بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا

اروپا یکی از برترین مقاصد تحصیلی است که بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی را دارد. کیفیت آموزشی بالا، تجربه عملی گسترده دانشجویان دانشکده های فیزیوتراپی اروپا در حین تحصیل، استفاده کردن دانشگاه های اروپایی از به روزترین تکنولوژی های پیشرفته در حوزه فیزیوتراپی و ارائه امکانات و تسهیلات بالا؛ بخشی از مزایای تحصیل فیزیوتراپی در اروپا هستند که باعث جذب علاقه مندان به تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های این قاره زیبا می شود.

اگر شما نیز از علاقه مندان رشته فیزیوتراپی هستید و به دنبال بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا می گردید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید زیرا ما قصد داریم در ادامه مقاله چند نمونه از برترین و محبوب ترین دانشگاه های برگزار کننده رشته فیزیوتراپی در اروپا را به شما معرفی می کنیم. همچنین در ادامه مقاله علاوه بر معرفی دیگر دانشگاه های برتر فیزیوتراپی اروپا، به صورت مفصل مزایا و شرایط تحصیل در رشته فیزیوتراپی دانشگاه های چارلز و پالاتسکی جمهوری چک  را به عنوان پیشنهاد ویژه برای شما بیان می کنیم. البته شما می توانید با ارسال فرم مشاوره رایگان و یا تماس با مشاوران ما، اطلاعات کامل را در مورد تحصیل در  کشور چک دریافت کنید.

بهترین دانشگاه رشته فیزیوتراپی در اروپا

معرفی بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا

دانشگاه کاونتری

دانشگاه کاونتری یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان در زمینه فیزیوتراپی است. دوره های فیزیوتراپی این دانشگاه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. طول دوره تحصیل فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی این دانشگاه سه سال (6 ترم) است. شما نیز برای تحصیل در آن باید مدرک دیپلم یا پایان دوره دبیرستان خود یا معادل آن را با نمرات بالا پشت سر گذاشته باشید.  

برای شروع دوره تحصیلی خود در مقطع فوق لیسانس فیزیوتراپی این دانشگاه نیز، باید حداقل دارای مدرک لیسانس در زمینه علوم پایه باشید.

از دیگر شرایط کلی این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا باید به داشتن یکی از مدرک زبان انگلیسی نظیر آيلتس، تافل يا پي تي اي با نمرات حدود 6.5-7.0 اشاره کرد.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در این دانشگاه برای دانشجویان بین الملل تقریبا 19850 پوند در سال است. برخی از کلاس های آموزش فیزیوتراپی نیز به صورت آنلاین و برخی دیگر از آن ها به صورت حضوری برگزار می شوند. به دانشجویان نیز این فرصت داده می شود تا به صورت پاره وقت کار کنند و درآمد داشته باشند.

دانشگاه برونل لندن

دانشگاه برونل لندن یکی دیگر از بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا است. دوره های فیزیوتراپی این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. به صورت معمول نیز از هر 4 متقاضی تحصیل در این دانشگاه، یک نفر موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی می شود.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در این دانشگاه تقریبا 20,500 پوند برای دانشجویان خارجی است. دانشجویان نیز برای پذیرش و تحصیل در رشته فیزیوتراپی باید مدرک تحصیلی دوره قبل و یک مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشند. همچنین در آزمون ورودی دانشگاه نمره قابل قبول و مناسبی کسب کنند.

دوره آموزشی فیزیوتراپی در دانشگاه برونل لندن، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا شامل دروس تئوری، برنامه ‌های آزمایشی در کلاس‌ های درسی و کارآموزی در بیمارستان‌ ها و مراکز بهداشتی است. دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی و فارغ‌ التحصیلی می ‌توانند در بخش‌ های مختلف بهداشتی، بیمارستان ‌ها و مراکز مشاوره ‌ای کار کنند.

کالج ترینیتی دوبلین

کالج ترینیتی دوبلین یکی از فعال ترین دانشگاه های کشور ایرلند در سطح بین الملل است. دوره های فیزیوتراپی این دانشگاه در سطح لیسانس و فوق لیسانس ارائه می شود. متقاضیانی که کالج ترینیتی دوبلین را به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا انتخاب می کنند؛ برای اخذ پذیرش دانشگاه باید نمرات بالایی در دروس زیست شناسی ، شیمی و فیزیک کسب کنند. دارای نمره قبولی در یکی از آزمون های ACT، SAT، GMAT، GRE باشند. همچنین یک مدرک زبان انگلیسی معتبر به دانشگاه ارائه دهند. زیرا زبان تدریس فیزیوتراپی در دانشگاه انگلیسی است.

بعد از پذیرش در دانشگاه نیز، دروس تئوری و عملی خود را در مرکز علوم بهداشتی ترینیتی در مجتمعی ساخته شده در بیمارستان سنت جیمز طی می کنند. این مرکز در مرکز شهر قرار گرفته است و تقریبا 3 کیلومتر با پردیس اصلی دانشگاه فاصله دارد. در آن بسیاری از زمینه های تخصصی فیزیوتراپی ارائه می شود. به همین دلیل دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا در برخی از زمینه های تخصصی فیزیوتراپی از جمله نورولوژی، مراقبت های تنفسی، مراقبت های عروق کرونر، ارتوپدی، سلامت زنان، مراقبت از سالمندان، ورزش و بیماران سرپایی تجربه کسب کنند.

دانشگاه یونی کامیلوس (UniCamillus University)

دانشگاه یونی کامیلوس از دانشگاه های خصوصی در ایتالیا است که تنها در رشته های علوم بهداشتی و پزشکی دپارتمان دارد. این دانشگاه علرغم تازه تاسیس بودن، به دلیل کیفیت آموزشی بالای خود به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی شناخته می شود.

زبان تدریس فیزیوتراپی در این دانشگاه برای دانشجویان بین الملل، انگلیسی است. دانشجویان مقطع لیسانس نیز باید در مجموع 180 واحد درسی را در طول 3 سال طی کنند تا فارغ التحصیل شود.

شما برای پذیرش در دانشگاه کامیلوس باید مدرک تحصیلی دوره دبیرستان یا مدرک دیپلم خود را دریافت کنید. نمرات بالایی در دروس علوم، زبان‌ های خارجی و دروس تخصصی فیزیوتراپی داشته باشید. علاوه بر این، در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید و نمره قابل قبولی بگیرد.

بهترین دانشگاه فیزیوتراپی در اروپا

 بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا که ما پیشنهاد می دهیم.

همان طور که در ابتدای مقاله برای شما گفتیم، پیشنهاد ما به شما این است که یکی از دانشگاه های چارلز یا پالاتسکی جمهوری چک را برای تحصیل فیزیوتراپی در اروپا انتخاب کنید. اما چرا؟ دلیل ما برای دادن این پیشنهاد به شما چیست؟.

اصلی ترین دلایل ما برای این پیشنهاد این است که:

  • دانشگاه های چارلز و پالاتسکی جمهوری چک از اعتبار بالایی در سطح اروپا و جهان برخوردار هستند.
  • هزینه تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … در این دانشگاه ها بسیار مقرون به صرفه است.
  • هزینه زندگی در کشور چک ارزان است.
  • کشور چک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. لذا شما با انتخاب دانشگاه های این کشور به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا، می توانید مانند شهروندان اتحادیه اروپا به تمامی کشورهای حوزه شینگن به راحتی سفر کنید. یا اینکه بعد از فارغ التحصیلی می توانید در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا مشغول به کار شوید.
  • اعتبار هر دو دانشگاه چارلز و پالاتسکی از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران به شما کمک می کند تا در صورت بازگشت بتوانید در کشور مشغول به فعالیت شوید.
  • از آن جایی که مجموعه ما (مجموعه آسپیان) تنها نماینده رسمی هر دو دانشگاه چارلز و پالاتسکی جمهوری چک است؛ همچنین کارشناسان و وکلای مجرب ما تجربه و سابقه کاری زیادی در امر اعزام دانشجو به چک دارند؛ پذیرش شما به راحتی و به صورت تضمینی در هر یک از این دانشگاه ها امکان پذیر خواهد بود.

کارشناسان ما در مجموعه آسپیان، هر ساله آزمون ورودی دانشگاه های چارلز و پالاتسکی؛ همچنین دانشگاه ماساریک این کشور را در ایران برگزار می کند. همچنین در تمامی مراحل پذیرش شما برای تحصیل در جمهوری چک از دریافت ویزای تضمینی چک، ترجمه و تایید مدارک تحصیلی تا گرفتن خوابگاه دانشجویی در چک همراه شما خواهند بود.

معرفی دانشگاه چارلز/ بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا

دانشگاه چارلز رنک بالاترین و بزرگ ترین دانشگاه جمهوری چک است. دوره های فیزیوتراپی این دانشگاه در 2 مقطع لیسانس و فوق لیسانس و به زبان انگلیسی برگزار می شوند. شما می توانید با طی کردن 3 الی 4 سال تحصیلی و آموزش دیدن توسط اساتیدی مجرب در بیمارستان آموزشی دانشگاه چارلز، مدرک لیسانس فیزیوتراپی خود را دریافت کنید.

علاوه بر این، در صورتی که دانشگاه چارلز را به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا انتخاب کنید؛ در طول دوران تحصیلی خود، این شانس را خواهید داشت که در پروژه های تحقیقاتی مشترک با دیگر دانشگاه های جهان شرکت کنید. همچنین چند ترم تحصیلی یا دوره کارآموزی خود را در سایر دانشگاه های معتبر جهان بگذرانید. زیرا دانشگاه چارلز در برنامه های تبادل دانشجویی مختلفی چون آراسموس، موبیلیتی و … با تعداد زیادی از دانشگاه های دنیا قرارداد همکاری دارد.

فیزیوتراپی در دانشگاه چارلز
نوع مطالعهتمام وقت
زبان تحصیلانگلیسی
طول دوره مقطع لیسانس3 الی 4 سال
شهریه مقطع لیسانستقریبا 220000 CZK در سال
طول دوره مقطع فوق لیسانس2 سال تحصیلی
شهریه مقطع فوق لیسانستقریبا 220000 CZK در سال
شرکت در برنامه آراسموسدارد
اعتبار مدرکدر تمامی کشورهای اروپایی، کانادا، آمریکا، وزارت علوم، آموزش و بهداشت ایران
نماینده رسمی در ایرانمجموعه آسپیان

مشاوران ما آماده اطلاع رسانی به شما درباره شرایط و نحوه تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه چارلز هستند. با آن ها تماس بگیرید. یا اینکه فرم درخواست مشاوره رایگان ما را پر و ارسال کنید تا بتوانیم با شما تماس بگیریم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی دانشگاه پالاتسکی: بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی

دانشگاه پالاتسکی دومین دانشگاه معتبر چک و یکی از مشهورترین دانشگاه های اروپا برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی به حساب می آید. پذیرش متقاضیان تحصیل فیزیوتراپی در این دانشگاه بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی صورت می گیرد. لذا شما با داشتن مدرک پایان دوره دبیرستان و مدرک معتبر زبان انگلیسی می توانید خیلی سریع و راحت در این دانشگاه پذیرش شوید.

البته در صورتی که مدرک زبان ندارید؛ می توانید در دوره های آموزش زبان ما در مجموعه آسپیان شرکت کنید و با رسیدن به سطح قابل قبول زبان در این دانشگاه پیشنهادی به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی پذیرش شوید.

طول دوره تحصیل فیزیوتراپی این دانشگاه نیز 3 تا 4 سال است و دروس با زبان انگلیسی به دانشجویان بین الملل آموزش داده می شوند. همچنین این دانشگاه مانند دانشگاه چارلز در برنامه هایی چون آراسموس شرکت دارد. با دانشگاه هایی در آمریکای شمالی و آسیا مثل کالج کاموسون کانادا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه نوادا، دانشگاه علوم ورزشی نیپون ژاپن و … نیز همکاری می کند.  به همین دلیل با تحصیل در این دانشگاه شانس دریافت بورسیه برای گذراندن چند ترم تحصیلی در هر یک از دانشگاه های طرف قرارداد با دانشگاه را خواهید داشت.

فیزیوتراپی در دانشگاه پالاتسکی
نوع مطالعهتمام وقت
زبان تحصیلانگلیسی
طول دوره مقطع لیسانس3 الی 4 سال
شهریه مقطع لیسانس8000 یورو در سال
طول دوره مقطع فوق لیسانس2 سال تحصیلی
شهریه مقطع فوق لیسانس2500 یورو در سال
شرکت در برنامه آراسموسدارد
آزمون ورودیندارد
اعتبار مدرکدر تمامی کشورهای اروپایی، کانادا، آمریکا، وزارت علوم، آموزش و بهداشت ایران
نماینده رسمی در ایرانمجموعه آسپیان

در صورتی که مایل به تحصیل فیزیوتراپی در این دانشگاه هستید؛ با مشاوران ما در مجموعه آسپیان تماس بگیرید.

سخن پایانی

توصیه ما این است که یکی از دانشگاه های چک را به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در اروپا انتخاب کنید. همکاران ما با تکیه بر فعالیت خود به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه های چک در ایران، می توانند زمینه پذیرش سریع و راحت شما را در دانشگاه های جمهوری چک برای تحصیل در تمامی رشته های تاپ تحصیلی نظیر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و … فراهم کنند.

ما هر ساله برای تامین رفاه هر چه بیشتر متقاضیان ایرانی، دوره های فاندیشن و آزمون های ورودی دانشگاه چارلز و پالاتسکی جمهوری چک را در ایران برگزار می کنیم. همچنین تمامی مراحل لازم برای اپلای و مهاجرت تحصیلی به چک از دریافت ویزای تضمینی چک تا گرفتن خوابگاه دانشجویی در چک را برای شما انجام خواهیم داد.

شما حتی بعد از شروع دوران تحصیل خود در چک نیز می توانید برای تغییر رشته و … با مشاوران ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *