مکان های دیدنی جمهوری چک

آشنایی با مکان های دیدنی جمهوری چک

اگرچه جمهوری چک یکی از کشورهای کوچک قاره اروپاست، اما زیبایی های آن فراوان و کم نظیرند. مکان های دیدنی جمهوری چک، مسافرانی را که به دنبال بهترین مکان‌ها برای بازدید در اروپای مرکزی هستند، ناامید نخواهد کرد. با توجه به اندازه این کشور و به لطف سیستم حمل و نقل عمومی درجه یک آن، جمهوری چک کشوری آسان برای رفت و آمد است. به ویژه برای کسانی که قصد دارند بیشتر وقت خود را صرف کاوش در پایتخت زیبای این کشور، یعنی شهر پراگ کنند. شهر پراگ، دارای فرصت ها و چیزهای دیدنی تقریبا بی پایان است.

در این مقاله جذاب و خواندنی از آسیان، به بررسی و معرفی برخی از بهترین مکان های دیدنی جمهوری چک خواهیم پرداخت.

مکان های دیدنی کشور جمهوری چک

جمهوری چک کشوری است که مستقیماً از میان افسانه ها بیرون آمده است. این کشور اروپای مرکزی با مجموعه ای از شهرهای تاریخی زیبا، معماری کم نظیر در سطح جهانی، قلعه های رمانتیک و شگفتی های طبیعی جذاب، قطعا باید یکی از مقاصد جهانگردان و دوست داران سفرهای اروپایی باشد.

در حالی که شهر پراگ دارای تعداد بی حد و حصری از جاذبه های عالی است، شهرهای دیگر این کشور و همچنین حومه پراگ نیز دارای برخی از زیباترین مکان های دیدنی اروپا هستند.

قلعه پراگ

  1. مکان های دیدنی جمهوری چک: قلعه پراگ

برای اکثر مسافران، نقطه کانونی بازدید از کشور جمهوری چک، قلعه پراگ Pražský hrad  است. این قلعه در تمامی برنامه های سفر به پراگ قرار می گیرد. قلعه پراگ در محله هرادکانی شهر قرار دارد و برای قرن ها مرکز تاریخ اروپای شرقی بوده است. قدمت قلعه پراگ، به اواخر قرن دهم می رسد. این قلعه محل زندگی امپراتورهای روم مقدس، هابسبورگ ها، پادشاهان بوهمی و اخیراً رئیس جمهور جمهوری چک بوده است.

در طول تاریخ 1000 ساله ، این قلعه ( که از نظر مساحت، بزرگترین قلعه  در جهان به حساب می آید.) دستخوش تغییرات چشمگیر بسیاری در سبک معماری شده است. شواهد این تغییرات را می توان در ساختمان های متعددی که در طول قرن ها، داخل دیوارهای آن ساخته شده است، مشاهده کرد.

از ویژگی های برجسته این قلعه می توان به کلیسای جامع زیبای سنت ویتوس، کلیسای سنت جورج و برج پودر اشاره کرد. نکته قابل توجه ویژه کاخ سلطنتی قدیمی با تالار باشکوه ولادیسلاو است. این تالار به اندازه ای بزرگ است که از آن برای میزبانی مسابقات شوالیه سواری استفاده می شد. تورهای راهنمای زبان انگلیسی و راهنماهای صوتی نیز برای بازدید از این قلعه، در دسترس هستند.

پل چارلز از مکان های دیدنی جمهوری چک

  1. پل چارلز از مکان های دیدنی جمهوری چک

بازدید از مکان های دیدنی جمهوری چک، بدون صرف زمان برای عبور از مهمترین گذرگاه رودخانه شهر پراگ، پل تماشایی چارلز Karluv Most  غیر ممکن است. این سازه معروف که بر روی رودخانه ولتاوا قرار دارد، در سال 1357 میلادی ساخته شده است و دارای نقاط دیدنی منحصر به فردی در طول دهانه 520 متری خود از جمله مجسمه های زیبای متعدد است. شاید مشهورترین آنها مربوط به همنام پل، امپراتور روم مقدس، چارلز چهارم، و همچنین مجسمه جان نپوموک در سال 1683 باشد.

این پل در میان گردشگران بسیار محبوبیت دارد و به دلیل مناظر زیبایش، مکانی فوق العاده برای عکاسان حساب می آید.

شهر Český Krumlov

  1. شهر Český Krumlov

این شهر، نسخه کوچکتر و صمیمی تر از پایتخت چک و یک نقطه شروع عالی برای کاوش در جنوب کشور جمهوری چک است. مرکز قدیمی شهر، خیابان‌ های سنگ ‌فرش و فروشگاه‌ های هنری آن را می‌ توان با پای پیاده کشف کرد.

قلعه Český Krumlov یک بنای یادبود میراث فرهنگی جهانی یونسکو و یکی از نقاط برجسته شهر است. برج این قلعه و مناظر شگفت انگیز آن بر فراز شهر، بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. از طرف دیگر، تنها ساختمان تئاتر باروک جمهوری چک اینجاست. در سال 1682 ساخته شد و هنوز تمام قطعات و تزئینات مکانیکی اصلی خود را حفظ کرده اند.  این شاختمان از زیبا ترین مکان های دیدنی جمهوری چک است.

میدان شهر قدیم پراگ مکان های دیدنی جمهوری چک

  1. میدان شهر قدیمی پراگ

میدان شهر قدیمی پراگ، اولین بازار این شهر بود. این شهر که در تقاطع مسیرهای تجاری قرار دارد، هنوز هم ساختمان هایی دارد که قدمت آنها به قرن دهم باز می گردد. این میدان علاوه بر خانه ‌های قرون وسطایی، مکان دیدنی‌های تاریخی مهمی از جمله تالار شهر قدیمی است.

این میدان محل بسیاری از لحظات تعیین کننده، از جمله اعتراضات سیاسی در تاریخ چک بوده است. این منطقه دیدنی محبوب، هر دسامبر میزبان بازارهای سنتی کریسمس پراگ است.

تنها پنج دقیقه پیاده روی از میدان شهر قدیمی، به میدان Wenceslas در قلب شهر جدید می رسید. این فضای عمومی بزرگ در قرن چهاردهم به عنوان بازار اسب ساخته شد. امروزه از آن برای رژه ها، جشنواره ها و گاهی اوقات تظاهرات استفاده می شود. این میدان، یک منطقه توریستی محبوب است که مملو از هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید و سرگرمی است. ساختمان اصلی موزه ملی، با مجموعه‌ای از 14 میلیون مورد برای بازدید، پس ‌زمینه خیره‌ کننده ‌ای به میدان می‌ دهد و یکی از محبوب ‌ترین جاذبه‌ های شهر است.

کلیسای جامع برنو

  1. کلیسای جامع برنو از مکان های دیدنی جمهوری چک

کلیسای جامع شهر برنو، یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی جمهوری چک است. در بالای شهر قدیمی برنو، کلیسای جامع زیبای سنت پیتر و پاول، از مهم ترین آثار ملی چک قرار دارد. محل کلیسای جامع ابتدا یک کلیسای رومی قرن یازدهمی را در خود جای داده بود که بعداً شامل یک سردابه و یک بازیلیکا شد که بقایای آن هنوز هم قابل مشاهده است.

در نهایت، این کلیسا به عنوان یک کلیسای جامع گوتیک در قرن 18 بازسازی شد. فضای داخلی یک شاهکار باروک است که توسط معمار موریک گریم طراحی شده است. از برجسته ترین ویژگی های آن می توان به منبر کاپیسترانکا و سردابه اشاره نمو.

دو برج 84 متری این ساختمان که در اوایل قرن بیستم اضافه شد، خانه ناقوس کلیسا است که هر روز به جای ظهر، در ساعت 11 صبح به صدا در می آید. این سنت برای یاد آوری تلاش موفقیت ‌آمیز شهر برای فریب دادن ارتش مهاجم در جنگ است.

همچنین در شهر برنو، قلعه اسپیلبرک hrad Spilberk متعلق به قرن سیزدهم، محل موزه شهر برنو، و همچنین ویلای جذاب توگندات، ساخته شده در سال 1930 قرار دارد. این قلعه، یکی از مهم ترین نمونه های معماری مدرن از اوایل قرن بیستم در اروپا است.

  1. آب گرم کارلووی واری

کارلووی واری از قرن نوزدهم به عنوان یک شهر آب گرم، یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی جمهوری چک به حساب می آید. کارلووی واری دارای چشمه‌ های آب گرم بسیاری است که ظاهراً دارای خواص ترمیمی و درمانی هستند. مراکز تندرستی و اسپا در این شهر فراوانند و همه چیز از ماساژ کلاسیک گرفته تا حمامِ درمانی، ارائه می ‌دهند.

ساختمان های رنگارنگ نئوباروک و نئو رنسانس به کارلووی واری ظاهر معماری منحصر به فردی می بخشد که در شهرهای دیگر در جمهوری چک نمی توان آن را یافت. شهر کارلووی واری، بهشت ​​عکاسان است. موزه موزر که به سنت معروف کریستال سازی چک اختصاص یافته نیز، ارزش بازدید دارد.

جشنواره بین ‌المللی فیلم کارلووی واری نیز یکی از جاذبه های اصلی این شهر محسوب می شود. این جشنواره معتبر که از سال 1946 تا کنون در تابستان برگزار می‌شود، سالانه ستارگان هالیوود و بیش از 100000 دوستدار سینما را به خود جذب می ‌کند. این جشنواره پنج روزه، بیش از 200 فیلم از سراسر جهان را به نمایش می گذارد.

کنابخانه های دیدنی پراگ کلمنتینوم

  1. کتابخانه های دیدنی پراگ

سه تا از زیباترین و قدیمی ترین کتابخانه های اروپا را می توان در شهر پراگ یافت. بزرگترین کتابخانه ملی جمهوری چک، در کلمنتینوم Klementinum  با شکوه است که در مرکز پراگ تاریخی در کنار پل چارلز قرار دارد. این مجموعه وسیع از ساختمان‌های تاریخی باروک، یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌ های اروپاست و چندین نقطه دیدنی را در خود جای داده است. تالار کتابخانه بیشتر به خاطر سقف نقاشی شده اش شناخته شده است. برج نجومی نیز در اینجا قرار دارد و گردشگران می توانند از مناظر زیبای آن لذت ببرند.

صومعه استراهوف Strahovsky kláster  متعلق به قرن دوازدهم نیز شامل دو کتابخانه باشکوه، از جمله کتابخانه فلسفی، با وسایل نفیس و نقاشی های سقفی و کتابخانه الهیات باروک، دارای نقاشی های دیواری و گچ کاری عالی است. این کتابخانه ها همچنین دارای نسخه های خطی کمیاب متعددی از جمله انجیل استراهوف با قدمت 1200 ساله هستند.

شهر کوتنا هورا

  1. شهر کوتنا هورا

کوتنا هورا، یکی از شهر ها و شامل بخشی از مکان های دیدنی جمهوری چک است. بیشتر بازدیدکنندگانی که به Kutna Hora می ‌روند برای دیدن Sedlec Ossuary، یک کلیسای کوچک به سبک باروک تزئین شده؛ به آنجا رفته اند. استخوان‌های بیش از 40000 نفر که در طول جنگ‌ های مرگ سیاه و هوسیت در قرن‌های 14 و 15 کشته شدند، در آنجاست.

کلیسای سنت باربارا در همان نزدیکی نیز یک شاهکار گوتیک است و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و البته که ارزش بازدید دارد. کوتنا هورا که زمانی منطقه پررونق استخراج و فرآوری نقره بود، اکنون خانه چند مکان تاریخی است که گذشته سلطنتی خود را حفظ کرده است. بازدید کنندگان می توانند به معدن قرون وسطایی بروند و یا از موزه معدنی دیدن کنند که زندگی معدنچیان قرن هفدهم تا نوزدهم را یادآوری می کند.

کاخ دربار ایتالیایی که در نزدیکی آن قرار دارد، زمانی به عنوان مرکز ضرابخانه سلطنتی عمل می‌کرد و امروزه موزه ضرب سکه است. بازدید کنندگان می توانند سکه های خاص خود را برای بردن به خانه ضرب کنند و از کلیسای کوچک سلطنتیِ داخل کاخ، دیدن کنند.

پس از یک گشت با راهنما، می‌ توانید برای نمایشگاهی بی‌نظیر در قسمت تاریک کوتنا هورا، شامل سوابق جنایی قرون وسطایی، پرونده‌های جادوگری و آتش‌افروزان و ابزار بازجویی و شکنجه، به سرداب کاخ بروید.

شهر Třebíč

  1. شهر تربیچ

شهر Třebíč یک مقصد ایده آل و یکی از بهترین مکان های دیدنی جمهوری چک محسوب می شود. چه بخواهید استراحت کنید، چه بخواهید مکان های تاریخی را کشف کرده یا طبیعت بکر را تماشا کنید. تربیچ که مکان ‌های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است، بیشتر به‌خاطر محله یهودیان و کلیسای سنت پروکوپیوس، که هر دو جزو میراث جهانی یونسکو هستند، شناخته می‌شود. با اهمیت تاریخی و فرهنگی فوق العاده، محله یهودیان یکی از بزرگترین محله های اروپا است و به ما یادآوری می کند که چگونه جوامع مسیحی و یهودی تا پیش از هولوکاست، همزیستی خوبی داشتند. تربیچ علاوه بر اینکه شهری با بناهای تاریخی یونسکو است، یکی از تمیزترین مناطق از نظر زیست محیطی در جمهوری چک است که مناظر زیبای خیره کننده در اطراف خود دارد. دوستداران طبیعت حتما این شهر را دوست خواهند داشت. با اتوبوس های مستقیم که از پراگ به این شهر می آیند و بر می گردند، بهانه ای برای بازدید نکردن از شهر لذت بخش Třebíč وجود ندارد.

غارهای Punkva

  1. غارهای پانکوا

غارهای Punkva در اوایل قرن بیستم توسط باستان ‌شناس چکی، کارل آبسولون کشف شد.  این غارها در یک ساعتی شمال شهر برنو قرار دارند و یکی از الهام‌بخش‌ترین سیستم‌ های غار زیرزمینی در موراویا به حساب می آیند. بازدید کنندگان می ‌توانند غارهای پانکوا را از طریق پیاده‌ روی و از کنار استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌های متعدد طی کنند. (از جمله Strážce  بزرگترین استالاکتیت پانکوا با طول چهار متر)  یک سفر با قایق در امتداد رودخانه زیرزمینی Punkva ، گردشگران را به مکان هایی مانند غار Masaryk می برد. این غار، که اغلب به عنوان زیباترین غار در جهان شناخته می شود.

خانه شهرداری شهر پراگ Obecní dum

  1. خانه شهرداری پراگ

خانه شهرداری شهر پراگ Obecní dum  به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین نمونه های هنر نو در شهر در نظر گرفته می شود. این ساختمان شهری باشکوه که در سال 1912 ساخته شده است، از بهترین مکان های دیدنی جمهوری چک به حساب می آید. خانه شهرداری همچنین محل قرار گیری یکی از مهم ترین و بزرگترین سالن های کنسرت پراگ، سالن Smetana است. این سالن ویژگی های چشمگیر و متعدد هنری زیادی دارد.

فضای داخلی سالن به همان اندازه چشمگیر است و شامل بسیاری از پنجره های شیشه ای رنگارنگ و نقاشی های مهم است. تورهای راهنما به زبان انگلیسی در دسترس هستند. همچنین، راه های زیادی برای لذت بردن از این مکان دیدنی وجود دارد. از جمله شرکت در کنسرت یا نشستن در کافه ‌ها، رستوران‌ ها، گشتن در بوتیک ‌‌های لوکس آن و…

  1. شهر لیپنو

کوهنوردان، دوچرخه‌ سواران، علاقمندان به ورزش ‌های آبی، اسکی ‌بازان و اسنوبرد سواران و همچنین علاقمندان به پیاده روی،  همگی به سمت شهر کوهستانی کنار دریاچه لیپنو می‌روند. این شهر در یک موقعیت مکانی زیبا در میان تپه‌ های نرم و دره‌های منقطع منطقه Cesky Krumlov، در فاصله چند قدمی مرز چک با اتریش قرار دارد. این شهر کوچک و جمع و جور، پایگاه اصلی برای کاوش در سرزمین بی ‌نظیر بوهمیای جنوبی است. از ویژگی های منحصر به فرد این شهر، می توان به پیست اسکیت 21 کیلومتری، سد زیبای لیپنو و پیست اسکی آبی آن (که برای سوارکاران مبتدی و متوسط ​​کاملاً مناسب است) اشاره کرد.

  1. آبشار های رسوو از مکان های دیدنی جمهوری چک

آبشارهای Rešov که از رودخانه Huntava پایین می ریزند، از زیبا ترین مکان های دیدنی جمهوری چک به حساب می آیند. این آبشار ها در منطقه ای حفاظت شده قرار دارند که از سال 1966 به دلیل زیبایی طبیعی اش مورد توجه قرار گرفته است. این آبشار ها در دامنه های جنوب غربی رشته کوه Nízký Jeseník واقع شده اند. دره صخره‌ای (که آبشارها از طریق آن مسیر خود را قطع می‌کنند) را می‌توان از طریق مسیرهای مشخص شده در امتداد جریان Huntava کاوش کرد. همچنین بازدیدکنندگانمی توانند از جنگل‌های زیبای دست‌نخورده عبور کنند و از خرابه‌های یک قلعه متروکه قرون وسطایی نیز دیدن کنند.

  1. نمایش های عروسکی در پراگ

طولی نمی کشد تا متوجه شوید شهروندان پراگ، علاقه زیادی به عروسک های خود دارند. این شهر دارای بیش از 20 فروشگاه تخصصی عروسک، 30 عروسک ساز و حتی یک موزه عروسک است. رابطه عاشقانه چکی ها با عروسک ‌ها احتمالاً به قرن دوازدهم باز می‌ گردد. زمانی که از عروسک ها به عنوان سرگرمی در جشن‌ها و مراسم سلطنتی استفاده می‌شد.

بهترین مکان برای تماشای یک نمایش عروسکی در پراگ، تئاتر ملی ماریونت و تئاتر Spejbla & Hurvinek است که هر دو نمایش های محبوب عروسکی را ارائه داده و اجرا می کنند.

  1. شهر میکولوف از مکان های دیدنی جمهوری چک

میکولوف شهری آرام است که در چند کیلومتری مرز اتریش واقع شده است. مسافران فعال مانند دوچرخه سواران، می توانند از مسیرهای دوچرخه سواری بیش از 1200 کیلومتری در آن لذت ببرند. در حالی که شناگران می توانند زمان خود را در بسیاری از استخرها و دریاچه های طبیعی سپری کنند.

برای علاقه مندان به تاریخ یا کسانی که به دنبال گشتن در شهر هستند، Mikulov دارای مسیرهای توریستی آموزشی متعددی است که شما را در زیبایی های طبیعی، تاکستان ها و بناهای تاریخی جالب میکولوف مانند قلعه سابق لیختن اشتاین و بعداً دیستریششتاین، هدایت می کند. خط افق میکولوف، محله یهودیان، یا غارهای تورودل در این شهر منتظر شما هستند. از بازدید از طبیعت مسحور کننده Mikulov به عنوان یکی از مکان های دیدنی جمهوری چک، پشیمان نخواهید شد.

  1. ویشهراد

افسانه ها حاکی از آن است که ویشهراد، قلعه ای تاریخی که بر فراز تپه ای صخره ای مشرف به رودخانه ولتاوا در پراگ قرار دارد، قدیمی ترین محل اقامت سلطنتی چک بوده است. البته در حالی که این افسانه ثابت نشده است، این مکان مطمئنا قدیمی است و قدمت آن به اواسط قرن دهم باز می گردد. گشت و گذار در زمین‌های ویشهراد و تماشای خانه روتوندا به سبک رومی سنت مارتین و کلیسای زیبای سنت پیتر و سنت پل، مانند گام برداشتن در زمان به عقب است. در حالی که خورشید را هنگام غروب تماشا می‌کنید، قلعه پراگ در آن سوی رودخانه واقعاً دیدنی است.

  1. شهر اولوموک

Olomouc که با افتخار یکی از شهرهای پرطرفدار و پر از بارها و کافی شاپ های دانشجویی است، یکی از جواهرات پنهان جمهوری چک است. این شهر در دشت‌های موراویای شرقی، با بیش از 2000 سال تاریخ، ریشه در زمان رومیان دارد. این شهر که توسط آلمانی ها، سوئدی ها، اسلاوها و پادشاهان بوهمی شکل گرفته، میزبان برخی از مکان های دیدنی جمهوری چک مانند کلیسای جامع سنت ونسلاس و کلیسای سنت موریس است.

با این حال، ستون تثلیث مقدس در میدان مرکزی، که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، گوی سبقت را از دیگر دیدنی های شهر می رباید. اجرایی استادانه و افتخارآمیز از معماری سبک باروک اروپای مرکزی که مانند آن در هیچ کجای قاره اروپا دیده نشده است!

برج دیدبانی پترین Petrínská rozhledna

  1. برج دیده بانی پترین از مکان های دیدنی جمهوری چک

برج دیدبانی پترین Petrínská rozhledna  با ارتفاع 63.5 متر در شهر پراگ قرار دارد. برج با نام تپه ای که بر روی آن قرار دارد، نامگذاری شده است. این برج کمی شبیه نسخه کوچک تر برج ایفل در پاریس است که منظره ای پانوراما از پراگ ارائه می دهد. اگرچه اندازه برج تنها یک پنجم اندازه همتای فرانسوی خود است، اما ارتفاع برج، این توهم را ایجاد می‌کند که بزرگ‌تر از چیزی است که واقعاً هست.

این بنا که در سال 1891 برای نمایشگاه پراگ از مسیرهای ریلی از کار افتاده ساخته شد، بعداً در دهه 1930 به تپه پترین منتقل شد، جایی که به یکی از جاذبه های توریستی اصلی شهر تبدیل شد.

امروزه، بازدیدکنندگان می توانند 30 دقیقه از تپه پترین تا پایه برج بالا بروند. و یا قبل از طی کردن 299 پله سازه تا بالای آن، بر روی خط آهن فونیکولار، سفری آرام داشته باشند. (همچنین یک آسانسور برای بالا رفتن از برج وجود دارد. )

بهشت بوهمیا از مکان های دیدنی جمهوری چک

  1. بهشت بوهمیا

این ژئو پارک یونسکو، مطمئنا الهام بخش بازدید کنندگان خواهد بود. Bohemian Paradise ترکیبی عالی از صخره های منحصر به فرد، قلعه های چشمگیر، دهکده های باشکوه و جنگل های کاج عمیق است. مناظر بی‌شماری برای دیدار وجود دارد. از جمله قلعه‌ها و خرابه‌های بسیاری که در این ژئو پارک قرار دارند. Hruboskalsko که برای کوهنوردی بسیار محبوب است، یکی از محبوب ترین شهرهای صخره ای در آنجاست و به خاطر صخره هایش، به خوبی شناخته شده است. چه بخواهید استراحت کنید و عکس بگیرید یا فعال و بازیگوش باشید، Bohemian Paradise را نباید از دست داد.

  1. شهر استراوا از مکان های دیدنی جمهوری چک

استراوا درست در لبه شمالی موراویا، جایی است که جمهوری چک جای خود را به سیلسیا و سرزمین‌های مرزی لهستان می‌دهد. استراوا به عنوان یک جواهر شهری، زیبایی‌های تاریخی و درخشش باروک را در شهر قدیمی خود با ترکیبی جالب، در هم آمیخته است. رئالیسم شوروی، بروتالیسم روسی و گسترش فراصنعتی همگی در این شهر یافت می شوند.

بازدید کنندگان می‌ توانند در تاریخ عمیق شهر، بین نماهای نئوکلاسیک میدان Masaryk قدم بزنند. سپس منطقه احیا شده Lower Vitkovice را برا بازدید انتخاب کنند. و یا با آسانسورهای شیشه‌ای و سکوهای تماشا، مرکز نمایشگاه گونگ و کوره‌های بلند بی‌نظیر را تماشا کنند. شهر استراوا، از دیدنی ترین و به یاد ماندنی ترین مکان های دیدنی جمهوری چک است.

  1. پارک لِتنا از مکان های دیدنی جمهوری چک

پارک لِتنا از زیباترین پارک های شهر پراگ و یکی از مکان های دیدنی جمهوری چک محسوب می شود. این پارک قبلاً محل قرارگیری مجسمه غول پیکر استالین بود تا اینکه در دهه 60 تخریب شد. پارک لتنا یک مکان محبوب برای ملاقات اسکیت ‌بردها با یکدیگر است.  پارک بر روی خاکریز رودخانه شیب دار تپه لتنا واقع شده و یکی از استراحتگاه های لذت بخش پراگ به شمار می آید. می توانید در یکی از کافه ها یا بارهای متعدد اینجا بنشینید و در حالی که مردم را تماشا می‌کنند استراحت کنید. اگر اسکیت ‌بورد بازان نتوانند شما را سرگرم کنند، قطعاً منظره زیبای شهر و پارک، این کار را خواهد کرد.

  1. شهر لیبرک

لیبرک یک شهر 100000 نفری جذاب و آرام در شمال بوهمیاست که مکانی عالی برای تجربه ترکیب جالبی از فرهنگ‌های اسلاو، آلمانی و اتریشی است. تمام شهر توسط قله‌ی میخ‌دار کوه جستد پوشانده شده، که نشان‌دهنده آغاز رشته کوه Jizera است. در اینجا، نقطه عطف اصلی شهر یعنی هتل و رستوران پانوراما برج جستد، قرار دارند. در همین حال، در شهر چهره های نقاشی شده قلعه لیبرک و مجموعه ای از خانه های شهری باشکوه قرن نوزدهمی دیده می شوند. همچنین برخی از معتبرترین بخش های دانشگاهی کشور جمهوری چک، در این منطقه قرار دارند.

  1. پارک ملی پودیجی از مکان های دیدنی جمهوری چک

کوچکترین پارک ملی جمهوری چک، در منطقه موراویای جنوبی قرار دارد. آب و هوای گرم، داشتن منظره ای زیبا و 77 گونه گیاهی، آن را به مکانی فوق العاده برای بازدید تبدیل کرده است. همانطور که در پارک پیاده روی، دوچرخه سواری یا اسب سواری می کنید، چیزهای زیادی خواهید دید. پروانه های کمیاب، مارمولک های سبز و لک لک سیاه، تنها تعدادی از حیواناتی هستند که ممکن است در طول سفر خود ببینید. رودخانه تایا در پارک می پیچد و جذابیت مقاومت ناپذیری به پارک ملی پودیجی می بخشد. این پارک همچنین به خاطر حضور مشهورترین تاکستان جمهوری چک، تاکستان Šobes،شهرت دارد.

  1. قلعه نظامی ترزین

شهر قلعه ای ترزین، در شمال غربی جمهوری چک و در منطقه هودونین واقع شده است. این شهر، به محله یهودی نشین یهودیان و بزرگترین اردوگاه کار اجباری جمهوری چک تبدیل شد. با این دروغ که آدولف هیتلر شهری ساخته تا یهودیان را از استرس های جنگ خلاص کند، نزدیک به 200000 نفر در 40 مایلی شمال پراگ به اردوگاه کار اجباری هدایت شدند. هنگامی که در ترزین هستید، می توانید از اردوگاه کار اجباری و همچنین بنای یادبود اختصاص داده شده به قربانیان هولوکاست بازدید کنید. اگرچه ممکن است ترزین، زرق و برق و زرق و برق دیگر مکان های دیدنی جمهوری چک را نداشته باشد. اما این شهر، یک تجربه تاریخی غنی را به شما ارائه می دهد که به زودی فراموش نخواهید کرد.

  1. دیوار لنون از مکان های دیدنی جمهوری چک

شاید یکی از عجیب ترین جاذبه های شهر پراگ، دیوارجان  لنون باشد که از دهه 1980 به عنوان ادای احترام به جان لنون، ​​خواننده سابق گروه بیتل، پابرجا بوده است. همه چیز تقریباً بلافاصله پس از قتل خواننده در سال 1980 آغاز شد. زمانی که این دیوار ساده در نزدیکی پل چارلز، به مکانی برای طرفداران لنون تبدیل شد تا غم و اندوه خود را نشان دهند. همچنین نقاشی ها، اشعار و شعارهای منسوب به این ستاره را نقاشی کنند.

علی‌رغم تلاش‌های پلیس برای پاک کردن گرافیتی ( در زمان چکسلواکی، که هنوز تحت حاکمیت کمونیستی بود.) دیوار یادبود همچنان نقاشی و ترمیم می شد. این مکان به نماد امید و صلح برای مردم شهر پراگ تبدیل شده است. این سنت تا به امروز ادامه دارد. همراه با گردهمایی در سالگرد مرگ لنون،​​ اغلب گردشگرانی که احساسات خود را به دیوار می افزایند، در کنار آن دیده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *