بهترین کشور برای زندگی

بهترین کشور برای زندگی در اروپا کدام است؟

اروپا محبوب ترین مقصد مهاجرتی اکثریت مهاجران دنیا است و تعداد زیادی از کشورهای آن به عنوان بهترین کشور برای زندگی معرفی می شوند. مطابق با تحقیقات صورت گرفته نیز، فقط در سال 2019، بیش از  2.7 میلیون خارجی به اتحادیه اروپا مهاجرت کرده اند.

مدرن و توسعه یافته بودن کشورهای اروپایی، کیفیت و امید به زندگی بالا، ارائه فرصت های شغلی متنوع با حقوق مناسب و … نیز از مهمترین دلایل جذب مهاجران به این قاره به حساب می آید.

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در ادامه مطلب یک راهنمایی کلی برای انتخاب بهترین کشور برای زندگی در اروپا را به شما بدهیم. سپس تعدادی از کشورهای اروپایی که به عنوان برترین کشورها برای زندگی شناخته می شوند را به شما عزیزان معرفی کنیم.

البته در صورتی که به دنبال پیدا کردن کشوری هستید که هزینه های زندگی در آن پایین است؛ دانشگاه های معتبری برای تحصیل دارد؛ همچنین از سیستم مراقبت های بهداشتی، امنیت و آب و هوای مناسبی برخوردار است؛ ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران که آشنایی کاملی با این کشور، به ویژه دانشگاه های معتبر آن داریم؛ زندگی در جمهوری چک را به شما پیشنهاد می دهیم.

ما در مجموعه آسپیان، به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک (دانشگاه چارلز، دانشگاه پالاتسکی، ماساریک و …) در ایران، هر ساله زمینه پذیرش دانشجویان بی شماری را به ویژه برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی فراهم می کنیم.

خدمات ما در مجموعه آسپیان شامل برگزاری آزمون ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه های چک در ایران، دریافت تضمینی ویزای تحصیلی تا ورود به چک و نشتن بر روی صندلی های دانشگاه می شود. مشاوران ما نیز در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به تماس های شما عزیزان برای تحصیل و زندگی در چک هستند.

معرفی بهترین کشور برای زندگی در اروپا

برای اینکه بتوانید یک کشور مناسب برای زندگی انتخاب کنید؛ بهتر است به دنبال کشورهایی بگردید که دارای درآمد سرانه بالایی هستند. کیفیت و استانداردهای بالاتری برای زندگی دارند. همچنین سیاست های کلان آن ها شرایطی را فراهم کرده است تا مردم بتوانند در سایه آموزش، سرمایه گذاری، امنیت، اشتغال، سیستم های بهداشتی مناسب و … امنیت روانی و فیزیکی داشته باشند.

آب و هوای کشور مقصد نیز یکی دیگر از معیارهایی است که در زمان انتخاب بهترین کشور برای زندگی باید به آن توجه کنید.

از جمله بهترین کشورهای اروپایی که دارای معیارهایی چون کیفیت بالای زندگی، امنیت، سیستم آموزشی و مراقبت های بهداشتی مناسب و … هستند؛ باید به کشورهای قرار گرفته در لیست زیر اشاره کرد.

جمهوری چک، بهترین کشور برای زندگی و مهاجرت ایرانیان

جمهوری چک یکی از کشورهای قرار گرفته در اروپای مرکزی است که از آن به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان یاد می شود. زیرا هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار ارزان تر است. سیستم مراقبت های بهداشتی و درمانی پیشرفته ای دارد و کیفیت زندگی مردم در این کشور بالا است.

شهر پراگ، پایتخت این کشور نیز، از محبوب ترین شهرهای توریستی دنیا به حساب می آید و به دلیل معماری، تاریخ و فرهنگ زیبای خود شناخته می شود. وجود زندگی شبانه پر جنب و جوش، بارها، تعداد زیاد مهاجران در این کشور، امنیت و … نیز، از دیگر دلایل شناخته شدن چک به عنوان بهترین کشور برای زندگی است.

از معمول ترین روش های مهاجرت ایرانیان به جمهوری چک، مهاجرت تحصیلی است. زیرا در این کشور چند دانشگاه معتبر (دانشگاه چارلز، دانشگاه پالاتسکی، ماساریک و …) وجود دارد که در سطح بین الملل شناخته شده هستند. این دانشگاه  ها با وجود مدرن بودن، ارائه به روز ترین شیوه ها و امکانات آموزشی، انگلیسی بودن زبان تدریس و اعتبار بالا در سطح بین الملل؛ شهریه بسیار مقرون به صرفه ای از دانشجویان دریافت می کنند.

همکاران ما در مجموعه آسپیان (تنها نماینده رسمی دانشگاه های کشور چک در ایران) نیز، مسئولیت برگزاری دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی این کشور در ایران را بر عهده دارد. لذا با تماس با مشاوران ما اطلاعات کاملا دقیقی برای تحصیل در چک دریافت می کنید.

نکته مهم: در صورتی که به دنبال پذیرش راحت در یکی دانشگاه های اروپا، بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی هستید؛ تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک را انتخاب کنید.

 از دیگر روش های مهاجرت به چک، باید به مهاجرت کاری، الحاق به خانواده، سرمایه گذاری و … اشاره کرد.

بهترین کشور برای زندگی در اروپا

کشور پرتغال

پرتغال را می توان بهترین کشور برای زندگی ،کار و حتی گذراندن دوران بازنشستگی دانست. این کشور به لطف داشتن آب و هوای مناسب، کیفیت بالای زندگی، ارائه فرصت های آموزشی عالی و توسعه اقتصادی، مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. علاوه بر این، از این کشور به واسطه استقبال از خارجی ها، سیاست های آسان مهاجرتی و زمینه اجتماعی مناسب برای ادغام فرهنگی، به عنوان یکی از آسان ترین کشورها برای مهاجرت نیز یاد می شود.

 هزینه های زندگی در پرتغال بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. البته اگر در خارج از شهر لیسبون (پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور پرتغال) ساکن شوید؛ هزینه های زندگی شما به صورت قابل توجهی ارزان تر خواهد بود.

کشور اسپانیا

دقیقا در کنار پرتغال، کشور اسپانیا قرار دارد که یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی و بهترین کشور برای زندگی در اروپا است. زندگی در این کشور مزایایی مشابه زندگی در پرتغال چون کیفیت بالای زندگی، هزینه های پایین، سیستم مراقبت های بهداشتی عالی و …ارائه می دهد.

متقاضیان مهاجرت به اسپانیا می توانند از شیوه های مختلف چون مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری برای رفتن به این کشور استفاده کنند.  علاوه بر این، افرادی که تمایل به انجام کار آزاد دارند می توانند نسبت به دریافت ویزای فریلنسری این کشور اقدام کنند.

افرادی که از تمکن مالی مناسب برخوردار هستند نیز می توانند ویزای طلایی اسپانیا بگیرند.

آلمان

آلمان از دیگر کشورهایی است که به دلیل داشتن بالاترین استانداردهای زندگی در دنیا، بهترین کشور برای زندگی در اروپا به حساب می آید. این کشور که یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان را دارد؛ چندین روش مهاجرتی مختلف را پیش پای مهاجران قرار می دهد. به همین دلیل، مهاجرت به آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا سریع تر و راحت تر صورت می گیرد.

برای مهاجرت به این کشور معرفی شده به عنوان بهترین کشور برای زندگی در اروپا، در صورت داشتن مهاجرت می توان برای درخواست ویزای کار در آلمان درخواست داد. علاوه بر این، در صورتی که یکی از اعضای خوانواده شما تابعیت آلمان را داشته باشد، می توانید ویزای الحاق به خانواده دریافت کنید.

مهاجرت تحصیلی، با توجه به وجود چندین دانشگاه معتبر در آلمان نیز، یکی از رایج ترین شیوه های مهاجرت تحصیلی به این کشور است.

علاوه بر این، کشور آلمان برای افرادی که تمایل به کار در حرفه های هنری دارند، ویزای هنری صادر می کند.  

لوکزامبورگ، بهترین کشور برای زندگی

لوکزامبورگ یکی از کشورهای کوچک اروپایی است که بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه را دارد. چندین سال متوالی است که در رتبه دوم ثروتمندترین کشورهای دنیا قرار دارد. بیش از 40 درصد جمعیت این کشور را نیز مهاجران تشکیل می دهند. این عوامل باعث شده تا لوکزامبورگ بهترین کشور برای زندگی باشد.

علاوه بر این، در لوکزامبورگ فرصت های عالی  بیشماری برای کار در حوزه های فناوری و نوآوری یافت می شود. افرادی که در این کشور، مشغول به کار می شوند نیز، بالاترین حقوق در اروپا را دریافت می کنند. همچنین هم مرز بودن و فاصله کم این کشور با آلمان، فرانسه و بلژیک، آن را به مکانی ایده آل برای افرادی تبدیل کرده است که قصد گردش و سفر در اروپا را دارند.

علاوه بر این، داشتن 3 زبان رسمی و صحبت کردن اکثریت مردم لوکزامبورگ، یکی دیگر از دلایل تبدیل این کشور به  بهترین کشور برای زندگی است. زیرا باعث شده تا مهاجران در این کشور، مشکلات خیلی کمی برای ارتباط با مردم داشته باشند.

با این حال، زندگی در این کشور، نقاط ضعف خود را نیز دارد. به عنوان مثال درست است که لوکزامبورگ بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه را دارد و میزان حقوق در آن بالا است؛ اما در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی هزینه های زندگی بالاتری دارد. مسیرها و شیوه های مهاجرتی به این کشور نیز، بسیار محدود است. لذا خیلی سخت می توان به آن مهاجرت و اقامت دائم دریافت کرد.  

انگلستان

انگلستان به واسطه آشنایی اکثریت ایرانیان با زبان انگلیسی، بهترین کشور برای زندگی ایرانیان به حساب می آید. زیرا معاشرت و یادگیری فرهنگ و آداب و رسوم را برای مهاجران آسان تر می کند. علاوه بر این، انگلستان همیشه در صدر لیست توسعه یافته ترین کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی بوده است. مزایای اجتماعی و بهداشتی؛ همچنین فرصت های شغلی متنوع برای استارتاپ ها و کارهای آزاد نیز از دیگر دلایل تبدیل شدن انگلستان به بهترین کشور برای زندگی است.

از متداول ترین شیوه ها برای مهاجرت به انگلستان، دریافت ویزای کار انتقال درون شرکتی به حساب می آید. چندین روش دیگر نظیر دریافت ویزای کار، ویزای خانوادگی، ویزای سرمایه گذاری و … نیز برای مهاجرت به انگلستان وجود دارد.

تنها عیب کشور انگلستان که در زمان انتخاب بهترین کشور برای زندگی باید از آگاه باشید؛ این است که انگلستان مطابق با مذاکرات برگزیت، دیگر بخشی از اتحادیه اروپا به حساب نمی آید. به این معنی که شهروندان این کشور، حقوقی مشابه با حقوق اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا ندارند و آزادی آن ها در رفت و آمد محدودتر شده است.  

بهترین کشور برای زندگی در اروپا کدام است؟

فنلاند

مطابق با شاخص جهانی شادی، فنلاند به عنوان یکی از شادترین کشورها در دنیا، بالاترین امتیاز را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل، چندان عجیب نیست که اکثریت مهاجران دنیا، این کشور قرار گرفته در شمال اروپا را به عنوان بهترین کشور برای زندگی انتخاب می کنند.

داشتن امنیت اجتماعی و اقتصادی بالا؛ همچنین بهترین سیستم آموزشی در سطح دنیا نیز از مهمترین دلایل جذب مهاجران به فنلاند است.

با این حال، اکثریت مهاجران در فنلاند، گزارش داده اند که سازگار شدن با محیط اجتماعی فنلاند به دلیل پیچیده بودن زبان این کشور و فقدان فعالیت های اجتماعی برای طی کردن اوقات فراغت در این کشور، کار دشواری است. لذا در صورتی که فردی اجتماعی هستید و به دنبال انجام کارها و تفریحات لذت بخش می گردید؛ فنلاند چندان مکان ایده آلی برای زندگی شما نیست. به ویژه اگر هوای سرد را دوست ندارید.

ایسلند

ایسلند از دیگر کشورهای شمال اروپا است که به واسطه داشتن سرانه تولید ناخالص داخلی بالا، بهترین کشور برای زندگی به حساب می آید. این کشور از نظر سیستم آموزشی و مراقبت های بهداشتی؛ همچنین توسعه اقتصادی، در لیست 20 کشور برتر جهان قرار دارد. همچنین بر اساس شاخص صلح جهانی، یکی از امن ترین کشورها است. طبیعت زیبا و مناظر خیره کننده این کشور نیز، از دیگر دلایل جذب مهاجران به این کشور است.

  برای مهاجرت به کشور ایلسلند روش های مختلفی چون مهاجرت کاری و … وجود دارد. همچنین در صورتی که یکی از افراد خانواده شما تابعیت ایسلند را دارد، می توانید ویزای الحاق به خانواده دریافت کنید.

ایرلند

ایرلند یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که می توان از آن به عنوان بهترین کشور برای زندگی نام برد. این کشور بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را دارد و زندگی در آن، مزایایی مشابه دیگر کشورهای برتر اروپایی خواهد داشت. زبان رسمی این کشور نیز، ایرلندی و انگلیسی است. به همین دلیل، اکثریت مهاجران برای برقراری ارتباط در این کشور، با هیچ نوع مشکلی رو به رو نمی شوند.

سوئیس

سوئیس با داشتن طبیعت زیبا و کیفیت بالای زندگی، بهترین کشور برای زندگی در اروپا به حساب می آید. این کشور، امنیت، ثبات اقتصادی، امنیت مالی و فرصت های شغلی بسیار متنوعی را در اختیار مهاجران قرار می دهد. علاوه بر این، وجود تعادل بین کار و زندگی در این کشور نیز، این امکان را در اختیار افراد قرار می دهد تا بتوانند بدون استرس و دلمشغولی، زندگی حرفه ای و شخصی خود را مدیریت کنند.

با این حال، در زمان انتخاب بهترین کشور برای زندگی در اروپا، به یاد داشته باشید که سوئیس هم چنان یکی از گران ترین کشورهایی اروپایی برای زندگی است. لذا در صورت تمایل به مهاجرت به این کشور، باید از نظر مالی وضعیت خوبی داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله از مجموعه آسپیان، 10 عدد از بهترین کشور برای زندگی در اروپا را به شما عزیزان معرفی کردیم. این کشورها درآمد سرانه بالایی دارند و از کیفیت زندگی، امنیت، سیستم آموزشی و بهداشتی مناسبی برخوردار هستند.

ما به عنوان نماینده رسمی دانشگاه های چک که با این کشور آشنایی کاملی داریم. هر ساله نیز دانشجویان بین الملل زیادی را برای اعزام به جمهوری چک و تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … آماده می کنیم؛ به شما توصیه می کنیم کشور چک را به عنوان بهترین کشور برای زندگی به ویژه تحصیل انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *