زمان درخواست برای تحصیل در کشورهای اروپایی سال 2022

زمان درخواست برای تحصیل در کشورهای اروپایی سال 2022

اگر می خواهید برای سال 2022 در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و یا دکتر در اروپا پذیرش بگیرید، مهم است که تحقیقات خود را زودتر انجام دهید. در برخی کشورها، ممکن است مجبور باشید تا 9 ماه قبل از شروع ترم، درخواست های خود را ارسال کنید. در این مطلب به مهلت حدودی درخواست پذیرش برای هر یک از کشورهای اروپایی در سال 2022 پرداخته ایم که به طور معمول می تواند برای سال های تحصیلی آینده نیز اعتبار داشته باشد.

درخواست های دانشگاه کی بسته می شود؟

مهلت درخواست دانشگاه از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است. و گاهی اوقات به این بستگی دارد که آیا شما به ویزای دانشجویی نیاز دارید یا خیر. برای شروع تحصیل در پاییز 2022، درخواست ها ممکن است از ژانویه 2022 (سوئد یا فنلاند) تا اواخر جولای 2022 (آلمان) یا حتی اوت/سپتامبر (اتریش یا لهستان) بسته شوند.

مهلت درخواست برای ترم پاییز/زمستان 2022

ما یک نمای کلی از مهلت های درخواست دانشگاه در اروپا گردآوری کرده ایم – جدول زیر را بررسی کنید. تاریخ های زیر به طور کلی برای شروع تحصیل در ترم پاییز معتبر است که در برخی کشورها ترم پاییز یا ترم زمستان نامیده می شود. و آنها برای اکثر دانشگاه های دولتی در کشورهای مربوطه اعمال می شوند.

برخی از برنامه های تحصیلی یا برخی از دانشگاه های خصوصی ممکن است با تاریخ های درج شده در  جدول، مهلت های درخواست متفاوتی داشته باشند. حتما تحقیقات خود را زود انجام دهید تا دیر نکنید.

کشور مهلت های متداول درخواست

کشورمهلت های متداول درخواست
اتریشژوئن تا سپتامبر 2022 (بر اساس دانشگاه متفاوت است)
بلژیک1 ژوئن 2022 (دانشجویان از اتحادیه اروپا/EEA)؛ فوریه/مارس (دانشجویان غیر منطقه اقتصادی اروپا)
جمهوری چکمعمولاً از فوریه تا آوریل برای اکثر دانشگاه ها
دانمارک15 مارس 2022 (مدرک لیسانس)؛ برای مقاطع کارشناسی ارشد متفاوت است
استونیبین مارس و ژوئن 2022؛ ضرب الاجل برای شهروندان غیر منطقه اقتصادی اروپا معمولا زودتر است
فنلاندژانویه 2022 (اکثر دانشگاه ها)؛ مارس/آوریل 2022 (برخی از دانشگاه های علمی کاربردی)
فرانسهبین فوریه و آوریل 2022 برای اکثر دانشگاه ها
آلمان15 ژوئیه 2022 برای اکثر دانشگاه ها/برنامه ها؛ مهلت‌ها می‌توانند متفاوت باشند، به خصوص اگر ویزا نیاز باشد
مجارستانبین فوریه و مه 2022 برای اکثر دانشگاه ها
ایسلندبر اساس دانشگاه متفاوت است. بین ژانویه و آوریل 2022
ایرلندلیسانس: 1 فوریه 2022 (آنلاین) یا 1 مه 2022 (برنامه های دیرهنگام). کارشناسی ارشد: بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت است
ایتالیابر اساس دانشگاه متفاوت است. اما عموماً از ماه می تا جولای و زودتر برای دانشجویانی که نیاز به ویزا دارند
لتونیمه/ژوئن 2022؛ بر اساس دانشگاه متفاوت است
لیتوانیژوئن/ژوئیه 2022
هلند1 آوریل 2022 یا 1 مه 2022 برای اکثر دانشگاه ها؛ برخی از دانشگاه ها در صورت درخواست زودهنگام، در مورد خوابگاه کمک می کنند
نروژ1 دسامبر 2021 برای دانشجویان غیر اروپایی، 1 مارس 2022 برای دانشجویان اتحادیه اروپا/EEA؛ ممکن است برای برخی از دانشگاه ها متفاوت باشد
لهستانبر اساس دانشگاه متفاوت است. اما به طور کلی از ژوئیه تا اوت
روسیهاز ابتدای جولای 2022 برای اکثر دانشگاه ها
اسپانیابر اساس دانشگاه متفاوت است. برخی در اوایل ژانویه، برخی در اواخر جولای
سوئد15 ژانویه 2022 برای ثبت درخواست، و 1 فوریه 2022 برای ارسال تمام اسناد
سوئیسبر اساس دانشگاه متفاوت است. اما عموماً از فوریه تا آوریل و زودتر برای دانشجویانی که نیاز به ویزا دارند.
بریتانیالیسانس/کارشناسی: معمولاً تا ژانویه، و مکان‌های خالی از طریق درخواست‌های پاکسازی از جولای تا اکتبر 2022 پر می‌شوند.کارشناسی ارشد/فوق لیسانس: بسته به دانشگاه متفاوت است. برخی برنامه ها را تا تابستان قبول می کنند. برخی از دوره های محبوب خیلی زودتر پر می شوند.

برای درخواست دانشگاه خود به چه مدارکی نیاز دارید؟

تاریخ پایان درخواست در جدول بالا معمولاً به این معنی است که تا آن زمان باید درخواست کامل خود را ارسال کرده باشید. برای جزئیات با دانشگاه ها تماس بگیرید – اما به طور کلی، درخواست برای لیسانس یا کارشناسی ارشد به این معنی است که باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  • انگیزه نامه
  • رزومه (CV)
  • گواهی های مدرک تحصیلی قبلی با ریز نمرات نمره
  • مدرک مهارت انگلیسی (معمولا آیلتس یا تافل)
  • کپی پاسپورت
  • نامه های مرجع دانشگاهی (گاهی اوقات)
  • اسناد برای الزامات خاص برنامه

در برخی موارد، برخی از این اسناد را می توان پس از مهلت درخواست واقعی ارائه کرد – تا زمانی که درخواست خود را قبل از آن تاریخ شروع کرده باشید. حتما دستورالعمل های پذیرش را بخوانید تا بدانید دقیقا چه مدارکی در چه زمانی مورد نیاز است.

آیا می توانم بعدا برای دانشگاه اقدام کنم؟

قطعاً توصیه می‌شود در مهلت‌های درخواست رسمی درخواست دهید – و در برخی موارد حتی از نظر فنی امکان درخواست بعدا وجود ندارد، زیرا وبسایت‌هایی که از طریق آنها درخواست می‌کردید بسته می‌شوند. با این حال، بسیاری از دانشگاه‌ها در بسیاری از کشورها اجازه ورود دیرهنگام در زمانی که هنوز دوره های تکمیل ظرفیت نشده وجود دارد، را می‌دهند.

اگر مهلت درخواست دانشگاه را از دست دادم چه کنم؟

حتی اگر تاریخ درخواست برای یک برنامه تحصیلی را از دست دادید، باز هم فرصتی برای درخواست و پذیرش وجود دارد. در اینجا کاری که باید انجام دهیداین است که:

وب سایت دانشگاه و شاید وبسایت سیستم درخواست کشور را بررسی کنید. ممکن است اطلاعاتی در مورد نحوه درخواست دیرهنگام پیدا کنید.

با دانشگاهی که برنامه را ارائه می دهد تماس بگیرید یا ایمیل بزنید و بپرسید که آیا درخواست دیرهنگام را می پذیرند یا خیر. زیاد توضیح ندهید که چرا ضرب الاجل را از دست داده اید، فقط روی متقاعد کردن آنها تمرکز کنید که کاندیدای خوبی خواهید بود.

هنگامی که می توانید تأیید کنید که درخواست دیرهنگام برای پذیرش در نظر گرفته می شود، زمان را از دست ندهید: تمام مدارک مورد نیاز را آماده کرده و ارسال کنید. شما فقط ممکن است خوش شانس باشید!

اگر به دلیل بسته بودن کنسولگری نتوانم ویزا بگیرم چطور؟

در طول همه گیری ویروس کرونا، بسیاری از کشورها به طور موقت سفارتخانه ها و کنسولگری های خود را تعطیل کردند و ظرفیت پردازش محدود است. این امر، درخواست ویزای تحصیلی برای تحصیل در اروپا را برای افراد غیر اروپایی دشوار می کند. جزئیات بسته به کشور مبدا و کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید بسیار متفاوت است. توجه داشته باشید که زمان انتظار در سال 2022 همچنان می تواند بسیار طولانی تر باشد و بنابراین، از قبل برنامه ریزی کنید! زودتر با دانشگاه ها تماس بگیرید تا بدانید آنها چه چیزی را توصیه می کنند.

کدام کشورها درخواست های دیرهنگام را می پذیرند؟

دانشگاه‌های برخی از کشورها از شما می‌خواهند که درخواست‌های خود را خیلی زود ارسال کنید، برای مثال سوئد یا فنلاند، جایی که تاریخ اختتامیه دور اول معمولاً در ژانویه است. با این حال، به طور معمول می توانید درخواست های دیرهنگام را برای دور دوم پذیرش ارسال کنید. اگر دوره‌هایی که برای آنها درخواست می‌کنید، متقاضیان کافی نداشته باشند، می‌تواند درخواست شما موفقیت‌آمیز باشد و پذیرش بگیرید.

در غیر این صورت، برخی از کشورها معمولاً مهلت درخواست بسیار دیر دارند. در کشورهای بالتیک – استونی، لتونی، لیتوانی – معمولاً می توانید تا ژوئن برای دانشگاه درخواست دهید. دانشگاه های دولتی آلمان معمولاً تا اواسط ژوئیه درخواست ها را می پذیرند. در اتریش و لهستان، گاهی اوقات می توانید درخواست خود را تا اندکی قبل از شروع ترم ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *