون ورودی، برای تمامی آن ها درخواست پذیرش ارسال کنید و شانس پذیرش خود در این دانشگاه معتبر را افزایش دهید.

شما با تماس با مشاوران ما در مجموعه آسپیان می توانید از تمامی اطلاعات لازم درباره زمان ثبت نام و ارسال درخواست، مدارک لازم برای اپلای، زمان شرکت در آزمون ورودی و … مطلع شوید. 

رومانی

رومانی از دیگر کشورهایی است که می توان به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی معرفی کرد. تحصیل در این کشور که سرشار از زیبایی های طبیعی و ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ و میراث است؛ مقرون به صرفه و ارزان خواهد بود. دوره ها به زبان انگلیسی برگزار می شوند و شرایط پذیرش دانشجویان نیز در دانشکده های دندانپزشکی دانشگاه های این کشور نیز ساده است.  به این صورت که شما برای پذیرش در دوره های 5 الی 6 ساله دانشکده های دندانپزشکی رومانی باید مدرک پایان دوره دبیرستان، توصیه نامه، نمره قبولی در آزمون ورودی و مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشید.

البته متناسب با دانشگاهی که برای تحصیل دندانپزشکی در رومانی انتخاب می کنید؛ ممکن است مدارک دیگری نیز از شما درخواست شود.

بهترین دانشگاه های رومانی برای تحصیل دندانپزشکی

از دانشگاه های معتبر ارائه دهنده رشته دندانپزشکی در رومانی به زبان انگلیسی که باعث تبدیل شدن رومانی به راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی شده اند؛ عبارت اند از:

  • دانشگاه تیتو مائورسکو (UMT): این دانشگاه هر ساله 45 دانشجوی خارجی برای تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی پذیرش می کند.
  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی Iuliu Hatieganu Cluj-Napoca: این دانشگاه هر ساله 15 صندلی را به پذیرش دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی اختصاص می دهد.
  • دانشگاه علوم پزشکی ویکتور بابش تیمیشوارا: این دانشگاه هر ساله 5 دانشجوی بین الملل برای تحصیل در رشته دندانپزشکی پذیرش می کند.
  • دانشگاه پزشکی Grigore T. Popa: این دانشگاه هر ساله تقریبا 70 صندلی را به پذیرش دانشجویان خارجی اختصاص می دهد.
  • دانشگاه پزشکی کرایووا: این دانشگاه هر ساله 30 دانشجوی خارجی، 15 دانشجو از اتحادیه اروپا و 15 دانشجو از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا پذیرش می کند.

دانشجویانی که کشور رومانی را به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی انتخاب می کنند؛ بعد از فارغ التحصیلی مدرک DMD می گیرند. این مدرک توسط شورای دندانپزشکی عمومی در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا و اکثریت کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می شود. 

لهستان

لهستان یکی از مقاصد محبوب تحصیلی برای دانشجویان بین الملل است و سیستم آموزشی آن در رتبه دهم بهترین سیستم های در جهان قرار دارد. این کشور در حال حاضر حدودا 57000 دانشجوی بین الملل دارد که از این تعداد 8000 نفر آن ها در رشته های پزشکی و دندانپزشکی مشغول به تحصیل هستند.

کیفیت تدریس و تحقیق در دانشگاه های این کشور بالا است. مدارک لهستانی نیز در تمام دنیا به رسمیت شناخته می شوند. لذا در صورت دریافت مدرک پزشکی یا دندانپزشکی در لهستان می توانید موقعیت و آینده شغلی مناسبی در سطح بین الملل برای خود متصور شوید.

 کیفیت آموزشی بالا و شرایط پذیرش آسان در کنار هزینه های کم تحصیل و زندگی، این کشور در لیست راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی قرار می دهد.

برخی از محبوب ترین دانشگاه های لهستان که برنامه دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه بر اساس موضوع، پزشکی (QS)رتبه جهانی (CWUR)
دانشگاه یاگیلونیا251-300376
دانشگاه وروکلاو (Wroclaw)-976
دانشگاه گدانسک551-6001087
دانشگاه پزشکی ورشو551-600943
دانشگاه پزشکی لودز لهستان-1014
دانشگاه علوم پزشکی پوزنان-1183

مجارستان

مجارستان یکی از کشورهایی است که دانشگاه های آن از زیرساخت ها و منابع مورد نیاز برای ارائه آموزش دندانپزشکی با کیفیت بالا برخوردار است. با این حال دانشگاه های آن شهریه مقرون به صرفه ای از دانشجویان خارجی دریافت می کنند. شرایط پذیرش دانشجوی بین الملل در آن ها نیز روند و شرایط ساده دارد. به این صورت که مانند دیگر کشورهای معرفی شده به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی ،دانشجو باید دوره دبیرستان را تکمیل و برای گرفتن پذیرش دانشگاه انتخابی در آزمون ورودی شرکت کنند.

در مجموع 4 دانشگاه در مجارستان وجود دارد که دوره های دندانپزشکی را برای دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی برگزار می کند. دوره های برگزار شده دوره های 5 ساله دندانپزشکی هستند که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی مدرک DMD دریافت می کند.

از 4 دانشگاه معتبر مجارستان که دوره های دندانپزشکی را به زبان انگلیسی برگزار می کند عبارت اند از:

  • دانشگاه پچ
  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه سملوایز
  • دانشگاه سگد

سخن پایانی

راحت ترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا یا کانادا و آمریکا ،کشوری است که با نیازها، شرایط، بودجه و سلیقه و علاقه شما همخوانی داشته باشد.ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از ارزان ترین کشورها که دانشگاه های آن ها دارای امکانات و کیفیت آموزشی بالایی هستند؛ همچنین مدرک آن ها در سطح بین الملل دارای اعتبار است را به شما معرفی کردیم.

در صورتی که شما به دنبال کشور یا دانشگاهی مقرون به صرفه و ارزان؛ اما باکیفیت آموزشی مطلوب هستید می توانید یکی از کشورها و دانشگاه های بالا را انتخاب کنید.

البته توصیه ما به شما این است که کشور چک را برای تحصیل انتخاب کنید. زیرا این کشور مانند دیگر کشورهای معرفی شده در مقاله از ویژگی هایی چون ارزان بودن، کیفیت آموزشی بالا، اعتبار در سطح بین الملل، جامعه چندفرهنگی و … برخوردار است. اما بر خلاف دیگر کشورها، آزمون ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های آن توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود.

این مسئله بر روی راحتی، صرفه جویی در وقت و هزینه شما بسیار تاثیرگذار است. زیرا دیگر نیازی نیست برای شرکت در دوره های فاندیشن یا آزمون ورودی به جمهوری چک سفر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در چک نیز می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید. یا اینکه فرم درخواست مشاوره رایگانی که در سایت مشاهده می کنید را برای ما تکمیل و ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *