تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

همه چیز درباره تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

در صورتی که به دنبال تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور هستید؛ با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب بهترین کالج های هنری اروپا را به شما معرفی کنیم. اروپا خانه بیش از 50 عدد از شناخته شده ترین و معتبرترین کالج های هنری در دنیا است. حضور و تحصیل در هر یک از آن ها نیز می تواند راهی عالی برای شروع حرفه هنری و بهبود مهارت های شما باشد.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور در رشته هایی چون کارگردانی، فیلم سازی، مستندسازی، فیلم نامه نویسی، تدوین و بازیگری هستید؛ ما به شما تحصیل در کالج یا مدرسه فیلم سازی پراگ را پیشنهاد می کنیم. زیرا این مدرسه فیلم سازی در پایتخت جمهوری چک و در مرکز اروپا قرار دارد. هزینه های تحصیل در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین تر و مقرون به صرفه تر است. در حالی که مانند دیگر کالج های اروپایی آموزش باکیفیتی را ارائه می دهد؛ مدرک ارائه شده آن نیز در سطح جهان اعتبار دارد؛ همچنین با تحصیل در آن ویزای شینگن دریافت خواهید کرد و امکان سفر به دیگر کشورهای اروپایی را خواهید داشت.

علاوه بر این، مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی مدرسه فیلم سازی پراگ در ایران، می تواند زمینه پذیرش شما به ساده ترین و کم هزینه ترین شکل ممکن در این مدرسه را فراهم کند. برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، به شما عزیزان توصیه می کنیم با مشاوران و همکاران فعال ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

برترین مدارس هنر در اروپا برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

مدارس و کالج های متعددی در سطح اروپا وجود دارند که هر ساله دانشجویان خارجی علاقه مند به رشته های هنری را پذیرش می کنند. از این دانشگاه ها و کالج ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دانشگاه هنر زوریخ

دانشگاه هنر زوریخ بعد از ادغام با دیگر کالج های هنری در سال 2007 تاسیس شد و یکی از بهترین مدارس هنر در سطح اروپا به حساب می آید. این دانشگاه پس از تاسیس، با حضور تقریبی 2500 دانشجو به بزرگترین دانشگاه هنر در کشور سوئیس تبدیل شده است. در حال حاضر نیز، از برترین کالج های هنری جهان برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور به حساب می آید. مطابق با رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS نیز سی و پنجمین دانشگاه برتر دنیا برای دانشجویان علاقه مند به هنر و طراحی است.

دانشگاه هنر زوریخ، گسترده ترین رشته های هنری از هنرهای زیبا، رقص، تئاتر یا موسیقی و … را در سوئیس ارائه می دهد. مدارک تحصیلی این دانشگاه نیز در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس هستند. همچنین چندین برنامه مختلف تحصیلی در سطح P.H.D نیز با همکاری با سایر دانشگاه های سوئیس برگزار می کند.

  1. دانشگاه گلداسمیت لندن برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

گلداسمیت یکی از معتبرترین و برجسته ترین کالج های هنری در بریتانیا به حساب می آید. همچنین میزبان گسترده ترین برنامه های هنری در قاره اروپا است. این کالج محل برگزاری برخی از رشته های هنری چون تئاتر، طراحی و زبان های آکادمیک و … است که در دیگر دانشگاه ها کمتر برگزار می شود.  علاوه بر این، طیف گسترده ای از دوره ها را در تمامی سطوح از لیسانس تا دکتری برگزار می کند.

این مدرسه پیشرو به واسطه داشتن 35 انجمن دانشجویی و 18 باشگاه ورزشی یکی از پرجنب و جوش ترین پردیس ها در لندن است.

  1. آکادمی ملی هنر اسلو

آکادمی ملی هنر اسلو که در پایتخت نروژ واقع شده است، به عنوان یکی از بهترین مدارس برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور شناخته می شود. این دانشگاه مطابق با رتبه بندی QS یکی از 100 مدرسه هنری برتر دنیا به حساب می آید.

دوره های تحصیلی این مدرسه در تمامی سطوح موجود است و در چند آکادمی مختلف به دانشجویان آموزش داده می شوند. به عنوان مثال، دانشجویانی که علاقه مند به مطالعه رقص هستند، دوره ای را از آکادمی رقص می گذرانند. در حالی که دانشجوی اپرا برای آموزش دیدن به آکادمی اپرا می روند.

علاوه بر این، آکادمی هنر اسلو یکی از دانشگاه های شرکت کننده در برنامه Erasmus+ است. به همین دلیل، دانشجویان آن، این فرصت را در اختیار دارند که بخشی از تحصیلات خود را در دیگر کشورهای اروپایی بگذرانند و تجربه های جدید کسب کنند.

  1. کالج سلطنتی هنر برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

کالج سلطلنتی هنر که با نام اختصاری RCA نیز شناخته می شود در اوایل قرن نوزدهم تاسیس شد. این کالج یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین کالج های هنری در دنیا به حساب می آید. در حال حاضر نیز 2300 دانشجو در پردیس های مختلف آن در لندن در شهر وایت سیتی، کنزینگتون جنوبی و باترسی مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه RCA رشته های تحصیلی متنوعی چون طراحی، هنر معاصر، تصویرسازی و پارچه را برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور برگزار می کند. دوره های تحصیلی نیز در 3 سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می شوند.

  1. آکادمی طراحی آیندهوون

آکادمی طراحی آیندهوون (DAE) یکی از کالج های هنری برتر و مشهور در هلند است. این دانشگاه که در سال 1955 تأسیس شد، میزبان برنامه های متنوعی برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته های هنری است. در حال حاضر نیز، بر اساس رتبه بندی QS به عنوان دوازدهمین کالج برتر هنر در جهان رتبه بندی می شود.

دانشجویان آینده نگر با تحصیل در این دانشگاه، چندین انتخاب عالی دارند. به عنوان مثال، در مقطع لیسانس، دانشجویان انتخاب می کنند که به یکی از هشت استودیو ملحق شوند. جایی که می توانند رشته انتخابی خود (هنر، معماری، طراحی و …) را تحصیل کنند.

  1. دانشگاه هنر لندن برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

دانشگاه هنر لندن دومین کالج معتبر دنیا در جهان مطابق با رتبه بندی QS است. این دانشگاه به دلیل کیفیت آموزشی بالا و نرخ بالای اشتغال فارغ التحصیلان آن به شهرت رسیده است. رشته های متنوعی نیز در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آن برگزار می شود. به عنوان مثال، برخی از رشته های برگزار شده این دانشگاه برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور در مقطع لیسانس، شامل طراحی جواهرات، معماری، عکاسی مد و تولید موسیقی و … است.

دانشجویان مایل به تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکتری در این دانشگاه نیز، گزینه های تحصیلی متنوعی برای انتخاب خواهند داشت. علاوه بر این می توانند زندگی در شهر لندن که یکی از مهم ترین شهرهای اقتصادی دنیا است را تجربه کنند. همچنین به بازدید دیدنی هایی این شهر چون برج لندن، موزه بریتانیا و کلیسای Westminister بروند.

  1. دانشگاه آلتو برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

دانشکده هنر، طراحی و معماری دانشگاه آلتو به عنوان یکی از معتبرترین مدارس هنر در سطح اروپا شهرت پیدا کرده است. رتبه بندی QS نیز،، برنامه های هنری این دانشگاه را به عنوان ششمین برنامه های برتر تحصیلی در جهان معرفی می کند که در اصل کیفیت آموزشی بالای دانشگاه را نشان می دهد.

دوره های تحصیلی این دانشگاه نیز، در تمام سطوح و در تعداد زیادی از موضوعات و رشته های تحصیلی ارائه می دهد. به عنوان مثال در سطح لیسانس، برنامه هایی برای دانشجویان علاقه مند به مطالعه طراحی؛ همچنین سیستم های دیجیتال و طراحی وجود دارد.

گزینه های بسیار بیشتری نیزف در سطح کارشناسی ارشد وجود دارد که از جمله آن ها می توان مطالعات بصری و ویرایش فیلم برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور را نام برد.

علاوه بر این، دانشگاه آلتو با تعداد زیادی از دانشگاه ها در سراسر دنیا چون دانشگاه ملبورن، دانشگاه هنر Musashino، دانشگاه گوتنبرگ و … ارتباط دارد. لذا دانشجویان این دانشگاه شانس گذراندرن بخشی از دوران تحصیلی خود در سایر کشورهای جهان را خواهند داشت.

  1. دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد یکی از دانشگاه های برجسته و معتبر اروپا و جهان برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور است. این دانشگاه در قرن یازدهم به وسیله گروهی از دانشمندان مشتاق علم تاسیس شد. کیفیت آموزشی ارائه شده در آن نیز به اندازه تاریخ آن برجسته و غنی است. تا جایی که موسسه آموزش عالی تایمز (THE)، بر اساس رتبه بندی های صورت گرفته از دانشگاه های جهان، دانشگاه آکسفورد را به عنوان یکی از برجسته ترین دانشگاه های دنیا معرفی می کند. علاوه بر این مطابق با رتبه بندی همین موسسه دانشگاه آکسفور، رتبه چهارم را در رتبه بندی موضوعی در هنر و علوم انسانی کسب کرده است.

مدرسه هنرهای زیبای دانشگاه آکسفورد – مدرسه هنر راسکین – یک موسسه هنری بسیار محبوب و مشهور در بریتانیا است که دوره‌ های تحصیلی مختلفی را در سطوح مختلف ارائه می‌دهد.

تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

  1. دانشگاه کمبریج برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

دانشگاه کمبریج با مأموریت تقویت جامعه از طریق آموزش و پژوهش، مرکزی برای دانشگاهیان است. این دانشگاه، سومین دانشگاه قدیمی جهان و یک شگفتی معماری به حساب می آید. 30 دوره کارشناسی با بیش از 65 موضوع از جمله معماری، هنر و تاریخ هنر و … نیز در آن ارائه می دهد. همچنین، بیش از 23000 دانشجو از 140 کشور مختلف در آن مشغول به تحصیل هستند. به همین ذلیل یک محیط بین المللی متنوع و سکولار برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور دارد.

جدای از آموزش، در این دانشگاه، ورزش و برنامه های فوق برنامه، به همان اندازه مهم در نظر گرفته می شوند. لذا این دانشگاه دارای 80 باشگاه ورزشی و تعداد زیادی انجمن دانشجویی است.

علاوه بر این، دانشگاه کمبریج با موزه ‌ها، مراکز زبان و حدود 100 کتابخانه، یک کانون دانشگاهی به حساب می آید. همین عوامل باعث شده تا این دانشگاه در رتبه سوم بهترین دانشگاه برای هنر و علوم انسانی توسط Times Higher Education قرار بگیرد.

  1. دانشگاه مونیخ برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ یا به صورت اختصاری (LMU) یک دانشگاه پیشرو در آلمان است. این دانشگاه در سال 1472 تاسیس شد و ششمین دانشگاه قدیمی آلمان به حساب می آید. در حال حاضر نیز، دارای یک کتابخانه گسترده با بیش از 140000 جلد، 1700 رسانه صوتی و تصویری و 100 مجله است که به دانشجویان امکان می دهد دانش خود را عمیق تر کنند.

همچنین میزبان کارگاه هایی با موضوعاتی مانند لیتوگرافی، رسانه های جدید و تایپوگرافی برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور است.

آکادمی هنرهای زیبای دانشگاه LMU، که خود را “یک آزمایشگاه تجربی” می ‌داند، فرصت ‌های آموزشی و پژوهشی درجه یک را ارائه می ‌دهد. دوره های برگزار شده در آن نیز، از مجسمه سازی و صحنه نگاری تا آموزش هنر را شامل می شود.

علاوه بر این، به عنوان یکی از برترین موسسات، برای پیگیری هنر و علوم انسانی توسط Times Higher Education رتبه هجدهم را کسب کرده است.

  1. دانشگاه ادینبورگ برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

دانشگاه ادینبورگ در سال 1538 و دانشکده هنر آن در سال 1708 تاسیس شده است و یکی از چهار دانشگاه قدیمی اسکاتلند به حساب می آید. این دانشگاه دوره های منحصر به فردی مانند معماری منظر، لباس های نمایشی و حتی مطالعات تاریخ هنر را ارائه می دهد. به عنوان دهمین دانشگاه برتر هنر در رتبه بندی دانشگاه های جهانی Times Higher Education نیز معرفی شده است. همچنین در بین 30 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

دانشجویانی که این دانشگاه را برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور انتخاب می کنند؛ یک زندگی دانشجویی پر جنب و جوش و الهامات فراوان را در شهر ادینبورگ ارائه می دهد. همچنین مکانی عالی برای کشف پتانسیل های خود است و می توانید بهترین دوران زندگی خود را در یکی از برترین کالج های هنر اروپا سپری کنید.

  1. آکادمی سلطنتی دانمارک

آکادمی سلطنتی دانمارک یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور است. این دانشگاه در سال 1754 تأسیس شد و بیش از 250 سال است که دانشجویان را با هدف بهبود کیفیت معماری و صنعت، تلاش در جهت ارتقای هنرمندان؛ همچنین  اطمینان از “good taste” – استاندارد بالای هنر را آموزش می ‌دهد.

این دانشگاه در رتبه 5 هنر توسط Time Higher Education و 19 توسط رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارد. بسیاری از دوره های منحصر به فرد مانند آناتومی معماری، حفاظت از اشیا و هنر تصویری را نیز ارائه می دهد. تا جایی که می توان آکادمی سلطنتی دانمارک را، دانشگاهی رویایی برای هر دانشجویی است.

  1. کالج دانشگاهی لندن برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

کالج دانشگاهی لندن یا به صورت اختصاری UCL یک دانشگاه تاریخی مهم به حساب می آید. این دانشگاه اولین دانشگاهی است که در شهر لندن تاسیس شد و در بلومزبری، شهر نمادین لندن قرار دارد.

این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS به عنوان یازدهمین دانشگاه برتر هنر رتبه بندی شده است. هر ساله نیز، بیش از 400 دوره در مقطع کارشناسی ارائه می دهد و میزبان 42000 دانشجو از 150 کشور مختلف دنیا است. لذا جای تعجب نیست که این دانشگاه به عنوان دانشگاه جهانی لندن برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور شناخته می شود.

مدرسه هنر  – مدرسه هنرهای زیبای اسلید (the Slade School of Fine Art) – یکی از برترین مدارس هنر در اروپا است. همچنین به دلیل برتری آکادمیک خود شناخته می شد و نقش مهمی در پیشرفت هنر معاصر دارد.

همچنین دانشگاه  UCL تا به حال،  30 برنده جایزه نوبل را آموزش داده و تربیت کرده است که اشتیاق آن به آموزش با کیفیت بالا را ثابت می کند.

  1. دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه فنی ایتالیا است. این دانشگاه در سال 1863 تاسیس شد و بیش از 47000 دانشجو را در خود جای داده است. همچنین، به عنوان ششمین دانشگاه برتر دنیا برای طراحی و بر اساس رتبه بندی QS، سومین دانشگاه برتر در اروپا شناخته می شد لذا یک انتخاب محبوب برای دانشجویانی به حساب می آید که مایل به تحصیل در یک محیط رقابتی برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور هستند.

دانشگاه دانشگاه پلی تکنیک میلان، شش پردیس دارد و دوره های متعددی ارائه می دهد. از این دوره ها باید به 25 دوره کارشناسی و بیش از 45 دوره در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد. فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه نیز، شامل گویلیو ناتا برنده جایزه نوبل و معماران رنزو پیانو و آلدو روسی هستند.

  1. دانشگاه هومبولت برلین برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

دانشگاه هومبولت برلین یک موسسه برتر در آلمان است که در سال 1810 تأسیس شد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ های برلین است و توسط ابتکار عالی دانشگاه ‌های آلمان « university of excellence» نامیده شد. علاوه بر این، با چندین اکتشاف مهم توسط دانشجویان و اساتیدی مانند آلبرت انیشتین، ماکس پلانک، و هرمان فون هلمهولتز همراه بوده است و بیش از 50 برنده جایزه نوبل دارد. شهرت آن برای دانشگاهیان نیز، به چندین نسل برمی گردد.

دوره ها در دانشگاه هومبولت برلین به صورت درجات تک یا ترکیبی ارائه می شوند. این دانشگاه در بین 30 دانشگاه برتر هنر و علوم انسانی توسط Times Higher Education رتبه بندی شده است.

  1. دانشگاه دورهام و تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

دانشگاه دورهام که در سال 1832 پس از یک قانون پارلمان تأسیس شد، دانشگاهی معتبر است. این دانشگاه در شمال انگلستان قرار دارد و در بین 50 دانشگاه برتر در 12 موضوع توسط رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS و ششمین توسط Times و Sunday Times Good University Guide قرار گرفته است. علاوه بر این، بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز، دانشگاه دورهام در رتبه بیست و ششم، به عنوان بهترین دانشگاه برای هنر و علوم انسانی و تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور قرار دارد.

این دانشگاه طیف گسترده ای از دوره ها، هنرهای تجسمی و فیلم، هنرهای لیبرال و فرهنگ های بصری را ارائه می دهد. همچنین دارای طیف قابل توجهی از مدارک BA، BSc، MA، LLM و MD است و بر غنی سازی دانشجویان با بیش از 200 انجمن دانشجویی و امکانات ورزشی پیشرفته تاکید دارد.

  1. دانشگاه PSL (Paris Sciences et Lettres PSL Research University)

PSL یک دانشگاه تحقیقاتی فشرده است که در شهر دیدنی پاریس قرار دارد. این دانشگاه به عنوان نوزدهمین دانشگاه برتر برای هنر و علوم انسانی در سایت Times Higher Education رتبه بندی شده است و در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. همچنین با 140 آزمایشگاه و بیش از 2000 محقق، مکانی ایده آل برای کشف امکانات جدید به حساب می آید.

علاوه بر این، دانشگاه PSL که اخیراً یک دانشگاه کالج نامیده می شود؛ دوره های متعددی در هنر، طراحی و تئاتر و … برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور ارائه می دهد. در حال حاضر نیز، بیش از 17000 دانشجو دارد و یک آکادمی فکری با دانشجویانی است که بسیار جدی و مشتاق رشته تحصیلی خود را طی می کنند. این امر به آن ها اجازه می دهد تا دانش خود را گسترش دهند و سهم قابل توجهی در علم، تاریخ و هنر داشته باشند.

مدرسه پیشنهادی ما برای تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور

ثبت نام در مدرسه بازیگری پراگ می تواند یک انتخاب مناسب برای علاقه مندان به رشته های بازیگری، مستندسازی، فیلم سازی و … باشد. زیرا دوره ها و کورس های این مدرسه به زبان انگلیسی برگزار می شوند. طراحی و نحوه آموزش این مدرسه نیز به نحوی است که دانشجویان مباحث را با تمرین های عملی و مانند کار در دنیای واقعی یاد می گیرند. همچنین تجهیزات آموزشی مدرن و به روزی در اختیار دانشجویان قرار داده می شود که با استفاده از آن ها می توانند برای کار در حرفه مورد علاقه خود بهتر آماده شوند.

از دیگر دلایل مهم ما برای معرفی مدرسه بازیگری پراگ جهت تحصیل رشته های هنر در خارج از کشور ،باید به هزینه پایین زندگی در جمهوری چک در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی اشاره کرد. زیرا به صورت معمول، کنترل هزینه ها، همیشه یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان بین الملل است.

علاوه بر این، دریافت ویزای جمهوری چک، به شما این امکان را می دهد که به سادگی در تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.

از همه مهم تر، پذیرش شما در این مدرسه می تواند بسیار ساده تر از پذیرش در دیگر مدارس و کالج های هنر اتفاق بیفتد. زیرا کارشناسان فعال ما با توجه به قرارداد و همکاری های خود با این مدرسه بازیگری؛ می توانند زمینه تحصیل و پذیرش راحت شما در این مدرسه را فراهم کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از شماره تماس های موجود در سایت استفاده کنید و با مشاوران و همکاران ما در آسپیان تماس بگیرید. متخصصان ما با ارائه مشاوره رایگان، تمامی شرایط و کارهایی که برای تحصیل در این مدرسه به آن نیاز دارید را خواهند گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *