دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی

آشنایی با دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی

دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی یکی از اصلی ترین مراکز تحصیل پزشکی در جمهوری چک به حساب می آید. در حال حاضر نیز در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین مراکز و موسسات آموزش عالی پزشکی، نه تنها در بین دانشکده های چک بلکه در کل اروپا است. به همین دلیل، ما در مجموعه آسپیان -به عنوان تنها نماینده رسمی این دانشگاه در ایران- سعی کرده ایم در ادامه مقاله تمامی اطلاعات لازم درباره این دانشگاه و مراحل اخذ پذیرش در آن را در اختیار شما قرار دهیم.

توجه داشته باشید که نام مجموعه ما (آسپیان) در سایت دانشگاه پالاتسکی، به عنوان تنها نماینده رسمی این دانشگاه درج شده است. لذا با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه می توانید آن را مشاهده کنید. علاوه بر این، دوره فاندیشن؛ همچنین آزمون های ورودی این دانشگاه نیز، توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود. به همین دلیل با آرامش خاطر و صرف هزینه کمتری، می توانید در این دوره و آزمون شرکت کنید.

به شما توصیه می کنیم، برای دریافت اطلاعات بیشتر، فرم درخواست مشاوره رایگان را که در سایت قرار گرفته است، پر کنید تا بتوانید از مشاوره رایگان متخصصان ما استفاده کنید و یا از طریق واتساپ و شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.

معرفی دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی

معرفی دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی

دانشگاه پالاتسکی (Palacký University ) بعد از دانشگاه چارلز، معتبرترین دانشگاه کشور چک است. این دانشگاه در سال 1573 تاسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از پیشروترین دانشگاه ها در زمینه تحقیقات فعالیت می کند. مراکز و موسسات تحقیقاتی بسیار متعددی دارد. آموزش های لازم را نیز در 8 دانشکده خود، به دانشجویان ارائه می دهد که یکی از آن ها دانشکده پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه است.

دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی ،هر ساله تقریبا 65 دانشجوی جدید برای تحصیل پزشکی در چک و حدودا 15 تا 20 دانشجو برای تحصیل در برنامه های دندانپزشکی پذیرش می کند. تمامی برنامه ها و دروس تحصیلی نیز با زبان انگلیسی به دانشجویان بین الملل آموزش داده می شوند.

روش تدریس در این دانشکده نیز، مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا و مشابه اکثر دانشکده های پزشکی در اروپای مرکزی است. تمامی برنامه های تحصیلی برگزار شده نیز از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) استفاده می کنند. به همین دلیل، شما به عنوان یکی از دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی این امکان را دارید که بخشی از دوران تحصیلی خود را در سایر دانشگاه های معتبر جهان سپری کنید.

علاوه بر این، دانشکده پزشکی دانشگاه پالاکی با بهترین بیمارستان های جمهوری چک، قرارداد همکاری دارد. به همین دلیل، با تحصیل در دانشگاه پالاتسکی، می توانید به تمامی تجهیزات و امکانات این بیمارستان ها؛ همچنین بهترین متخصصان علم پزشکی دسترسی داشته باشید.

در پایان نیز یک مدرک معتبر بین المللی دریافت کنید که از نظر شورای پزشکی عمومی بریتانیا، ایالات متحده، وزارت علوم و بهداشت ایران؛ همچنین سازمان بهداشت جهانی اعتبار دارد.

اطلاعات مختصر در مورد دانشکده پزشکی در دانشگاه پالاتسکی

پزشکی دانشگاه پالاتسکی

سایت رسمی دانشکده: https://www.lf.upol.cz

رتبه و رنک دانشگاه پالاتسکی

دانشگاه پالاکی و دانشکده پزشکی و دندانپزشکی آن، از جمله دانشگاه هایی هستند که شهرت جهانی دارند. به همین دلیل نام آن ها هر ساله رتبه و رنک بالایی توسط معتبرترین سیستم های رتبه بندی دانشگاه های جهان چون THE، QS، usnews و …. کسب می کنند.

به عنوان نمونه، از برخی از رتبه های کسب شده دانشگاه پالاتسکی و دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • رتبه در بین بهترین دانشگاه های جهان: 568
  • رتبه در بین بهترین دانشگاه های اروپا: 240
  • رتبه در جمهوری چک: 2
  • رتبه جهانی در سایت THE: 801-1000
  • رتبه جهانی در QS: 600
  • رتبه موضوعی در پزشکی بالینی: 697

چگونه به مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی اعتماد کنیم.

موقعیت و آدرس دانشکده پزشکی در دانشگاه پالاتسکی

مجموعه ساختمان های دانشگاه پالاکی، در نزدیکی یکی از خیابان های اصلی شهر اولوموتس (Olomouc) جمهوری چک قرار گرفته است. دانشجویان بین الملل از این شهر به عنوان یک شهر دوست داشتنی با خیابان های سنگفرش شده و ساختمان های باشکوه چون ستون تثلیث مقدس یاد می کنند که دارای ترامواهای غوغایی در اطراف دو میدان اصلی شهر است.  

شهر اولوموتس نقاط دیدنی فراوان و کلیساهای محلی بسیار زیبایی دارد که دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی می توانند برای رفع خستگی بعد یک روز مطالعه و دوره های بالینی، از آن ها دیدن کنند. علاوه بر این بارها و رستوران های متعدد این شهر؛ همچنین پارک ها و باغ های مختلف آن نیز به شما این امکان را می دهد تا از گردش و تفریح در کنار دوستان خود لذت ببرید.

دو نکته قابل توجه نیز در مورد شهر اولوموتس وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید. این نکته ها عبارت اند از:

  1. شهر اولوموتس 2 روز در هفته (جمعه و دوشنبه) تعطیل است. به همین دلیل دانشجویان این شهر، زمان بیشتری برای سفر در جمهوری چک؛ همچنین کشورهای همسایه چک مانند اتریش، لهستان، اسلواکی یا مجارستان را دارند و می توانند نهایت لذت و استفاده را از دوران تحصیل در جمهوری چک داشته باشند.
  2. به صورت معمول دانشجویان مشغول به تحصیل در اولوموتس، در مقایسه با دانشجویان شهر پراگ، تجربه بهتری از زندگی و تحصیل در چک دارد. این مسئله می تواند به دلیل فرهنگ محلی موراویا (منطقه ای که شهر اولوموتس در آن قرار دارد) و گرم تر و خوش برخوردتر بودن مردم این منطقه با دانشجویان بین الملل باشد. علاوه بر این، پایین بودن هزینه های زندگی در اولوموتس نیز می تواند در این امر نقش داشته باشد.

پذیرش رشته پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی

شرایط پذیرش در دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی ( پالاکی)

شرایط پذیرش دانشجویان بین الملل در دانشگاه پالاکی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • تکمیل و به پایان رساندن دوره تحصیلی قبلی
  • شرکت در آزمون ورودی دانشکده پزشکی
  • تسلط کافی به زبان انگلیسی
  • شرکت در مصاحبه شفاهی دانشکده پزشکی در دانشگاه پالاتسکی

به این صورت که متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی عمومی و دندانپزشکی، بعد از به پایان رساندن دوران دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم خود، می توانند برای دانشکده پزشکی دانشگاه پالاکی “فرم درخواست پذیرش” ارسال کنند.

این فرم باید به صورت آنلاین تکمیل؛ سپس ارسال شود. برای تکمیل و ارسال آن نیز لازم است به یکی از نمایندگان رسمی این دانشگاه مراجعه کنید. تنها نماینده رسمی دانشگاه پالاتسکی در ایران، مجموعه آسپیان است و با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه، می توانید نام آن را در لیست نمایندگان رسمی دانشگاه پالاتسکی مشاهده کنید.

علاوه بر این با توجه به تدریس تمامی دروس دانشگاهی به زبان انگلیسی، لازم است متقاضیان تسلط کافی به این زبان داشته باشند. به همین دلیل دانشگاه از آن ها یک مدرک معتبر زبان انگلیسی نظیر آیلتس با حداقل نمره 6، یا تافل با حداقل نمره 87 و … طلب می کند.

البته در صورتی که مدرک زبان ندارید، می توانید در آزمون زبان انگلیسی دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی شرکت کنید. این آزمون همراه با آزمون ورودی این دانشگاه –در ایران و توسط مجموعه آسپیان- برگزار می شود.

لازم به ذکر است که مهلت ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه، به صورت تقریبی دو هفته قبل از تاریخ برگزاری آزمون ورودی است. هزینه درخواست پذیرش نیز تقریبا CZK 690 خواهد بود. برای اطلاع از زمان دقیق ارسال درخواست پذیرش یا آزمون ورودی این دانشگاه با متخصصان ما در آسپیان تماس بگیرید.

آزمون ورودی دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی

یکی از شروط اصلی اخذ پذیرش و تحصیل در دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پالاتسکی، شرکت در آزمون ورودی این دانشگاه است. این آزمون یک بار در سال و به صورت معمول در ماه های آپریل تا می برگزار می شود. مباحث آن نیز در زمینه زیست شناسی، شیمی و فیزیک یا ریاضی هستند و سوالات آن به صورت چهار گزینه ای طراحی می شوند.

(سوالات برای متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی عمومی و دندانپزشکی یکسان است. لذا می توانید با شرکت در یک آزمون ورودی برای هر دو رشته درخواست پذیرش ارسال کنید)

متقاضیان شرکت کننده در آزمون می توانند یکی از مباحث فیزیک یا ریاضی را به صورت اختیاری انتخاب و پاسخ دهند. به صورت کلی نیز 2 ساعت زمان دارند تا به تمامی سوالات پاسخ دهند.

این آزمون دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک ،شامل یک بخش زبان انگلیسی نیز می شود. در صورتی که شما مدرک معتبر چون تافل، آیلتس و … برای ارائه به دانشگاه ندارید، می توانید در آن شرکت کرده تا میزان تسلط شما برای دانشگاه مشخص شود.

بعد از قبولی در این آزمون نیز از شما خواسته می شود در یک مصاحبه شفایی شرکت کنید. هدف این مصاحبه سنجش سطح تسلط شما به زبان انگلیسی، همچنین انگیزه و علاقه شما برای تحصیل در جمهوری چک است.

توجه داشته باشید که آزمون ورودی دانشگاه پالاتسکی؛ همچنین دوره های فاندیشن (Foundation) این دانشگاه، توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود.

نمونه سوالات آزمون پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پالاتسکی

نمونه سوالات آزمون زیست شناسی

نمونه سوالات  آزمون شیمی

نمونه سوالات آزمون ریاضی

نمونه سوالات آزمون فیزیک

نمونه سوالات زبان

نمونه سوالات زبان با جواب

دوره های آمادگی آزمون ورودی دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی

همان طور که گفته شد، شرکت و کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه پالاتسکی، شرط اصلی برای اخذ پذیرش آن است؛ همچنین آزمون ورودی فقط یک بار در سال برگزار می شود و در صورتی که شما نتوانید نمره قبولی را کسب کنید، باید منتظر برگزاری آزمون در سال بعدی باشید.

به همین دلیل، مجموعه آسپیان -به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه پالاتسکی در ایران- اقدام به برگزاری دوره های (Foundation) دانشگاه پالاکی در ایران کرده است. این دوره به صورت آنلاین برگزار می شود و با شرکت در آن دروس زیست شناسی، شیمی عمومی، شیمی آلی، شیمی معدنی و فیزیک در کنار زبان انگلیسی به شما آموزش داده می شود.

به همین دلیل پس از گذشت دوره فاندیشن:

  • بر تمامی مباحث آزمون ورودی دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی مسلط خواهید شد.
  • می توانید زبان انگلیسی خود را تا حد نمره 6 آیلتس تقویت کنید.
  • با توجه به یادگیری مباحث علوم پایه و دروس نظری، سال اول تحصیلی خود در دانشگاه را خیلی راحت تر طی خواهید کرد.  

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های (Foundation) یا دوره های آمادگی برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه پالاتسکی، به شما توصیه می کنیم با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید؛ یا فرم درخواست مشاوره رایگان که در سایت قرار دارد را پر کنید.

تحصیل پزشکی در جمهوری چک دانشگاه پالاتسکی

برنامه های تحصیلی دانشکده پزشکی در دانشگاه پالاتسکی

دانشکده پزشکی دانشگاه پالاکی، یک برنامه 6 ساله پزشکی عمومی و یک برنامه 5 ساله دندانپزشکی؛ همچنین دوره های تحصیلات تکمیلی Phd   را به دانشجویان بین الملل ارائه می دهد. هر دو این برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند و مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا هستند.

علاوه بر این از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) استفاده می کنند؛ بنابرین دانشجویان این دو برنامه تحصیلی می توانند بخشی از دوران تحصیلی خود را در دانشگاه ها معتبر جهان طی کنند.

برنامه شش ساله پزشکی عمومی آن نیز اخیرا توسط انجمن دانشکده های پزشکی اروپا ( AMSE ) معتبر شناخته شده است که کیفیت بالا و استانداردهای اروپایی مطالعات پزشکی در این دانشکده را تضمین می کند.

جدول برنامه های تحصیلی دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی

نوع برنامهطول دوره زبان تدریسمهلت درخواستشهریه سالانهموقعیت
پزشکی عمومی6 سالانگلیسی--10500 یوروشهر اولوموتس
دندانپزشکی عمومی5 سالانگلیسی--11800 یوروشهر اولوموتس

پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی

تحصیل در برنامه پزشکی عمومی دانشگاه پالاتسکی 6 سال طول می کشد. دانشجویان این رشته، در چهار ترم اول تحصیلی خود، بیشتر موضوعات نظری را آموزش می بینند که شامل مباحثی چون آناتومی، زیست شناسی، بیوشیمی، بیوفیزیک، بافت شناسی و فیزیولوژی می شود.

در ترم های 5 تا 7 نیز مشغول یادگیری دروس پیش بالینی هستند که مباحثی چون پاتولوژی، میکروبیولوژی، فارماکولوژی را در برمی گیرد. سپس، در ترم های بعدی مشغول آموزش دروس بالینی با مباحثی چون پزشکی داخلی، جراحی، اطفال، زنان و زایمان، مغز و اعصاب می شوند. آموزش دروس بالینی نیز همراه با موضوعات مرتبط با مراقبت های بهداشتی عمومی چون پزشکی اجتماعی و حقوق پزشکی خواهد بود.

کلیه مباحث نظری و پیش بالینی، در ساختمان موسسات نظری واقع در محوطه بیمارستان دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی ؛و مباحث بالینی نیز درون بیمارستان به دانشجویان آموزش داده می شود. به همین دلیل می توان گفت تمامی آموزش ها در یک مکان صورت می گیرد. لذا رفت و آمد دانشجویان بسیار ساده و راحت انجام می شود.

اکثر کلینیک ها و موسسات نظری نیز در فاصله چند دقیقه ای از سالن های سخنرانی قرار گرفته اند. بیمارستان دانشگاه نیز به مدرن ترین تجهیزات روز دنیا برای آموزش پزشکی با کیفیت مجهز شده است.  

دانشجویان بعد از طی کردن 6 سال تحصیلی خود و آموزش دروس در ساختمان ها و بیمارستان دانشکده پزشکی دانشگاه پالاکی ،باید در یک آزمون نهایی شرکت کنند. این آزمون شامل مباحث اطفال، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، و اپیدمیولوژی، حقوق و پزشکی اجتماعی می شود. در صورت قبولی در آن نیز دانشجویان فارغ التحصیل می شوند مدرک پزشکی عمومی MUDr را از دانشگاه پالاتکی دریافت می کنند.

دندانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک

تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه پالاتسکی 5 سال طول می کشد. دانشجویان در طول این 5 سال تحصیل در چک، موضوعات مختلفی را آموزش می بینند که می توان آن ها را به 3 بخش اصلی تقسیم کرد که شامل:

موضوعات نظری

  • آناتومی، فیزیولوژی، بافت شناسی و جنین شناسی، شیمی، بیوشیمی، بیوفیزیک

موضوعات پیش بالینی و بالینی

  • میکروبیولوژی، فارماکولوژی، فیزیولوژی پاتولوژیک، جراحی، داخلی، مغز و اعصاب

البته تاکید اصلی بر آموزش موضوعات خاصی نظیر دندانپزشکی پیشگیری و پوسیدگی، دندانپزشکی پیش بالینی، فناوری پروتز، رادیولوژی دندان، ارتودنسی، ریشه دندان، پریودنتتیک، دندانپزشکی نگهدارنده یا جراحی دهان است.

بخش مهمی از آموزش ها نیز به دروس عملی اختصاص دارد که دانشجویان آن ها را در کلینیک ها و بیمارستان دانشگاه طی می کنند. علاوه بر این، دانشجویان رشته دندانپزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی مباحث و دروسی چون دوره های مدیریت، اخلاق، قانون گذاری و جنبه های اجتماعی دندانپزشکی را نیز آموزش می بینند.

در پایان نیز با شرکت و کسب نمره قبولی در یک آزمون نهایی که شامل موضوعات پروتز و ارتودنسی، جراحی دهان و دندانپزشکی جراحی است؛ می توانند فارغ التحصیل شوند. سپس مدرک دکتری دندانپزشکی (MDDr) را از دانشگاه پالاتسکی دریافت کنند.

تحصیلات تکمیلی Phd  در دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی

دانشکده پزشکی دانشگاه پالاکی، 27 رشته تحصیلی مختلف در مقطع دکتری ارائه می دهد. طول دوره تحصیل در این مقطع 4 سال است و دانشجویان را برای انجام کارهای تحقیقاتی خلاقانه و حرفه ای آماده می کند.

دانشجویان در این مقطع، یک برنامه مطالعاتی را تحت نظارت مستقیم یکی از اساتید دانشگاه طی می کنند و باید بتوانند وظایف تحقیقاتی را به طور مستقل حل کنند؛ همچنین اطلاعات علمی معتبر را جمع آوری کنند و یک روش علمی برای تفکر ایجاد کنند.

از برنامه های تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی در سال تحصیلی 2022-2023 نیز که به زبان انگلیسی برگزار می شوند، عبارت اند از:

  • بیوانفورماتیک و زیست شناسی محاسباتی
  • روش های تصویربرداری
  • ایمونوفارماکوتراپی
  • ایمونولوژی پزشکی
  • عصب شناسی
  • علوم اعصاب
  • پزشکی اجتماعی

برای تحصیل در هر کدام از این برنامه های تحصیلات تکمیلی، باید مقطع کارشناسی ارشد خود را به پایان برسانید و در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید. بعد از طی کردن 4 سال تحصیلی خود در این مقطع نیز باید در یک آزمون نهایی دکتری شرکت کنید. در این آزمون توانایی و آمادگی شما به عنوان یکی از دانشجویان مشغول به تحصیل در جمهوری چک برای انجام کارهای مستقل در زمینه تحقیقاتی مورد سنجش قرار می گیرد.

بعد از قبولی در آزمون نهایی باید سپس از پایان نامه خود دفاع کنید. بعد از آن نیز می توانید مدرک Ph.D خود را از دانشگاه دریافت کنید. 

تحقیقات در دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک

فعالیت های پژوهشی و عملی در دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه اولوموتس، بر 3 پایه استوار است که شامل:

  • پروژه BIOMEDREG (موسسه پزشکی مولکولی و کاربردی سازی علوم پزشکی)
  • تحقیقات پیش بالینی (سایر تیم های تحقیقاتی در موسسات نظری)
  • تحقیقات بالینی

این مولفه ها از یک دیگر جدا نیستند و با هم همکاری دارند. علاوه بر این دانشکده پزشکی در دانشگاه پالاتسکی در کنار بیمارستان دانشگاه پالاتسکی قرار دارد. این امر باعث شده است تا کارمندان، بخش ها، پروژه ها و فناوری های این دو موسسه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

علاوه بر این بسیاری از تیم های دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی با بخش ‌های دانشکده علوم و مراکز تحقیقاتی برجسته زیست‌ پزشکی در جمهوری چک؛ همچنین خارج از چک همکاری دارند. به همین دلیل  در دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه پالاتسکی، توجه بسیار زیادی به توسعه مهارت های پژوهشی دانشجویان، در مقاطع تحصیلی مختلف می شود. تا جایی که این دانشکده، در حال حاضر به عنوان محقق اصلی 60 پروژه بزرگ پزشکی فعالیت می کند. هر ساله نیز، حداقل 100 مقاله با کیفیت بالا در مجلات معتبر دنیا منتشر می کند.

خوابگاه های دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک

دانشجویان بین المللی دانشکده پزشکی و دندانپزشکی پالاتسکی می توانند در یکی از 7 خوابگاه دانشگاه اقامت کنند. مساحت اتاق و امکانات رفاهی درون خوابگاه ها، با یک دیگر متفاوت است. هزینه اقامت در آن ها نیز با هم تفاوت دارد.

با این حال، تمامی اتاق های خوابگاه از امکاناتی چون یک میز، یک تختخواب؛ همچنین یک کمد برای هر دانشجو مجهز شده است. به معمول نیز در کدام از اتاق ها یک حمام مشترک (برای دو یا چند دانشجوی سکونت یافته در اتاق) دارد.

علاوه بر این تمامی خوابگاه ها دارای امکاناتی چون آشپزخانه، اینترنت، تلویزیون و مکان های تفریحی و … است که رفاه دانشجویان در طول دوران تحصیل در جمهوری چک را فراهم می کند.

فعالیت های فوق برنامه و اوقات فراغت در دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک

دانشگاه پالاتسکی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متعددی را برای دانشجویان سازماندهی می کند. از جمله این فعالیت ها می توان به مسابقات ورزشی متعدد، رقص و … اشاره کرد. البته بزرگ ترین جشنوراه برگزار شده در این دانشگاه، مربوط به ماه می است که در آن یک هفته کامل فعالیت های سرگرم کننده ای چون کنسرت، نمایشگاه و اجراهای مختلف برگزار می شود.

علاوه بر این، دانشجویان پزشکی می توانند با برخی از سازمان های محلی همکاری کنند. برخی از این سازمان ها فعالیت های آموزشی دارند و فرصت های ویژه ای در اختیار پزشکان علاقه مند به یادگیری قرار می دهند. اما برخی از آن ها فقط جنبه تفریحی دارند.

جمع بندی

دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی می تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای افرادی باشد که قصد تحصیل در اروپا را دارند. زیرا دانشگاه پالاکی یکی از دانشگاه های معتبر جهان است و مدرک اخذ شده از آن نیز از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران اعتبار دارد. آموزش های لازم را نیز با استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا به دانشجویان ارائه می دهد.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی عمومی یا دندانپزشکی این دانشگاه یا سایر دانشگاه های جمهوری چک هستید؛ متخصصان ما در مجموعه آسپیان می تواند شرایط لازم برای پذیرش سریع و راحت شما در دانشگاه انتخابی را فراهم می کنند. زیرا مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک در ایران است و دانشگاه های این کشور، دانشجویان ایرانی را فقط از طریق مجموعه آسپیان پذیرش می کند.

برای دریافت مشاوره به شما توصیه می کنیم ” فرم درخواست مشاوره رایگان” که در سایت قرار دارد را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *