دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک

دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک

دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک ،یکی از تحسین شده ترین دانشگاه های پزشکی اروپای مرکزی به حساب می آید. این دانشکده دارای سابقه آموزشی بسیار بالا (بیش از 80 سال) است. از مدرن ترین امکانات و دستگاه ها، مطابق با استانداردهای اروپایی نیز برای آموزش دانشجویان پزشکی خود استفاده می کند.

علاوه بر این، به لطف مرکز شبیه سازی کاملاً جدید خود، در حال حاضر، به روزترین آموزش و مدرک پزشکی را به دانشجویان ارائه می دهد. به همین دلیل در صورتی که رویای پزشک شدن و تحصیل در یک دانشگاه بین المللی مجهز و معتبر را دارید، تحصیل پزشکی در جمهوری چک و  دانشگاه ماساریک ، می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

در ادامه مطلب اطلاعات کاملی درباره دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک، برنامه های تحصیلی آن، شرایط پذیرش، خوابگاه و … را در اختیار شما قرار می دهیم. با این حال، خوشحال می شویم در صورت نیاز از طریق شماره تماس یا واتساپ قرار گرفته در سایت، با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید. یا “فرم درخواست مشاوره رایگان” درج شده در سایت را پر کنید.

لازم به ذکر است که مجموعه آسپیان نماینده رسمی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک در ایران است. لذا  دانشجویان ایرانی می توانند طریق مجموعه آسپیان جهت پذیرش در این دانشگاه اقدام می کند. 

معرفی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک

معرفی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک

 دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک یک موسسه آموزشی و پژوهشی پویا است. این دانشکده در سال 1919 تاسیس شد. در حال حاضر نیز نه تنها در جمهوری چک، بلکه در کل جهان، شهرت بسیار بالایی دارد. نام آن نیز، به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزش پزشکی در فهرست راهنمای آموزش پزشکی بین المللی IMED – FAIMER؛ همچنین در فهرست راهنمای پزشکی AVICENNA به ثبت رسیده است. لذا مدرک تحصیلی آن نیز از نظر اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، وزارت علوم و بهداشت ایران؛ همچنین در سایر کشورهای جهان اعتبار دارد.

دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک آموزش های پزشکی لازم را در یک پردیس فوق مدرن به دانشجویان خود ارائه می دهد. این پردیس در سال 2010 افتتاح شد. درون آن نیز یک محیط مطالعه و کار مناسب، برای تقریبا 5000 دانشجو و بیش از 1000 کارمند دانشگاهی و تحقیقاتی آماده شده است.

پردیس دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک به صورت مستقیم با کلینیک و بیمارستان های آموزشی در Bohunice، بیمارستان زایمان در Obilni، بیمارستان کودکان Cerna؛ همچنین بیمارستان تروماتولوژی و موسسه تحقیق و درمان سرطان متصل است.

کلینیک ها و بیمارستان های دانشگاه، به عنوان پایه ای برای ارائه مراقبت های بهداشتی در منطقه عمل می کنند و مطابق با استانداردهای بین المللی هستند. موسسه تحقیق و درمان سرطان نیز، یک موسسه شناخته شده در زمینه تحقیقات سرطان و مبارزه با سرطان به حساب می آید.

دانشجویان، دوران تحصیلی و کارآموزی خود را در این بیمارستان ها و کلینیک ها طی می کنند و تجربیات عملی ارزشمندی به دست می آورند.

علاوه بر این، دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک چندین اتاق کامپیوتر، اتاق مطالعه برای کلاس ها یا کار گروهی؛ همچنین کتابخانه ای با بیش از 100000 جلد از موضوعات و علوم عمدتاً پزشکی، بیولوژیکی، بیوشیمیایی و شیمیایی دارد که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

موقعیت و آدرس دانشگاه ماساریک جمهوری چک

در زمان انتخاب دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک برای تحصیل، اعتبار دانشگاه تنها چیزی نیست که باید به آن توجه کنید. موقعیت دانشگاه و شهری که در آن زندگی دانشجویی خود را سپری خواهید کرد نیز، یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کنید.

دانشگاه ماساریک و دانشکده های آن، در شهر برنو جمهوری قرار گرفته اند. این شهر مطابق با رتبه‌بندی Quacquarelli Symonds (QS) یکی از ده شهر برتر دانشجویی در دنیا به حساب می آید. علاوه بر این مجله مشهور مسافرتی بریتانیا Time Out نیز از آن به عنوان دومین شهر جذاب برای بازدید در اروپا یاد می کند. در حال حاضر نیز بیش از 80000 دانشجوی خارجی و داخلی در شهر برنو مشغول به تحصیل هستید.

دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک در فاصله کوتاهی از مرکز شهر برنو قرار دارد. در نزدیکی آن نیز مراکز خرید، کافه، رستوران، تئاتر؛ همچنین خوابگاه های دانشجویان قرار گرفته اند که تمامی نیازهای دانشجویان را برطرف می کند.

برنامه های پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک

دوره ها و برنامه های تحصیلی پزشکی دانشگاه ماساریک، شامل یک دوره 6 ساله پزشکی عمومی؛ همچنین دوره های 5 ساله دندانپزشکی می شود. این برنامه ها و دوره های تحصیلی پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک ،مختص دانش آموزانی طراحی شده است که دوره دبیرستان خود را به اتمام رسانده اند و مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند. لذا شما بعد از گرفتن مدرک دیپلم خود، می توانید مراحل ثبت نام و پذیرش در دانشگاه ماساریک، برای تحصیل در هر کدام از رشته های پزشکی و دندانپزشکی را انجام دهید.

در پایان دوره 6 یا 5 ساله خود نیز، متناسب با رشته تحصیلی، یکی از مدارک دکتری پزشکی عمومی (MUDr) یا مدرک دکتری دندانپزشکی (MUDr)  را دریافت خواهید کرد.

نام دورهطول دورهزبان تدریسشهریه سالانهمحل تحصیل مهلت ارسال درخواست
پزشکی عمومی (MUDr)6 سالانگلیسی330000 CZK شهر برنوتا نیمه شب 31 جولای 2022
دندانپزشکی عمومی (MDDr)5 سالانگلیسی 360000 CZK شهر برنوتا نیمه شب 31 جولای 2022

در صورتی که قصد تحصیل در کدام از رشته های پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک دارید، از طریق شماره تماس یا واتساپ قرار گرفته در سایت، با مشاوران و متخصصان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید. مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران است. لذا این دانشگاه دانشجویان ایرانی خود را فقط از طریق مجموعه آسپیان پذیرش می کند.

برنامه پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک

همان طور که گفتیم، تحصیل در دوره پزشکی دانشگاه ماساریک، 6 سال می کشد. دانشجویان پزشکی این دانشگاه، در دو سال اول تحصیلی خود باید دروس نظری را مطالعه کنند. این دروس شامل شیمی و بیوشیمی، زیست شناسی، بافت شناسی، فیزیولوژی و بیوفیزیک می شود. برای پاس کردن آن ها نیز، دانشجویان نیاز به دانش عالی از موضوعات علوم در سطح دبیرستان دارند.

توجه داشته باشید که تمامی دروس رشته پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک ،سخنرانی ها، سمینارها و … برای دانشجویان بین الملل به زبان انگلیسی برگزار می شود. با این حال، در پایان سال های اول، دوم، سوم و چهارم تحصیل در چک، دانشجویان زبان چکی را آموزش می بینند. از آن ها امتحان نیز گرفته می شود. زیرا دانشجویان باید قبل از شروع آموزش های بالینی عملی در بیمارستان ها، این زبان را یاد بگیرند تا بتوانند با بیماران ارتباط برقرار کنند.

در سال های چهارم و پنجم تحصیل پزشکی نیز دانشجویان مشغول طی کردن دوره های کارآموزی در کلینیک ها و بیمارستان های دانشگاه می شوند. علاوه بر این باید در سخنرانی هایی شرکت کنند که مکمل آموزش بالینی است.

در آخرین سال تحصیل پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک نیز باید آموزش عملی پیش از فارغ التحصیلی را طی کنند. برای دریافت و طی کردن این آموزش ها در کلینیک ها و بخش ها زیر نظر پزشکان مجرب، مشغول به کار می شوند. علاوه بر این در حال گذراندن این آموزش ها، 4 بخش از آموزش عملی تابستانی را تکمیل می کنند که در آن، اطلاعات لازم در مورد عملکرد امکانات مراقبت های بهداشتی و روش های مورد استفاده در عمل را دریافت خواهند کرد.

برنامه دندانپزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک

برنامه دندانپزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک

از دیگر رشته های اصلی ارائه شده در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک باید به برنامه دندانپزشکی اشاره کرد. هدف از برگزاری این دوره، آموزش و آماده سازی دانشجویان برای تبدیل شدن به دندانپزشکانی حرفه ای است. علاوه بر این با توجه به تطابق و سازگاری این برنامه تحصیلی با سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS)، دانشجویان این فرصت را دارند که چند ترم تحصیلی را در سایر کشورها و دانشگاه های معتبر دنیا در خارج از جمهوری چک طی کنند.

طول دوره دندانپزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک 5 سال است که شامل 10 ترم تحصیلی می شود. دانشجویان در طول این دوره به ترتیب مباحث و موضوعات نظری، پیش بالینی و بعد بالینی را آموزش می بینند.

برنامه درسی ارائه شده به دانشجویان نیز شامل مجموعه ای از دروس پیش نیاز است. به این صورت که دانشجویان برای پاس کردن برخی از دروس اصلی، باید در ترم قبل درس پیش نیاز آن را پاس کرده باشند.

برای آموزش بهتر و حداکثر بهره وری دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک ، 4 تمرین عملی نیز در میان مباحث درسی آن ها قرار داده شده است. دانشجویان این تمرین ها را در آزمایشگاه ها و با انجام عمل های جراحی دندانپزشکی انجام می دهند. در پایان دوره تحصیلی نیز یک آزمون جامع از دانشجویان گرفته می شود که شامل یک بخش عملی و یک بخش تئوری در رشته های زیر است:

  1. دندانپزشکی محافظه کارانه، دندانپزشکی کودکان و پریودنتولوژی
  2. دندانپزشکی پروتز و ارتودنسی
  3. جراحی دهان و فک و صورت
  • آموزش های عملی رشته دندانپزشکی دانشگاه ماساریک

آموزش های عملی جزء جدانشدنی رشته دندانپزشکی برگزار شده در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک است. دانشجویان این دوره تحصیلی از ترم 4 تا پایان دوره تحصیلی خود، آموزش های عملی مختلفی دارند که باید آن ها را در مراکز بهداشتی قراردادی طی کنند.

  قبل از امتحان پایانی در ترم 10 نیز، دانشجویان موظف به گذراندن یک دوره کارآموزی فشرده هفت هفته ای می شوند. تمرکز اصلی این دوره کارآموزی بر روی یادگیری مباحثی چون درمان پیچیده بیماران در دندانپزشکی محافظه کارانه، دندانپزشکی کودکان، پریودنتیکس، دندانپزشکی پروتز، ارتودنسی و جراحی دهان و فک و صورت است.

علاوه بر این، دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک یک تمرین و آموزش عملی در تعطیلات تابستانی دارند که معمولاً در مراکز خصوصی، آزمایشگاه ‌ها و محل‌ های کار بالینی برگزار می شود. این تمرین عملی تقریبا 210 ساعت آموزش است که شامل موارد زیر می شود:

  • بعد از ترم 2: این تمرین شامل 1 هفته آموزش در لابراتوار دندانپزشکی؛ همچنین یک هفته جراحی در موضوع دندانپزشکی پیش بالینی می شود.
  • بعد از ترم 4: 1 هفته آموزش مکمل دندانپزشکی پیشگیری در مطب بهداشت دندانپزشکی
  • بعد از ترم 6: 2 هفته تمرین حرفه ای در زمینه دندانپزشکی عملی
  • بعد از ترم 8: 4 هفته تمرین حرفه ای در زمینه دندانپزشکی عملی

مراحل و شرایط اخذ پذیرش

مراحل و شرایط اخذ پذیرش در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک

برای تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک و اخذ پذیرش از این دانشگاه، در ابتدا باید یک فرم درخواست پذیرش برای دانشگاه ارسال کنید. برای ارسال این فرم نیز باید به نماینده رسمی دانشگاه در کشور خود مراجعه کنید. (تنها نماینده رسمی دانشگاه ماساریک در ایران، مجموعه آسپیان است و کلیه مراحل پذیرش در دانشگاه، دریافت ویزا، گرفتن خوابگاه و … در دانشگاه ماساریک را برای داوطلبان انجام می دهد.)

بعد از ارسال فرم درخواست پذیرش نیز، باید منتظر قبولی یا رد درخواست خود از طرف دانشگاه باشید. در صورت قبولی، یک نامه پذیرش از طرف دانشگاه دریافت خواهید کرد و باید آماده ثبت نام در دانشگاه شوید.

ثبت نام دانشجویان برای سال تحصیلی 2022/2023 در سپتامبر 2022، یک هفته قبل از شروع ترم پاییز صورت می گیرد. تاریخ دقیق آن نیز در نامه پذیرش نوشته و برای شما ارسال خواهد شد. در این تاریخ، برای ثبت نام و اخذ پذیرش دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک و تحصیل در جمهوری چک، باید از شرایط لازم برخوردار باشید که عبارت اند:

  1. دارا بودن مدرک تحصیلی دوره دبیرستان و مدرک دیپلم

مدرک تحصیلی متوسطه و دیپلم، اصلی ترین و مهمترین مدرکی است که برای ثبت نام در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک ،به آن احتیاج خواهید داشت. این مدارک تحصیلی باید معادل سازی و در جمهوری چک به رسمیت شناخته شود. هزینه اداری برای شناسایی آن نیز تقریبا 750 CZK است که باید قبل از ثبت نام و به صورت آنلاین پرداخت شود.

  1. قبولی در آزمون ورودی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک 

 تمامی افرادی که قصد دارند در برنامه های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه ماساریک تحصیل کنند؛ باید در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت و نمره قبولی در آن را به دست آورند.

نمره قبولی در پزشکی عمومی60 درصد
نمره قبولی در رشته دندانپزشکی65 درصد

این آزمون فقط یک بار در سال برگزار می شود. مجموعه آسپیان نیز به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه ماساریک در ایران، این آزمون را در تهران برگزار می کند. برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون ورودی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

مباحث آزمون ورودی برای رشته های پزشکی عمومی و دندانپزشکی دانشگاه ماساریک، یکسان است و شامل مباحث شیمی، زیست شناسی، فیزیک یا ریاضی می شود. به همین دلیل داوطلبان با شرکت در این آزمون می توانند برای هر دو رشته پزشکی عمومی و دندانپزشکی درخواست پذیرش ارسال کنند. علاوه بر این، متقاضیان شرکت کننده در آزمون، می توانند بین بخش فیزیک یا ریاضی، یک مبحث را به صورت اختیاری انتخاب و به آن پاسخ دهند.

هر بخش آزمون ورودی 40 سوال چند گزینه ای دارد که برای آن ها 5 پاسخ احتمالی قرار داده شده است. برای پاسخ به هر بخش آزمون نیز تقریبا 60 دقیقه زمان در نظر گرفته می شود.

رئیس دانشگاه درباره تعداد داوطلبان پذیرفته شده در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک تصمیم می گیرد. داوطلبانی که توانسته اند نمره بالاتری کسب کنند، در اولویت پذیرش قرار می گیرند.

آزمون ورودی دانشکده پزشکی ماساریک

چگونه در آزمون ورودی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک قبول شویم؟

ما به تمامی متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه ماساریک، توصیه می کنیم در دوره های آمادگی آزمون ورودی (Foundation) دانشگاه ماساریک شرکت کنند. این دوره ها به صورت آنلاین و توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شوند. در طول دوره نیز دانشجویان مباحث زیست شناسی، شیمی عمومی، شیمی آلی، شیمی معدنی و فیزیک را آموزش می بینند تا کاملا به مباحث آزمون ورودی رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه ماساریک تسلط پیدا کنند.

علاوه بر این، با مباحث علوم پایه و دروس نظری کاملا آشنا شوند تا بتوانند سال های اولیه تحصیل پزشکی در جمهوری چک را خیلی راحت تر طی کنند.      

  1. داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی

  تسلط داشتن به زبان انگلیسی نیز یکی از شروط اصلی پذیرش دانشجویان بین الملل در دانشگاه ماساریک به شمار می آید. زیرا داوطلبان در صورت قبولی در آزمون ورودی باید در یک آزمون شفاهی شرکت کنند که به عنوان بخشی از آزمون ورودی آن ها در نظر گرفته می شود. در این مصاحبه سطح زبان انگلیسی داوطلبان؛ همچنین اشتیاق و علاقه آن ها به تحصیل در جمهوری چک مورد سنجش قرار می گیرد. 

از طرف دیگر، زبان تدریس در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک انگلیسی است. لذا دانشجویان باید به این زبان تسلط کافی داشته باشند.

به صورت معمول، دانشگاه مدارک معتبر زبان انگلیسی نظیر مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5، مدرک آزمون CPE سطح C، مدرک آزمون CAE سطح B و …. را به عنوان مدرکی برای تسلط دانشجو به زبان انگلیسی قبول می کند. با این حال در صورت نداشتن مدرک و داشتن تسلط به زبان انگلیسی، می توانید در دانشگاه پذیرش شوید. زیرا سطح زبان شما از طریق مصاحبه شفاهی برگزار شده بعد از آزمون ورودی سنجیده خواهد شد.

توجه داشته باشید که دوره های آمادگی آزمون ورودی (Foundation) شامل آموزش زبان انگلیسی به داوطلبان نیز است. لذا با شرکت در این دوره می توانید در حد آیلتس 6 به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید و برای تحصیل در چک آماده شوید.

  1. داشتن ویزای دانشجویی

تمامی شهروندان غیر اتحادیه اروپا، که قصد تحصیل در جمهوری چک را دارند، باید قبل از وارد شدن به این کشور ویزا دریافت کنند. بنابراین برای اینکه بتوانید در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک ثبت نام کنید، باید ویزای طولانی مدت جمهوری چک یا اجازه اقامت با هدف تحصیل داشته باشید.

برای درخواست ویزا یا اجازه اقامت با هدف تحصیل نیز باید به سفارت یا سرکنسولگری جمهوری چک در ایران مراجعه کنید. سپس با ارائه مدارک لازم برای تحصیل در چک، درخواست ویزا دهید. از جمله مدارکی که در زمان درخواست ویزا به آن احتیاج خواهید داشت عبارت اند از:

  • فرم درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی بیمه درمانی

لطفاً توجه داشته باشید که روند درخواست ویزای طولانی مدت یا اجازه اقامت با هدف تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک ،می تواند تا 60 روز طول بکشد. لذا توصیه می کنیم بلافاصله بعد از دریافت نامه پذیرش، مراحل دریافت ویزا  را انجام دهید.

  1. بیمه درمانی (VZP) داشته باشید.

داشتن بیمه درمانی از دیگر شرایط لازم است که برای ثبت نام و اخذ پذیرش دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک ، باید از آن برخوردار باشید. از تاریخ 2021.8.2 مطابق با قانون اقامت اتباع خارجی در جمهوری چک، خارجیانی که ویزای اقامت طولانی مدت چک را دریافت می کنند؛ ملزم به خرید قرارداد بیمه درمانی با شعبه تجاری Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) هستند که رسماً با نام Pojišťovna VZP شناخته می شود.

خوابگاه و هزینه زندگی دانشجویان پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک

دانشگاه ماساریک 9 خوابگاه دانشجویی دارد که دانشجویان می توانند در آن ها اقامت داشته باشند. هزینه و امکانات در این خوابگاه ها با یکدیگر تفاوت دارد. اتاق های آن ها نیز شامل اتاق هایی دو نفره، سه نفر و چهار نفره می شود.

هزینه اقامت در یک اتاق دو نفره در خوابگاه های دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک ،برای دانشجویان بین الملل تقریبا 200 یورو در ماه است. صرف 3 وعده غذایی در روز در یک سفره خانه دانشگاهی نیز حدود 8.00 یورو در روز برای دانشجویان هزینه دارد. علاوه بر این هزینه بلیط 3 ماهه حمل و نقل عمومی دانشجویان نیز، تقریبا 26 یورو است.

البته در بیشتر مواقع، دانشجویان بین الملل واجد شرایط دریافت بورسیه دانشگاه ماساریک می شوند که این امر نقش مهمی در کاهش هزینه اقامت و زندگی آن ها در خوابگاه دارد. 

جمع بندی تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک 

دانشکده پزشکی دانشگاه ماساریک جمهوری چک یکی از دانشکده های مدرن و پویای جمهوری چک است که از اعتبار بالایی در سطح بین الملل برخوردار است. این دانشکده هر ساله دانشجویان ایرانی زیادی را از طریق تنها نماینده رسمی خود در ایران (مجموعه آسپیان) پذیرش می کند. مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه ماساریک و سایر دانشگاه های جمهوری چک در ایران است. کلیه مراحل لازم برای پذیرش داوطلبان در دانشگاه های چک از دریافت ویزا و اقامت تا فراهم کردن خوابگاه و … را نیز انجام می دهد.

علاوه بر این، با دریافت مجوز رسمی، آزمون ورودی و دوره های فاندیشن دانشگاه ماساریک و سایر دانشگاه های چک را در ایران برگزار می کند. در صورتی که شما نیز قصد تحصیل در دانشگاه ماساریک یا سایر دانشگاه های چک نظیر دانشگاه چارلز، پالاتسکی و … را دارید، از طریق شماره تماس یا واتساپ قرار گرفته در سایت با مشاوران و متخصصان ما تماس بگیرید.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *