تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا (معرفی دانشگاه ها و شرایط)

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا می تواند مزایای بی شماری برای دانشجویان علاقه مند به این رشته تحصیلی داشته باشد. زیرا به صورت کلی، قاره اروپا در مقایسه با سایر کشورهای جهان، آموزش بهتری را ارائه می دهد. علاوه بر این، شهریه بسیار مقرون به صرفه تری از دانشجویان بین الملل دریافت می کند که با سایر کشورهای دنیا قابل مقایسه نیست.

همچنین، تعداد زیادی از دانشکده ها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا وجود دارد که بسیاری از آنها توسط GMC به رسمیت شناخته شده اند. در نتیجه نام آن ها در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی قرار دارد. به عنوان مثال، این دانشکده های پزشکی اروپایی را می توان در طیف گسترده ای از کشورها مانند جمهوری چک، سوئد، فرانسه، اتریش و … مشاهده کرد.

 به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در ادامه این مقاله از مجموعه آسپیان برترین کشورها و دانشکده های پزشکی اروپا را به شما معرفی کنیم. علاوه بر این سایر اطلاعات لازم نظیر شرایک اخذ پذیرش در دانشکده های پزشکی اروپا، شهریه تحصیلی و … را نیز در اختیار شما قرار دهیم.

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا

دلایل مناسب بودن تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا

دلایل بسیار زیادی چون زیبایی کشورهای اروپایی، ارائه آموزش باکیفیت در دانشگاه های اروپا و ده ها دلیل دیگر باعث می شود تا دانشجویان بین الملل برای تحصیل به اروپا بروند. با این حال از مهمترین دلایل دانشجویان بین الملل برای تحصیل پزشکی در اروپا عبارت اند از:

  • ارائه دوره های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا

 اگرچه زبان رایج در اکثریت کشورهای اروپایی انگلیسی نیست. اما دانشجویان بین الملل نیازی به نگران بودن در مورد این مسئله ندارند. زیرا دانشکده های پزشکی زیادی چون دانشکده های پزشکی دانشگاه چارلز و دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک و … در اروپا وجود دارد که دوره های پزشکی خود را به زبان انگلیسی برگزار می کنند.

 شما نیز با ثبت نام در این دوره ها و دریافت پذیرش از دانشگاه، می توانید به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا مشغول شوید.

  • شهریه تحصیلی کمتر

بسیاری از دانشجویان بین الملل به دلیل شهریه پایین تحصیلی، به دنبال تحصیل در دانشکده های پزشکی اروپا هستند. زیرا به صورت معمول، شهریه دانشکده های پزشکی اروپا تقریباً یک سوم شهریه دانشکده پزشکی سایر کشورهای جهان نظیر ایالات متحده و کانادا است.

  • مدت زمان تحصیل کوتاه تر

طول دوره تحصیل پزشکی در یک دانشگاه ایده آل، تقریبا 6 سال خواهد بود. این مدت در مقایسه با طول دوره تحصیل پزشکی در سایر کشورهای دنیا بسیار کمتر است.

  • ارائه برنامه های پزشکی یکپارچه

دوره های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا به صورت یکپارچه برگزار می شوند. به این صورت که متقاضیان با داشتن مدرک دیپلم، در یک دوره پزشکی 5 الی 6 ساله شرکت می کنند. سپس در طی این 5 یا 6 سال مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به صورت پیوسته طی می کنند. در پایان نیز متناسب با دانشگاه محل تحصیل، مدرک کارشناسی ارشد MBBS، BSc، MUDr و … معادل پزشکی عمومی را دریافت می کنند. 

این موضوع باعث صرفه جویی در وقت و هزینه تحصیلی دانشجویان می شود.

رشته پزشکی به زبان انگلیسی

شرایط پذیرش و تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشکده های پزشکی اروپا بسیار ساده است. برخلاف سایر مقاصد تحصیلی که الزامات زیادی دارند؛ برای تحصیل در دانشکده های پزشکی اروپا، فقط باید شرایطی که در زیر فهرست شده اند را داشته باشید که عبارت اند از:

  • مدرک تحصیلی دوره دبیرستان و دیپلم
  • نمرات بالا در دروس تحصیلی زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه قوی
  • سابقه انجام کارهای داوطلبانه (هر نوع کاری که با مراقبت های بهداشتی در ارتباط باشد.)
  • داوطلبانی که دیپلم بین المللی لیسانس (IB) را دریافت می کنند باید سه درس از جمله شیمی و زیست شناسی در سطح عالی و سه موضوع در سطح استاندارد ارائه دهند. البته بسیاری از دانشگاه ها به این مورد نیاز ندارند.
  • ارائه مدرک نناسب برای نشان دادن سطح تسلط به زبان انگلیسی نظیر تافل، آیلتس و …

نکته مهم :

باید این نکته را در نظر داشته باشید که شرایط تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا متناسب با کشور و دانشگاهی که برای تحصیل در آن درخواست می دهید؛ می تواند متفاوت باشد. به همین دلیل در اغلب موارد، علاوه بر شرایط بالا لازم است که شرایط دیگری نیز داشته باشید.

به عنوان مثال، به صورت معمول دانشگاه های اروپایی که از اعتبار بالایی در سطح جهان برخوردار هستند؛ دانشجویان خود را به شرط قبولی در آزمون ورودی دانشگاه پذیرش می کنند. (قبولی در آزمون ورودی دانشگاه برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اکثریت دانشگاه ها و کشور های اروپایی لازم است.)

برای تحصیل پزشکی در جمهوری چک نیز باید در یک آزمون ورودی شرکت کرد. آزمون ورودی دانشگاه های جمهوری چک با نظارت مستقیم دانشگاه توسط مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود. لذا در در صورت تمایل به تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … در جمهوری چک، می توانید اطلاعات لازم نظیر آزمون ورودی و …. را از مشاوران ما در مجموعه آسپیان دریافت کنید. 

بهترین دانشکده ها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

در قاره اروپا، دانشکده های پزشکی زیادی وجود دارند که برنامه ای به زبان انگلیسی ندارند. با این حال، در این قسمت از مقاله، لیستی از معتبرترین دانشگاه های اروپا را برای شما آماده کرده ایم که برنامه های پزشکی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

برای معرفی این دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی به شما، شاخص ها و عوامل متعددی را در نظر گرفته ایم که از جمله آن ها عبارت اند از:

  • ارائه آموزش های پزشکی به زبان انگلیسی
  • اعتبار دانشگاه در زمینه پزشکی
  • رتبه های کسب شده در سایت THE و QS
  • به رسمیت شناخته شدن دانشگاه در سطح بین الملل

از جمله این دانشگاه ها که به عنوان بهترین دانشکده های پزشکی جهان شناخته می شوند عبارت اند از:

  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • موسسه کارولینسکا، سوئد
  • امپریال کالج لندن
  • کالج دانشگاهی لندن (UCL)
  • کینگز کالج لندن
  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه هایدلبرگ آلمان
  • ETH زوریخ
  • KU Leuven، بلژیک
  • دانشگاه اراسموس روتردام، هلند
  • LMU مونیخ، آلمان
  • دانشگاه پاریس

دانشگاه آکسفورد

دانشکده پزشکی دانشگاه آکسفورد در شهر آکسفورد انگلستان قرار دارد. این دانشکده قدیمی ترین دانشکده برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در جهان به حسابی می آید. در حال حاضر نیز مطابق با رتبه بندی های سایت THE و QS به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی معرفی شده است.

آموزش های این دانشکده پزشکی در اروپا به سال های پیش بالینی 1-3 سال و سال های بالینی 4-6 سال تقسیم می شود. دانشجویان بین الملل نیز، برای تحصیل پزشکی در آن باید شهریه تقریبی 26770 تا 37510 پوند را پرداخت کنند.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج دومین دانشگاه برتر برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا و جهان، مطابق با رتبه بندی های موسسه THE و QS در سال 2022 است. دانشکده پزشکی این دانشگاه به همراه بیمارستان آدنبروک در پردیس بیومدیکال دانشگاه کمبریج قرار دارد.

امکان تحصیل پزشکی، هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد نیز برای متقاضیان تحصیل پزشکی در این دانشگاه فراهم شده است. متقاضیان می توانند در 11 گروه مختلف در دانشکده پزشکی بالینی دانشگاه کمبریج ثبت نام کنند. البته قبل از ثبت نام در دانشکده بالینی، به مدرک پیش بالینی احتیاج دارند که شامل 3 سال اول تحصیلی آن در دانشگاه می شود.

در پایان نیز باید گفت که دانشجویان بین الملل برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در این دانشگاه باید شهریه تحصیلی به مبلغ 55272 پوند را بپردازند.

موسسه کارولینسکا کشور سوئد

 موسسه کارولینسکا بهترین دانشگاه سوئد و یکی از بزرگترین و برترین دانشکده های پزشکی در جهان است. این دانشگاه در منطقه شهری استکهلم  سوئد قرار دارد و به واسطه تحقیقات بی شمار خود به شهرت رسیده است. به طوری که تحقیقات پزشکی و علوم بهداشتی موسسه کارولینسکا، 40 درصد از تحقیقات پزشکی و بهداشتی انجام شده در سوئد را پوشش می دهد.

برخی از برنامه های پزشکی این دانشگاه در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی برگزار می شوند. اما تمامی برنامه های پزشکی که این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد، به زبان انگلیسی تدریس می شوند. علاوه بر این اکثر برنامه های PHD را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

هزینه تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی دانشجویان بین الملل در این دانشگاه نیز که تقریبا 5.5 سال طول می کشد؛ 1،430،000 کرون خواهد بود که معادل 160،510 دلار است.

کالج دانشگاهی لندن (UCL)

کالج دانشگاهی لندن نیز یکی از بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی به حساب می آید. این دانشگاه در حال حاضر در رتبه بندی بهترین دانشگاه های پزشکی جهان رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

طول دوره تحصیل پزشکی در این دانشگاه، مانند اکثریت دانشگاه های پزشکی اروپا 6 سال است که به صورت پیوسته برگزار می شود. دانشجویان نیز بعد از فارغ التحصیلی مدرک MBBS و BSc دریافت می کنند.

مبلغ شهریه برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه نیز، 9250 پوند برای تحصیل تمام وقت و 4625 پوند برای تحصیل پاره وقت خواهد بود.

دانشگاه های پزشکی

دانشگاه های پیشنهادی ما برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

از دانشگاه های معتبری که به شما توصیه می کنیم برای تحصیل در رشته پزشکی، آن ها را انتخاب کنید؛ دانشگاه چارلز و دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک است. این دو دانشگاه از رتبه و اعتبار بالایی در سطح بین الملل برخوردار هستند. دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی برای تحصیل در دانشکده های پزشکی آن ها نیز در ایران، توسط مجموعه آسپیان برگزار می شود.

علاوه بر این، شهریه دریافتی آن ها بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. مدرک دریافتی از آن در تمامی کشورهای دنیا؛ همچنین از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعتبار دارد. به همین دلیل، بعد از فارغ التحصیلی، می توان در هر نقطه از جهان مشغول به کار شد. یا به ایران بازگشت و در کشور مشغول به کار شد.

در ادامه این دو دانشگاه را به صورت مفصل به شما معرفی می کنیم تا با آگاهی بیشتری یکی از آن ها را برای تحصیل پزشکی انتخاب کنید.

معرفی دانشگاه چارلز جمهوری چک و تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

دانشگاه چارلز یکی از دانشگاه های مطرح و مشهور در سطح بین الملل برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی به حساب می آید. رتبه و رنک این دانشگاه در کشور چک 1 است. هر ساله نیز مطابق با سایت های معتبر رتبه بندی جهان، به عنوان یکی از 100 دانشگاه برتر جهان معرفی می شود.

این دانشگاه، 5 دانشکده پزشکی مختلف دارد که آموزش های مربوط به رشته های مختلف پزشکی را، در آن ها به دانشجویان ارائه می دهد. هر 5 دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز از نظر کشورهای مختلف جهان؛ همچنین از نظر وزارت علوم و پزشکی ایران اعتبار دارند.

دانشجویان بین الملل نیز برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در هر کدام از آن ها، باید در آزمون ورودی دانشگاه چارلز شرکت کنند. این آزمون تحت نظارت مستقیم دانشگاه و به واسطه مجموعه آسپیان در ایران برگزار می شود. به همین دلیل با تماس با مشاوران ما در مجموعه آسپیان، می توانید اطلاعات تکمیلی درباره شرایط پذیرش در دانشگاه چارلز، زمان برگزاری آزمون ورودی و … را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که 3 عدد از دانشکده های پزشکی دانشگاه چارلز در مناطق مختلف شهر پراگ قرار دارند. 2 دانشکده دیگر نیز در شهرهای پلزن و هرادتس کرالووه قرار گرفته اند. هر کدام از آن ها نیز به صورت کاملا مستقل و جداگانه فعالیت می کند. لذا برای تحصیل در هر یک از آن ها باید یک فرم درخواست جداگانه پر و ارسال کنید.

متخصصان مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه چارلز، می توانند شما را در تمامی مراحل پذیرش در دانشگاه پشتیبانی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، به شما توصیه می کنیم، با مشاوران ما در تماس باشید.

معرفی دانشگاه پالاتسکی جمهوری چک برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

دانشگاه پالاتسکی یکی دیگر از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی است. این دانشگاه در شهر اولوموتس جمهوری چک قرار دارد و هر ساله بیش از 65 دانشجوی بین الملل را برای تحصیل در رشته پزشکی پذیرش می کند.

شهریه تحصیلی این دانشگاه، برای تحصیل در رشته پزشکی تقریبا 10500 یورو در سال است. طول دوره تحصیل نیز 6 سال است و شامل مباحث نظری، بالینی و پیش بالینی می شود.

دانشجویان مشغول به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه پالاتسکی، مباحث بالینی را در بیمارستان دانشکده پزشکی دانشگاه پالاتسکی آموزش می بینند. این بیمارستان، یک موسسه آموزشی بسیار بزرگ است که 1396 تخت دارد. علاوه بر این، به تمامی تجهیزات مدرن و به روز برای آموزش مباحث پزشکی به دانشجویان نیز مجهز شده است.

در صورت تمایل به تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و … در دانشگاه پالاتسکی، می توانید اطلاعات لازم را از مشاوران ما در مجموعه آسپیان دریافت کنید. مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک در ایران است. لذا می تواند خیلی سریع و با صرف کمترین هزینه، زمینه تحصیل شما در دانشگاه انتخابی در جمهوری چک را فراهم کند.

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

بر اساس لیست منتشر شده از بهترین دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی در موسسات رتبه بندی مختلف، 233 دانشکده پزشکی در اروپا وجود دارد. این تعداد از دانشکده های پزشکی در سراسر قاره و کشورهای مختلف اروپا پراکنده شده اند. در ادامه به بهترین کشورهای اروپایی که برترین دانشکده های پزشکی را درون خود جای داده اند، اشاره می کنیم که عبارت اند از:

  • انگلستان

 کشور انگلستان یکی از شناخته شده ترین و بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی به حساب می آید. زیرا بیشترین تعداد دانشکده های پزشکی که هر ساله بالاترین رتبه و رنک را در جهان کسب می کنند؛ در بریتانیا قرار گرفته اند. به این صورت که از بین 233 دانشگاه برتر اروپا 45 عدد از آن ها در انگلستان قرار گرفته اند.

علاوه بر این، بریتانیا بهترین مراکز بهداشتی را دارد و تضمین می کند که دانشجویان در امکانات خارج از کلاس به مدت دو تا سه سال آموزش بینند. به همین دلیل، دانشجویان مشغول به تحصیل پزشکی در انگلستان می توانند مباحث آموزشی را به شیوه ای عملی یاد بگیرند.

  • جمهوری چک

جمهوری چک را می توان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی دانست. زیرا این کشور زیبای اروپایی بیش از 7 عدد از دانشکده های پزشکی مطرح و مشهور جهان را درون خود جای داده است. علاوه بر این:

  • دانشکده های پزشکی آن به واسطه استفاده از مدرن ترین شیوه ها و تجهیزات آموزش پزشکی به شهرت رسیده اند.
  • تمامی آموزش های لازم در دانشکده های پزشکی آن به زبان انگلیسی ارائه می شود.
  • در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، شهریه بسیار مقرون به صرفه تری از دانشجویان بین الملل خود دریافت می کند.
  • هزینه زندگی در چک بسیار مقرون به صرفه است تا جایی که هزینه زندگی دانشجویان در این کشور می تواند 400 الی 500 یورو در ماه باشد.

این عوامل باعث شده تا جمهوری چک به عنوان یکی از بهترین و ارزان ترین کشورها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی شناخته شود. تا جایی که هر ساله طیف وسیعی از دانشجویان بین الملل را برای تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … به خود جذب می کند.

توجه داشته باشید که مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشگاه های جمهوری چک در ایران است. هر ساله نیز با نظارت مستقیم دانشگاه های این کشور، دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی دانشگاه های چک را در ایران برگزار می کند. لذا در صورتی که مایل به تحصیل در چک هستید، بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها استفاده کنید. یا اینکه فرم درخواست مشاوره رایگان قرار گرفته در سایت را پر و برای ما ارسال کنید تا مشاوران ما در مجموعه آسپیان بتوانند با شما تماس بگیرند.

  • آلمان

 دانشجویانی که در دانشگاه های آلمان مشغول به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی می شوند؛ از آموزش های عملی و باکیفیت در دانشگاه های معتبر جهانی برخوردار خواهند بود. زیرا موسسات آموزش پزشکی آلمان با شبکه‌ای از بیمارستان‌ها، موسسات تحقیقاتی و شرکت‌ ها همکاری می ‌کند.

بهترین دانشکده پزشکی در آلمان نیز، دانشگاه هایدلبرگ است که هشتمین دانشکده پزشکی برتر اروپا به حساب می آید. علاوه بر این، آلمان در مجموع دارای 33 دانشکده/دانشگاه پزشکی برتر است.

  • ایتالیا

ایتالیا در درجه اول یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای دانشجویان بین الملل است. علاوه بر این، به داشتن برخی از بهترین دانشکده ها برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی افتخار می کند. زیرا تقریبا 29 عدد از بهترین دانشکده های پزشکی جهان در این کشور قرار گرفته اند.

  • فرانسه

فرانسه یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته پزشکی به شمار می آید. زیرا 18 مورد از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا را درون خود جای داده است. با این حال در صورتی این کشور را برای تحصیل انتخاب کرده اید، باید به 2 نکته مهم زیر توجه داشته باشید:

  • متاسفانه امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اکثریت دانشگاه های دولتی فرانسه وجود ندارد. به همین دلیل، دانشجویان بین الملل برای تحصیل پزشکی در فرانسه باید یکی از دانشگاه های خصوصی را انتخاب کنند. زیرا در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی را داشته باشند، باید تسلط کافی به زبان فرانسه داشته باشند.
  • دوره تحصیل پزشکی در فرانسه، یکی از طولانی ترین دوره های تحصیلی در جهان است. به این صورت که دوره آموزش پزشکی به 3 قسمت تقسیم می شود و معمولا 9 سال طول می کشد.
  • سوئد

کشور سوئد 8 عدد از بهترین دانشکده های پزشکی اروپا را درون خود جای داده است. به صورت معمول، تحصیل در دانشگاه های این کشور برای شهروندان سوئدی و شهروندان اتحادیه اروپا رایگان خواهد بود. اما سایر دانشجویان برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در سوئد، باید تقریباً 1 میلیون کرون سوئد در هر سال تحصیلی پرداخت کنند.

توجه داشته باشید که بخش بزرگی از جمعیت سوئد از جامعه بین الملل هستند. بنابراین در صورتی که به دنبال یادگیری و دستیابی به دیدگاه گسترده تری از جهان هستید؛ تحصیل پزشکی در این کشور می تواند برای شما جالب باشد.

  • هلند

کشور هلند 7 مورد از بهترین دانشکده های پزشکی اروپا را درون خود جای داده است. با این حال، تحصیل پزشکی در این کشور، تا حدودی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان هلندی برگزار می شود. به همین دلیل، به دانشجویان مشغول به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی ،این فرصت را می دهد تا یک زبان جدید یاد بگیرند.

البته در چند سال اخیر، برخی از دانشکده های پزشکی در هلند، آموزش های لازم را فقط به زبان انگلیسی ارائه می دهند. به همین دلیل، در صورتی که برای یادگیری زبان هلندی با چالش مواجهه شده اید، بهتر است این دانشگاه ها را برای تحصیل پزشکی انتخاب کنید.

جمع بندی تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی

در این مقاله از مجموعه آسپیان، تلاش کردیم تا بهترین دانشکده های پزشکی در اروپا؛ همچنین بهترین کشورهای این قاره برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم. مجموعه ما (مجموعه آسپیان) تنها نماینده رسمی دانشگاه های کشور چک نظیر دانشگاه چارلز، پالاتسکی و … در ایران است.

هر ساله نیز، دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور، برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و … را در ایران برگزار می کند. لذا در صورت تمایل به تحصیل پزشکی در چک، بهتر است با استفاده از شماره تماس های موجود در سایت با متخصصان مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *