راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی

راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی کدام است؟

مناسب ترین و راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی کدام است؟. این سوالی است که اکثریت متقاضیان علاقه مند به تحصیل پزشکی در خارج از کشور، به دنبال یافتن پاسخ آن هستند. زیرا درست است که رشته پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی به حساب می آید. اما در عین حال تحصیل در آن سخت و تقریبا گران است.

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم که در این مقاله از مجموعه آسپیان شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید مناسب ترین و راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی را انتخاب کنید.

البته ما به شما تحصیل پزشکی در جمهوری چک را پیشنهاد می کنیم. زیرا این کشور از هر جهت می تواند یک انتخاب مناسب برای شما عزیزان باشد. به عنوان مثال دوره های پزشکی و دندانپزشکی آن در چند دانشگاه رنک بالای این کشور و به زبان انگلیسی برگزار می شوند. مدارک ارائه شده از آن نیز، از نظر وزارت علوم، آموزش و بهداشت ایران دارای اعتبار است. همچنین ویزای شینگن این کشور، به شما اجازه سفر و گردش در سایر کشورهای اروپایی را می دهد.

مشاوران مجموعه ما به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، می توانند با پشتیبانی کامل، زمینه پذیرش سریع، راحت و تضمینی شما در بهترین دانشگاه های چک را فراهم نمایند.   

راحت ترین کشورها برای تحصیل پزشکی

نحوه انتخاب مناسب ترین و راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی

قطعا شما برای انتخاب یک کشور مناسب جهت تحصیل پزشکی در خارج از کشور، سریعا تصمیم نمی گیرید. سپس روز بعد با هواپیما به سمت کشور انتخابی برای تحصیل پزشکی بروید!.

شما باید تحقیقات لازم را انجام دهید و بدانید که تحصیل در یک کشور می تواند چه مزایایی برای شما دارد. برای کمک به شما، در ادامه به نکات کلیدی که باید در زمان انتخاب مناسب ترین و راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی به آن دقت داشته باشید و آن ها را مورد بررسی قرار دهید؛ اشاره می کنیم. از این نکات کلیدی عبارت اند از:

دارا بودن دانشگاه های معتبر جهانی

این مسئله مهم ترین موضوعی است که باید به آن توجه کرد. به همین دلیل، در زمان انتخاب یک کشور مناسب برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور، باید مطمئن شوید که کشور انتخابی شما برخی از برترین دانشگاه های جهان را درون خود دارد.

شما می توانید این دانشگاه ها را بر اساس رتبه و رنک کسب شده در سایت های رتبه بندی مختلف چون QS، THE و … زیرساخت های آموزشی و پزشکی کشور انتخابی به عنوان مناسب ترین و راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی پیدا کنید.

به عنوان مثال، جمهوری چک، دانشگاه های معتبری چون دانشگاه چارلز، پالاتسکی، ماساریک و … را دارد. این دانشگاه ها در رتبه بندی موسسات مختلف  QS، THE و … جزء 1000 دانشگاه معتبر جهان به حساب می آیند.

مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک، هر ساله زمینه پذیرش بیش از 100 متقاضی را در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و … فراهم می کند. شما نیز برای پذیرش تضمینی در دانشگاه های این کشور و تحصیل پزشکی در جمهوری چک می توانید با مشاوران و همکاران ما تماس بگیرید. یا اینکه فرم مشاوره رایگان که در سایت قرار داده ایم را تکمیل و برای ما بفرستید تا با شما تماس حاصل کنیم.

هزینه تحصیل در راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی

به صورت حتم، هزینه تحصیل در کشورها و دانشگاه های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال هزینه تحصیل دانشجویان بین الملل در انگلستان تا 30000 پوند در سال خواهد بود. از سوی دیگر، هزینه تحصیل پزشکی در کشورهایی چون روسیه بین 2000 تا 5000 دلار در سال است.

البته در زمان انتخاب راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی ، برنامه این است که یک کشور یا دانشگاه پیدا کنید که به بهترین وجه متناسب با بودجه شما باشد. مقرون به صرفه بودن هزینه ها نیز، هم در مورد شهریه دانشگاه، هم در مورد هزینه زندگی و اقامت در کشور انتخابی باید مورد توجه قرار بگیرد.

یکی از دلایلی مهمی که باعث می شود ما به شما تحصیل در جمهوری چک را به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی پیشنهاد کنیم نیز؛ بحث مقرون به صرفه بودن هزینه ها در این کشور است. زیرا دانشگاه های چک، در مقایسه با دیگر دانشگاه های اروپایی هزینه پایین تری از دانشجویان دریافت می کنند. کشور چک نیز، از لحاظ هزینه زندگی و اقامت، در رتبه بندی ها به عنوان یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت معرفی می شود. 

طول دوره تحصیل در راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی

طول دوره تحصیل پزشکی نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب و بررسی یک کشور مناسب و راحت برای مهاجرت تحصیلی است. زیرا طول دوره تحصیلی در کشورهای مختلف با یک دیگر متفاوت است. به صورت معمول در اکثریت کشورهای اروپایی مانند جمهوری چک، دوره های پزشکی برگزار شده 5 الی 6 ساله هستند که با داشتن مدرک پایان دوره دبیرستان می توان در آن ها ثبت نام و تحصیل کرد. به صورت معمول این کشورها را می توان در لیست راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی قرار داد.

اما در برخی از کشورها مانند روسیه و … طول دوره تحصیل پزشکی 7 الی 8 سال است. در برخی از کشورها نیز دوره های پزشکی در سطوح مختلف تحصیلی یعنی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. در این صورت با به پایان رساندن هر مقطع می توان در مقطع بعدی ثبت نام و تحصیل کرد. این مسئله باعث افزایش طول دوره تحصیل پزشکی می شود.

آزمون ورودی برای تحصیل در رشته پزشکی

آزمون ورودی نیز یکی از اساسی ترین چالش های دانشجویان بین الملل است که در زمان انتخاب راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی باید به آن توجه کرد. اکثریت دانشگاه ها در کشورهای مختلف دنیا، دانشجویان بین الملل را به شرط قبولی در یک آزمون ورودی پذیرش می کنند.

برای گذر از این چالش، می توانید به سراغ کشورهایی بروید که برای تحصیل پزشکی در آن ها نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست. (توجه داشته باشید که مدرک پزشکی اغلب این کشورها از نظر وزارت علوم یا بهداشت ایران اعتبار ندارد.)

علاوه بر این، می توانید کشوری را انتخاب کنید که حوزه امتحانی آن برای شرکت در آزمون ورودی، نزدیک به ایران یا در داخل ایران باشد.

مانند جمهوری چک که آزمون ورودی دانشگاه آن به واسطه همکاری مجموعه آسپیان با دانشگاه های این کشور، در ایران برگزار می شود. لذا در صورت انتخاب این کشور برای تحصیل پزشکی، می توانید خیلی راحت در آزمون ورودی شرکت کنید.

همچنین مجموعه آسپیان دوره های فاندیشن و پیش پزشکی دانشگاه های چک را در ایران برگزار می کند. هدف از ارائه این دوره ها، رساندن متقاضیان به سطحی است که بتوانند به صورت تضمینی در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی چک نمره قبولی بگیرند و پذیرش شوند.    

زیرساخت ها و امکانات مدرن پزشکی در راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی

کشوری را انتخاب کنید که دارای سطح قابل قبولی از زیرساخت های پزشکی است. زیرا یافتن دانشکده های پزشکی خوب در کشورهایی که بیمارستان های آن ساختار مناسبی ندارند؛ یا اینکه سیستم مراقبت های بهداشتی (دولتی یا خصوصی) ویران است، دشوار خواهد بود.

به صورت معمول نیز، در کشورهای دارای زیرساخت های پزشکی مناسب، دانشگاه ها از فناوری های پیشرفته و زیرساخت های مدرن برای آموزش دانشجویان استفاده می کنند.

پیدا کردن چنین کشورهایی که بتوان آن ها را در لیست مناسب ترین و راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی قرار داد؛ کار چندان سختی نیست. شما می توانید رتبه کشورها و دانشگاه ها از این نظر را در سیستم های رتبه بندی های مختلف چک کنید. به عنوان مثال مطابق با رتبه بندی مجله CEOWorld کشورهایی چون جمهوری چک، هلند، انگلستان، اسپانیا، بلژیک و … بهترین خدمات درمانی در جهان را ارائه می دهند.

اعتبار مدرک ارائه شده در سطح جهانی

یکی دیگر از موارد مهم و قابل توجه برای انتخاب راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی ،اعتبار مدرارک دانشگاهی آن دانشگاه در سطح جهان است. شما باید کشوری را انتخاب کنید که توسط WHO و MCI به رسمیت شناخته شده باشند. علاوه بر این از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران ایران معتبر باشد.

کشور پیشنهادی ما به شما عزیزان، یعنی کشور چک، 2 دانشگاه مهم پارلز و پالاتسکی را برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … دارد. این دو دانشگاه علاوه بر سازمان های WHO و MCI از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران نیز دارای اعتبار هستند. لذا از این نظر نیز می تواند به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی در لیست انتخابی شما برای تحصیل در رشته پزشکی قرار بگیرد.

زبان تدریس در دانشگاه

برای جلوگیری از موانع زبانی، مهم است که به کشورهایی بروید که در آن زبان انگلیسی حتی در کلاس ها به طور گسترده استفاده می شود. به عنوان مثال، دانشگاه های چک، دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. این امر می تواند نقش مهمی در راحتی شما برای پذیرش در دانشگاه داشته باشد. زیرا در غیر این صورت مجبور به یادگیری زبان رسمی کشور انتخابی خواهید شد که مراحل پذیرش و تحصیل پزشکی را سخت و زمان بر می کند. 

فرصت های شغلی در راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی

یکی دیگر از ویژگی های کشورهای راحت برای تحصیل پزشکی، باید ارائه فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی باشد. به صورت معمول، دانشگاه هایی چون دانشگاه چارلز و پالاتسکی جمهوری چک، به دلایل اعتبار مدرک تحصیلی در سراسر دنیا، زمینه اشتغال دانشجویان پزشکی را در سراسر دنیا فراهم می کنند.

علاوه بر این کشور چک به فارغ التحصیلان دانشگاهی اجازه کار در کشور را بعد از فارغ التحصیلی می دهد. لذا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و مشغول به کار شدن می توانند ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و اقامت این کشور را دریافت کنند.

مناسب ترین و راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی در جهان

در صورت که بخواهیم با استفاده از گزینه ها و ویژگی های گفته شده در بالا، کشورهای دنیا را بررسی و از بین آن ها راحت ترین کشور را برای تحصیل پزشکی انتخاب کنیم؛ کشورهای اروپایی در اول لیست قرار می گیرند. زیرا قاره اروپا در درجه اول بیش از 50 دانشگاه معتبر جهان را درون خود جای داده است. علاوه بر این، شهریه و هزینه پایین تحصیل پزشکی در آن؛ همچنین شرایط پذیرش آسان دانشگاه های اروپا باعث می شود تا کشورهای این قاره مناسب ترین و راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی در جهان باشند.

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در اروپا برای تحصیل پزشکی بسیار ارزان است. هزینه شهریه برای دریافت مدرک پزشکی از 60 تا 90000 دلار در طول 6 سال تحصیل متغیر خواهد بود. این مبلغ در مقایسه با هزینه دوره های پزشکی در ایالات متحده آمریکا و سایر مقاصد تحصیلی، تقریبا یک سوم است.

از دیگر دلایل معرفی کشورهای اروپایی به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی در جهان این است که:

  • به طور کلی دوره پزشکی در اروپا حدود 6 سال طول می کشد. این مدت کوتاه تر از بسیاری از کشورها است.
  • بسیاری از برنامه ‌های دانشکده پزشکی در اروپا به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. لذا دانشجویان بین ‌المللی راحت تر می‌ توانند در آن ها ثبت ‌نام کنند.
  • اروپا خانه برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی در جهان است که آموزش در سطح جهانی را ارائه می دهد.

راحت ترین کشور برای پذیرش پزشکی

شرایط تحصیل در راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی

شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشکده های پزشکی اروپا بسیار ساده است. برخلاف سایر مقاصد تحصیلی نیز، که الزامات و شرایط زیادی برای تحصیل در این رشته تعیین می کنند؛ دانشکده‌ های پزشکی قاره اروپا، اغلب فقط شرایط را زیر را برای پذیرش دانشجویان پزشکی درخواست می کنند. این شرایط در زیر لیست آمده است:

  • پاسپورت معتبر
  • گواهی دبیرستان / معدل
  • ریز نمرات تحصیلات قبلی
  • نمرات خوب در زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • تجربه داوطلبانه یا کاری مرتبط با مراقبت های بهداشتی
  • حداقل نتایج تافل ، آیلتس یا UKCAT
  • در اکثریت موارد نیز نمره قبولی در آزمون ورودی

در صورتی که تصمیم گرفتید کشور چک را برای تحصیل پزشکی در اروپا انتخاب کنید؛ متخصصان ما آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان درباره شرایط و مراحل پذیرش در دانشگاه های این کشور؛ همچنین آزمون های ورودی دانشگاه های چک که در ایران برگزار می شود؛ هستند.

معرفی راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی

همان طور که گفتیم، راحت ترین کشورهایی که می توان برای تحصیل پزشکی انتخاب کرد، در اروپا قرار دارند. از بین کشورهای اروپایی نیز، برخی از آن ها به دلیل، ارائه آموزش باکیفیت، شهریه و هزینه مقرون به صرفه، شرایط پذیرش ساده و راحت برای تحصیل پزشکی و … جزء بهترین ها و در عین حال راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی به حساب می آیند. از ایم کشورها عبارت اند از:

جمهوری چک

جمهوری چک یکی از کشورهای اروپایی است که در مرکز اروپا قرار دارد. این کشور زیبای اروپایی چند دانشکده مهم و معتبر برای تحصیل در رشته پزشکی دارد که از جمله آن ها می توان به 3 دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز، دانشکده دانشگاه پالاتسکی و دانشگاه ماساریک اشاره کرد.

این دانشگاه ها دارای زیرساخت های آموزشی مدرنی هستند و آموزش های پزشکی عملی را در بیمارستان ها و کلینیک هایی مجهز و پیشرفته به دانشجویان آموزش می دهند.

شرایط پذیرش ساده و راحت دانشگاه های این کشور، اصلی ترین دلیل معرفی چک به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی در اروپا به حساب می آید. زیرا اصلی ترین مدرک لازم برای تحصیل در دوره های 6 ساله پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های چک، مدرک پایان دوره دبیرستان یا دیپلم است.

علاوه بر این، برگزاری آزمون ورودی و دوره های فاندیشن دانشکده های پزشکی چک، توسط مجموعه آسپیان در ایران، مراحل پذیرش را برای شما راحت تر و ساده تر می کند. علاوه بر این، همکاران ما با پشتیبانی همه جانبه در تمامی مراحل تحصیل پزشکی در چک از دریافت ویزا تا گرفتن خوابگاه دانشجویی و اقامت در چک، می توانند سفر تحصیلی شما به این کشور را تا حد امکان ساده و راحت کنند.

+ تحصیل پزشکی در جمهوری چک

برا کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

آلمان: راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی

دانشجویانی که در آلمان در رشته پزشکی تحصیل می کنند؛ آموزش های عملی و با کیفیتی را در دانشگاه های معتبر جهانی تجربه می کنند. این امر به این دلیل است که موسسات آموزش پزشکی در آلمان با شبکه ای از بیمارستان ها، موسسات تحقیقاتی و شرکت ها همکاری نزدیکی دارد. با این حال، این نکته را باید در نظر داشته باشید که اکثریت دوره های پزشکی این کشور به زبان آلمانی برگزار می شوند.

بهترین دانشکده پزشکی در آلمان نیز، دانشگاه هایدلبرگ است که در رتبه هشتم بهترین دانشگاه پزشکی اروپا قرار دارد.

ایتالیا: راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی

دانشکده های پزشکی زیادی در ایتالیا برای انتخاب وجود دارند. 29 عدد از دانشگاه های این کشور جزء برترین دانشکده های پزشکی اروپا به حساب می آیند. سهمیه های مختلفی نیز، برای پذیرش دانشجویان بین المللی که از کشورهای اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا به این کشور می آیند در نظر گرفته می شود. همین امر نیز باعث معرفی این کشور به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی شده است.

علاوه بر این، شهریه دوره های پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا تقریباً از 500 تا 5000 یورو در سال مقرون به صرفه است.

سوئد

سوئد دارای 8 تا از بهترین دانشگاه های پزشکی را دارد و طول دوره تحصیل پزشکی در آن، 5.5 سال یا 11 ترم است. علاوه بر این، بخش بزرگی از جمعیت این کشور را نیز، دانشجویان بین الملل تشکیل می دهد. با این حال، دانشجویان بین المللی که مایل به یادگیری و به دست آوردن چشم انداز وسیع تری از جهان هستند، ایتالیا را به عنوان بهترین و راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور می دانند.

تمام برنامه های لیسانس پزشکی فقط به زبان سوئدی ارائه می شود. زیرا برنامه پزشکی سوئد کمی با سایر کشورها متفاوت است.

هلند

هلند نیز یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل در رشته پزشکی به حساب می آید. این کشور دارای 7 مورد از بهترین مدارس پزشکی در اروپا است و برنامه ‌های مختلف پزشکی؛ همچنین سایر برنامه‌ های مراقبت‌ های بهداشتی را به دانشجویان بین الملل ارائه می دهد.

 طول دوره تحصیل پزشکی در هلند شش سال است. دانشجویان بین الملل متقاضی تحصیل در این کشور نیز، می توانند در دانشگاه های خصوصی و دولتی هلند تحصیل کنند.

جمع بندی مقاله راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

در این مقاله از مجموعه آسپیان تلاش کردیم تا به شما نکات مهمی که در زمان انتخاب بهترین و راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور باید در نظر بگیرید را نشان دهیم. علاوه بر این چند کشور محبوب که شرایط پذیرش راحتی برای تحصیل در رشته های پزشکی دارند را به شما معرفی کردیم.

همان طور که در مقاله اشاره شد، کشور پیشنهادی ما برای تحصیل پزشکی در اروپا، جمهوری چک است. زیرا با دریافت ویزای شینگن این کشور، مانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، می توانید خیلی راحت در تمامی کشورهای اروپایی گردش کنید.

دانشگاه های این کشور نیز آموزش باکیفیتی را ارائه می دهند و مدرک تحصیلی آن ها در سراسر دنیا؛ همچنین وزارت علوم و بهداشت ایران اعتبار دارد.

مهم تر از همه، پذیرش در دانشگاه های چک بسیار ساده است و همین امر باعث معرفی آن به عنوان راحت ترین کشور برای تحصیل پزشکی شده است. جدای از این مسئله، مقرون به صرفه بودن هزینه زندگی و شهریه پایین دانشکده های پزشکی این کشور در مقایسه با سایر دانشگاه های معتبر دنیا؛ به شما امکان تحصیل در یک محیط باکیفیت بین المللی با هزینه پایین را می دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر برای تحصیل در چک بهتر است با همکاران ما تماس بگیرید. همکاران ما اطلاعات لازم درباره دانشگاه های چک، مراحل پذیرش و تحصیل در آن ها؛ همچنین نحوه شرکت در آزمون ورودی (که توسط مجموعه آسپیان در شهر تهران برگزار می شوند) و نحوه آمادگی برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های چک را در اختیار شما قرار می دهند. 

+ بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *