پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان

پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان

در ادامه این مقاله از مجموعه آسپیان قصد داریم شما را با یکی از زیباترین کشورهای اروپایی آشنا کنیم که امکان پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان در دانشگاه های معتبر آن وجود دارد. این کشور جمهوری چک است که در مرکز اروپا قرار گرفته است. شما برای اخذ پذیرش از دانشکده های پزشکی این کشور، در صورتی که مدرک زبان ندارید؛ یا اینکه تسلط کافی به این زبان ندارید؛ فقط لازم است در دوره های آموزش زبان انگلیسی ما در مجموعه آسپیان (که تنها نماینده رسمی دانشکده های پزشکی چک در ایران هستیم.) شرکت کنید. سپس بدون نیاز به ارائه مدرک زبان، سایر مراحل پذیرش پزشکی در اروپا را طی کنید و مشغول به تحصیل در دانشگاه انتخابی در چک شوید.

در ادامه تمامی اطلاعات لازم برای پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان در کشور چک را در اختیار شما قرار می دهیم. سایر شرایط، مراحل پذیرش و بهترین دانشگاه های چک برای تحصیل در رشته پزشکی در اروپا را نیز به شما معرفی می کنیم.

در صورتی که بعد از مطالعه مقاله به دریافت اطلاعات بیشتری در مورد تحصیل در چک نیاز داشتید؛ خوشحال می شویم برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید. یا اینکه “فرم درخواست مشاوره رایگان” که در سایت قابل دیدن است را بعد از پر کردن برای ما بفرستید تا خیلی سریع با شما تماس بگیریم. 

شرایط پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان در جمهوری چک

 داشتن مدرک زبان انگلیسی مثل تافل، آیلتس و … یکی از شروط اصلی تمامی دانشگاه های اروپا برای تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی است. با این حال، داشتن و دریافت این مدارک زبان سختی ها و چالش های مخصوص به خود را دارد و در بیشتر موارد زمان بر است.

تحصیل پزشکی در جمهوری چک نیز مانند دیگر کشورهای و دانشگاه های معتبر اروپا به زبان انگلیسی برگزار می شود. به همین دلیل، تسلط متقاضیان تحصیل در هر یک از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … به زبان انگلیسی یکی از الزامات و شرایط اصلی است.

اما شما برای اخذ پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان از دانشگاه های پزشکی چک، در صورتی که مدرک زبان یا تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارید؛ می توانید در دوره زبان انگلیسی برگزار شده توسط مجموعه ما در ایران شرکت کنید. ما این دوره را به عنوان بخشی از دوره فاندیشن (پیش پزشکی) دانشکده های پزشکی چک در ایران و با نظارت مستقیم دانشگاه های چک برگزار می کنیم.

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی یا فیزیوتراپی در چک را دارند؛ با شرکت در این دوره زبان انگلیسی، موفق به اخذ پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان انگلیسی در دانشگاه انتخابی در جمهوری چک می شوند.

بهترین راه برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این دوره زبان انگلیسی، تماس با مشاوران ما در مجموعه آسپیان است.

  • هر آنچه برای تحصیل در جمهوری چک باید بدانیم.

سایر شرایط تحصیل پزشکی در جمهوری چک

دانشگاه های چک مانند سایر دانشگاه های معتبر اروپا، برای پذیرش دانشجویان بین الملل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی آزمون ورودی برگزار می کند. ما در مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک در ایران، این آزمون ورودی را هر ساله در ایران برگزار می کنیم.

قبل از برگزاری آزمون ورودی دانشگاه ها نیز، به منظور آماده سازی هر چه بیشتر متقاضیان برای قبولی در آزمون ورودی، دوره های فاندیشن دانشگاه های چک را نیز در ایران برگزار می کنیم.

در دوره فاندیشن علاوه بر آموزش زبان انگلیسی به منظور پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان در چک، تمامی مباحث آزمون ورودی نیز، به شما آموزش داده می شود؛ همچنین جزوات، نمونه سوالات آزمون های سال های قبل و … را نیز به شما عزیزان ارائه می دهیم. در نتیجه می توانید مطمئن باشید که بعد از طی کردن دوره های فاندیشن، شانس بالایی برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه خواهید داشت.

بهترین دانشگاه های چک برای پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان

در کشور چک 6 دانشکده پزشکی معتبر وجود دارد که هر ساله رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی را به زبان انگلیسی برگزار می کنند. 5 عدد از این دانشکده ها متعلق به اولین دانشگاه معتبر کشور چک یعنی دانشگاه چارلز و یک عدد از دانشکده های پزشکی متعلق به دانشکده پالاتسکی است که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

هر دو این دانشگاه ها، از نظر رتبه و رنک در سیستم های رتبه بندی جهانی، به عنوان دانشگاه های پزشکی برتر اروپا شناخته می شوند. مدرک پزشکی آن ها نیز، در سراسر اروپا، آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای بزرگ دنیا؛ همچنین وزارت علوم و بهداشت ایران معتبر شناخته می شود. به همین دلیل، اگر بعد از فارغ التحصیلی قصد کار و فعالیت در دیگر کشورهای دنیا یا بازگشت به ایران را داشته باشید؛ با هیچ نوع مشکلی برخورد نخواهید کرد.

پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان انگلیسی

دانشگاه چارلز

دانشگاه چارلز بزرگ ترین دانشگاه کشور چک به حساب می آید که شما می توانید برای اخذ پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان از آن اقدام کنید. این دانشگاه با کسب رتبه اول در چک، عنوان برترین دانشگاه در چک را به خود اختصاص داده است. با توجه به رتبه و رنک خود در سیستم های رتبه بندی مختلف نیز، جزء دانشگاه های شناخته شده در سطح بین الملل به حساب می آید.

نام دانشگاهرتبه در چکرتبه در QSرتبه در THEرتبه  جهانی مطابق با usnewsرتبه  در بین دانشگاه های اروپا در usnews
دانشگاه چارلز1248401–500th22692

دانشگاه چارلز 5 دانشکده پزشکی دارد که شما می توانید موفق به پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان از آن ها شوید. در 3 دانشکده پزشکی این دانشگاه که در شهر پراگ (پایتخت چک) قرار دارد؛ همچنین یکی دیگر از دانشکده های پزشکی این دانشگاه که در شهر پیلزن واقع شده است؛ رشته های محبوبی مثل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی برگزار می شود. یکی دیگر از دانشکده های پزشکی نیز که در شهر هرادتس کرالووه قرار دارد، هر ساله دانشجویان بین الملل مختلفی را برای تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی پذیرش می کند.

دوره های پزشکی دانشگاه چارلز جمهوری چک
نام دورهدانشکدهطول دورهزبان تحصیلشهریه سالانهمدرک
پزشکیدانشکده اول پزشکی6 سالانگلیسیتقریبا 24000 یوروپزشکی عمومی (MUDR)
دانشکده دوم پزشکیتقریبا  22000 یورو
دانشکده سوم پزشکی20000
دانشکده پزشکی در پیلزنحدودا 20000 یورو
دانشکده پزشکی در هرادتس کرالووهحدودا 20000 یورو
دندانپزشکیدانشکده اول پزشکی5 سالانگلیسیتقریبا 30000 یورودندانپزشکی عمومی (MDDR)
دانشکده پزشکی در پیلزنحدودا 30000 یورو
داروسازیدانشکده داروسازی در هرادتس کرالووه 5 سالانگلیسیحدودا 7900 یورودکتری عمومی داروسازی Pharm_D))

نکات قابل توجه برای دریافت پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان  از دانشگاه چارلز

  • دانشکده های پزشکی دانشگاه چارلز به صورت جدا از هم مدیریت می شوند (شما در نهایت به عنوان دانشجوی پزشکی دانشگاه معتبر چارلز جمهوری چک فارغ التحصیل می شوید.). این موضوع این شانس را در اختیار شما قرار می دهد تا با یک بار شرکت در آزمون ورودی، بتوانید برای هر یک از دانشکده های پزشکی به صورت جداگانه درخواست پذیرش ارسال کنید. در نتیجه شانس بیشتری برای پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان از دانشگاه چارلز داشته باشید.

دانشگاه پالاتسکی

دانشگاه پالاتسکی چک، دومین دانشگاه برتر چک برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور به حساب می آید. این دانشگاه در شهر اولوموتس قرار دارد. دانشجویان مختلفی را نیز برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و فیزیوتراپی به زبان انگلیسی پذیرش می کند.

 شما با شرکت در دوره های آموزش زبان انگلیسی ما در مجموعه آسپیان، می توانید برای پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان و تحصیل در هر یک از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و فیزیوتراپی دانشگاه پالاتسکی اقدام کنید.

تفاوت اصلی این 3 رشته تحصیلی با یکدیگر این است که برای تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه پالاتسکی، نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست. در نتیجه شما برای تحصیل در این رشته مراحل ساده تری را طی می کنید و خیلی سریع برای تحصیل در چک آماده می شوید.

نام دوره زبان تدریس طول دوره شهریه سالانه

(2 ترم)

مدرک اعتبار از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران
پزشکی  

 

  انگلیسی

6 سال تقریبا 20000 یورو پزشکی عمومی (MUDR)     

 

    دارد

دندانپزشکی 5 سال  تقریبا 30000 یورو دندانپزشکی عمومی (MDDR)
فیزیوتراپی 4 سال 8000 یورو لیسانس (Bc.)

 

سخن پایانی

در صورتی که به دنبال پذیرش رشته پزشکی بدون مدرک زبان در اروپا هستید؛ ما در مجموعه آسپیان -به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران- می توانیم به شما کمک کنیم تا برای تحصیل در هر یک از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی یا فیزیوتراپی در دانشگاه های چک پذیرش بگیرید. یا مشغول به تحصیل پزشکی در کالج آسپیان در لهستان شوید. برای شروع روند مراحل تحصیل در جمهوری چک یا لهستان فقط لازم است با مشاوران ما تماس بگیرید. آن ها تمامی راهنمایی های لازم را با ارائه مشاوره رایگان در اختیار شما عزیزان قرار می دهند. سپس شما را آماده شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های چک که توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود، می کنند. بعد از قبولی در آزمون ورودی نیز، کارشناسان و وکلای مجرب ما در سایر مراحل مهاجرت تحصیلی تا نشستن بر روی صندلی دانشگاه انتخابی در چک در کنار شما خواهند بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر با مشاوران ما تماس بگیرید. یا اینکه “فرم درخواست مشاوره رایگان” ما که در سایت قرار دارد را تکمیل و برای ما ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم.

+ همه چیز درباره تحصیل پزشکی بدون محدودیت سنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *