بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا

معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا | مجموعه پذیرش دانشجو آسپیان

آیا به دنبال فرصتی برای تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا هستید؟؛ قاره اروپا میزبان تعداد زیادی از دانشگاه های پزشکی است که هر کدام از آن ها رتبه و رنک بالایی در سطح جهان دارند. وجود دلایلی چون تنوع فرهنگی و زیبایی کشورهای اروپایی، هزینه مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در این قاره، ارائه دوره های پزشکی به زبان انگلیسی و …؛ باعث شده تا هر ساله دانشجویان بین الملل متعددی، یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا را برای تحصیل انتخاب کنند.

به همین دلیل، بر آن شدیم تا در ادامه این مقاله، بهترین دانشگاه های اروپایی برای تحصیل در رشته پزشکی را به شما معرفی کنیم. علاوه بر این، نکات مهمی در رابطه با انتخاب یک دانشگاه مناسب برای تحصیل پزشکی در اروپا را به شما گوشزد کنیم.

بهترین دانشگاه پزشکی در اروپا کالج لندن

نحوه انتخاب بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا برای تحصیل

مانند هر دانشکده پزشکی در جهان، در زمان انتخاب یک برنامه پزشکی برای تحصیل در اروپا، باید به چند نکته مهم توجه کنید. به عنوان مثال، در ادامه نکات اصلی که برای انتخاب یک دانشکده پزشکی ایده آل در اروپا باید به آن توجه شود را بیان می کنیم که عبارت اند از:

شهرت و اعتبار دانشگاه

شهرت و اعتبار دانشگاه پزشکی انتخابی یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشت. زیرا اعتبار داشتن دانشگاه انتخابی در سطح جهان؛ همچنین داشتن رتبه و رنک بالا در سیستم های رتبه بندی دانشگاه های جهان نظیر QS، THE و …؛ نشان دهنده کیفیت آموزشی دانشگاه، فعالیت های رضایت بخش تحقیقاتی دانشگاه در سطح جهان، سطح بالای رضایت دانشجویان؛ همچنین میزان بالای اشتغال فارغ التحصیلان است.

برای اطلاع از اعتبار دانشگاه، می توانید به وب سایت های معتبر رتبه بندی دانشگاه ها چون  QS، THE و … مراجعه کنید. علاوه بر این، می توانید از یک مشاور تحصیلی کمک بگیرید تا بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا را به شما معرفی کند.

مشاوران ما در مجموعه آسپیان، به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، می توانند اطلاعات کاملی درباره دانشگاه های معتبر این کشور را در اختیار شما قرار دهند.

جمهوری چک دارای چند دانشگاه معتبر با رتبه و رنک بالا در سطح جهان است که از جمله آن ها می توان دانشگاه چارلز، دانشگاه پالاتسکی و ماساریک را نام برد. مدرک ارائه شده از این دانشگاه ها، در سراسر جهان؛ همچنین وزارت علوم و بهداشت ایران اعتبار دارد. به همین دلیل، به شما توصیه می کنیم، نام دانشگاه های جمهوری چک را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا در لیست دانشگاه های انتخابی خود قرار دهید.

برای اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در چک، آزمون های ورودی دانشگاه های چک (که توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود.)، خوشحال می شویم با متخصصان ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها استفاده کنید.

شرایط اقامت در کشور انتخابی برای تحصیل

اکثریت دانشگاه های پزشکی در اروپا، شرایط مربوط به اقامت در کشور برای دانشجویان بین الملل را در وب سایت رسمی خود درج می کنند. در زمان انتخاب بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا برای تحصیل، توجه داشته باشید که بهتر است کشوری را برای تحصیل انتخاب کنید که بعد از فارغ التحصیلی به شما اجازه اقامت در کشور خود را می دهد. یا اینکه مدرک ارائه شده از آن، در کشوری که در آینده قصد طبابت در آن را دارید، دارای اعتبار باشد.

به عنوان مثال، دانشجویان با اخذ اقامت طولانی مدت در جمهوری چک، می توانند در جمهوری چک مشغول به تحصیل شوند. بعد از فارغ التحصیلی نیز در این کشور یا سایر کشورهای اروپایی کار کنند. علاوه بر این، با توجه به اعتبار دانشگاه های چارلز و پالاتسکی از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران، دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیلی به ایران برگردند و در ایران مشغول به طبابت شوند.

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا

به صورت معمول، دانشکده های پزشکی اروپا، شهریه پایین تر و مقرون به صرفه تری در مقایسه با سایر کشورهای جهان چون ایالات متحده آمریکا، کانادا و … دریافت می کنند. با این حال، دانشجویان بین الملل باید هزینه زندگی در کشور انتخابی، نرخ تبدیل، هزینه پرواز به خانه و سایر هزینه های غیر منتظره (که ممکن است در حین تحصیل در خارج از کشور ایجاد شود) را محاسبه کنند.

زیرا هزینه زندگی در کشورهای مختلف اروپا با یکدیگر تفاوت دارد.

پزشکی اروپا کارولینسا سوئد

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا

توجه به شرایط پذیرش در دانشکده پزشکی نیز یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. به صورت معمول، در اکثریت دانشگاه های اروپایی، داشتن مدرک دیپلم، مدرک زبان انگلیسی و شرکت در یک آزمون ورودی، شروط اصلی اخذ پذیرش و تحصیل در رشته پزشکی است. البته تعداد اندکی از دانشگاه های پزشکی در اروپا نیز وجود دارند که بدون ارائه مدرک زبان یا شرکت در آزمون ورودی می توان در آن ها مشغول به تحصیل شد.

با این حال، معتبرترین و بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا دوره های پزشکی خود را به زبان انگلیسی برگزار می کنند. به همین دلیل ارائه یک مدرک معتبر زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش و تحصیل در آن ها الزامی است. علاوه بر این برای جذب بهترین و کوشاترین دانشجویان بین الملل، یک آزمون ورودی برگزار می کنند.

توجه داشته باشید که آزمون ورودی دانشکده های پزشکی جمهوری چک، هر ساله با نظارت مستقیم دانشگاه، توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود. لذا در صورتی که قصد تحصیل در این کشور زیبا و مدرن اروپایی را داشته باشید، نیازی به سفر و صرف هزینه و زمان اضافه برای شرکت در آزمون ورودی نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زمان و نحوه برگزاری آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … در جمهوری چک نیز بهتر است با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید. یا اینکه “فرم درخواست مشاوره رایگان” قرار گرفته در این وب سایت را پر کنید تا مشاوران ما بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا

برای اینکه بتوانید خیلی سریع تر و راحت تر، یک دانشگاه مناسب برای تحصیل پزشکی در اروپا را انتخاب کنید؛ در ادامه لیستی از 6 دانشگاه برتر جهان در زمینه پزشکی را به شما معرفی می کنیم که عبارت اند از:

  1. دانشگاه آکسفورد انگلستان (University of Oxford)

در صورتی که به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا هستید؛ مطمئنا نام دانشگاه آکسفورد در لیست دانشگاه های انتخابی شما قرار می گیرد. دانشگاه آکسفورد، قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه انگلیسی زبان در جهان به حساب می آید که قدمت آن به سال 1096 م بازمی گردد.

از افتخارات کسب شده دانشگاه آکسفورد می توان به داشتن فهرستی چشم گیر از فارغ التحصیلان مشهور، از جمله 28 نخست وزیر بریتانیا؛ همچنین 56 برنده جایزه نوبل اشاره کرد.

این دانشگاه در رتبه بندی های صورت گرفته در موسسه تایمز THE رتبه اول جهان در زمینه پزشکی را به خود اختصاص داده است. لذا به عنوان بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا شناخته می شود و اخذ پذیرش و تحصیل در آن، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

  1. امپریال کالج لندن (Imperial College London)

امپریال کالج لندن در سال 1907 تاسیس شد و سال های زیادی را صرف پیشرفت و به شهرت رسیدن خود کرده است. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز در سال 2021، رتبه 3 در اروپا و یازدهم در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، رتبه اول از نظر اشتغال دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی را دارد.

به همین دلیل، سال های زیادی است که به صورت مداوم و بر اساس شاخص های رتبه بندی متعدد، به عنوان بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا شناخته می شود. با این حال، اخیرا به چند دلیل قابل توجه، از سایر دانشکده های پزشکی اروپا مشهورتر و محبوب تر شده است. به عنوان مثال، نرخ پذیرش دانشجویان بین الملل و بومی و اساتید، شاخص شهرت کارفرما؛ همچنین ارائه بورسیه های تحصیلی متعدد به دانشجویان، همگی شاخص هایی هستند که باعث برتری امپریال کالج لندن بر سایر دانشگاه های اروپا شده است.

پزشکی-بهترین-دانشگاه-های-اروپا

  1. کالج دانشگاهی لندن (University College London)

کالج دانشگاهی لندن یا به صورت اختصاری UCL، یکی دیگر از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا به حساب می آید. این دانشگاه، یک کالج بسیار بزرگ در مرکز لندن است و بیش از 40000 دانشجو دارد. به همین دلیل می تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای دانشجویانی باشد که قصد دارد ارتباطات خود را در زمان تحصیل پزشکی در اروپا گسترش دهند.

علاوه بر این، 30 شرکت وابسته به کالج دانشگاهی لندن از زمان تاسیس این دانشگاه در سال 1826 جایزه نوبل دریافت کرده اند. خود دانشگاه نیز مطابق با رتبه بندی موسسه معتبر QS در سال 2022 به عنوان هشتمین دانشگاه برتر جهان معرفی شده است.

  1. دانشگاه کارولینسکا سوئد (Karolinska Institutet)

موسسه کارولینسکا که به صورت اختصاری KI نامیده می شود؛ بزرگترین مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاهی سوئد است. این دانشگاه، نه تنها به عنوان بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا شناخته می شود. بلکه از آن به عنوان بهترین و برترین دانشگاه پزشکی در جهان یاد می کنند. در سال 1901 نیز میزبان مجمع نوبل برای انتخاب برندگان نوبل در فیزیولوژی و پزشکی بوده است.

دانشگاه کارولینسکا به صورت کامل به تحصیل در رشته پزشکی و تحقیقات اختصاص دارد. در حال حاضر نیز کمتر از 7000 دانشجوی تمام وقت دارد. حضور در این دانشگاه از این نظر می تواند متمایز باشد که تمامی منابع آموزشی دانشکده فقط به یک رشته خاص اختصاص پیدا کرده است.

به همین دلیل، در صورتی که به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا و به طور خاص به تحقیق علاقه دارید، امکانات پیشرفته در موسسه کارولینسکا ممکن است مکان مناسب و شرایط ایده آلی برای شما فراهم کند.

  1. دانشگاه کاتولیک لوون بلژیک (Catholic University of Leuven)

دانشگاه کاتولیک لوون که اغلب به عنوان یکی از برترین بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا شناخته می‌شود؛ یکی دیگر از دانشگاه ‌های پژوهش محور است. این دانشگاه بزرگ، چهارده پردیس در ده شهر مختلف کشور بلژیک دارد.

در 3 دانشکده اصلی این دانشگاه، رشته های مربوط به علوم انسانی و اجتماعی، علوم، مهندسی و فناوری (SET) و علوم زیست پزشکی آموزش داده می شود. امکان تحصیل در مقطع دکتری تمامی دوره های آموزشی برگزار شده در دانشگاه نیز برای دانشجویان فراهم شده است.

  1. دانشگاه کپنهاگ دانمارک (University of Copenhagen)

دانشگاه کپنهاگ نیز یکی دیگر از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا برای کسانی است که به دنبال تحصیل پزشکی بالینی هستند. این دانشگاه در سال  1479 تأسیس شد. در حال حاضر نیز یک دانشگاه تحقیقاتی معتبر در سطح بین الملل است که بیش از 37000 دانشجو و 9000 کارمند؛ همچنین 36 دپارتمان و 200 مرکز تحقیقاتی دارد. علاوه بر این رتبه و رنک 7 را در بین دانشگاه های پزشکی دنیا به خود اختصاص داده است. به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین الملل مشتاق به تحصیل در رشته پزشکی را به خود جذب می کند.

پزشکی اروپا

تذکر مهم

در زمان انتخاب دانشگاه برای تحصیل پزشکی، دقت داشته باشید که هر دانشگاه در برخی از زمینه های تحصیلی برتر و مشهورتر است. 8 موسسه آموزش عالی معرفی شده در این مقاله نیز، تقریبا بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا هستند که ارزش بررسی کردن دارند.

از دیگر دانشگاه های برتر برای تحصیل در رشته پزشکی نیز عبارت اند از:

  • دانشگاه رادبود نایمگن نایمخن هلند
  • دانشگاه هایدلبرگ آلمان
  • دانشگاه وین اتریش
  • کینگز کالج لندن

علاوه بر این دانشگاه ها، ما به شما پیشنهاد می کنیم که دو دانشگاه چارلز و دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک را نیز در لیست انتخابی خود قرار دهید. زیرا این دانشگاه ها:

  • با توجه به رتبه و رنک مناسبی که در جهان دارند، جزء بهترین دانشگاه های پزشکی در اروپا به حساب می آیند.
  • تحصیل پزشک به زبان انگلیسی، زبان تدریس دروس و آموزش پزشکی در آن ها انگلیسی است.
  • دوره های فاندیشن و آزمون ورودی آن ها توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود. به همین دلیل، با آرامش خاطر بیشتر و صرف زمان و هزینه کمتری می توانید در آن ها شرکت کنید.
  • مدرک تحصیلی کسب شده در آن از نظر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایران اعتبار دارد.
  • هزینه تحصیل و زندگی در جمهوری چک بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

در ادامه برای آشنایی بهتر شما، هر دو دانشگاه چارلز و دانشگاه پالاتسکی را معرفی می کنیم.

  1. دانشگاه چارلز جمهوری چک (Charles University)

دانشگاه چارلز بزرگ ترین و معروف ترین دانشگاه دولتی در جمهوری چک به حساب می آید. رتبه و رنک این دانشگاه در کشور چک 1 است. در حال حاضر نیز، با توجه به کسب رتبه و رنک 17 در زمینه پزشکی بالینی در جهان، به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا شناخته می شود.

دانشجویان علاقه مند به تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز، می توانند یکی از 5 دانشکده پزشکی این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند. هر 5 دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز از اعتبار و جایگاه یکسانی برخوردار هستند. با این حال، 3 عدد از آن ها در شهر پراگ قرار گرفته اند. یکی از آن ها نیز در شهر هرادتس کرالووه و دیگری در شهر پلزن جمهوری چک قرار دارد. هر کدام از آن ها نیز به صورت مستقل فعالیت می کند.

به همین دلیل، برای پذیرش در هر کدام از دانشکده های پزشکی این دانشگاه، باید یک فرم درخواست پذیرش به صورت جداگانه پر و ارسال کنید. همین موضوع نقش بسیار موثری در افزایش شانس شما برای اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در دانشگاه چارلز خواهد داشت.

توجه داشته باشید که آزمون ورودی تمامی دانشکده های پزشکی دانشگاه چارلز برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود. لذا برای اطلاع از زمان برگزار آزمون ورودی این دانشگاه؛ همچنین اطلاع از شرایط پذیرش در این دانشگاه می توانید از مشاوره رایگان متخصصان ما در مجموعه آسپیان استفاده کنید. برای دریافت مشاوره رایگان، فقط کافی است با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید. یا اینکه “فرم درخواست مشاوره رایگان” موجود در سایت را تکمیل و ارسال کنید. 

  1. دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک (Palacký University)

از دیگر دانشگاه هایی که در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا قرار می گیرد، دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک است. این دانشگاه دومین دانشگاه برتر کشور چک بعد از دانشگاه چارلز به حساب می آید. از رتبه و رنک بالایی نیز در سطح بین الملل، به ویژه در زمینه پزشکی بالینی برخوردار است.

تمامی برنامه های پزشکی ارائه شده توسط این دانشگاه، مانند دانشگاه چارلز از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) پیروی می کند. مدرک پزشکی ارائه شده از آن نیز در سطح جهان؛ همچنین وزارت علوم و بهداشت ایران اعتبار دارد. علاوه بر این، دانشگاه پالاتسکی یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا است که در برنامه آراسموس پلاس شرکت دارد. به همین دلیل، به دانشجویان خود این فرصت را می دهد تا بخشی از دوران تحصیل یا کارآموزی خود را در سایر دانشگاه های معتبر دنیا طی کنند.

توجه داشته باشید که مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های معتبر جمهوری چک نظیر دانشگاه چارلز و دانشگاه پالاتسکی در ایران است. هر ساله نیز دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی این دانشگاه ها برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی داروسازی و … را در ایران برگزار می کند. لذا در صورتی که جمهوری چک را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب کرده اید؛ بهتر است با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان، اطلاعات لازم را به دست آورید.

علاوه بر این، می توانید “فرم درخواست مشاوره رایگان” قرار گرفته در سایت را پر و ارسال کنید تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرد.

سوالات متداول

آیا تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا رایگان است؟

درست است که اکثریت کشورهای اروپایی، امکان تحصیل رایگان را برای شهروندان خود فراهم می کنند. با این حال، این امر در مورد دانشجویان بین الملل درست نیست. زیرا دانشجویان بین المللی که شهروندی کشور محل تحصیل را ندارند، باید هزینه تحصیل در اروپا را پرداخت کنند.

با این حال، هزینه تحصیل در اروپا در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا نظیر ایالات متحده آمریکا و … بسیار ارزان تر است.

آیا ورود به بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا سخت است؟

در هر نقطه از دنیا که زندگی می کنید، تحصیل و اخذ پذیرش در دانشکده های اروپایی می تواند سخت و چالش برانگیز باشد. با این حال، دانشکده های پزشکی اروپا، نرخ پذیرش بالاتری دارند. به همین دلیل، شانس پذیرش در آن ها نیز بالاتر است.

بهترین کشور برای تحصیل در اروپا کدام هستند؟

انتخاب بهترین کشور برای تحصیل، با توجه به سلیقه، علاقه و بودجه شما می تواند متفاوت باشد. با این حال، با توجه به قرار گرفتن اکثریت دانشگاه های برتر اروپا در انگلستان، این کشور به عنوان بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور شناخته می شود.

ارزان ترین کشورها برای تحصیل پزشکی در اروپا کدامند؟

هزینه تحصیل در برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا با توجه به کشوری که در آن قرار گرفته اند بسیار کمتر و ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است. به عنوان مثال، از جمله این کشورها عبارت اند از جمهوری چک، ایتالیا، بلژیک، سوئد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *