بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پر طرفدار در بین علاقه مندان تحصیلات آکادمیک در ساسر دنیا محسوب می شود. این رشته تمام آنچه را که باید در مورد سلامت دهان و دندان و همچنین روش‌های جراحی و نحوه تعامل با دیگران بدانید را به شما آموزش می‌دهند. بنابراین اگر تصمیم دارید تحصیلات خود را در خارج از کشور در رشته دندانپزشکی دنبال کنید، انتخاب بسیار گسترده‌ای برای پیدا کردن بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی خواهید داشت. علاوه بر این، حضور و تحصیل در دانشگاه یک کشور دیگر فرصتی عالی برای چشیدن طعم فرهنگی متفاوت و در عین حال گسترش افق دیدتان است.

اگرچه تعیین دقیق بهترین دانشگاه‌های دندان پزشکی روی کره زمین برای گذراندن دوره‌های دندانپزشکی عملاً غیرممکن است، زیرا بیشتر دانشگاه‌ها دارای شرایط مناسبی هستند و آموزش آکادمیک با کیفیت بالایی را ارائه می‌دهند. اما در این مقاله از آسپیان سعی کردیم 10 دانشگاه برتر برای تحصیل دندانپزشکی را معرفی کنیم و هینطور به یک کشور ایده آل برای تحصیل رشته دندانپزشکی بپردازیم، با ما همراه باشید.

مجموعه آسپیان به عنوان نماینده رسمی دانشگاه های پزشکی ( چارلز، پالاتسکی و ماساریک) جمهوری چک در ایران در تمامی مراحل پذیرش، دریافت ویزا و اقامت همراه شما خواهد بود. جهت دریافت مشاوره رایگان فرم مشاوره را ارسال نمایید و یا ازطریق واتساپ و شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه هاروارد، ایالات متحده

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه هاروارد، ایالات متحده | بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

دانشگاه هاروارد از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیاست. این دانشگاه به صورت خصوصی اداره می‌شود و از آنجایی که این دانشگاه جزء شناخته شده‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه‌هاست، هزینه‌های تحصیل در آن بالاست. همچنین این دانشگاه از نظر رتبه، موقعیت ممتازی را به خود اختصاص داده است و دانشجویان آن فرصت تحصیل پزشکی بالینی را در بیمارستان‌های دانشگاهی دارند. فارغ التحصیلان این دانشگاه معمولاً خود را وقف زمینه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی و همچنین کارهای بالینی می‌کنند.

دانشگاه هاروارد در سال 1636 تاسیس شد. هاروارد دارای یک پردیس مرکزی بزرگ در کمبریج و بوستون است. این دانشگاه دارای چندین دانشکده است که شامل دانشکده هنر و علوم، دانشکده بازرگانی، دانشکده طراحی، دانشکده الهیات، دانشکده آموزش، دانشکده دولتی JFK، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی و دانشکده بهداشت عمومی هستند.

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه هاروارد لازم است که در یکی از دوره‌های لیسانس در رشته‌های علوم پایه مدرک فارغ التحصیلی دریافت کرده‌ باشید. سپس باید در آزمون NBDE شرکت کنید که هزینه‌ای 80دلاری به همراه خواهد داشت. رشته‌های آموزشی دانشکده دندانپزشکی هاروارد شامل دندان پزشکی، بهداشت عمومی دندان، ارتودنسی، دندانپزشکی سالمندان، ایمپلنت، داروهای خوراکی، آسیب  شناسی فک و صورت، ارتودنسی و پروتزهای دندانی هستند که در این رشته‌ها می‌توانید ادامه تحصیل کنید.

هزینه‌های تحصیلی در دانشکده دندانپزشکی هاروارد بسیار بالا بوده و در سال حدود 100 هزار دلار برای تحصیل و زندگی باید بپردازید. نحوه پذیرش و آزمون‌های ورودی این دانشگاه نیز شرایط سخت گیرانه‌ای دارد. دانشجویان بین المللی با انتخاب دانشگاه هاروارد با چالش‌ها و تجارت جدیدی مواجه می‌شوند ولی اگر بتوانید مسیر سخت و طولانی تحصیل در دانشگاه هاروارد را طی کنید، در انتها شغلی ایمن با درآمدی ایده‌آل خواهید داشت.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کارولینای شمالی، ایالات متحده

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کارولینای شمالی، ایالات متحده| بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

 دانشکده دندانپزشکی کارولینای شمالی دارای شهرتی ویژه در این زمینه است که به دلیل روش‌های تدریس و تحقیق آن را بدست آورده است. این دانشگاه فرصت‌های نامحدودی را برای فعالیت‌های بالینی ارائه می‌دهد و دارای امکانات پیشرفته‌ای برای دانشجویان است.

 دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل در سال 1795 افتتاح شد و یک موسسه دولتی با گنجایش 27700 دانشجو است (پاییز 2006). دانشکده‌ها و رشته‌های این دانشگاه شامل: دانشکده هنر و علوم، آموزش مداوم، کالج عمومی، دانشکده تحصیلات تکمیلی، مدرسه بازرگانی، مدرسه تابستانی، دانشکده دندانپزشکی، کتابخانه علوم و اطلاعات، روزنامه نگاری، حقوق، پزشکی، پرستاری، داروسازی، بهداشت عمومی و مددکاری اجتماعی است.

رتبه بندی این دانشگاه خوب بوده و آموزش‌های آن نیز بسیار با کیفیت است و جزء ده دانشگاه برتر ایالات متحده به شمار می‌رود. برای پذیرش در این دانشگاه لازم است با دیگر دانشجویان رقابت کنید و پذیرش شدن در رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه کارولینای شمالی بسیار رقابتی است. جهت پذیرش آمادگی تحصیلی، توانایی‌ها و ویژگی‌های دانشجویان سنجیده می‌شود و برای پذیرش در برخی دوره‌ها، مصاحبه حضوری لازم است. هزینه ثبت نام مبلغ 95 دلار است و لازم است رزومه تحصیلی، آیلتس با نمره 7، تافل با نمره 90 و توصیه نامه را برای ثبت نام ارائه کنید.

دانشگاه‌ کارولینای شمالی تحصیلات به صورت رایگان ندارد و لازم است برای تحصیل هزینه‌‌ای بالغ بر 25 هزار دلار بپردازید. البته این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌های ایالات متحده هزینه کمتری دریافت می‌کند اما همچنان هزینه تحصیل در این دانشگاه بالاست.

موسسه دندانپزشکی کینگز کالج لندن

موسسه دندانپزشکی کینگز کالج لندن | بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

 این دانشگاه یکی از بهترین موسسات آموزشی در انگلستان و بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی است، زیرا دارای اساتید مشهور و منابع بسیار خوب و امکانات بالینی است. این دانشگاه، آموزش عملی بهینه را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

کینگز کالج لندن در سال 1829 به عنوان یک کالج دانشگاهی تاسیس شد. این کالج یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های لندن است و حدود 19700 دانشجو دارد که بیش از 6200 آنها فارغ التحصیل تحصیلات تکمیلی هستند. این دانشگاه دارای پنج پردیس و 9 دانشکده است که شامل این موارد هستند: هنر و علوم انسانی، علوم زیستی و بهداشتی، دندانپزشکی، حقوق، پزشکی، پرستاری و مامایی، علوم فیزیکی و مهندسی، روانپزشکی، و علوم اجتماعی و سیاست عمومی.

پذیرش در این دانشگاه در هر دوره‌ای شرایط خاصی دارد و لازم است متقاضیان جهت پذیرش راهنمای سایت دانشگاه کینگز را مطالعه کنند. تحصیل در این دانشگاه بسیار رقابتی بوده و هزینه‌های تحصیل در آن نیز بالاست. دانشجویانی که قصد پذیرش در این دانشگاه را دارند باید ابتدا ودیعه بپردازند و در صورت پذیرفته شدن این ودیعه از شهریه دانشجو کم می‌شود. مبلغ ودیعه برای اکثر رشته‌ها دو هزار پوند است. اما میزان شهریه در رشته‌های مختلف، متفاوت است. دانشجویان پزشکی برای ودیعه باید مبلغ 5 هزار پوند بپردازند.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه واشنگتن، ایالات متحده

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه واشنگتن، ایالات متحده |بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

 ایالات متحده بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی و یکی از گزینه‌های مناسب برای تحصیلات عالیه است. دانشگاه واشنگتن یک مؤسسه خوب است که به مناطق روستایی خدمات می‌دهد و یک محیط آموزشی عالی را فراهم می‌کند. دانشکده آن متشکل از دندانپزشکان مجرب است که به دانشجویان کمک می‌کنند تا خدمات مراقبت از دندان را به مردم ارائه دهند.

دانشگاه واشنگتن که در سال 1861 تأسیس شد، یک موسسه تحقیقاتی آموزش عالی با بودجه دولتی است که در ساحل غربی واقع شده است. این دانشگاه برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و حرفه‌ای را از طریق کالج‌ها و دانشکده‌های مختلف مانند معماری و شهرسازی، هنر و علوم، آموزش، مهندسی، علوم اقیانوس و شیلات، تجارت، دندانپزشکی، مطالعات بین المللی، حقوق، پزشکی، پرستاری، داروسازی، روابط عمومی. ، بهداشت عمومی و پزشکی اجتماعی و مددکاری اجتماعی ارائه می‌دهد.

برای ثبت نام در این دانشگاه لازم است 80 دلار بپردازید و مدرک زبان انگلیسی و سایر مدارک را به دانشگاه ارسال کنید. پذیرش در این دانشگاه بسیار رقابتی بوده و یکی از دغدغه‌های دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور و در این دانشگاه، هزینه‌های تحصیل و زندگی است که نسبتا بالاست.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کوئینزلند

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کوئینزلند، استرالیا

 این دانشگاه یک گزینه بسیار خوب برای تحصیل دندانپزشکی در سرزمین کانگوروها است، زیرا دانشجویان آن به انجام کارهای بالینی و کار با بیماران به صورت عملی می‌پردازند. همچنین در این دانشگاه برنامه‌های تحقیقاتی در زمینه تشخیص و پیشگیری از بیماری‌های دهان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته انجام می‌شود. این دانشگاه همچنین همیشه جزء 50 دانشگاه برتر جهان است که نشان دهنده کیفیت و جایگاه جهانی آن است. این دانشگاه از دانشگاه‌های برتر استرالیا بوده و پذیرش در آن بسیار رقابتی است و به همین دلیل تنها الزامات اولیه برای پذیرش ملاک نیست.

هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی کوئینزلند به رشته و مقطع تحصیلی وابسته است و به طور متوسط باید بین 35 تا 45 هزار دلار باید سالیانه برای تحصیل بپردازید.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تورنتو، کانادا

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تورنتو، کانادا

 دانشگاه تورنتو از مؤسسه‌های پیشگام در زمینه تحقیقاتی در قاره آمریکاست. در رتبه بندی دانشگاه جهانی تایمز ربته 20 را در سال 2014 بدست آورده‌ است. این دانشگاه فرصت‌های آموزشی عالی در زمینه دندانپزشکی و تجربه بالینی برای همه دانشجویان خود فراهم می‌کند. همچنین امکانات ویژه را برای یک حرفه تحقیقاتی ارائه می‌دهد.

دانشگاه تورنتو بیشتر از 700 رشته در دوره کارشناسی و 222 رشته در کارشناسی ارشد و دکترا دارد که در زمینه‌های مختلفی مانند علوم انسانی، هنر، علوم مهندسی، پزشکی و … گسترده است. شهریه تحصیل در دانشگاه تورنتو بستگی به رشته دارد و هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور کانادا می‌تواند سالیانه بین 40 تا 100 هزار دلار متفاوت باشد. بنابراین هزینه تحصیل دندانپزشکی در کانادا نیز گران است و هزینه تحصیل برای افراد غیر بومی دوبرابر دانشجویان غیر بومی است. هر چند که کانادا بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی است و دانشگاه تورنتو یکی از بهترین دانشگاه‌هاست اما هزینه‌ تحصیل در آن زیاد بوده و پذیرش در آن سخت گیرانه است.

دانشگاه مالایا کالج دندانپزشکی در کوالالامپور، مالزی

دانشگاه مالایا کالج دندانپزشکی در کوالالامپور، مالزی

 دانشگاه مالایا یک مؤسسه بریتانیایی مالزی در کوالالامپور است که در سال 1998 در نتیجه توافق بین دولت‌های مالزی و بریتانیا تأسیس شد. این دانشگاه مشهور در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود در رشته دندانپزشکی از سراسر جهان دانشجو می‌پذیرد.

این موسسه یکی از بهترین دانشگاه‌های فنی کشور است و تعهد اساسی آن کمک به توسعه و پیشرفت سرمایه انسانی مالزی در زمینه مهندسی فناوری است. برنامه های آن توسط آژانس صلاحیت مالزی (MQA) تایید شده است. هزینه زندگی در مالزی بسته به نیاز و سبک زندگی هر فرد دارد. متوسط هزینه شخصی برای کی دانشجو بین 1000 تا 2500 رینگت در ماه است. این دانشگاه با توجه به رقابتی که در سطح جهانی در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد در جایگاه بین المللی توانسته است رتبه 70 را بدست آورد. همچنین جایگاه 19 را در سطح اسیا کسب کرده است.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آمستردام، هلند

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آمستردام، هلند

 کشور هلند بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی محسوب می‌شود. دانشگاه امستردام هلند یک دانشگاه پژوهش محور است که رتبه 56 را در سطح جهانی کسب کرده است. بیشتر از 30 هزار دانشجو در این کشور تحصیل می‌کنند. هدف این دانشگاه فرآهم اوردن یک محیط آکادمیک بین المللی است که دانشجویان و کارکنان بتوانند استعدادهای خود را به نحوه مطلوبی توسعه دهند.

دانشجویانی که مدرک دندانپزشکی را در از این موسسه دریافت می‌کنند برای تبدیل شدن به متخصصان واجد شرایط در این دانشکده آموزش می‌بینند. آنها همچنین این فرصت را دارند که به عنوان استاد یا محقق کار کنند. یا هر یک از برنامه‌های کارشناسی ارشد را با دوره‌های تخصصی در شاخه های مختلف علوم دندانپزشکی دنبال کنند.

هزینه تحصیل در این دانشگاه و در رشته دندان پزشکی برای همه دانشجویان برابر نیست. دانشجویان بومی و یا تابع کشورهای حوزه اروپا تقریبا باید 2100 یورو برای تحصیل بپردازند. اما این مبلغ برای دانشجویان بین المللی حدود 6 تا 15 هزار یورو است. همچنین شرایط پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه سخت بوده و بسیار رقابتی است.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه چارلز جمهوری چک

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه چارلز جمهوری چک

چک و پایتخت آن خانه بسیاری از بناهای فرهنگی حفاظت شده هستند. برخی از این بناها در فهرست میراث جهانی یونسکو  قرار دارند و مطمئنا تحصیل در چک تجربه‌ای به یادماندنی برای دانشجویان خواهد بود. دانشگاه چارلز در مرکز شهر پراگ قرار گرفته است. پراگ پایتخت جمهوری چک و یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا است. در پراگ امکان یک زندگی دانشجویی به بهترین نحو وجود دارد. زیرا این شهر کاملا برای دانشجویان مقرون به صرفه است.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه چارلز 6 سال و در 12 ترم است. هر سال تحصیلی از اواسط سپتامبر آغاز می‌شود و با امتحانات در آگوست سال بعد به پایان می‌رسد. بنابراین ترم اول از 17 سپتامبر شروع می شود و در 22 دسامبر به پایان می‌رسد. پس از کریسمس، امتحانات ترم اول از 3 ژانویه شروع می‌شود و در اواخر نیمه اول فوریه به پایان می‌رسد.

در طول کریسمس، دانشجویان دانشکده دندانپزشکی می‌توانند به کشورشان بازگردند و تعطیلات را در کنار خانواده باشند. دانشجویان همچنین این امکان را دارند که از طریق ایمیل، تاریخ امتحان را برای هر درس برای خود تعیین کنند، یعنی زمانی که معتقدند برای موفقیت در امتحان آماده‌اند، از آنها آزمون گرفته شود.

لازم به ذکر است دانشگاه چارلز به دلیل سیستم آموزشی پیشرفته و تاریخچه غنی که دارد، سالانه ده‌ها هزار دانشجو را جذب می‌کند. کیفیت تحصیل در این دانشگاه بسیار بالا بوده و با کمترین هزینه این کیفیت در اختیار دانشجو قرار داده می‌شود.

آسپیان نماینده رسمی دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز

نحوه پذیرش در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های تحصیل دندان پزشکی راحت تر است. زیرا آزمون ورودی این دانشگاه در ایران برگزار می‌شود و نیازی نیست برای آزمون ورودی راهی سفر شوید. همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه چارلز وجود دارد و نیاز به فراگیری زبان چکی نخواهید داشت.

مدرک این دانشگاه در سرتاسر اروپا پذیرفته شده بود و همچنین مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. دیگر ویژگی‌ مثبت تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه چارلز جمهوری چک این است که دوره‌های Foundation در ایران و توسط مجموعه آسپیان برگزار می‌شود و این مجموعه نماینده رسمی این دانشگاه در ایران است. برای اطلاعات بیشتر : تحصیل پزشکی در جمهوری چک

بدون شک یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های مثبت دانشگاه چارلز در کنار امکانات آموزشی و کیفیت بالای تحصیلات، هزینه‌های مناسب و منطقی این دانشگاه است.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پالاتسکی در جمهوری چک

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پالاتسکی در جمهوری چک | بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

دانشگاه پالاتسکی  (UP) قدیمی ترین دانشگاه در موراویا و دومین دانشگاه قدیمی در جمهوری چک است. این دانشگاه در سال 1573 به عنوان یک دانشگاه دولتی به رهبری فرقه یسوعی در اولوموک تأسیس شد.

در ابتدا دانشگاه فقط الهیات تدریس می کرد اما پس از آن به هشت دانشکده شامل هنر، حقوق، پزشکی و دندانپزشکی، آموزش، علوم، فرهنگ بدنی و علوم بهداشتی گسترش یافت. دانشکده علوم بهداشت این دانشگاه جوانترین دانشکده است که در سال 2008 تأسیس شده است.

دانشکده‌ها در ساختمان‌های تاریخی زیبا در اولوموک قرار دارند. این دانشگاه در حال سرمایه گذاری در ساخت دانشکده‌های جدید و ساختمان‌های تحقیقاتی است.

پارک علم و فناوری UP قصد دارد شکاف بین دنیای آکادمیک-علمی و تجارت خصوصی را پر کند تا به پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه کمک کند تا با همکاری شرکت‌های خصوصی کار کنند. دانشکده پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه در سطح بین المللی شناخته شده بوده و در آن تعداد زیادی از فارغ التحصیلان کشورهای انگلستان، ایالات متحده، کانادا و اسکاندیناوی مشغول به کار هستند.

به فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی این دانشگاه مدرکی معتبر اعطا می‌شود که با در اختیار داشتن این مدرک ، فارغ التحصیلان قادر هستند تا بدون محدودیت، در جمهوری چک و یا در سراسر اروپا به حرفه‌ی دندانپزشکی مشغول شوند. این مدرک همچنین دارنده را قادر می‌سازد در سایر کشورهایی که دانشکده‌ی دندانپزشکی پالاتسکی را به رسمیت می‌شناسند، طبابت کنند. در ضمن مدرک این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و آزمون ورودی آن در ایران برگزار می‌شود.

اطلاعات بیشتر :آشنایی با دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی

سخن آخر |بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی

در این مقاله بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی را معرفی کردیم. البته کشورهای مختلف و دانشگاه‌های مختلفی برای تحصیل دندانپزشکی بررسی شدند و انتخاب بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی بستگی به نیاز و شرایط شما دارد و نمی‌توان کشور خاصی را به عنوان بهترین کشور برای تحصیل دندانپزشکی معرفی کرد. اما با توجه به موارد ذکر شده دانشگاه‌های چارلز و پالاتسکی با توجه به شرایط دانشجویان ایرانی، گزینه‌های مناسب‌تری هستند زیرا می‌توانید به راحتی در ایران آزمون ورودی را بدهید. همچنین دوره‌هایFoundation در ایران و توسط مجموعه آسپیان برگزار می‌شود که نماینده رسمی دو دانشگاه ذکر شده است.

همچنین پروسه پذیرش در دانشگاه‌های چارلز و پالاتسکی راحت بوده و در جمهوری چک هزینه‌های زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی کمتر است. از دیگر ویژگی‌های مثبت تحصیل در جمهوری چک می‌توان گفت که جمهوری چک جزء کشورهای حوزه شنگن بوده و آمریکا و کانادا و سراسر اروپا مدرک‌های دانشگاه‌های چارلز و پالاتسکی و ماساریک را می‌پذیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *