راهنمای کامل اخذ ویزای تحصیلی اروپا

راهنمای کامل اخذ ویزای تحصیلی اروپا | مجموعه آسپیان

هر ساله دانشجویان بین الملل زیادی به سراغ تهیه ویزای تحصیلی اروپا می روند. زیرا کشورهای اروپایی چند دهه است که به عنوان بهترین مقاصد تحصیلی جهان شناخته می شوند. این کشورها، تعداد زیادی از دانشگاه های پیشرو جهان را درون خود جای داده اند و سیستم آموزشی بسیار باکیفیتی دارند. علاوه بر این، کشورهای اروپایی حوزه شینگن به دانشجویان خود این امکان را می دهد تا در حین یا پس از فارغ التحصیلی به بازار کار کل اروپا دسترسی داشته باشند. در حقیقت ویزای تحصیلی اروپا را به ویزای کاری تبدیل کنند و در کشور انتخابی خود مشغول به کار شوند. لذا، تحصیل در آن ها طرفداران بسیار بیشتری دارد.

مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های معتبر جمهوری چک در تمامی مراحل اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی در خدمت داوطلبین علاقه مند به تحصیل در اروپا خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از طریق ارسال فرم مشاوره رایگان رو به رو و یا شماره های تماس و واتساپ با ما در ارتباط باشید.


سر فصل مطالب:


ویزای دانشجویی یا تحصیلی اروپا 

ویزای تحصیلی اروپا چیست؟

ویزای تحصیلی یا دانشجویی اروپا همان طور که از نام آن مشخص است، به افراد اجازه می دهد برای مدت زمانی مشخص به تحصیل در موسسات آموزشی قاره اروپا بپردازند. این نوع ویزا متناسب با تاریخ اعتبار خود به انواع مختلفی تقسیم می شود. شرایط و مزایای دریافت آن نیز، متناسب با کشور انتخابی برای تحصیل، می تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال، بیش از 26 کشور اروپایی به واسطه انعقاد و تصویب قوانینی تحت عنوان پیمان شنگن، جزء کشورهای اتحادیه اروپا به حساب می آیند. این کشورها به عنوان اصلی ترین و مهمترین کشورهای اروپایی، مورد توجه دانشجویان بین الملل برای تحصیل در خارج از کشور قرار می گیرند.

از جمله آن ها نیز عبارت اند از:

جمهوری چکبلژیکاتریشدانمارکاستونیفلاندفرانسهآلمان
یونانمجارستانایسلندایتالیالتونیلیختنلوگزامبورگهلند
نروژپرتغالسوئدسوئیساسپانیااسلواکیاسلووانیمالت

در صورتی که دانشجویان برای تحصیل در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ویزای تحصیلی اروپا دریافت کنند؛ می توانند بدون دریافت دوباره ویزا به هر یک از کشورهای حوزه شینگن یا عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. بعد از فارغ التحصیلی نیز می توانند در هر یک از این کشورها مشغول به کار شوند.

لذا به شما توصیه می کنیم که یکی از کشورهای حوزه شینگن را برای تحصیل در اروپا انتخاب کنید تا بتوانید از مزایای این اتحادیه استفاده کنید. بعد از فارغ التحصیلی نیز، آزادانه به کاریابی در کشورهای اروپایی بپردازید.   

در صورتی که از بین کشورهای حوزه شینگن، جمهوری چک را برای تحصیل انتخاب کرده اید، می توانید اطلاعات لازم درباره دانشگاه های این کشور، شرایط تحصیل در آن ها، آزمون های ورودی دانشگاه های چک (که توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود) و …. را از مشاوران ما در مجموعه آسپیان دریافت کنید.      

انواع ویزای تحصیلی شینگن

ویزای تحصیلی اروپا که برای تحصیل در کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر می شود، ویزای تحصیلی شینگن نیز نامیده می شود. این ویزا متناسب با تاریخ اعتبار خود دارای 4 نوع مختلف تایپ A، B، C و D است که عبارت اند از:

  • ویزای شینگن نوع A

به این نوع ویزای تحصیلی شینگن، ویزای ترانزیت فرودگاهی نیز گفته می شود. زیرا به دارنده آن اجازه می دهد، فقط در فرودگاه های مناطق شینگن حضور داشته باشد و نباید فرودگاه را ترک کند. هدف از ارائه این ویزا، این است که به دانشجویان بین الملل غیر شنگن اجازه دهد تا برای پرواز به مقصد اصلی تحصیلی خود، در یکی از فرودگاه های کشورهای عضو اتحادیه اروپا توقف کنند. سپس با پرواز بعدی به کشور انتخابی خود سفر کند.

  • ویزای شینگن نوع B

این نوع ویزای تحصیلی اروپا فقط 5 روز اعتبار دارد و به دارنده اجازه می دهد از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کشور دیگری سفر کنند.

  • ویزای شینگن نوع C

ویزای شینگن نوع C که به عنوان ویزای کوتاه مدت شینگن شناخته می شود؛ رایج ترین ویزای صادر شده برای تحصیل در دوره های کوتاه مدت است. این ویزای تحصیلی اروپا به دانشجویان بین الملل اجازه می دهد تا حداکثر به مدت 90 روز، در یک کشور اروپایی تحصیل و اقامت کنند. علاوه بر این، تا 90 روز به صورت آزادانه به کشورهای حوزه شینگن سفر کنید.  

توجه داشته باشید که برخی از کشورها برای صدور ویزای تحصیلی شینگن نوع C شرایط اجباری خاصی تعیین کرده اند. بنابراین به شما توصیه می کنیم که شرایط ویزای تحصیلی شینگن در دانشگاه؛ همچنین کشور انتخابی خود را به خوبی بررسی کنید.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی اروپا نوع C متناسب با تعداد دفعاتی که قصد سفر به کشور انتخابی خود را داشته باشید؛ به سه دسته زیر تقسیم می شود.

  • ویزای یکبار ورود

به دارنده آن اجازه می دهد فقط یک بار، وارد یک کشور خاص در منطقه شینگن شود. پس از خارج شدن از کشور انتخابی نیز، ویزای آن باطل می شود. حتی اگر تاریخ انقضای ویزای یکبار ورود نوع C به پایان نرسیده باشد.

  • ویزای دوبار ورود

این نوع ویزای تحصیلی اروپا به دانشجویان بین الملل این اجازه را می‌ دهد که فقط یک بار به کشور انتخابی خود که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، وارد شود. بعد از آن نیز، در صورتی که دارنده ویزا، برای بار دوم کشور را ترک کند، ویزای دریافتی باطل می شود.

  • ویزای چند بار ورود

همان طور که مشخص است، با استفاده از این نوع ویزای شینگن می توان بارهای بی شماری را به کشورهای منطقه شینگن وارد و از آن ها خارج شد. البته چون این ویزا، از انواع ویزای تایپ C است، دارنده آن در مدت 180 روز می تواند از آن استفاده کند. در هر بار ورود به یک کشور نیز، تا حداکثر  3 ماه می تواند در آن کشور اقامت داشته باشد.  

  • ویزای شینگن نوع D

ویزای شینگن دانشجویی نوع D در حقیقت رایج ترین و اصلی ترین ویزای تحصیلی اروپا است که برای دانشجویان بین الملل صادر می شود. زیرا این ویزا به دانشجویان امکان اقامت طولانی مدت در کشور انتخابی خود را می دهد. مدت اعتبار آن نیز بیش از 3 ماه تا 1 سال است و می توان آن را تمدید کرد.

علاوه بر این، به صورت معمول، بعد از مدتی اقامت در کشور اروپایی انتخابی خود با استفاده از ویزای شینگن نوع D، می توان برای اقامت دائم در کشور مورد نظر درخواست داد.

شرایط ویزای تحصیلی اروپا

شرایط ویزای تحصیلی اروپا

زمانی که یک دانشجو تصمیم می گیرد به خارج از کشور مهاجرت کند و برای تحصیل در دانشگاه های مختلف اروپا درخواست می دهد؛ تهیه مدارک و داشتن یک سری شرایط برای او الزامی است تا بتواند ویزای تحصیلی دریافت کند. به عنوان مثال، شما باید پاسپورت معتبری داشته باشد که دارای چند صفحه خالی است. علاوه بر این، در صورت نیاز باید برنامه سفر و پرواز خود را به افسر ویزا ارائه دهید.

گذشته از این، شما به عنوان متقاضی دریافت ویزای تحصیلی اروپا نباید هیچ گونه سابقه کیفری داشته باشید و مدارک لازم برای تهیه ویزا را آماده کنید که عبارت اند از:

  • پاسپورت

پاسپورت اصلی ترین مدرکی است که برای درخواست ویزای تحصیلی به آن احتیاج خواهید داشت. پاسپورت باید حداقل دوازده ماه پس از تاریخی که برای برگشت برنامه ریزی کرده اید، اعتبار داشته باشد.

  • کپی صفحه اطلاعات پاسپورت

شما باید از تمامی صفحات پاسپورت خود که اطلاعات هویتی شما در آن درج شده است، کپی تهیه کنید. این کپی بهتر است بر روی کاغذی با اندازه A4 چاپ شود.

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی اروپا

شما باید فرم درخواست ویزای تحصیلی را با دقت مطالعه و تکمیل کنید. سپس همراه با دیگر مدارک لازم برای سفارت ارسال یا به آن تحویل دهید. در برخی موارد نیاز است که فرم درخواست ویزای تحصیلی را چاپ و قبل از ارسال آن را امضا کنید.

  • نامه پذیرش از دانشگاه انتخابی

نامه پذیرشی که از دانشگاه انتخابی خود دریافت خواهید کرد، اصلی ترین مدرکی است که برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا به آن خواهید داشت. در حقیقت شما بعد از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا درخواست دهید.

به عنوان مثال، در صورتی که شما برای تحصیل در دانشگاه های معتبر جمهوری چک نظیر چارلز و پالاتسکی درخواست پذیرش ارسال کنید. دانشگاه بعد از بررسی مدارک ارسالی و قبولی آن ها، یک نامه پذیرش ارسال می کند. شما با دریافت این نامه می توانید به سراغ تهیه ویزای تحصیلی خود بروید.

لازم به ذکر است که مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران؛ همچنین برگزار کننده آزمون ورودی دانشگاه های این کشور در ایران است. لذا در صورتی که قصد تحصیل در این دانشگاه های چک را داشته باشید، مشاوران متخصص ما شما را در تمامی مراحل لازم نظیر دریافت ویزا، اخذ پذیرش از دانشگاه و …. پشتیبانی می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای تحصیل در چک و دریافت ویزای تحصیلی چک با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

  • چند قطعه عکس پاسپورتی

 یکی دیگر از مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی اروپا ،چند قطعه عکس به اندازه پاسپورت است. در زمان تهیه عکس باید به تمامی الزامات لازم نظیر سایز عکس و … توجه کنید. زیرا عکس هایی که برای درخوست ویزا به آن ها احتیاج دارید باید دارای مشخصات زیر باشند که عبارت اند از:

  • باید دارای ابعاد 35MM X 45MM باشد
  • رنگی باشد.
  • سر در مرکز تصویر قرار گرفته باشد.
  • در 3 ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • دارای پس زمینه سفید یا خاکستری رنگ باشد.
  • 80% صورت در تصویر مشخص باشد.
  • در صورتی که عینک استفاده می کنید، قاب عینک باید ضخیم باشد و نوع عینک طبی باشد.
  • پوشیده بودن سر در صورت وجود مسائل مذهبی بدون مشکل است.
  • مدرک معتبر زبان برای ویزای تحصیلی اروپا

شما متناسب با دانشگاه و کشور انتخابی خود برای تحصیل در اروپا، به یک مدرک معتبر زبان انگلیسی، فرانسه و … احتیاج دارید. به همین دلیل، به شما توصیه می کنیم آزمون های زبان مورد قبول کشور یا دانشگاه انتخابی خود را مورد بررسی قرار دهید.

مدرک آیلتس و تافل زبان انگلیسی گسترده تری و رایج ترین مدارک زبان مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا در اکثر کشورهای اروپایی است. با این حال، در صورتی که کشور انتخابی شما الزامات خاصی برای تسلط به زبان مادری خود تعیین کرده است؛ برای دریافت ویزای تحصیلی خود باید آن مدرک زبان را نیز فراهم کنید.

  • مدارکی دال بر داشتن تمکن مالی لازم

برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا باید ثابت کنید که توانایی مالی لازم برای تحصیل در اروپا را دارید. علاوه بر این، قادر هستید بدون هیچ گونه چالش مالی، هزینه های زندگی در کشور انتخابی خود را تامین کنید. برای این کار می توانید مدارکی مبنی بر دریافت بورسیه تحصیلی یا صورت حساب بانکی خود را ارائه دهید.

  • مدارک تحصیلی لازم برای ویزای تحصیلی اروپا

شما باید تمامی مدارک تحصیلی خود که تا به حال کسب کرده اید را جمع آوری کنید. به عنوان مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدرک دیپلم خود به همراه ریز نمرات تحصیلی را ارائه دهید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز مدرک دیپلم و مدرک لیسانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی اروپا جمع آوری کنید.

به صورت معمول، از شما می خواهند که مدارک تحصیلی خود را به زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد ترجمه کنید.

  • بیمه سلامت مسافرتی

بیمه مسافرتی نیز یکی از مدارک مهمی است که برای دریافت ویزای تحصیلی به آن نیاز خواهید داشت. برخی از دانشگاه های اروپا از دانشجویان می خواهند که بیمه ای داشته باشند که هزینه های اضطراری آن ها را در طول مدت زمان تحصیل و اقامت در کشور پوشش دهد.

به شما توصیه می کنیم که قبل از درخواست ویزای تحصیلی اروپا ،شرایط و مدارک خاصی که دانشگاه یا کشور انتخابی برای دریافت ویزا تعیین کرده است را مطالعه کنید. علاوه بر این، در صورتی که قصد تحصیل در جمهوری چک را دارید، می توانید اطلاعات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی جمهوری چک را از متخصصان و مشاوران ما در مجموعه آسپیان دریافت کنید.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی اروپا

برای درخواست ویزای تحصیلی شینگن باید حداکثر 3 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی و حداقل 15 روز قبل از شروع ترم تحصیلی، برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. برای این کار باید مراحلی را طی کنید که عبارت اند از:

  • انتخاب کشور و دانشگاه محل تحصیل

برای دریافت ویزا، اولین قدم این است که بدانید برای کدام کشور باید درخواست خود را ثبت کنید. زیرا متناسب با کشوری که برای تحصیل در آن می خواهید درخواست ویزا دهید؛ ممکن است بتوانید درخواست خود را مستقیماً در یکی از سفارت‌خانه ‌ها یا کنسولگری‌ های واقع در کشور یا از طریق مراکز درخواست ویزاVAC) ) ارسال کنید.

  • پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی اروپا

بعد از انتخاب کشور مورد نظر خود برای تحصیل در اروپا، باید به وب سایت سفارت یا کنسولگری کشور مقصد مراجعه کنید. سپس به سراغ تکمیل و پر کردن فرم درخواست ویزا بروید. در زمان تکمیل فرم درخواست ویزا باید ذکر کنید که هدف شما از دریافت ویزای کشور انتخابی، تحصیل در آن است.

  • رزرو وقت سفارت یا کنسولگری برای ویزای تحصیلی اروپا

بعد از تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی اروپا ،باید برای رفتن به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد وقت ملاقات رزرو کنید. سپس در زمان تعیین شده مدارک لازم نظیر پاسپورت، مدارک تحصیلی، مدرک زبان،فرم درخواست ویزا و … به سفارت خانه یا کنسولگری کشور انتخابی ببرید.

شما می توانید وقت ملاقات خود در سفارت یا کنسولگری را به شیوه آنلاین، یا با استفاده از تماس و ارسال ایمیل رزرو کنید.

  • پرداخت هزینه ویزای تحصیلی اروپا

در زمان مراجعه به سفارت در نوبت تعیین شده، باید هزینه درخواست ویزای تحصیلی را پرداخت کنید. هزینه این ویزا به صورت معمول، 80 یورو است.

البته در برخی از موارد در زمان تکمیل فرم درخواست ویزا، از شما خواسته می شود که هزینه ویزا را پرداخت کنید. 

  • شرکت در مصاحبه ویزای تحصیلی اروپا

در زمان مراجعه به سفارت، ممکن است از شما خواسته شود در همان روز یا روزهای بعد در یک مصاحبه با افسر ویزا شرکت کنید. در این مصاحبه از شما سوالاتی می پرسند که باید با دقت و جدیت تمام به همه آن ها پاسخ دهید. 

سوالات مصاحبه ویزای تحصیلی

سوالات مصاحبه ویزای تحصیلی اروپا

 همان طور که گفته شد، در طول مصاحبه سوالات مختلفی از شما پرسیده می شود.هدف از این سوالات بررسی شایستگی شما برای دریافت ویزای اروپا و تحصیل در این قاره است. علاوه بر این، می خواهند مطمئن شوند که بعد از اتمام تحصیلات خود به کشور مبدا برمی گردید. لذا تا جای ممکن، افسر ویزا را قانع کنید که بعد از اتمام تحصیلات خود به کشور برمی گردید.

سؤالات زیر نمونه ای از سؤالات احتمالی است که افسر ویزای تحصیلی اروپا می تواند از متقاضیان ویزا بپرسد. توجه داشته باشید که به صورت معمول، از همه متقاضیان سوالات یکسانی پرسیده نمی شود. با این حال، از مهمترین سوالاتی که می توانید انتظار داشته باشید از شما نیز پرسیده می شود، عبارت اند از:

  • آیا ازدواج کرده اید؟ اگر بله، همسرتان چه می کند؟ چه مدت است که ازدواج کرده اید؟

برای پاسخ به این سوال، در صورت ازدواج، باید تاریخ ازدواج و جزئیات آن را کاملا به خاطر داشته باشید. زیرا هر گونه اشتباه یا تعلل در پاسخ دادن، ممکن است باعث سوء تفاهم و به عنوان تلاشی برای دادن پاسخی غیرواقعی تلقی شود.

در صورت متاهل نبودن نیز، خیلی ساده بگویید که مجرد هستید یا طلاق گرفته اید.

  • آیا می توانید صورت حساب بانکی خود را نشان دهید؟

در زمان نشان دادن صورت حساب بانکی خود به افسر ویزای تحصیلی اروپا ،دقت کنید که هیچ نوع تردیدی از خود نشان ندهید.

  • آیا از بورسیه تحصیلی استفاده می کنید؟

به این سوال باید با بله یا خیر پاسخ دهید. علاوه بر این، در صورت داشتن بورسیه تحصیلی، باید نام موسسه صادر کننده بورس تحصیلی را به همراه میزان حمایت مالی؛ همچنین مدت زمان آن ذکر کنید.

  • آیا برای این سفر خود بیمه درمانی تهیه کرده اید؟

باید مدارک بیمه درمانی تحت پوشش را ارائه دهید.

  • آیا عضو خانواده یا دوستانی دارید که در اروپا زندگی می کنند؟

بهتر است لیستی از اعضای خانواده یا دوستان خود که در اروپا زندگی می کنند را تهیه کنید تا در زمان مصاحبه، با دقت بیشتری به این سوال پاسخ دهید.

  • آیا فامیل یا اقوامی دارید که در دانشگاه انتخابی شما تحصیل می کنند؟

 نام بردن افرادی و اقوامی که در دانشگاه های اروپایی تحصیل می کنند، (در صورت وجود) می تواند نقش موثری در صدور ویزای تحصیلی اروپا داشته باشد.

  • آیا قصد دارید پس از پایان دوره لیسانس، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا را دنبال کنید؟

نگرانی خود را در مورد تحصیلات لیسانس فعلی ابراز کنید. اما ذکر کنید که ممکن است در آینده بلند مدت این فرصت را در نظر بگیرید.

  • آیا بلیط هواپیما را رزرو کرده یا خریداری کرده اید؟

با ارائه مدارک مربوط به بلیط پرواز رزرو شده یا خریداری شده به این سوال پاسخ دهید.

  • چگونه این دانشگاه یا کالج را انتخاب کردید؟

علاقه خود را به رشته تحصیلی خاصی که دانشگاه انتخابی ارائه می دهد، نشان دهید. درباره دانشگاه تحقیق کنید و در مورد تمایز و پتانسیل هایی که این موسسه نسبت به سایر موسسات مشابه دارد صحبت کنید.

در صورت داشتن بورسیه تحصیلی در این دانشگاه، آن را با بورسیه تحصیلی ثابت کنید. به طور کلی سعی کنید این واقعیت را برجسته کنید که جذب تحصیل در آن جا شده اید. زیرا انتظارات تحصیلی شما را برآورده می کند.

  • آیا بعد از پایان دوره تحصیلی به کشور خود بازمی گردید؟

برای افسر ویزای تحصیلی اروپا روابط مهم و وابستگی های تحصیلی/حرفه ای/شخصی خود در کشور خود را ذکر کنید که دلایل مهمی برای بازگشت شما به حساب می آیند. چنین مواردی می تواند خانواده شما، تحصیلات مداوم، موقعیت شغلی مداوم، کسب و کار، دارایی یا موارد دیگر باشد.

درباره کشوری که قرار است در آن تحصیل کنید چه می دانید؟

وقت بگذارید و کمی در مورد مزایای تحصیل در کشوری که می خواهید در آن تحصیل کنید، در مقایسه با سایر کشورهای اطراف به دست آورید.

اعلام نتایج بررسی ویزای تحصیلی اروپا

زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی به حجم درخواست های سفارت مربوطه، تعداد ورودی ها و همچنین سابقه سفر قبلی شما بستگی دارد. به طور معمول، درخواست شما ظرف 15 روز کاری بررسی می شود. با این حال، در برخی موارد، ممکن است بررسی مدارک و شرایط شما تا 30 یا حتی 90 روز بیشتر طول بکشد. به همین دلیل، بهتر است حداقل 2 هفته قبل از تاریخ سفر برای ویزا اقدام کنید.

جمع بندی ویزای تحصیلی اروپا

در این مقاله از مجموعه آسپیان تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی درباره ویزای تحصیلی اروپا را در اختیار شما قرار دهیم. مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک در ایران است. هر ساله نیز با برگزاری آزمون های ورودی دانشگاه های چک در ایران، زمینه پذیرش دانشجویان زیادی را در رشته های تاپ تحصیلی نظیر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و …. فراهم می کند.

برای تحصیل در جمهوری چک، مانند اکثریت دانشگاه های اروپا باید ویزای تحصیلی اروپا تایپ D داشته باشید. مجموعه آسپیان نیز به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، می تواند شما را در تمامی مراحل دریافت ویزا برای تحصیل در چک، نحوه پذیرش در دانشگاه و … راهنمایی و پشتیبانی کند. لذا در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه های معتبر چک، با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

یا “فرم درخواست مشاوره رایگان” قرار گرفته در سایت را پر کنید تا متخصصان مجموعه آسپیان بتوانند با شما تماس بگیرند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *